Occasionwedstrijd # 830: Gered van de sloophamer. // MCW heeft gewonnen

SVF

Kilometervreter


Welkom bij occasionwedstrijd # 830: Gered van de sloophamer.

Ik zie het heel vaak in het project of klassiekers te koop topic. Kreten als: wie redt deze…. als ik de ruimte had dan…. als ik genoeg tijd / technische kennis had dan…. Of: als het mocht van mijn vrouw dan…. Maar hoe bijzonder ook: uiteindelijk houdt het een keer op en eindigt elke auto in de pers. Of toch niet!



De opdracht:
Ga op zoek naar een auto waarvan jij vindt dat die gered moet worden omdat deze anders zeer waarschijnlijk op de sloop belandt. Dit keer geen last van zeurende vrouwen partners, tijd en ruimte, financiele middelen en technische kennis genoeg. Dus geen slappe excuses! Geen woorden maar daden voor het te laat is! De APK eis vervalt dit keer maar ik ga er wel vanuit dat we het een beetje realistisch houden en niet met allerlei oude lijken aankomen die al uit elkaar vallen als je er naar kijkt..

Criteria:
- Bouwjaar 1920-2020
- Budget: 50.000 euro
- Auto moet in apk-waardige staat zijn
- Mag overal te koop staan



Vaste spelregels:
- Links naar de advertenties en prijs zijn verplicht (vreemde valuta omrekenen naar euro's).
- Maximaal 5 foto's per geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders is deze niet geldig. De claim dient binnen 24 uur uitgewerkt te zijn.
- Een geplaatste stem mag niet meer gewijzigd worden.
- De winnaar moet vóór zaterdagmiddag 12.00 uur de nieuwe wedstrijd openen. Staat er op dat uur nog geen, dan gaat de eer naar nr. 2.
- Een deelnemer die zelf geen stemmen uitbrengt, kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.
- Als er al een auto van een bepaald modeljaar is ingezonden, kan er geen tweede ingezonden worden, die wordt afgekeurd.

Inzenden kan tot woensdag 7 augustus 20:00

Voorgaande wedstrijden
Occasionwedstrijd 1 t/m 699

700: Le Dakar D'Antan : Pink Panther
701: de coupé: V70man
702: De veilig op weg mobiel - MX6
703 De spaarwagen - Bobbeltje
704: Te mooi om waar te zijn - Zonder BMW met Skoda
705: De mooiste 5 - afentoe
706: Grijze muis? - Jeroen W
707: De andere Amerikanen - Jp053
708: Het jonge muurbloempje van de verkooplijsten - afentoe
709: Waddenauto - Guus Leferink
710: Zelfde naam, ander jasje - Guus Leferink
711: De hete hatchback! - SVF
712: De Japanse rampenbak - Total Loss
713: Wat een apart stofje/huidje! - vers gemaaid gras
714: Retro - Zadelsnuiver
715: Geef het beest(je) een naam - Escher/Total Loss
716: Die rooie - Guus Leferink
717: Geen evolutie, maar revolutie - Jp053
718: Dull as dishwater - brg
719: Hout waar je van houdt - Escher
720: Bouwvak & Camping - Zonder BMW met Skoda
721: Met een witte blijf je zitten - Bobbeltje
722: Geel, Geler, Geelst - EVV
723: Toch geen rouwauto - vers gemaaid gras
724: Mongol Rally 2023 - Spekky
725: LHD/RHD - MCW
726: Plaats voor zes - Total Loss
727: Pfff, wat is het heet - SVF
728: Barrelbrigade - Jeroen W
729: HEILIGSCHENNIS!!! - LPG Powered
730: De Chinezen komen eraan! - MCW
731: De sportievere c-segmenter - Jp053
732: De overlever - Jeroen W
733: Je hebt een WAT gekocht? - Jp053
734: Waar is de 1.8 gebleven? - Guus Leferink
735: Een beetje anders - Frits79
736: Pre War - Jp053
737: Nog niet ingereden - Pink Panther
738: Het aanbod verschraalt - 929V6
739: Neue Deutsche Welle - vers gemaaid gras
740: WK 2022 - Guus Leferink
741: Concurrentie!! - rzasa
742: Automatic - MCW
743: Vier de verre vierdeurs - Dizono
744: Mooi speelgoed - Dizono
745: Met twee doe je mee - Guus Leferink
746: Yeah baby!! England in the seventies!! - rzasa
747: Ode aan de diesel - Pink Panther
748: Zoek een (wat is zeldzaam) zeldzame auto - Timo
749: Modderfiguren - 929V6
750: Frans comfort - zadelsnuiver
751: De (bescheiden) droomgarage met 12 cilinders - Jp053
752: It's the vinyl countdown - MCW
753: In memoriam - MCW
754: Hoor de vogeltjes fluiten - Bobbeltje
755 Je 1e occasion Wedstrijd inzending - Zonder BMW met Skoda
756: Jouw rallyhobby - Bobbeltje
757: Tupperware uit de jaren 80 - vers gemaaid gras
758: De koplampwisser - JP053
759: Streetview deel 2 - 929V6
760: Zeg 'ns AAA - SVF
761: Wie A zegt moet B zeggen - MCW
762: Wie B zegt moet C zeggen - Jp053
763: The seventies (horsepower) - Guus Leferink
764: Een groene keuze - Pink Panther
765: Uw favoriete kleur - Jp053
766: De lelijkste auto - SVF
767: Klokje rond - V70man
768: Leuke vakantiegeld auto - MCW
769: Zo licht als een veertje - Bobbeltje
770: De geslaagde facelift - Pink Panther
771: The Italian Job - 929V6
772: Japan Classic Sunday - MCW
773: De Wagon en de Wagen - SVF
774: Zo glad als een aal - Jp053
775: Hazeldonk 1995 - rzasa
776: Hoofdinspecteur - Auteur
777: De zeven (7) - 406c
778: De Barrelbrigade - MX6
779: De Eerste - rzasa
780: Hobby en werk gecombineerd - Auteur
781: Het alternatief - j.ko
782: Jaar van slagen - MX6
783: Waar doet 'ie het van? - Jp053
784: Welke auto neem jij mee naar EMW? - Pink Panther
785: Uit het straatbeeld verdwenen - vers gemaaid gras
786: Striping - MCW
787: Auto's uit de oude doos - SVF
788: Zelfde auto, andere naam – rzasa
789: De stationwagon - Volt
790: De 'voordelige' cabriolet - Volt
791: De elektrische auto - 929V6
792: De toerwagen voor straatgebruik - MCW
793: Krachtige Koffiemolen - Volt
794: De elektrische auto: deel 2 – Bobbeltje
795: De "speciale" Mercedes-Benz - SVF
796: Korte levenscyclus - Auteur
797: De 4x4 sedan - Volt
798: De Formule 1 coureurs privéauto - MCW
799: Platform-sharing-is-caring – Spekky
800: Dubbel nul - SVF
801: Over de balk - Jp053
802: Met een witte blijf je zitten - Escher
803: Het zit van binnen - De Dude
804: Capiche? - Volt
805: Midlife crisis - zadelsnuiver
806: Hebbeding! - Rzasa
807: Wie het kleine niet eert - SVF
808: Zo lust ik hem wel! - D.E.N.N.I.S.
809: De Volkswagen Kever in al zijn verschijningen – 929V6
810: Gele koplampen! - SVF en 929V6
811: 2004 - j.ko
812: De rode driedeurs - j.ko
813: De grijze vierdeurs sedan - vers gemaaid gras
814: Viva Italia: zonder BMW met Skoda!
815: Special - rzasa
816: Lights Out - rzasa
817: De dichte neus - Jay DoubleYou
818: Eigen baas! - SVF
819: De verschoppeling! - Volt
820: Afscheid nemen bestaat niet! - Jp053
821: Het ronde achterlicht - Jp053
822: RWD - MCW
823: Het mag wat betekenen - vers gemaaid gras
824: Voetballer on a budget – SVF
825: Onbekende keigave kitcars - SVF
826: Daar zit muziek in! - 929V6
827: The Malaise Era -JP053
828: Overhang - Bobbeltje
829: Lempkes - SVF
 
De Citroën ZX, als er geen zestienklepper onder de kap ligt is dat totaal geen geliefde auto waarvan elk exemplaar gedoemd is in handen te vallen van een knakenrijder (in het beste geval een Citroenist die hem als pekelbak gebruikt) en binnen twee jaar in de shredder verdwijnt. Zeker als dat een witte 1.4 met zwarte bumpers is. Maar ho even, wat is dat voor een striping? "Pretty woman" op een auto die allesbehalve een chick magnet is? Enfin, het blijkt hier om een heuse "série limitée" te gaan die alleen in Zwitserland geleverd is! Zou de oorspronkelijk bij de auto geleverde (en vast in Schweizerdeutsch nagesynchroniseerde) VHS-band van de film er nog bij zijn? Kortom, dit exemplaar moet voor het nageslacht worden bewaard! Geheel toepasselijk staat hij ook nog te koop bij "Hot Schrott".

Citroën ZX 1.4i Pretty Woman 1993 (klik!)
fed6e0a2-7b69-45e3-a441-ff27c432a01c


ba14ca0f-2c26-4356-8e88-4d3c73756094


3111b4e4-62e0-4f8c-ad79-6389cdd65e79


7fc6ce4b-4462-4fea-9a79-7a372b952d9d


cee559fe-4d27-4762-95fe-fc82a4438335



€ 2.500,-



 
Heb me vooral gefocust op dit stuk van de opdracht:

"Ga op zoek naar een auto waarvan jij vindt dat die gered moet worden omdat deze anders zeer waarschijnlijk op de sloop belandt."

En wat minder op dit stuk:

"ga er wel vanuit dat we het een beetje realistisch houden en niet met allerlei oude lijken aankomen die al uit elkaar vallen als je er naar kijkt"

Als het een te groot project is, ga ik op zoek naar wat anders, maar voor nu zou ik deze graag redden van de sloop:

Mercedes W180 220S Ponton coupe

70a072bf-ca21-472f-9813-3a1515df66a5


99fa70ac-085a-4116-a25e-8989fcb48a9e


2ba99d1b-21ee-4ccd-be1c-b48ab3b27556


991ffac1-fb11-4d34-b29c-7ad1b170dbd8


En zo kan ie dan weer worden:

22226424-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Rover 827 Coupe

Zou zonde zijn als deze voor onderdelen zou verdwijnen, er zit nog wel werk aan, maar er is ook hoop om deze op de weg te kunnen houden. Zoveel rijden er tenslotte niet meer van rond. Het interieur is nog in goede staat, alleen aan de rest moet van alles gebeuren. Maar niets dat een liefhebber zou af moeten schrikken. `Dit is dus een project dat opgegeven is.

70b02d65-5ade-492b-82ea-19936411538e


af691ac6-35ea-45be-b890-519d98ee77b7


09a4a872-7942-4732-954f-3616a5b9f58c


ee3aa928-5280-4f45-8cd8-61afd3dd6d99


0dcc0b4b-454d-4773-baee-1390d546c4b8


Prijs € 1.000,00
Bouwjaar 1995
Kilometerstand 165.000km

Nachdem ich mein schönes Rover 827 Coupe 2014 nur für ein bis zwei Jahre wegstellen wollte, sind es nun doch 10 Jahre geworden.
Er lief bis zum Einmotten komplett problemlos, jetzt fehlt mir leider die Zeit, ihn wieder fertig zu machen.

Bekannte Mängel :

- Bremse hinten fest
- Loch im Tank
- einige Schläuche im Motorraum haben Marderbiss
- erste Rost-Ansätze am Unterbinden, aber nix durch, soweit ich sehen kann

Gute Dinge:
- Motor startet
- Innenraum Top und gepflegt
- Ab 2025 kann er ein H-Kennzeichen bekommen
- Karosserie zu 99% rostfrei
- nach meiner Kenntnis unfallfrei

Insgesamt also eine gute Basis für einen Wieder-Aufbau. Oder natürlich also Teile-Spender, um andere 827 Coupés am Leben zu erhalten.
 
Ik ga voor dit project:


Deze Feeling 102 komt uit 1993, en zou daarmee zo eens een NL-auto kunnen zijn. Hij staat op originele Feeling-velgen, en ook het interieur heeft nog de typerende 'Feeling'-bekleding. Wel is er, naast een grondige schoonmaakbeurt, werk aan de winkel: de verkoper meldt dat hij start, rijdt en dat over het algemeen alles in orde is, maar de carburateur moet wel afgesteld worden. Ook zijn er hier en daar gebreken, maar gelukkig zijn een nieuwe koplamp, achterlicht, knipperlicht-unit en reflectoren nog te koop. Je zou de achterlichten zelfs kunnen vervangen door de honingraat-units van de 101. De Feeling kost €800,-, dus het eindstadium voor deze auto lijkt wel bijna bereikt.

53899050801_808e1739ab_c.jpg

53899478295_633ccbcf34_c.jpg

53899050816_60c285c3f1_c.jpg
 
Leuke maar ook moeilijke opdracht! De meest gewilde auto's komen volgens mij nooit in de shredder terecht, tenzij ze echt twee meter korter gereden zijn of gewoon echt niet meer te redden zijn en dat is niet de scope van deze opdracht. Daarom ga ik deze week voor een auto die om meerdere redenen niet gewild is maar gewoon te mooi is om weg te gooien. Voor de stille genieter presenteer ik jullie deze week de 2004 Opel Vectra GTS 3.0 V6 CDTi Elegance voor 899 Euro!












Zelfs voor de export wordt dit een lastige klant; de 3.0 Turbodiesel krachtpatser is een vrij gecompliceerd stuk techniek en daar zitten ze in het buitenland ook niet op te wachten want je hebt wel wat meer nodig dan een schroevendraaier en een ouwe binnenband om deze Vectra op de weg te houden. In Nederland wilt niemand zo'n ding hebben want je betaalt je eigen rot aan de wegenbelasting en je komt er straks geen enkele stad meer mee in. Neen, ik vrees dat deze fijne kilometervreter binnenkort naar de eeuwige jachtvelden gaat verdwijnen en dat blijft toch zonde vind ik.

Voor precies € 899 ben jij de volgende en derde eigenaar van deze luxe limousine. Met amper 250 dkm op de klok is de auto naar dieselbegrippen nét ingereden en krijg je mooie originele sportvelgen, een half-lederen interieur en natuurlijk alle opties die in je in 2004 zou verwachten van een dergelijke zakenauto. In z'n champagnekleurige outfit wellicht niet de meest flitsende verschijning maar des te leuker is het om aan de stoplichten de overige weggebruikers flink te verassen met toch wel indrukwekkende prestaties, vooral voor wie het aandurft deze auto nog een powerkuurtje te geven. Met een half uurtje aan de laptop zet je het vermogen naar 225 pk en 500 Nm en in combinatie met de handgeschakelde 6-bak is dat toch erg leuk rijden. Goed, de APK is al een jaar of 3 verlopen dus je zult wel eerst even aan de bak moeten voordat de Vectra weer in absolute nieuwstaat is, maar daarna heb je voor weinig geld toch een dijk van een auto een afgrijselijk lot weten te besparen.
 
Laatst bewerkt:
Dit vind ik een van de moeilijkste opgaven waar ik tot nu toe aan mee heb gedaan. Ik heb niet zo snel van die wil ik redden, sloop ze maar.
Gelukkig kwam ik deze nog tegen, een NSU RO80
NSU RO 80
nsu-ro-80-sedan.jpg

nsu-ro-80-sedan.jpg

nsu-ro-80-sedan.jpg

nsu-ro-80-sedan.jpg

Bouwjaar: 1974
Prijs: € 2.950
 
Renault Mégane Scénic

KLIK

Niet de mooiste, maar daarom des te waarschijnlijker dat dit exemplaar uiteindelijk wel op de sloop terecht gaat komen. Je ziet ze nog regelmatig, maar dat is 9 van de 10 keer toch een facelift-exemplaar. Reden temeer om er eentje te bewaren en mooier te maken.

renault-megane-scenic-2-0-kaleido-airco.jpg


renault-megane-scenic-2-0-kaleido-airco.jpg


renault-megane-scenic-2-0-kaleido-airco.jpg


renault-megane-scenic-2-0-kaleido-airco.jpg


renault-megane-scenic-2-0-kaleido-airco.jpg

Prijs€ 850
Bouwjaar1999
Kilometerstand177.008 km
BrandstofBenzine
TransmissieHandgeschakeld
APKJa, tot 20 juni 2025
 
Laatst bewerkt:
Lancia Beta HPE

- € 3.000
- 01/1981
- 68.368 km

Deze Beta heeft vooral een hele goeie wasbeurt nodig en natuurlijk de schade linksvoor aanpakken. Zonder die viezigheid staat er eigenlijk best een net exemplaar maar als je de auto zo aanbiedt komt er natuurlijk geen kip op af. Zeker niet als er verder geen informatie op de mobile.de staat en er geen interieurfoto's zijn. Een ritje naar Italië om te redden van de sloop zou ik zeker doen, eenmaal opgeknapt heb je een prachtige auto.

Edit: Even googlen en blijkt dat de auto 25 jaar stil heeft gestaan. En dan zijn er wel interieurfoto's te vinden. Dat zou een evt. verkoop toch kunnen boosten als het zo ook op mobile.de stond.

7DqB9rl.jpeg


6xzqAQZ.jpeg


R0DlAub.jpeg


dRadshc.jpeg


cLaRiAm.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Leuke inzendingen al. Alles goedgekeurd tot nu toe! Dit stukje Hollands glorie uit mijn geboortejaar kan ook wel wat liefde gebruiken:

DAF 33 - Comfort
daf-33-comfort-comfort.jpg

daf-33-comfort-comfort.jpg

daf-33-comfort-comfort.jpg
daf-33-comfort-comfort.jpg

daf-33-comfort-comfort.jpg

Prijs€ 1.400
Bouwjaar1970
Kilometerstand68.155 km
BrandstofBenzine
TransmissieAutomaat
 
Uniek en belasting vrij elektrisch blijven rijden:

Renault 5 Lectric

Bouwjaar: 1980, Mileage: 12.345 Miles, Prijs:$ 5,095, dit is in € 4665,51

1980 Renault 5 lectric Leopard Le Car. Google lectric leorard for more info on these electric cars only 400 made. great interior no rust the body has a few dings but nothing too bad, she needs batteries I have lots of spars current taxed and pinkslip in my name.

1980-renault-5-lectric-leopard-le-car.jpg


1980-renault-5-lectric-leopard-le-car.jpg


1980-renault-5-lectric-leopard-le-car.jpg


1980-renault-5-lectric-leopard-le-car.jpg


1980-renault-5-lectric-leopard-le-car.jpg
 
Ook een Renault en ook elektrisch. Toevallig zag ik gisteren deze Clio Electrique en dacht meteen "die gaat gesloopt worden". Op zich zijn er best mensen te vinden die zo'n Clio willen bewaren maar aangezien deze met een kraan is opgepakt en de hele dakstructuur beschadigd is, zal deze weinig kans maken.

793acfe8-715a-441b-a624-03fc973eae47


93ac60b3-e57f-401a-8b84-5813e4ad619f


6e664aa3-50ae-4d2c-8b6f-b64ce83f6cc5
 
Wat leuk (of jammer, net hoe je 't bekijkt) dat er al meteen een ZX is ingezonden, dat was mijn eerste ingeving! Ben nu in Frankrijk op vakantie, achter een hek op een overwoekerd terrein van de plaatselijke Renault-Dacia dealer staat een ZX in ogenschijnlijk mooie conditie. Tussen de half gedemonteerde auto's. Met een te koop bordje achter de voorruit. Maar ja, alle excuses die in de openingspost staan, zijn zo'n beetje van toepassing.

Enfin, er staat ook iets anders op dat terrein: een Peugeot 405 Break. Die is het stadium 'nog te redden' wel gepasseerd. Maar zeg eens eerlijk, wanneer zag je díe voor het laatst? Ze zijn er nauwelijks nog. Een sedan is nog wel te vinden, zeker met automaat (oud-vrouwtje-verhaal) of in de GRI of Mi16 uitvoering. Maar een Break... op AutoScout vind ik in heel Europa nog slechts één (!) Break te koop. En ja, kijk nou, die staat echt op het punt ook te verdwijnen. De lak is slecht, de bekleding (leer!) versleten, kunststof paneeltje op de kofferklep is eraf (maar nog wel present), links en rechts hangen wat rubbers los. De prijs is laag genoeg om nog in handen van een knakenrijder te belanden, maar ik vrees dat die dit al te veel vinden. Van de aanbieder kan ik niet eens een website vinden, de advertentie op AutoScout vermeldt verder niks en in de dingen die er wel staan, zitten fouten. Dus het belooft wat...

Technisch lijkt de auto nog wel in aardige conditie; hij ziet er recht uit, en dit dieseltje staat te boek als haast onverwoestbaar. Het klinkt ook fantastisch (noem mij maar gek). Het is de sterkste en meest luxe diesel die Peugeot voor de 405 leverde, dus gauw ophalen! Nieuw interieurtje erin (of dit repareren) en overspuiten, en er staat al weer iets moois!

Peugeot 405 Break 1.8 SRD turbo
1990 - 300.000 km - € 1.400,-


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


Te koop in Sterrebeek, België
 
Laatst bewerkt:
Lancia Flaminia Pininfarina Coupe 2.5 3B

Bouwjaar: 1963
Kilometerstand: 7.013km
Vraagprijs: € 14.950

****
Ons exemplaar betreft de coupé variant, met de prachtige lijnen, en is een zeer interessant restauratieproject, waarvan wij het overduidelijk eens zijn dat dit absoluut de moeite waard is om te restaureren. Een zeer authentiek exemplaar met mooie details. Bekijkt u de foto eens en oordeel zelf.

De geweldige V6 van deze Flaminia is al gereviseerd en zowel het exterieur, interieur en technische zaken behoeven aandacht.


****
De hele fotoserie op de website van Aaldering, laat zien waarom dit toch wel een project is.

lancia-flaminia-pininfarina-coupe-2-5-3b-1963.jpg
37487250-3.jpg
37487250-5.jpg
37487250-21.jpg
 
Ook een Renault en ook elektrisch. Toevallig zag ik gisteren deze Clio Electrique en dacht meteen "die gaat gesloopt worden". Op zich zijn er best mensen te vinden die zo'n Clio willen bewaren maar aangezien deze met een kraan is opgepakt en de hele dakstructuur beschadigd is, zal deze weinig kans maken.

793acfe8-715a-441b-a624-03fc973eae47


93ac60b3-e57f-401a-8b84-5813e4ad619f

Lijkt wel alsof die van verdrinkingsdood is gered..
 
Ik zou de Flaminia technisch goed maken en dan lekker cruisen zoals 'ie er nu bijstaat, heerlijke overlever (y)
 
Volgens mij voldoet de Lancia niet aan de regels. Deze hoeft echt niet gered te worden van de sloophamer, daar zijn nog genoeg liefhebbers voor.
 
Volgens mij voldoet de Lancia niet aan de regels. Deze hoeft echt niet gered te worden van de sloophamer, daar zijn nog genoeg liefhebbers voor.
Als een porsche 911 voldoet, dan deze lancia ook wat mij betreft. Een 911 waar geen liefhebbers voor zijn. Dat moet ik ook nog meemaken.
 
Het is heel lastig om hier een grens te trekken wat wel of geen typische liefhebbersauto is, dus dat ga ik ook niet doen. Ik laat het oordeel aan de stemmers.
 
Klopt, daar had een nulletje minder moeten staan. Zal wel komen door de alcohol van de avond ervoor... Ga het nu niet halverwege aanpassen.
 

Zonder enige twijfel de mooiste Jaguar ooit gemaakt. Deze is het absoluut waard om gered te worden.​


1959 Jaguar Mk 1 3.4 Automatic


Approx 53277 mile
Previously owned and stored for 40 years in barn.
Only 2 previous keepers!!
Will make a great restoration project.
Lots of paperwork included
Viewing very welcome please call

1959-jaguar-mk1-6517da19658b6.jpg

1959-jaguar-mk1-6517da196918a.jpg

1959-jaguar-mk1-6517da19675fa.jpg
 
De MKI en II zijn mooie auto's maar ik zeg zonder twijfel niet de mooiste, persoonlijk vind ik de E-type vele malen mooier.
 
Wat een leuke opdracht! Na flink wat zoekwerk is het deze geworden.

Klassiek, open en Italiaans. Wat wil een mens nog meer?
En ook nog wat om op te knappen zegt u? Dan heb ik deze voor u in de aanbieding:

Alfa Romeo Spider 2.0 Veloce (1976)

Een Alfa zo geel als vanillevla.
De motor loopt, en daar is het positieve wel gezegd.
De vraagprijs is € 5.950.

alfa-romeo-spider-2-0-veloce-1976-project.jpg


alfa-romeo-spider-2-0-veloce-1976-project.jpg


alfa-romeo-spider-2-0-veloce-1976-project.jpg

alfa-romeo-spider-2-0-veloce-1976-project.jpg


alfa-romeo-spider-2-0-veloce-1976-project.jpg
 
Allereerst bedankt voor het tellen de vorige wedstrijd.

Vind deze een stuk lastiger. Ik heb wel wat auto's gevonden, waarvan ik vrij zeker ben dat de volgende stap toch echt sloop wordt, maar die zijn me niet bijzonder genoeg. Eigenlijk moet je juist die dan inzenden, anders verdwijnen die helemaal uit het straatbeeld.
Maar toch iets anders gekozen:

0.jpg


FIAT 500C - Topolino cassonato
De Topolino is totaal niet zeldzaam, er zijn er nog volop te koop, zeker in Italië. Maar vrijwel allen zijn de kleine 2 deurs of de „Belvedere" station versie.
Deze werkauto? Nauwelijks, ik heb welgeteld 1 andere gevonden, iets beter, maar ook 3 mille duurder.
Hier denk je aan de ene kant, wouw mooi patina. Tot je onder de linker voordeur de dorpel bekijkt. En er missen ook wat delen.
Helaas geen foto's van het interieur. Jullie moeten het dus met de buitenzijde doen.
Bouwjaar 1952, volgens de advertentie 150.000km en men wil er € 4.900 voor ontvangen.

De verkoper schrijft:
Fiat 500 C Topolino voor totale restauratie, Pick-Up model, een van de zeldzaamste versies op dit moment, compleet met alles, of bijna, metalen zijpanelen, verkocht voor 4900,00 euro, geen documenten, maar verklaring van "wettige herkomst", te bezichtigen in Roncade (Treviso)

1.jpg

4.jpg

3.jpg

2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Redden van de sloophamer, want ik vind dit echt een te leuke auto om in de shredder te zien verdwijnen.
Het is geen zeldzame sportwagen, maar een coupé-versie van een hele normale kleine gezinsauto uit de jaren 80. De techniek en de carroserrie hebben aandacht nodig, het interieur is nog in prima staat. Met rear side window control, vond ik vroeger (en nu ook nog) erg gaaf.

Nissan Sunny Coupé 1.5 GL

Bouwjaar: 1983
Prijs: € 2.000,--​
6b355e1e-7058-4621-8ecf-429e4aef35c0

1b41a207-c082-4207-911b-b95867c92fd7

c7122a7f-fcdb-4747-8aa3-fa50d8abd620

d96a4f6d-84e2-49c9-9e4c-d43b467d7ee2

093e6700-7c9c-4bcb-aebc-521e6b223423
 
Laatst bewerkt:
Rover 827 Coupe

Zou zonde zijn als deze voor onderdelen zou verdwijnen, er zit nog wel werk aan, maar er is ook hoop om deze op de weg te kunnen houden. Zoveel rijden er tenslotte niet meer van rond. Het interieur is nog in goede staat, alleen aan de rest moet van alles gebeuren. Maar niets dat een liefhebber zou af moeten schrikken. `Dit is dus een project dat opgegeven is.

70b02d65-5ade-492b-82ea-19936411538e


af691ac6-35ea-45be-b890-519d98ee77b7


09a4a872-7942-4732-954f-3616a5b9f58c


ee3aa928-5280-4f45-8cd8-61afd3dd6d99


0dcc0b4b-454d-4773-baee-1390d546c4b8


Prijs € 1.000,00
Bouwjaar 1995
Kilometerstand 165.000km

Nachdem ich mein schönes Rover 827 Coupe 2014 nur für ein bis zwei Jahre wegstellen wollte, sind es nun doch 10 Jahre geworden.
Er lief bis zum Einmotten komplett problemlos, jetzt fehlt mir leider die Zeit, ihn wieder fertig zu machen.

Bekannte Mängel :

- Bremse hinten fest
- Loch im Tank
- einige Schläuche im Motorraum haben Marderbiss
- erste Rost-Ansätze am Unterbinden, aber nix durch, soweit ich sehen kann

Gute Dinge:
- Motor startet
- Innenraum Top und gepflegt
- Ab 2025 kann er ein H-Kennzeichen bekommen
- Karosserie zu 99% rostfrei
- nach meiner Kenntnis unfallfrei

Insgesamt also eine gute Basis für einen Wieder-Aufbau. Oder natürlich also Teile-Spender, um andere 827 Coupés am Leben zu erhalten.
Ik zie niet goed wat er mis is met deze fraaie 800 Coupe. De verkoper is eerlijk over wat er mis is met de auto en wat er goed is. De auto staat in ieder geval niet op de goede wielen. Het interieur is daarentegen prachtig. Het zal wel wat kosten om de auto goed rijdbaar te krijgen maar het is iedere cent waard. Even een paar feiten. Deze auto heeft de fenomenale Honda 2,7 liter V6 met automaat. Een geweldige combinatie. Van de Coupe zijn er ongeveer 6500 gebouwd. Ik zeg ongeveer omdat Rover tamelijk slordig is geweest met het bijhouden van de productie-aantallen. In Nederland hebben er ongeveer 30 stuks op kenteken gestaan waarvan 26 met een origineel Nederlands kenteken. De rest is dus import geweest. Mijn Coupe is oorspronkelijk in Duitsland in 1994 geleverd en in 2005 naar Nederland gehaald. Daar heeft zij tot 2014 in opslag gestaan totdat ik de auto kocht. Op dit moment zijn er nog ongeveer 9 Coupes in Nederland met een geldige APK. Het is dus wel een zeldzaamheid. Ik denk dat de foto's in dit topic een auto laten zien die de moeite van het opknappen waard is maar je moet er wel zin in hebben. Als je de auto op orde hebt dan is zij bijzonder betrouwbaar en vooral een feest om in te rijden. Laat je verder niet afschrikken door toetsenbordcoureurs die vanuit hun luie stoel beweren dat de Rover 800 coupe een gerebadgete Honda Legend Coupe. Om het mild te houden: deze luiestoelcoureurs hebben geen verstand van auto's, een hekel aan Rover en hebben zich bovenal niet verdiept in de geschiedenis van de ontwikkeling van de Rover 800/ Honda Legend. Nieuwsgierig geworden? Kijk dan op mijn review van de 800 coupe maar ook in de rubriek doorzaagzaterdag van Cornelis Kit. Groet van Olav
 
Het Opeenrijtje:

929V6 - Citroën ZX 1.4i Pretty Woman 1993


Rudyke - Mercedes W180 220S Ponton coupe


Zonder BMW met Skoda - Rover 827 Coupe


Volt - Porsche 356 BT 6 coupe


JOtter - Yue Loong Feeling


Zadelsnuiver - Opel Vectra GTS - 3.0 V6 CDTi Elegance


Frits79 - NSU RO 80


rzasa - Renault Mégane Scénic


MCW - Lancia Beta HPE


SVF - DAF 33 - Comfort


Spekky - Renault 5 Lectric


Dave R1517 - Renault Clio Electrique


j.ko - Peugeot 405 Break 1.8 SRD turbo


Edwin81 - Lancia Flaminia Pininfarina Coupe 2.5 3B


Jay DoubleYou - 1971 Mercedes-Benz L608D


D E N N I S - 1959 Jaguar Mk 1 3.4 Automatic


Jeroen W - Alfa Romeo Spider 2.0 Veloce (1976)


Pink Panther - FIAT 500C - Topolino cassonato


Jp053 - Nissan Sunny Coupé 1.5 GL


Stemmen kan tot vrijdag 9 augustus 20:00
 
1 Jp053 - Nissan Sunny Coupé 1.5 GL
2 j.ko - Peugeot 405 Break 1.8 SRD turbo
3 929V6 - Citroën ZX 1.4i Pretty Woman 1993
 
Ik ga voor de auto's die je vroeger relatief veel zag en nu nauwelijks meer. Die inmiddels zeldzamer zijn dan menig Ferrari.

1. rzasa - Renault Mégane Scénic
2. Jp053 - Nissan Sunny Coupé 1.5 GL (OK, de coupé zag je niet zoveel, maar wel een leuke auto)
3. Zadelsnuiver - Opel Vectra GTS - 3.0 V6 CDTi Elegance
 
Ik heb gestemd voor de auto's die ik het liefst gered zou zien worden.

1. MCW - Lancia HPE
2. Jp053 - Nissan Sunny coupé
3. D E N N I S - 1959 Jaguar Mk 1 3.4 Automatic
 
1. JOtter - Yue Loong Feeling
2. D E N N I S - 1959 Jaguar Mk 1 3.4 Automatic
3. Jp053 - Nissan Sunny Coupé 1.5 GL
 
1. Edwin81 - Lancia Flaminia Pininfarina Coupe 2.5 3B
2. Frits79 - NSU RO 80
3. Rudyke - Mercedes W180 220S Ponton coupe
 
1. MCW - Lancia Beta HPE
2. JOtter - Yue Loong Feeling
3. Jeroen W - Alfa Romeo Spider 2.0 Veloce (1976)
 
1. 929V6 - Citroën ZX
2. Zadelsnuiver - Opel Vectra GTS
3. Spekky - Renault 5 Lectrice

De gewonere auto's waar in feite niemand naar omkijkt en die nooit een gewilde klassieker zullen worden, ook na redding niet. Die 5 misschien nog wel, maar niet in deze uitvoering vrees ik.
 
1. J. Ko
2. Rzasa
3. MCW

Heel veel toffe inzendingen en imho allemaal het redden waard, maar deze 3 zijn volgens mij nog wel met relatief weinig inspanning in leven te houden.
 
1. JOtter - Yue Loong Feeling
2. Zadelsnuiver - Opel Vectra GTS - 3.0 V6 CDTi Elegance
3. rzasa - Renault Mégane Scénic
 
1 MCW - Lancia Beta HPE
2 929V6 - Citroën ZX 1.4i Pretty Woman
3 Jp053 - Nissan Sunny Coupé 1.5 GL
 
"Ga op zoek naar een auto waarvan jij vindt dat die gered moet worden omdat deze anders zeer waarschijnlijk op de sloop belandt. Dit keer geen last van zeurende vrouwen partners, tijd en ruimte, financiele middelen en technische kennis genoeg."

Genoeg auto's gezien waarvan ik snap dat anderen die wellicht willen redden, maar die mij totaal niks doen en die van mij dus ook zo naar de sloop mogen. Deze 3 wat exclusievere exemplaren zou ik juist graag wel gered zien:

1. Pink Panther - FIAT 500C - Topolino cassonato (gewoon omdat ik dit in alle eenvoud inmiddels bijzonder vind)
2. Edwin81 - Lancia Flaminia Pininfarina Coupe 2.5 3B (al best netjes, maar dit zijn toch de auto's waarvan je hoopt dat ze rond blijven rijden, maar ik denk dat genoeg anderen deze ook willen redden)
3. JOtter - Yue Loong Feeling (blijft een weinig bijzondere auto, maar met wel een bijzonder verhaal erachter in NL)
 
Terug
Bovenaan