A
Anoniem
Guest
Goedemorgen allen,
Huidige situatie:
Ik bezit al een aantal jaar een auto uit 1997, weliswaar met relatief lage km stand en onderhoud dat meevalt (denk aan 3-400 euro per jaar).
Echter zijn er al een aantal dingen die eraan haperen/mij tegenstaan:
- Steeds meer vibraties tijdens het rijden
- Versnellingspook waarvan het rubber het begeven heeft, met ductape vast
- Radio die het niet doet
- Geen airco
- Beginnende roest bij die wielkasten en plekken waar er al eens aanrijding is geweest
- Kofferbak die niet meer open kan (het slot is kapot)
- Een weekendje weg naar het buitenland durf ik met de leeftijd en mankementen gewoon niet aan
Verder rijd ik max 10.000 km per jaar, dus niet extreem veel, maar heb ik in de jaren genoeg gespaard om wat nieuws te kopen.
"Eisen":
- Tijdens het rijden weinig geluid van buiten (in de huidige auto moet je wat luider praten om elkaar op de snelweg te verstaan)
- Airco
- Niet ouder dan 2017
- Max 15.000 euro
- Genoeg comfort
- "Sportief", hiermee bedoel ik niet dat ik in 5 sec naar de 100 wil. Maar het moet wel een auto zijn die vlot optrekt. Wegens beperkte ervaring dus geen idee hoeveel pk/koppel nou goed is.
- Onderhoudsvriendelijk
- Betrouwbaar
Bij het zoeken op bekende occasion sites kom ik uit op een mix van de volgende B en C segmenters (tussen haakjes mijn mening/bevindingen):
Suzuki Swift Sport (sportief, maar goedkoop interieur en een hoop lawaai van buiten)
Seat Ibiza
Ford Fiesta (staat bekend om zn goede en sportieve wegligging)
Mazda 2
Renault Clio
Toyota Yaris
Kia Rio
Nissan Micra
Ford Focus
Seat Leon
Peugeot 308
Hyundai i30
Mazda 3
Kia Cee'd
Toyota Auris (weliswaar hybride, maar relatief zwaar)
Hebben jullie nog tips/aanbevelingen/ervaring met bovengenoemde auto's of wellicht een andere dat voldoet aan budget en eisen?
Huidige situatie:
Ik bezit al een aantal jaar een auto uit 1997, weliswaar met relatief lage km stand en onderhoud dat meevalt (denk aan 3-400 euro per jaar).
Echter zijn er al een aantal dingen die eraan haperen/mij tegenstaan:
- Steeds meer vibraties tijdens het rijden
- Versnellingspook waarvan het rubber het begeven heeft, met ductape vast
- Radio die het niet doet
- Geen airco
- Beginnende roest bij die wielkasten en plekken waar er al eens aanrijding is geweest
- Kofferbak die niet meer open kan (het slot is kapot)
- Een weekendje weg naar het buitenland durf ik met de leeftijd en mankementen gewoon niet aan
Verder rijd ik max 10.000 km per jaar, dus niet extreem veel, maar heb ik in de jaren genoeg gespaard om wat nieuws te kopen.
"Eisen":
- Tijdens het rijden weinig geluid van buiten (in de huidige auto moet je wat luider praten om elkaar op de snelweg te verstaan)
- Airco
- Niet ouder dan 2017
- Max 15.000 euro
- Genoeg comfort
- "Sportief", hiermee bedoel ik niet dat ik in 5 sec naar de 100 wil. Maar het moet wel een auto zijn die vlot optrekt. Wegens beperkte ervaring dus geen idee hoeveel pk/koppel nou goed is.
- Onderhoudsvriendelijk
- Betrouwbaar
Bij het zoeken op bekende occasion sites kom ik uit op een mix van de volgende B en C segmenters (tussen haakjes mijn mening/bevindingen):
Suzuki Swift Sport (sportief, maar goedkoop interieur en een hoop lawaai van buiten)
Seat Ibiza
Ford Fiesta (staat bekend om zn goede en sportieve wegligging)
Mazda 2
Renault Clio
Toyota Yaris
Kia Rio
Nissan Micra
Ford Focus
Seat Leon
Peugeot 308
Hyundai i30
Mazda 3
Kia Cee'd
Toyota Auris (weliswaar hybride, maar relatief zwaar)
Hebben jullie nog tips/aanbevelingen/ervaring met bovengenoemde auto's of wellicht een andere dat voldoet aan budget en eisen?