Nissan Juke | Update 2022 en Hybrid

Curlew

Net ingestapt
2020-nissan-juke.jpg


2020-nissan-juke.jpg


2020-nissan-juke.jpg


2020-nissan-juke.jpg


2020-nissan-juke.jpg


2020-nissan-juke.jpg


2020-nissan-juke.jpg


2020-nissan-juke.jpg


2020-nissan-juke.jpg


2020-nissan-juke.jpg


2020-nissan-juke.jpg


2020-nissan-juke.jpg


2020-nissan-juke.jpg


2020-nissan-juke.jpg


2020-nissan-juke.jpg


Alle info en veel meer foto's: https://www.motor1.com/photo/4329286/2020-nissan-juke/

Ik vind hem gaaf! Stuk strakker dan de huidige
 
Erg geslaagd exterieur, erg geslaagd interieur. Wat een verademing vergeleken met al die verhuisdozen op wielen in deze klasse.
 
Geweldig model. Nog steeds 'apart en zeer onderscheidend. Maar nu met een serieuze & solide twist.
 
Die eerste was wat mij betreft echt ronduit lelijk maar wel heel erg apart.
Deze is nog steeds apart maar nu ook soort van stoer en zeker niet meer lelijk.
Heel erg leuk ding zeg! (y)
 
Mooi ding hoor. Hopelijk dat ie niet teveel 'last' krijgt van het (soms negatieve) imago van de 1e generatie naamgenoot. Ik bedoel, hoe zal de associatie met de naam zijn bij beoogd koperspubliek voor deze nieuwe generatie Juke.

Ik zie wel een heel breed deurpaneel op raamhoogte. Zou dat in de praktijk nou prettig zijn om je arm / elleboog op te leggen?
 
Durashift zei:
Ik zie wel een heel breed deurpaneel op raamhoogte. Zou dat in de praktijk nou prettig zijn om je arm / elleboog op te leggen?

Daar hebben ze armsteunen voor uitgevonden, om je arm normaal op te laten steunen. Die behoefte om een elleboog in de lucht te willen steken heb ik nooit begrepen...

OT: Leuke auto, beter dan de vorige. Wel bizar dat het 10 jaar heeft moeten duren, gaat het nu de (nwe) Captur niet lastig maken lijkt me...
 
Foie Gras zei:
Durashift zei:
Ik zie wel een heel breed deurpaneel op raamhoogte. Zou dat in de praktijk nou prettig zijn om je arm / elleboog op te leggen?

Daar hebben ze armsteunen voor uitgevonden, om je arm normaal op te laten steunen. Die behoefte om een elleboog in de lucht te willen steken heb ik nooit begrepen...

OT: Leuke auto, beter dan de vorige. Wel bizar dat het 10 jaar heeft moeten duren, gaat het nu de (nwe) Captur niet lastig maken lijkt me...

Die 'hier-moet-mijn-elleboog-kunnen-liggen" deur panelen zijn voor mij een dealbreaker.
Liet daarom de aankoop van een nieuwe 911 schieten. Rijd ik liever door in mijn 2001 Suzuki Swift!:p
 
https://www.youtube.com/watch?v=sOLwP3_v9ic

Getoonde versies zijn de N-Design. Ik vind dat zwart-wit interieur echt prachtig. Thomas is ook zeer aangenaam verrast over de kwaliteit van het interieur (alleen deurpanelen zijn hard) en je kan er ook prima met 4 volwassenen inzitten
 
Tof ding! Echt een fraaie evolutie en beduidend meer auto. Blijft spraakmakend, je vindt 'em geweldig of je verafschuwt hem. Ik houd persoonlijk van aparte, excentrieke auto's, dus zou zo'n Juke zeker overwegen. Maar een CX-3, CX-30 of een nieuwe 2008 zijn net zo goed mooi. De keuze is enorm... Het uiterlijk is voor deze Nissan z'n grootste pluspunt voor een groep kopers en voor een andere groep kopers het grootste minpunt. Vind vooral het interieur een stuk fraaier, mooi dat alcantara op deurpanelen en dashboard. Al het 'chroom' ziet er wel plastiekerig uit... en dat zal het vast ook zijn en zo voelen. Ben benieuwd... Ga de auto zeker live bekijken binnenkort ;-)
 
h de huker zei:
Bijzonder de baan die van voor naar achter over het dak loopt.

Heeft waarschijnlijk een functie. En wel dezelfde als waarom de Citroen HY ooit een golfplaatprofiel had: dankzij het profiel kan het blik dunner.

On topic: het blijft een SUV, maar in elk geval een eigenwijze. Dat is zeker te prijzen!
 
Foie Gras zei:
Durashift zei:
Ik zie wel een heel breed deurpaneel op raamhoogte. Zou dat in de praktijk nou prettig zijn om je arm / elleboog op te leggen?

Daar hebben ze armsteunen voor uitgevonden, om je arm normaal op te laten steunen. (..)..

Je bedoelt die in het portier?
Zal afhankelijk zijn van de lengte van de persoon .. want veelal zit dat stukje portier wat te laag (voor mij). Dát stuurt juist voor geen meter.
Bij mijn postuur komt de 'arm op deurpaneel' juist prima uit met de 'kwart voor drie' stand. ;)
 
h de huker zei:
Prijzen nieuwe Nissan Juke bekend!
Instapprijs (met al veel standaard uitrusting) 20.990,- €.

Op onderstaande link staat een andere vanafprijs, nl. 27.990.-
https://www.autosturm.nl/nissan/modellen/new-nissan-juke/
 
Prijzen nieuwe Nissan Juke.
Nissan Juke Visia 20.990,-
Accenta 21.990,-
N-connecta 23.990,-
N-disign 25,190,-
Tekna 25.990,-
Zie: www.nissan.be
 
"blauwe engel" is ook weer terug onder een andere nickname hoor. Er staan helemaal geen prijzen op nissan.nl
 
nope, alleen van het 'oude' model dat bijna 25 mille moet kosten.
https://www.nissan.nl/content/dam/Nissan/nissan_europe/NL/brochures/prijslijsten/Prijslijst_Nissan_JUKE_NL.pdf
 
Het bericht is gewijzigd, kennelijk gaat het om de Belgische prijzen. Tja... Vond het al erg scherpe prijzen.
https://nl.nissan.be/voertuigen/nieuw/juke-2019/configurator.html
 
De nieuwe Nissan Juke heeft zijn werelddebuut beleefd op de Salon de Lyon:

dsc06336redimensionner.jpg


dsc06337redimensionner.jpg


S7-les-nouveautes-etrangeres-juke-puma-corsa-x6-video-en-direct-du-salon-de-lyon-2019-604706.jpg


S7-les-nouveautes-etrangeres-juke-puma-corsa-x6-video-en-direct-du-salon-de-lyon-2019-604698.jpg


S7-les-nouveautes-etrangeres-juke-puma-corsa-x6-video-en-direct-du-salon-de-lyon-2019-604696.jpg


S7-les-nouveautes-etrangeres-juke-puma-corsa-x6-video-en-direct-du-salon-de-lyon-2019-604695.jpg


Foto's:
https://www.largus.fr/actualite-automobile/salon-de-lyon-2019-toutes-les-nouveautes-a-decouvrir-10011390-miniphotos.html
https://www.caradisiac.com/photos-article/les-nouveautes-etrangeres-juke-puma-corsa-x6-video-en-direct-du-salon-de-lyon-2019-178795.htm
 
Als dat de opzet in Amsterdam had mogen zijn was er nu wellicht nog een AutoRAI geweest. Niet eens gladliggend tapijt en daar staat een wereldprimeur op. Doet niets af de auto overigens.
 
0eebb1c3-2020-nissan-juke-8.jpg


e0b5e41e-2020-nissan-juke-126.jpg


0fba4535-2020-nissan-juke-104.jpg


8b2c7c34-2020-nissan-juke-79.jpg


7fa2f2cb-2020-nissan-juke-137.jpg


96b03c0b-2020-nissan-juke-136.jpg


Veel nieuwe foto's, incl. schetsen en mock-ups: https://www.carscoops.com/2019/10/take-a-closer-look-at-the-2020-nissan-juke-in-141-pictures/
 
https://www.youtube.com/watch?v=2kVBSLZprJw

Uitgebreide review. Denk dat ik het de mooiste compacte SUV/Crossover vind!
 
Het immer kritische AutoCar was er zeer te spreken over. Dit ding verdient een grotere motor, een viercilinder. Wat voor cc's heeft Nissan allemaal voorradig? Een 150-180 pk zou niet misstaan in deze toch gespierd uitziende kar.
 
De nieuwe Captuur heeft naast de 1.0 TCe 100 een 1.3 TCe 130 en een 1.3 TCe160.
Dit zou de Juke ook niet misstaan!
 
De auto zal inmiddels bij de dealer staan, want er staan al exemplaren op Nederlands kenteken.

h4gEFmA.jpg


jEIISuh.jpg


HKR16mB.jpg


iTSQzqB.jpg


3BQmv5V.jpg


ZmiS3E1.jpg


es5JQxb.jpg


Yk3r3bp.jpg


Echt een heel tof ding, hoop maar dat het een succes wordt hier.
 
Gereden Nissan Juke primaire editie automaat.
Wat opvalt is dat je niet door hebt dat het een 3 cilinder betreft.
De stoelen zitten prettig en het zicht naar achteren is ondanks het ontbreken van een derde ruitje behoorlijk.
Hij kan vlot meekomen met het verkeer!
Achter passagiers en de koffer zijn er flink op vooruit gegaan.
Kan uitstekend dienst doen als gezins auto.
 
h de huker zei:
Gereden Nissan Juke primaire editie automaat.
Wat opvalt is dat je niet door hebt dat het een 3 cilinder betreft.
De stoelen zitten prettig en het zicht naar achteren is ondanks het ontbreken van een derde ruitje behoorlijk.
Hij kan vlot meekomen met het verkeer!
Achter passagiers en de koffer zijn er flink op vooruit gegaan.
Kan uitstekend dienst doen als gezins auto.

Wat voor auto rijd je zelf?
 
Interieur en exterieur kunnen wel wat kleur gebruiken, maar die dikke banden horen juist bij het concept vind ik.
 
Vergelijk tussen de Nissan Juke, Seat Arona en Skoda Kamiq:

dsc_0115.jpg


First place: Skoda Kamiq
The Skoda is a clear winner here because it has the widest range of ability. It’s comfortable enough most of the time and nearly as good to drive as the Arona, while also having more room for passengers, good in-gear performance and low running costs. It has the best infotainment of the bunch, too, and running costs will be low. Value for money is high for all of these reasons, so the Kamiq stays at the top of the class.

Second place: SEAT Arona
Even though it’s been on sale for a while now, the SEAT Arona is still a very strong contender. Its infotainment and interior aren’t quite up to the standard of the Skoda here, but it’s a match for the Nissan, and just about every other aspect of the driving experience is better than the newcomer: it’s fun to drive, comfortable enough and easier to live with. It’s practical and has all the kit you’d want, too.

Third place: Nissan Juke
The new Nissan Juke is a disappointment, mostly because of its unacceptably harsh ride. Poor performance, an unpleasant manual gearbox and a high price hurt its appeal further, but it’s not without merit. It’s spacious inside, especially the boot, and there’s lots of standard kit, particularly safety gear. The engine is quiet and it’s a significant step on from its predecessor in terms of interior quality and infotainment.

Complete test: https://www.autoexpress.co.uk/nissan/juke/108795/nissan-juke-vs-skoda-kamiq-vs-seat-arona


Vergelijk tussen de nieuwe Nissan Juke en Renault Captur:

match-renault-captur-2-vs-nissan-juke-2-53-53.jpg


match-renault-captur-2-vs-nissan-juke-2-55-55.jpg


match-renault-captur-2-vs-nissan-juke-2-60.jpg


match-renault-captur-2-vs-nissan-juke-2-54-54.jpg


match-renault-captur-2-vs-nissan-juke-2-56-56.jpg


match-renault-captur-2-vs-nissan-juke-2-63.jpg


nissan-juke-2-n-design-blue-51.jpg


renault-captur-2-intens-white-10.jpg


Victoire : Renault Captur 2
Non, le Nissan Juke n’a pas manqué son renouvellement : sans perdre une once de caractère (design fort, comportement joueur), il corrige ses défauts en matière de finition, d’habitabilité arrière et d’équipement technologique. Aujourd’hui, il bute seulement sur la belle polyvalence du Captur II, très réussi dans cette version TCe 130 Intens. Plus confortable, plus spacieux, plus performant et encore mieux présenté, il réclame un budget équivalent à l’achat… s’il est immatriculé après le 1er mars 2020, quand son malus passera de 650 € à 125 €.

Nissan Juke

On aime
La présentation toujours ludique, mais plus valorisante
L’espace arrière et dans le coffre enfin en progrès
Le moteur réactif en ville et la commande de boîte agréable
Feu arriere du nouveau Juke

On regrette
Le confort ferme avec les roues de 19’’
Les relances plus quelconques sur route

Renault Captur
On aime
L’habitacle plus spacieux et modulable
Le TCe plus performant et pas plus gourmand
La présentation générale soignée
Feu arrière Captur II

On regrette
Les options plus nombreuses
Le malus supérieur… jusqu’au 1er mars

Complete test: https://www.largus.fr/actualite-automobile/essai-comparatif-le-nissan-juke-2-defie-le-renault-captur-2-10208395.html
 
https://www.youtube.com/watch?v=X3cVttIXmOs

Carwow noemt ook de vering, motor en handbak als minpunten al is hij niet zo vernietigend er over. "It's more than adequate to drive, it's just not a class leader"
 
Opmerkelijk dat de Franse test het schakelen juist als een van de pluspunten noemt.
 
Speciale uitvoering: de Nissan Juke Kiiro

nissan_juke_kiiro_x_batman_5_not_valid_for_uk-1200x686.jpeg


nissan_juke_kiiro_x_batman_11-1148x1200.jpeg


nissan_juke_kiiro_x_batman_10-1200x670.jpeg


nissan_juke_kiiro_x_batman_2-1200x1008.jpeg


Waar blijft die hybride nu? Ik vind het zonde dat Nissan onnodig afbrokkelt. Er is totaal geen consistentie, modellen worden in Europa te ver uitgesteld (zodat er momenteel geen X-Trail verkrijgbaar is), de marketing deugt niet en de betrouwbaarheid van de producten is voor Japanse begrippen ver onder de maat. Het zal niet meevallen om het vertrouwen in het merk te herstellen. Ik vind het jammer, want auto's als de Juke, Qashqai en nieuwe X-Trail vind ik stuk voor stuk tot de mooiste modellen in hun segment horen.

Nu ploetert Nissan nog maar even voort door het alle modellen met vele duizenden euro's korting aan te bieden, maar het effect (extra verkopen) daarvan neemt af en het imago lijdt eronder. In de eerste 20 dagen van januari waren er voor de Toyota Yaris Cross 15x zoveel registraties als de Nissan Juke. Toyota is dan ook een sterk, zorgvuldig opgebouwd merk, Nissan een zwak, zwalkend merk.
 
Kansloos model. Sportieve auto met een bromfietsmotor. Stop er dan de 1400 cc motor in van de QQ, maar ja, dan wordt hij helemaal onbetaalbaar, want hij is gewoon veel te duur voor wat hij biedt.
 
Nissan heeft de komst van de Juke Hybrid gecombineerd met een facelift:

wjkycplbhcd6_800.jpg


bbeylu4bhcuo_800.jpg


b11y0yabkjjm_800.jpg


j8my9fybd7y3_800.jpg


[size=medium]Nissan Juke krijgt hybride aandrijflijn[/size]
[size=x-small]Joas van Wingerden | 28 februari 2022 om 13:25[/size]

Nissan komt met een hybride versie van de Juke. Deze Nissan Juke Hybrid heeft een aandrijflijn die doet denken aan die van de Renault Captur E-Tech Hybrid.

De Nissan Juke maakt kennis met elektrokracht in de vorm van de Juke Hybrid. In die nieuwe versie van de Juke doet een 1.6-viercilinder zijn werk samen met een elektromotor. Een systeemvermogen geeft Nissan nog niet op, maar de benzinemotor levert 94 pk en 148 Nm, terwijl de elektromotor goed is voor 49 pk en 205 Nm. Ook doet een startergenerator van 15 kW mee. Waarschijnlijk komt het systeemvermogen uit op 140 pk, omdat we dat ook gewend zijn van de Renault Captur E-Tech Hybrid (en de Clio E-Tech Hybrid), waar de Nissan Juke Hybrid ongetwijfeld zijn techniek mee deelt.

Net als bij de Renault Clio E-Tech Hybrid is er in de Juke Hybrid een 1,2 kWh accu aanwezig om de tijdens het rijden gegenereerde stroom in op te slaan. Volgens Nissan kan er daarmee in stedelijk gebied tot wel 80 procent van de tijd elektrisch worden gereden, met enkele onderbrekingen waarbij de accu weer wordt bijgeladen. Uiteraard drukt de elektrische bijval ook het benzineverbruik. Volgens Nissan verbruikt de Juke Hybrid in de stad tot wel 40 procent minder en gemiddeld 20 procent minder dan de reguliere Juke met de 1.0-driecilinder. Uiteraard lever je vanwege de accu wel wat bagageruimte in. De Juke Hybrid slokt 354 liter bagage op, 68 liter minder dan gewoonlijk.

Behalve een gunstiger verbruik heeft Nissan naar eigen zeggen ook als doel gehad om een bijzondere rijervaring neer te zetten met de Juke Hybrid. Schakelen gaat door middel van een automatische transmissie met vier verzetten voor de brandstofmotor en twee voor de elektromotor. Volgens Nissan zorgt onder meer een slim algoritme in de transmissie ervoor dat er zo naadloos mogelijk kan worden geschakeld van elektrokracht naar benzinekracht. De Juke Hybrid start altijd in elektrische modus en je kunt er tot 55 km/h volledig elektrisch mee rijden als er voldoende elektriciteit in de accu aanwezig is. Het regeneratief remmen kan in verschillende sterkten gaan, afhankelijk van de gekozen rijmodus. Ook is het mogelijk om met het e-Pedal te rijden, zoals we dat ook al van de Leaf kennen. Dan kun je met één pedaal zowel accelereren als remmen.

Uiterlijke nieuwtjes zijn er ook. De Juke Hybrid krijgt namelijk onder meer een meer afgedichte grille voor een betere aerodynamica en ook zijn de bumpers licht aangepast voor 'efficiëntere luchtstromen'. Ten slotte zit er achterop een iets gewijzigde dakspoiler en komen er naar de Juke Hybrid onder meer nieuwe 19-inch wielen, die we eerder op de volledig elektrische Nissan Ariya zagen.

De Juke Hybrid komt komende zomer op de markt. De prijzen volgen nog.

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nissan-juke-krijgt-hybride-aandrijflijn/

Eindelijk. Hopelijk heeft Nissan de Juke gelijk wat comfortabeler gemaakt, want het schijnt nu een niet al te verfijnde stuiterbak te zijn.
 
Nee, alleen de grille is gewijzigd. De V-motion (V-vorm) in de grille is nu op de hoeken van de grille geplaatst. Daardoor lopen de lijnen over de motorkap niet door, maar ik vind het alsnog iets mooier staan. Legt meer nadruk op de breedte van de auto.
 
Mooie auto. Het gebrek aan een andere motor dan de 1.0 heeft naar mijn mening het succes van de Juki in de weg gestaan.
De kleine wijziging aan de neus staat de auto goed.
 
Terug
Bovenaan