Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Durashift zei:Ik zie wel een heel breed deurpaneel op raamhoogte. Zou dat in de praktijk nou prettig zijn om je arm / elleboog op te leggen?
Foie Gras zei:Durashift zei:Ik zie wel een heel breed deurpaneel op raamhoogte. Zou dat in de praktijk nou prettig zijn om je arm / elleboog op te leggen?
Daar hebben ze armsteunen voor uitgevonden, om je arm normaal op te laten steunen. Die behoefte om een elleboog in de lucht te willen steken heb ik nooit begrepen...
OT: Leuke auto, beter dan de vorige. Wel bizar dat het 10 jaar heeft moeten duren, gaat het nu de (nwe) Captur niet lastig maken lijkt me...
h de huker zei:Bijzonder de baan die van voor naar achter over het dak loopt.
Foie Gras zei:Durashift zei:Ik zie wel een heel breed deurpaneel op raamhoogte. Zou dat in de praktijk nou prettig zijn om je arm / elleboog op te leggen?
Daar hebben ze armsteunen voor uitgevonden, om je arm normaal op te laten steunen. (..)..
h de huker zei:Prijzen nieuwe Nissan Juke bekend!
Instapprijs (met al veel standaard uitrusting) 20.990,- €.
h de huker zei:Gereden Nissan Juke primaire editie automaat.
Wat opvalt is dat je niet door hebt dat het een 3 cilinder betreft.
De stoelen zitten prettig en het zicht naar achteren is ondanks het ontbreken van een derde ruitje behoorlijk.
Hij kan vlot meekomen met het verkeer!
Achter passagiers en de koffer zijn er flink op vooruit gegaan.
Kan uitstekend dienst doen als gezins auto.
[size=medium]Nissan Juke krijgt hybride aandrijflijn[/size]
[size=x-small]Joas van Wingerden | 28 februari 2022 om 13:25[/size]
Nissan komt met een hybride versie van de Juke. Deze Nissan Juke Hybrid heeft een aandrijflijn die doet denken aan die van de Renault Captur E-Tech Hybrid.
De Nissan Juke maakt kennis met elektrokracht in de vorm van de Juke Hybrid. In die nieuwe versie van de Juke doet een 1.6-viercilinder zijn werk samen met een elektromotor. Een systeemvermogen geeft Nissan nog niet op, maar de benzinemotor levert 94 pk en 148 Nm, terwijl de elektromotor goed is voor 49 pk en 205 Nm. Ook doet een startergenerator van 15 kW mee. Waarschijnlijk komt het systeemvermogen uit op 140 pk, omdat we dat ook gewend zijn van de Renault Captur E-Tech Hybrid (en de Clio E-Tech Hybrid), waar de Nissan Juke Hybrid ongetwijfeld zijn techniek mee deelt.
Net als bij de Renault Clio E-Tech Hybrid is er in de Juke Hybrid een 1,2 kWh accu aanwezig om de tijdens het rijden gegenereerde stroom in op te slaan. Volgens Nissan kan er daarmee in stedelijk gebied tot wel 80 procent van de tijd elektrisch worden gereden, met enkele onderbrekingen waarbij de accu weer wordt bijgeladen. Uiteraard drukt de elektrische bijval ook het benzineverbruik. Volgens Nissan verbruikt de Juke Hybrid in de stad tot wel 40 procent minder en gemiddeld 20 procent minder dan de reguliere Juke met de 1.0-driecilinder. Uiteraard lever je vanwege de accu wel wat bagageruimte in. De Juke Hybrid slokt 354 liter bagage op, 68 liter minder dan gewoonlijk.
Behalve een gunstiger verbruik heeft Nissan naar eigen zeggen ook als doel gehad om een bijzondere rijervaring neer te zetten met de Juke Hybrid. Schakelen gaat door middel van een automatische transmissie met vier verzetten voor de brandstofmotor en twee voor de elektromotor. Volgens Nissan zorgt onder meer een slim algoritme in de transmissie ervoor dat er zo naadloos mogelijk kan worden geschakeld van elektrokracht naar benzinekracht. De Juke Hybrid start altijd in elektrische modus en je kunt er tot 55 km/h volledig elektrisch mee rijden als er voldoende elektriciteit in de accu aanwezig is. Het regeneratief remmen kan in verschillende sterkten gaan, afhankelijk van de gekozen rijmodus. Ook is het mogelijk om met het e-Pedal te rijden, zoals we dat ook al van de Leaf kennen. Dan kun je met één pedaal zowel accelereren als remmen.
Uiterlijke nieuwtjes zijn er ook. De Juke Hybrid krijgt namelijk onder meer een meer afgedichte grille voor een betere aerodynamica en ook zijn de bumpers licht aangepast voor 'efficiëntere luchtstromen'. Ten slotte zit er achterop een iets gewijzigde dakspoiler en komen er naar de Juke Hybrid onder meer nieuwe 19-inch wielen, die we eerder op de volledig elektrische Nissan Ariya zagen.
De Juke Hybrid komt komende zomer op de markt. De prijzen volgen nog.