Nissan Bluebird T12 2.0SLX HB "88.

Ziet er goed uit.(y)

Hoe kom je trouwens aan die werkplaats?
Heeft het bedrijf waar je de Bluebird hebt gekocht je toegang gegeven tot hun werkplaats?

Erg gaaf. Ik heb vroeger bij de plaatselijke Nissan dealer auto's gepoetst, dus ik heb de nodige tijd doorgebracht met de verschillende Bluebirds. Ook deze kleurencombi kwam vaak voor en staat hem goed.

Netjes hoor, mooie progress. Als je die bumperkit kan bemachtigen frist dat de auto wel heel mooi op en krijg je zo'n coole oldschool rally look in mijn ogen. Heel vet!

Ben weer benieuwd naar de foto's en het verhaal!

Tnx mannen!!

@Bentley, heb inderdaad de (oude) werkplaats als klusruimte gekregen! ideaal zo met een brug en gereedschap en alles!

@Siemi, leuk joh! Ben erg benieuwd hoe dit kleurtje het zal doen in een lekker zonnetje!

@Nsr, heb zojuist te horen gekregen dat het bod op de bumperkit is geaccepteerd:):D

Hier de overgebleven foto's van afgelopen zaterdag!

Eerst eens een lading kunstof met ultimate trim detailer (jahzeker, een nieuwe)
kunstofdelen wielkasten en banden in de tyreshine
overgebleven plaatwerk polijsten met SSR2.5 op wit en SSR2 op groen (2x) roterend
2 passes SSR2 op groen excentrisch
EZ creme glaze icm zwarte pad op de excenter
ultimate quickwax voor wat bescherming, de echte waxlaag komt nog!

Radio zit nu ook goed gemonteerd, de auto bleek niet gemaakt te zijn voor zo'n standaard rooster. Radio en auto bleken echter wel voorbereid te zijn op elkaar enkel dan dmv een ophangbeugel die in de auto voorbereid zat. Dashboard verder ook lekker schoongemaakt en de ramen aan de binnenkant met ultimate quick detailer, nu valt er weer naar buiten te kijken! Klaar zijn we nog lange niet met het poetsen maaarrrrr het eind is wel in zicht!

Foto's:

weer flink wat krassen:

bluebirdpoetsen006.jpg

bluebirdpoetsen007.jpg

bluebirdpoetsen008.jpg

Na enkel SSR2,5 op de roterende:

bluebirdpoetsen009.jpg

bluebirdpoetsen010.jpg

bluebirdpoetsen011.jpg

bluebirdpoetsen012.jpg

bluebirdpoetsen013.jpg

bluebirdpoetsen014.jpg

bluebirdpoetsen015.jpg

Harm aan t werk:

bluebirdpoetsen016.jpg

Wat afters:

bluebirdpoetsen017.jpg

bluebirdpoetsen018.jpg

bluebirdpoetsen021.jpg

bluebirdpoetsen022.jpg

bluebirdpoetsen023.jpg

bluebirdpoetsen024.jpg

bluebirdpoetsen025.jpg

bluebirdpoetsen026.jpg

bluebirdpoetsen027.jpg

bluebirdpoetsen028.jpg

bluebirdpoetsen029.jpg

bluebirdpoetsen030.jpg

bluebirdpoetsen031.jpg

bluebirdpoetsen032.jpg

bluebirdpoetsen033.jpg

Groetjes,

Rens

Die glimt.(y):eek:
Het verschil tussen die laatste en de eerste foto's is nu wel heel erg groot:):

Bluebird004-1.jpg

bluebirdpoetsen022.jpg

Velgjes staan hem ook goed.(y)
Beter dan die plastic doppen.

Zo prachtig. Inderdaad dikke poetsfreaks maar het resultaat mag er zeker zijn, je zou hem nu zo als ''ZGAN'' op marktplaats kunnen zetten.

Moet je na gaan wat voor mooie lak er nog onder z'n laag stof vandaan kan komen!
Top resultaat!(y)

Complimenten, ziet er echt fantastisch uit. Heeft de garage niet gevraagd of ze hem weer terug kunnen kopen? :D

Bij een van de foto's viel me de overeenkomst op met de Datsun/Nissan Stanza in de vijfdeurs versie op. Wie kent die nog? (1983-1987), en eigenlijk de voorloper van deze Bluebird.

En door die velgen is het meteen een verklote auto. Veel te breed, slechte kleur. Zonde....

Als 'ie straks uit die schuur is en buiten staat, zien die wielen er veel beter uit. Let maar op :)

(Als je 'm zaterdag ergens 's middags kunt halen kunnen we ook wel direct een setje foto's maken ;))

Ja, op het moment dat je een auto naar je persoonlijke smaak gaat aanpassen zul je af en toe mensen tegen komen die dat niks vinden... Dat is niet erg natuurlijk maar om het nu meteen een "verklote" auto te noemen gaat me wat ver... Het zijn originele 15" lichtmetalen velgjes joh, geen autostyle bumperkit of een hoodscoop op de motorkapo_O

Originele velgen + wieldoppen gaat trouwens ook gewoon weer mee terug naar huis dus mocht ik t ooit willen kan ik natuurlijk altijd die dingen weer terugplaatsen.

@Dennis, wat een vreselijk mooi ding zeg!!! Als ik deze Bluebie niet gevonden had was ik op zeker die groene bluey gevallen en had ik die opgehaald!

Afgelopen zaterdag trouwens weer het eea gedaan aan de wagen, oa:

-deuren afgemonteerd en panelen teruggebouwd
-laagje collinite marque d'elegance
-kunstofdelen interieur schoongemaakt en behandeld
-ramen binnen schoongemaakt (voor de derde keer ondertussen ;))
-trekhaak voorzien van een extra laagje zwart
-NL-sticker verwijderd
-motorruimte nagenomen met wat sprays
-uitlaatje opgeschuurd en even opgepoetst

En uiteraard weer eens wat foto''s gemaakt:

IMG_8298.jpg

IMG_8297.jpg

IMG_8300.jpg

IMG_8296.jpg

IMG_8295.jpg

IMG_8294.jpg

IMG_8299.jpg

IMG_8301.jpg

IMG_8302.jpg

IMG_8303.jpg

IMG_8304.jpg

IMG_8305.jpg

En de supervette achterspeakers die een zeer goed geluid hebben (y)

IMG_8306.jpg

Ondertussen al flink wat gebeurd, oa:

-nieuwe keerring in v-bak
-nieuwe stofhoes stuurhuis
-nieuwe remcilinders achter
-nieuwe olien en filters
-kleppen gesteld
-remsysteem doorgespoeld en ontlucht

Vandaag is de laatste dag dat hij klaargemaakt wordt, morgen mag ik hem ophalen!! Ben echt heel erg benieuwd!!!

Groetjes,

Rens

En dan toch in de verkoop gooien..................................:LOL::LOL:

Zou een vleugel achter op de auto geen mooie aanvulling zijn? Ik denk dat dit samen met deze velgen erg goed zal staan en zeer goed bij het model van de auto past.

250px-Nissan_Bluebird_rear_20071112.jpg

Nissan_Bluebird_2_0_SLX.jpg

hehe tnx mannen!

@Kreidler, 100% waar! Als ik er een tegenkom dan zal ik m ook zeker kopen!

@Hans, neahhh ik ga hem niet in de verkoop gooien hoor:)

Op de sloop zaterdag geen enkele Bluebird tegengekomen! Toch vreemd, je zou zeggen dat dat dé plek is om ze te zien :p

Ze rijden blijkbaar opeens allemaal weer... in 1 week tijd wel 3 bluebirds gespot! Een zilvergrijze, een grijsbronze zoals de mijne en een bordeauxrode! Allen hatchback! Wel bedankt voor de zoektocht nog(y)

Ziet er echt top uit! De deukjes zijn er zo te zien ook weer uit. Beter dan nieuwstaat zou ik zeggen...

clio 48kw dci zei:
Bij een van de foto's viel me de overeenkomst op met de Datsun/Nissan Stanza in de vijfdeurs versie op. Wie kent die nog? (1983-1987), en eigenlijk de voorloper van deze Bluebird.

Dat komt omdat dit geen echte Bluebird is, maar eigenlijk een Stanza (Auster). In Europa werd de nieuwe Stanza echter verkocht als Bluebird. Deze Bluebird heeft dan ook de codenaam T12, de Stanza had T11 en de 1983-1985 Bluebird U11. Dit is de "echte" Bluebird-opvolger (U12):

800px-Nissan_Bluebird_U12_001.JPG

Als je er zelf aktief mee bezig bent vallen soortgelijke auto's pas op. Er rijden er niet meer hoor, je ziet ze nu pas ;)

Enne, ik als groot tuningliefhebber... ik vind de velgen niet mooi passen, sorry. Kwestie van smaak natuurlijk, maar persoonlijk vind ik het afbreuk doen aan de verder in perfecte staat verkerende auto...

Mijn ouders hebben trouwens ook ooit zo'n Bluebird gehad... een vierdeurs dan wel, maar mét zwarte spoiler :)

Tnx mannen!

@Deawoo-chevrolet, goede uitleg waar ik niks aan toe kan voegen!

Ga trouwens in het derde weekend van Juni met de Bluebird naar de "Ossi's" toe tegen de Tjechische grens aan voor een weekendje weg met m'n vriendin en de Bluebird. Uiteraard heeft het ook nog een reden want anders zou ik het hier niet vermelden, het gaat dan om deze bumperset + sideskirts:

94912768.jpg

En voor de OEM-liefhebbers... het is een origineel af Nissan geleverde set voor de sportievere Bluebirds:T

Brute spoilerset, maakt hem net wat dikker, wel mijn smaak!

Veel plezier daar.

Je blijft het hem toch flikken hè Rens. Geweldig wordt ie! Kunnen we hem de 12e bewonderen :D?

Uiteraard!! Hij zal dan keurig gepoetst en wel op de oprit staan naast de primera en x-trail:)

Tnx Honda NSR(y) Tis ook precies wat ik zoek in een "bodykit". Net een tikkie dikker dan origineel maar wel perfect passend(y)

X-trail zei:
Hij zal dan keurig gepoetst en wel op de oprit staan naast de primera en x-trail

Dat word plaatsmaken dan je tuin word te klein.............................:LOL:

Hee mannen!!

Goed nieuws, ik bezit een Bluebird en hij staat nu officieel voor de deur :D

Vanmiddag om half 2 richting de trein gegaan en via dat maffe gele ding dat uit zichzelf kan rijden (???) uiteindelijk aangekomen bij Lage Zwaluwe en daarna door met de bus (ook een maf groot ding maar met iemand achter het stuur) naar Wagenberg. Daar in de bus nog zeer vriendelijk begroet door het scherm in de bus, daar werd opeens "welkom in de bus Rens" op afgebeeld, lachen! Was een leuke, Harm(y) Uiteindelijk zo'n 3 uur over gedaan... Daarna even wezen overschrijven op mijn naam en nog alle punten stap voor stap samen met Bert gecontroleerd! Uiteindelijk was het 8 uur 's avonds en kon ik officieel vertrekken!

De eerste meters voelden meteen goed, koppeling grijpt mooi aan, de versnellingen vallen er strak in te leggen en het sturen gaat licht maar met genoeg gevoel.

Eenmaal op de snelweg valt meteen het lichte gezoem van de versnellingsbak op, een bluebirdkwaaltje. Moch de koppeling ooit vervangen worden gaat meteen de v-bak naar de revisie, maar verder weinig mee aan de hand en alles werkt perfect. De auto is echt heerlijk stil, weinig tot geen windgeruis en bij 120 zo'n 3200tpm. Zuinig is hij ook, verwacht zo'n 1 op 14 te hebben gereden kijkend naar de afgelegde kilometers en de benzinetankstand. Uiteraard rustg gereden want de auto heeft nogal wat jaartjes stil gestaan, dat merkte je ook in het vermogen trouwens dat aan het begin niet echt leek op een dikke 2.0. Na zo'n 150 kilometers een stukje lege A9 voor me dus even het gas ingetrapt naar 160, dat ging lekker vlot en je merkte de paardjes wakker worden!

Eenmaal thuis natuurlijk de hele familie op de oprit en even later de halve straat, iedereen razend enthousiast over de fantastische staat en het leuke model. Een volvo 740-bestuurder noemde de Bluebird een echte "tank", en dat van een volvorijder :) Hier en daar nog wat mensen rondgereden en nog even snel wat foto's hier en daar gemaakt:

lekker rustig aan:

bluebirdopgehaald003.jpg

leuk speelgoed (zie de reflectie in de motorkap o_O) :

bluebirdopgehaald004.jpg

bluebirdopgehaald005.jpg

bluebirdopgehaald006.jpg

En veel algemene foto's:

bluebirdopgehaald007.jpg

bluebirdopgehaald008.jpg

bluebirdopgehaald009.jpg

bluebirdopgehaald010.jpg

bluebirdopgehaald011.jpg

bluebirdopgehaald012.jpg

bluebirdopgehaald013.jpg

bluebirdopgehaald014.jpg

bluebirdopgehaald015.jpg

bluebirdopgehaald016.jpg

bluebirdopgehaald017.jpg

bluebirdopgehaald018.jpg

Groetjes,

Rens

De velgen lijken minder erg dan gedacht maar ik zou toch lekker voor de originele wieldoppen gaan. Lijkt het nog meer een showroom-auto.

Mijn pa heeft vroeger zijn Bluebird 2.0 weggedaan omdat hij niet naar de toen geldende milieunormen was af te stellen. De motor sloeg steeds af en de oude afstelling mocht niet meer. Hoe zit dat bij jouw Bluebird? Of letten ze daar tegenwoordig niet meer op?

En ik ben wel benieuwd of de Primera werkelijk kleiner is dan een Bluebird. Ik denk dat het in werkelijkheid niet veel scheelt, maar de Bluebird komt veel groter/ruimer over.

bluebirdopgehaald005.jpg

Wat zal die gedacht hebben bij het inhalen,.......................................:)

Ziet er prachtig uit.(y)
Veel fijne en veilige kilometers met je Bluebird!

Moet een pracht gezicht zijn, twee van die glimmende grijze Nissans op de oprit. Veel plezier ermee Rens(y).

Mooimooimooi! Blinkt inderdaad erg hard die motorkap!

Ik ben geen verlagingsfreak of zo he maar... Het lijkt echt wel een Bluebird 4x4 nu :p mag wel een centimetertje of twee naar beneden lijkt me. En heb je wat negatieve camber op het linker voorwiel of lijkt dat enkel zo?

Tnx mannen!!!

Over de hoogte van de wagen, er zitten hulpveren onder... Die gaan er eerst eens onder vandaan en dan kijken of de hoogte beter is! Zo niet, dan ga ik toch eens kijken of misschien de sportieve en regelbare demping van een turbo erop te zetten is, als de bekabeling er al ligt zal ik daar zeker over gaan nadenken! Maar eerst maar eens die hulpveren eronder vandaan, zal wel een cm of 2 schelen verwacht ik! Negatief camber lijkt denk ik enkel zo of misschien komt het zo

@GT, deze auto rijdt eigenlijk harstikke goed en is zonder problemen door de 4-gas meeting gekomen, ruim binnen alle normen en dat na al die jaren stilstaan! Afslaan doet ie gelukkig ook niet trouwens:D

@isla, het is elke morgen genieten als ik uit het raam kijk!

Hoop snel weer wat updates te kunnen geven!

@X-trail, vanmorgen even langsgereden bij je, het staat mooi voor je huis, alleen stond de Bluebird wat naar achter....................:p

hehe tnx Hans! En dat ie iets naar achteren staat klopt inderdaad, als ik dat niet doe gaan pa en moe vogel de Bluey gebruiken als openbaar toilet... 2 meter verder naar achteren rijden en dan heb ik er geen last van:p

x-trailrijder zei:
hehe tnx Hans! En dat ie iets naar achteren staat klopt inderdaad, als ik dat niet doe gaan pa en moe vogel de Bluey gebruiken als openbaar toilet... 2 meter verder naar achteren rijden en dan heb ik er geen last van:p

Zet dan de X-trail op die plaats...................................:),nee ik snap hem, als ik ergens een hekel aan heb is het vogelschijt..........................:(

Terug
Bovenaan