Nieuwe leaseauto 75.000 km per jaar

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Het is weer bijna zover! Ik mag van de zaak een nieuwe leaseauto kiezen.
ik ben alleen erg benieuwd naar jullie mening(en).
Ik rij ongeveer 75.000 km per jaar en ben op zoek naar een comfortabele en redelijk luxe auto.
ik heb momenteel een Volkswagen golf 2.0 tdi. Mijn budget zal rond de 40-45.000 euro catalogusprijs liggen.
ook zou ik graag een wat ruimere auto willen en het liefst wil ik niet te veel inleveren op de fijne trekkracht van de 150pk golf.
Ik heb zelf een beetje zitten kijken, Passat, Tiguan, T-Roc, Mercedes CLA, C, Bmw 1 serie?
hoor graag van iedereen!

Alleen de Passat en de C zijn groter. Toyota Camry een optie? Alfa romeo Giulia?
Maar bij de meeste van jou genoemde auto's zit je redelijk aan de basis verdies.

Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI 170 pk Bussiness Executive
Zowel handgeschakeld als automaat voor EUR 42.450,-

Ik denk dat je dan een hele mooie auto hebt :D

kia--proceed--2019-m-2.jpg

Kia ProCeed 1.6 T-GDi GT

Je zult toch zelf gaan moeten proef zitten in de jouw genoemde auto's om indrukken voor jezelf op te doen.
Misschien iets te weinig pk's?:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/3008/44144170

De Opel Insignia is inderdaad een hele goede optie. Of kijk eens naar een Skoda Superb 2.0 TDI.

Bij zoveel KM's zijn eigenlijk de stoelen het belangrijkste.

Ga daarom voor een (zoals al eerder voorgesteld) een Opel Insignia met de AGR comfortstoelen (standaard op de Business Executive en Innovation)
Ga je geen spijt van krijgen :)

Guus Leferink zei:
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI 170 pk Bussiness Executive
Zowel handgeschakeld als automaat voor EUR 42.450,-

Ik denk dat je dan een hele mooie auto hebt :D

Yep, Opel Insignia, veel auto voor relatief weinig! (y)

De al genoemde Camry 2.5 Hybrid is natuurlijk een prima keus als het GROOT en comfortabel moet zijn. De Executive zit nog onder de € 45k.

w9hyy2ubklpo_480.jpg

Is dat, qua grootte, een beetje over de top dan zijn de Corolla's natuurlijk ook een zuinige (en redelijk schone) optie.
De sedan is er alleen als 1.8 Hybrid, de Executive voor € 35,5k.
Of eventueel de 2.0 Hybrid TouringSport Premium voor € 41k.

Toyota-Corolla-Touring-Sports-2019-Autotest-Foto-19-1140x761.jpg

Heb je die grote bagageruimte niet nodig en is de ruimte op de achterbank minder belangrijk? Dan is er ook nog de hatchback 2.0 Hybrid Premium voor € 40k.
[size=x-small].[/size]​
Of, helemaal dwars tegen de mening/smaak van de gevestigde orde in
a057.gif
, een Prius (Plug-in?)Executive voor nog geen € 41k?

06sylm8bve5g_800.jpg
a040.gif

1 serie en CLA zijn geen ruimte en comfort wonders. Ik zou meer bij de grote sloepen van de merken zoals Opel, Ford, kia , Mazda etc kijken. Veel auto voor je budget met hopelijk fijne stoelen en veel opties.

Leg eens uit, 300km per werkdag?? Mijn eeuwig advies: kan je niet beter een hotel pakken?

Ik dacht aan Volvo of Mercedes, maar het moet groter zijn als een Golf. Dat wordt lastig. Ik zou dan naar een D-segmenter kijken. Superb , 508 of Mondeo. Die langere wielbasis geeft toch iets meer comfort.

En 75000 km op Japanse stoelen? Dan hebben mensen echt een hekel aan je.

75.000 per jaar, mijn hemel wat veel.

een insignia is toch wel een hele fijne kilometer vreter, comfortabel , ruim, komt goed uit testen en zoals hierboven aangegeven a deze kilometers absoluut voor de agr stoelen gaan. Moet prima lukken om een lekker aangeklede versie te vinden in jou budget

Ik ben na mijn Omega debacle niet zo'n voorstander van Opel meer. Maar eerlijk is eerlijk die Insignia lijkt een vrij goede deal.

Een kennis van me heeft een nieuwe Insigna en die heeft er toch al meerdere keren pech mee gehad, ik ken niet de details, die hoor ik wel als ik hem een keer spreek. Het kan natuurlijk ook een 'Einzelfall' zijn, dat zich bij alle merken kan voordoen.

Denk dat de Insignia een goede deal is. Renault Talisman? Ook ruim en comfy

Als je toch naar VW kijkt, laat die dan links liggen.

Tiguan en Passat heb je geen Bussines R line pakket in voor jouw 45.000 euro. En die is verplicht want die stoelen zijn nog een beetje redelijk. De rest is gewoon slecht te noemen!

Ik zou als ik jouw was eens bij Skoda binnen lopen voor een Koraq. Wat Skoda monteert aan standaard stoelen is al zo'n enorme verbetering nog over het R-line pakket van VW.....en dat voor een fors lagere prijs.
Skoda maakt de beste auto's binnen het VAG concern wat mij betreft.

De genoemde Insignia is nou niet de meest betrouwbare keus: https://www.reliabilityindex.com/reliability/search/291

Nico GTR zei:
Ik zou als ik jouw was eens bij Skoda binnen lopen voor een Koraq.

Wat is dat, een Koraq?
c050.gif
Die kende ik nog niet...
c086.gif

Auto encyclopedie zei:
Ts zit er zelf ook lekker boven op.

Da's wel een "rake" opmerking, dik binnen de 24 uur!
a042.gif

Waarschijnlijk zit Max er nu bovenop bij de wagenparkbeheerder van zijn werkgever om te bekijken hoe het wordt met zo'n Toyota Hybride! En welke het dan zou moeten worden...
a048.gif

Jazzik zei:
Auto encyclopedie zei:
Ts zit er zelf ook lekker boven op.

Da's wel een "rake" opmerking, dik binnen de 24 uur!
a042.gif

Waarschijnlijk zit Max er nu bovenop bij de wagenparkbeheerder van zijn werkgever om te bekijken hoe het wordt met zo'n Toyota Hybride! En welke het dan zou moeten worden...
a048.gif
Denk eerder dat'ie onderweg is, anders haal je die 75k per jaar nooit :p

als je kijkt hoeveel er al gereageerd is en gelijk al naar start van de topic, dan heeft hij het straks nog druk. Hoewel opel isignia is al wel veel geroepen. Maar als hij een verstokte vw rijder is wacht ik nog even af met de autovergelijker afstruinen.

Jeetje wat een hoop reacties allemaal, dank hiervoor uiteraard. Ja ik ben inderdaad onderweg en heb even pauze! Ik ga toch eens kijken bij de Opel Insignia, want die klinkt goed...! In zal vanmiddag even iedereen een reactie geven die daar, in zijn of haar bericht, ‘om vraagt’

Eigenlijk niet, ben tegenwoordig niet meer zo merkgebonden ;)

Nog een stem voor de Toyota hybride, als je al zoveel KM per jaar gaat rijden wil je dat comfortabel en zonder problemen doen, no brainer dus. De Camry hybrid zou ik zeker gaan bekijken en testen, dat moet echt heerlijk relaxed cruisen!

Max 2879174 zei:
Eigenlijk niet, ben tegenwoordig niet meer zo merkgebonden ;)

Moet je ook niet zijn. Er zijn zoveel goede auto's van de verschillende merken. En een goede stoel of fijne standaard opties kan gewoon een betere deal maken voor je.

Wat ik wel opvallend vind aan je budget is de aankoopprijs, bij lease telt de afschrijving en bij bijvoorbeeld de duitse merken kan die veel lager uitvallen.

V0RQ zei:
bij lease telt de afschrijving en bij bijvoorbeeld de duitse merken kan die veel lager uitvallen.

Hoe zeg dat ook al weer? Das war einmal of zoiets?
O ja, en Toyota's schrijven af als een dolle, toch?
midi.gif

Ja, aangezien veel leasemaatschappijen van PON zijn zal de Duitse eenheidsworst wel voordelig in de lease zijn. Neem je nou een echt degelijk auto die na die leasperiode nog zo 2 tot 3x die hoeveelheid KM's erop zet kun je die mooi aan het einde van de lease overnemen, weet je ook wie erin heeft gereden.

Maar de TS moet natuurlijk gewoon in een aantal auto's gaan proefrijden, hoe je erin zit en het rijden ervaart is natuurlijk persoonlijk, maar een rit in een Corolla en Camry zou ik zeker ook gaan maken.

Leaseauto overnemen van de leasemaatschappij is helemaal niet interessant meer. Er worden aan de individuele berijder hele hoge prijzen gevraagd. En daarnaast heb je toch geen zin in marktplaats tokkies aan de deur om een paar knaken te verdienen. Ik ga er vanuit dat TS over 2 jaar gewoon weer een nieuw leasehok besteld.

Waar komt dat fanatisme van die Camry toch vandaan? TS post toch een duidelijk Duits lijstje?.

75dkm per jaaro_O
Dan zou ik van mn baas een rijders auto verwachten van heb ik jouw daar!
Als enige eis zou ik gaan voor knappe stoelen en pas daarna een auto er om heen zoeken.
Mijn eerste keus zou zijn de volvo s90, oke net iets boven het budget, maar waarom nieuw? een s90 van een jaar oud(demo ofzo) is al stukken goedkoper.
Je bent vertegenwoordiger/verkoper dan moet je wel met iets voor komen rijden natuurlijk (geen golfie ofzo)
Andere representatieve auto's zijn de talisman en daar is hij weer de camry, vooral met die laatste kan je een dag minder in de week gaan werken want de verkopen schieten omhoog.
Zou persoonlijk geen suv of midi suv nemen, die lijken mij op den duur niet comfortable. (vaak kortere wielbasis, dikke banden, terrein idee, bokken)

Succes, enne plezier!

Dreamer zei:
Nog een stem voor de Toyota hybride, als je al zoveel KM per jaar gaat rijden wil je dat comfortabel en zonder problemen doen, no brainer dus. De Camry hybrid zou ik zeker gaan bekijken en testen, dat moet echt heerlijk relaxed cruisen!

+1

(y)

Volgens mij zijn er flink wat opties genoemd. Belangrijk is dat de TS zich er goed en comfortabel in voelt, en dat het een fijne kilometervreter is.
Bij niet alle bedrijven is hybride toegestaan bij veel kilometers, omdat benzine gewoon duurder is dan diesel. Maar ik weet niet of dit bij het bedrijf van TS ook het geval is.

Ik zat ook nog even kijken naar de Renault Talisman met 160 PK diesel, de Talisman is een erg fijne, zeer comfortabele maar onderschatte auto.
De auto zit wel boven het aangegeven bedrag.

Belangrijk is om gewoon te gaan proef zitten en proefrijden. 75.000 km per jaar vind ik zelf prima te doen, zeker als je zoals ik autorijden leuk vind.

Met 75k per jaar ga je niet in een deinerige sloep als een Camry zitten, gewoon een Passat TDI zien te regelen, die zijn er voor gemaakt.

Bimmert zei:
Met 75k per jaar ga je niet in een deinerige sloep als een Camry zitten, gewoon een Passat TDI zien te regelen, die zijn er voor gemaakt.
Die overgeprijzde matig auto's? Je komt haast niet in de optielijst terecht omdat er geen budget voor is.
@24 7 wat is campy doen?

Epica zei:
Bimmert zei:
Die overgeprijzde matig auto's? Je komt haast niet in de optielijst terecht omdat er geen budget voor is.
@24 7 wat is campy doen?

Ik wil nog wel eens zien wat de netto kosten zijn, als je deze auto's met genoemde kilometers 3 jaar naast elkaar gaat rijden. Voorzet: de Passat is onder de streep een heel stuk betaalbaarder. Dus wat is dan 'overprijsd'.

Ik durf bijna niet meer, want niet Duits en (gelukkig) géén diesel, maar wel hybride en (écht) premium: een Lexus IS 300h Edition 30 valt ook binnen budget...

https://autorai.nl/lexus-is-300h-rijtest/

2017-Lexus-IS-300h-Hybrid-1600x1130.jpg

Lexus-IS-300h-hybrid-20-960x720.jpg

Bimmert zei:
Epica zei:
Bimmert zei:
@24 7 wat is campy doen?

Ik wil nog wel eens zien wat de netto kosten zijn, als je deze auto's met genoemde kilometers 3 jaar naast elkaar gaat rijden. Voorzet: de Passat is onder de streep een heel stuk betaalbaarder. Dus wat is dan 'overprijsd'.
Je hebt met je budget een veel kalere auto dan bij de concurrentie, daarbij is het niet meer dan een matige auto dus ja slechtere keuze dan VW kan je ondertussen niet maken.

Ik vermoed dat Bimmert, als hij mag kiezen tussen een VW Passat TDI en een Toyota Camry hybrid of zélfs een Lexus IS 300h, hij de.... Passat kiest!
a042.gif

Bimmert zei:

Dat deinerige valt volgens de testen mee bij deze generatie. Comfortabel lijkt mij wel plezierig bij 75 k km/jaar.

Schrap de T-Roc maar van je lijstje.
Mijn vrouw heeft er eentje. Prima auto hoor maar niet voor 75k per jaar.

Ik had van de week een 2019 Octavia Combi van de zaak mee voor een tripje Zweden. Laatste keer dat ik een Octavia had gereden was er één van het eerste uur en dit is toch wel een verschil, de nieuwe Octavia rijdt erg goed! Ergonomisch prima en stoelen waren voor mij uitermate comfortabel alhoewel dat erg persoonlijk is natuurlijk. Ik zou zeker eens kijken wat een lekker aangekleed exemplaar moet doen in de lease, absoluut veel value for money (y)

Terug
Bovenaan