Nieuwe leaseauto 75.000 km per jaar

Dreamer zei:
Ja, aangezien veel leasemaatschappijen van PON zijn
Dat is niet helemaal waar. Welke leasemaatschappijen zijn dan van Pon? Ik ken maar één grote waarbij Pon één van de aandeelhouders is. Daarnaast betekent dat niet dat de restwaarden van Duitse auto's daar per definitie hoger zijn en de leaseprijzen lager.

Overnameprijzen: die zijn veelal marktconform. De prijs is in de regel niet hoger dan een vergelijkbare auto die je elders koopt.

Terugkomend op de vraag van TS: met dit jaarkilometrage is diesel net aan voordeliger denk ik. Een beetje zware diesel is wel fijn en is niet heel onzuinig op de snelweg. En ik zou gaan voor een automaat en adaptieve cruise control. Welk logo er op het stuur zit zou mij iets minder doen. Een hoge zit is leuk, maar die zijn weer iets onzuiniger en hoger dus ietsjes windgevoeliger. Een fijne D segmenter zou daarom mijn voorkeur hebben, al is zo'n genoemde Golf 2.0 TDI ook een fijn ding. Of een van z'n directe concurrenten natuurlijk: het C segment zijn ook best flinke auto's.

Epica zei:
Bimmert zei:
Epica zei:
Bimmert zei:
Met 75k per jaar ga je niet in een deinerige sloep als een Camry zitten, gewoon een Passat TDI zien te regelen, die zijn er voor gemaakt.
Die overgeprijzde matig auto's? Je komt haast niet in de optielijst terecht omdat er geen budget voor is.
@24 7 wat is campy doen?

Ik wil nog wel eens zien wat de netto kosten zijn, als je deze auto's met genoemde kilometers 3 jaar naast elkaar gaat rijden. Voorzet: de Passat is onder de streep een heel stuk betaalbaarder. Dus wat is dan 'overprijsd'.
Je hebt met je budget een veel kalere auto dan bij de concurrentie, daarbij is het niet meer dan een matige auto dus ja slechtere keuze dan VW kan je ondertussen niet maken.

Welnee, weinig ervaring merk ik.

Bimmert zei:
Epica zei:
Bimmert zei:
Epica zei:
Bimmert zei:
Met 75k per jaar ga je niet in een deinerige sloep als een Camry zitten, gewoon een Passat TDI zien te regelen, die zijn er voor gemaakt.
Die overgeprijzde matig auto's? Je komt haast niet in de optielijst terecht omdat er geen budget voor is.
@24 7 wat is campy doen?

Ik wil nog wel eens zien wat de netto kosten zijn, als je deze auto's met genoemde kilometers 3 jaar naast elkaar gaat rijden. Voorzet: de Passat is onder de streep een heel stuk betaalbaarder. Dus wat is dan 'overprijsd'.
Je hebt met je budget een veel kalere auto dan bij de concurrentie, daarbij is het niet meer dan een matige auto dus ja slechtere keuze dan VW kan je ondertussen niet maken.

Welnee, weinig ervaring merk ik.
Genoeg ervaring om te weten dat ze te duur zijn, karig uitgerust en ook niet het toppunt van betrouwbaar.

TS gaat leasen en wil een auto voor 75k per jaar. Dan zit je met een nieuwe Passat gewoon goed, ergonomisch, verbruik, kosten, rustige zakelijke uitstraling. Ze rijden niet voor niets zoveel rond. Na 3 jaar geeft ie die auto weer een schop.

Misschien moet TS eens een paar offertes opvragen. Ook voor die Camry. Aan onderhoudskosten (veel beurten tov Passat) en afschrijving kost zo'n Jap gewoon veel geld. En dan rijd je een Amerikaans ogend slagschip met de subtiliteit van een voorhamer.

Ben benieuwd wat Max en zijn wagenparkbeheerder (en Bimmert natuurlijk... :)) van zo'n Lexus vinden...

speedtouch zei:
De Camry lijkt me een prima auto om daar 75.000 km/jaar in te vertoeven:
https://www.https://www.autotrack.nl/tweedehands/mazda/cx-5/44020188autotrack.nl/tweedehands/toyota/camry/45401833

Probeer je de link die je hier geeft nog eens, maar dan goed? Ben nieuwsgierig!

Bimmert zei:
(..). En dan rijd je een Amerikaans ogend slagschip met de subtiliteit van een voorhamer.

Heb je wel het nieuwe, recente, model voor ogen?
Ik zag die van de week rijden.. dat ziet er toch echt niet Amerikaans uit hoor.. scherpe snit zoals Toyota de laatste jaren laat zien.

Al denk ik wel dat hybride E95 kostentechnisch niet voordeliger is dan een reguliere dieselmotor.. ondanks de (mogelijk) dure commonrail techniek en turbo's.. bij 75 duizend kilometer per jaar.

Bobslee zei:
Total Loss zei:
Jazzik zei:
speedtouch zei:
De Camry lijkt me een prima auto om daar 75.000 km/jaar in te vertoeven:
https://www.https://www.autotrack.nl/tweedehands/mazda/cx-5/44020188autotrack.nl/tweedehands/toyota/camry/45401833

Probeer je de link die je hier geeft nog eens, maar dan goed? Ben nieuwsgierig!

www.https

Wat een prachtbak :D

:cool: Vreemd hoor, was niet de site die ik gekopieëerd had. Dus weggehaald.

Epica zei:
Bimmert zei:

@24 7 wat is campy doen?

Ja sorry, ik bedoel natuurlijk Camry doen.
Hier sta ik bovendien nog steeds achter, al is de opmerking hierboven over de " passat die zijn er voor gemaakt" ijzersterk!

Jazzik zei:
Ben benieuwd wat Max en zijn wagenparkbeheerder (en Bimmert natuurlijk... :)) van zo'n Lexus vinden...

Ik vind het een super mooie auto om te zien, maar het was een hybride auto toch? Mijn baas wil enkel dat wij diesel rijden dus de hybrides vallen helaas allemaal af.... er zijn nog geen hybride/diesels toch?

British Racing Green zei:
kia--proceed--2019-m-2.jpg

Kia ProCeed 1.6 T-GDi GT

Dit is momenteel een van de interessante opties voor mij, bedankt! wat een dikke bak (de 204 pk uitvoering)

Guus Leferink zei:
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI 170 pk Bussiness Executive
Zowel handgeschakeld als automaat voor EUR 42.450,-

Ik denk dat je dan een hele mooie auto hebt :D

de automaat kost helaas net wat meer, dus dat gaat wellicht een moeilijk verhaal worden. wel ook een hele chique auto

Zadelsnuiver zei:
Ik had van de week een 2019 Octavia Combi van de zaak mee voor een tripje Zweden. Laatste keer dat ik een Octavia had gereden was er één van het eerste uur en dit is toch wel een verschil, de nieuwe Octavia rijdt erg goed! Ergonomisch prima en stoelen waren voor mij uitermate comfortabel alhoewel dat erg persoonlijk is natuurlijk. Ik zou zeker eens kijken wat een lekker aangekleed exemplaar moet doen in de lease, absoluut veel value for money (y)

thnx!

Max 2879174 zei:
Ik vind het een super mooie auto om te zien, maar het was een hybride auto toch? Mijn baas wil enkel dat wij diesel rijden dus de hybrides vallen helaas allemaal af.... er zijn nog geen hybride/diesels toch?

Er zijn zeker wel dieselhybrides, bv van Volvo, maar die zullen te duur zijn. Die hybrides vallen waarschijnlijk ook om die reden af.

Terug
Bovenaan