Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Damianw26 zei:Zeker weten? Of het was een andere applause maar dat kijkt me sterk met een N nummer en zelfde kleur combinatie![]()
Timo1990 zei:Vanochtend gespot op de A12 bij Bunnik! Fraai stukje Daihatsu, hij zag er echt super netjes uit!![]()
Daihatsu Applause by Timo van Vuurde, on Flickr
Daihatsu Applause by Timo van Vuurde, on Flickr
Nico GTR zei:Nou als ze dan de Applause weigeren! Gaat lekker man! Fijn dat die bevalt!
Beide Multiriemen moeten worden vervangen
Luchtfilter, rotor en verdelerkap zijn aan vervanging toe
Het kost ts bijna een paar duizend euro.... geen paar honderd euro. Vind dat persoonlijk nogal een verschil hoor: dat is best een behoorlijk som geld, voor zo'n soort auto.Enzo Ferrari zei:Allemaal slijtage- en/of ouderdomspunten. De één zou hem daarom naar de sloop toe brengen, en de ander maakt hem voor een paar honderd euro om er weer even tegenaan te kunnen. De keuze is aan jou! Heeft de garage al een offerte uitgebracht, en wat kwamen daar (eventueel) voor kosten uit?
Michanus zei:Technisch kun je alles bij autodoc.de bestellen dan ben je den ik voor minder dan 150 euro klaar.
Laswerk gewoon beunhaas zoeken of je kan zelf lassen
Wie niks zelf doet moet helaas de hoofdprijs betalen
Zunigrijje zei:Het kost ts bijna een paar duizend euro.... geen paar honderd euro. Vind dat persoonlijk nogal een verschil hoor: dat is best een behoorlijk som geld, voor zo'n soort auto.Enzo Ferrari zei:Allemaal slijtage- en/of ouderdomspunten. De één zou hem daarom naar de sloop toe brengen, en de ander maakt hem voor een paar honderd euro om er weer even tegenaan te kunnen. De keuze is aan jou! Heeft de garage al een offerte uitgebracht, en wat kwamen daar (eventueel) voor kosten uit?
Als je het geld er dan in steekt, dan moet je de auto ook wel weer 20.000km houden. Anders is het puur geld weggooien. En je mag hopen dat je voor € 1500 klaar bent en vervolgens, jaarlijks voor niet meer dan € 500 aan onderhoud hebt.
Roest daar word ik trouwens ook nooit zo vrolijk van, dat vind ik nog erger dan wat achterstallig onderhoud. Want als je dat niet direct goed aanpakt, word het alleen maar meer. En je moet weer opzoek naar iemand die goed kan lassen.
MX6 zei:Zunigrijje zei:Het kost ts bijna een paar duizend euro.... geen paar honderd euro. Vind dat persoonlijk nogal een verschil hoor: dat is best een behoorlijk som geld, voor zo'n soort auto.Enzo Ferrari zei:Allemaal slijtage- en/of ouderdomspunten. De één zou hem daarom naar de sloop toe brengen, en de ander maakt hem voor een paar honderd euro om er weer even tegenaan te kunnen. De keuze is aan jou! Heeft de garage al een offerte uitgebracht, en wat kwamen daar (eventueel) voor kosten uit?
Als je het geld er dan in steekt, dan moet je de auto ook wel weer 20.000km houden. Anders is het puur geld weggooien. En je mag hopen dat je voor € 1500 klaar bent en vervolgens, jaarlijks voor niet meer dan € 500 aan onderhoud hebt.
Roest daar word ik trouwens ook nooit zo vrolijk van, dat vind ik nog erger dan wat achterstallig onderhoud. Want als je dat niet direct goed aanpakt, word het alleen maar meer. En je moet weer opzoek naar iemand die goed kan lassen.
Dat is precies het verschil tussen jou en een autoliefhebber.
Jij kijkt alleen naar de economische waarde van een auto en ziet alleen een apparaat om jou van A naar B te brengen voor zo min mogelijk geld, daarom rij jij in een Celerio.
TS rijd in een inmiddels zeldzame youngtimer en heeft daar veel plezier in.
Dat is niet waar: want anders had ik mijn vorige auto al direct weg gedaan, in plaats eerst nog te investeren in nieuwe banden en de halve ophanging te vernieuwen. Zo'n € 1000 zwart onderhoud had ik daar in geïnvesteerd!MX6 zei:Zunigrijje zei:Het kost ts bijna een paar duizend euro.... geen paar honderd euro. Vind dat persoonlijk nogal een verschil hoor: dat is best een behoorlijk som geld, voor zo'n soort auto.Enzo Ferrari zei:Allemaal slijtage- en/of ouderdomspunten. De één zou hem daarom naar de sloop toe brengen, en de ander maakt hem voor een paar honderd euro om er weer even tegenaan te kunnen. De keuze is aan jou! Heeft de garage al een offerte uitgebracht, en wat kwamen daar (eventueel) voor kosten uit?
Dat is precies het verschil tussen jou en een autoliefhebber.
Jij kijkt alleen naar de economische waarde van een auto en ziet alleen een apparaat om jou van A naar B te brengen voor zo min mogelijk geld, daarom rij jij in een Celerio.
TS rijd in een inmiddels zeldzame youngtimer en heeft daar veel plezier in.
Gewoon Dirk zei:Michanus zei:Technisch kun je alles bij autodoc.de bestellen dan ben je den ik voor minder dan 150 euro klaar.
Mwah, dat is wel erg optimistisch. Gelet op de goedkoopste onderdelen (vaak niet de beste) ben je bij autodoc (en winparts want autodoc had geen middendemper) in totaal 220,81 kwijt aan onderdelen exclusief verzendkosten. Toegegeven, dan ben ik er wel vanuit gegaan dat ook de olie wordt vervangen.
TS geeft aan zelf niet technisch te zijn dus dan moet je alles laten doen. Laten we er vanuit gaan dat een mannetje ook niet gratis werkt, €45 per uur is al belachelijk goedkoop. De werkzaamheden (met name door de distributie en de ashoes) zullen voorzichtig geschat een dag in beslag nemen. Komt er alweer 340 euro bij en dan zijn de banden niet gewisseld en is er nog geen mm gelast. Ik denk dat ts het helemaal zo gek niet doet voor €1500,- all in bij een erkende garage.
Overigens zou ik het werk gewoon laten uitvoeren als ik ts ben. Auto rijden kost nou eenmaal geld, daar valt niet onder uit te komen. Zeker niet als je redelijk wat kilometers maakt. Kilometers die met zo'n fraaie wagen vast ook nog heel plezierig zijn om te maken, dat mag ook wat kosten.
omniradius zei:Ik heb het volgens mij al eens eerder gezegd, maar ik vind deze Applause gewoon erg leuk om te zien. Uiteraard zal je bij een oudere auto op een gegeven moment tegen dit soort dingen gaan aanlopen, en inderdaad bij eventuele verkoop zal je die reparatiekosten er waarschijnlijk niet uit gaan halen.... Maar ja, c'est la vie denk ik dan. Je bent geloof ik nog steeds erg tevreden met deze auto en dat zou al doorslaggevend moeten zijn om hem gewoon te houden. Maar volgens mij ga je dat ook doen, dus keep it going man!![]()
Zunigrijje zei:Het kost ts bijna een paar duizend euro.... geen paar honderd euro. Vind dat persoonlijk nogal een verschil hoor: dat is best een behoorlijk som geld, voor zo'n soort auto.Enzo Ferrari zei:Allemaal slijtage- en/of ouderdomspunten. De één zou hem daarom naar de sloop toe brengen, en de ander maakt hem voor een paar honderd euro om er weer even tegenaan te kunnen. De keuze is aan jou! Heeft de garage al een offerte uitgebracht, en wat kwamen daar (eventueel) voor kosten uit?
Michanus zei:Gewoon Dirk zei:Michanus zei:Technisch kun je alles bij autodoc.de bestellen dan ben je den ik voor minder dan 150 euro klaar.
Mwah, dat is wel erg optimistisch. Gelet op de goedkoopste onderdelen (vaak niet de beste) ben je bij autodoc (en winparts want autodoc had geen middendemper) in totaal 220,81 kwijt aan onderdelen exclusief verzendkosten. Toegegeven, dan ben ik er wel vanuit gegaan dat ook de olie wordt vervangen.
TS geeft aan zelf niet technisch te zijn dus dan moet je alles laten doen. Laten we er vanuit gaan dat een mannetje ook niet gratis werkt, €45 per uur is al belachelijk goedkoop. De werkzaamheden (met name door de distributie en de ashoes) zullen voorzichtig geschat een dag in beslag nemen. Komt er alweer 340 euro bij en dan zijn de banden niet gewisseld en is er nog geen mm gelast. Ik denk dat ts het helemaal zo gek niet doet voor €1500,- all in bij een erkende garage.
Overigens zou ik het werk gewoon laten uitvoeren als ik ts ben. Auto rijden kost nou eenmaal geld, daar valt niet onder uit te komen. Zeker niet als je redelijk wat kilometers maakt. Kilometers die met zo'n fraaie wagen vast ook nog heel plezierig zijn om te maken, dat mag ook wat kosten.
Ik heb een einddemper bij uitlaatwinkel gekocht voor 20 euro voor de micradaar is die gewoon de apk mee doorgekomen en hij werkt nog steeds
Voor fatsoenlijke uitlaat kijk ik in duitsland(woon in duitsland net over de grens bij venlo) de prijzen zijn meestal beter dan bij winparts (Ook al heeft winparts laatste tijd toch veel korting)