A
Anoniem
Guest
Beste mede-forummers,
Sinds een maand ben ik in het bezit van een Fiat Seicento met 0.9 liter motor uit 1998.
Ongeveer een week geleden viel het me op dat het motortemperatuurlampje op bepaalde momenten gaat branden. De motor wordt dan dus te warm.
Op het moment dat ik veel langere stukken met hogere snelheid rijd, is er niks aan de hand. Pas op het moment dat ik de bebouwde kom inrijd (lees met lage snlheid rijd) of even met draaiende motor stilsta begint het lampje te branden. Ik heb het laatst even geprobeerd omdat ik niet kon stoppen, en op hogere snelheid gaat het lampje weer uit (ik weet het, ik zou dan eigenlijk niet moeten doorrijden
).
Zelf heb ik helaas weinig technische kennis met betrekking tot auto's. Ik heb de olie al gepeild en dat is in orde. Er zit ook voldoende koelvloeistof in. Hier houd mijn kennis op en morgen gaat de auto naar de garage. Korte stukken rijden met lage snelheid probeer ik nu dus te vermijden.
Ik ben echter wel benieuwd naar jullie ideeën met betrekking tot de oorzaak. Op die manier kan ik er ook en beetje over meepraten als ik morgen naar de garage kan. De vorige eigenaar heeft de koppakking al vernieuwd en ik heb weinig behoefte om hetzelfde te doen dus ik hoop dat het probleem makkelijk te verhelpen is.
Ik hoor graag van jullie.
Bedankt alvast.
Groeten,
Rick
Sinds een maand ben ik in het bezit van een Fiat Seicento met 0.9 liter motor uit 1998.
Ongeveer een week geleden viel het me op dat het motortemperatuurlampje op bepaalde momenten gaat branden. De motor wordt dan dus te warm.
Op het moment dat ik veel langere stukken met hogere snelheid rijd, is er niks aan de hand. Pas op het moment dat ik de bebouwde kom inrijd (lees met lage snlheid rijd) of even met draaiende motor stilsta begint het lampje te branden. Ik heb het laatst even geprobeerd omdat ik niet kon stoppen, en op hogere snelheid gaat het lampje weer uit (ik weet het, ik zou dan eigenlijk niet moeten doorrijden
Zelf heb ik helaas weinig technische kennis met betrekking tot auto's. Ik heb de olie al gepeild en dat is in orde. Er zit ook voldoende koelvloeistof in. Hier houd mijn kennis op en morgen gaat de auto naar de garage. Korte stukken rijden met lage snelheid probeer ik nu dus te vermijden.
Ik ben echter wel benieuwd naar jullie ideeën met betrekking tot de oorzaak. Op die manier kan ik er ook en beetje over meepraten als ik morgen naar de garage kan. De vorige eigenaar heeft de koppakking al vernieuwd en ik heb weinig behoefte om hetzelfde te doen dus ik hoop dat het probleem makkelijk te verhelpen is.
Ik hoor graag van jullie.
Bedankt alvast.
Groeten,
Rick