Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Van wie heb je dat gehoord dan? Voor motoren geldt hetzelfde als voor auto's, al wordt er meer onderhoud zelf gedaan, denk ik (geen APK-plicht) en meestal liggen de km-standen in een andere orde van grootte dan bij auto's. Tenzij je een fatsoenlijk motor koopt zoals ik, die kunnen makkelijk meer dan een ton meePorsche Gek zei:Btw, bij aanschaf van een tweedehands, waar moet je dan op letten, want ik hoorde dat motoren na 10.000km al bijna afgeschreven zijn, of is dat alleen bij supersports zo?
Het zelfde als in het plaatje uit jouw post: lelijke lange kunststof lap, dus dan fabriceer je zoiets:Porsche Gek zei:Wat is er met de kentekenplaathouder?![]()
Ing. De Student zei:Van wie heb je dat gehoord dan? Voor motoren geldt hetzelfde als voor auto's, al wordt er meer onderhoud zelf gedaan, denk ik (geen APK-plicht) en meestal liggen de km-standen in een andere orde van grootte dan bij auto's. Tenzij je een fatsoenlijk motor koopt zoals ik, die kunnen makkelijk meer dan een ton mee
Ing. De Student zei:Tenzij je een fatsoenlijk motor koopt zoals ik, die kunnen makkelijk meer dan een ton mee
E-G zei:Hehe Robin een zx-10 ga je niet opredden, tenzij je nog een loterij gaat winnen?![]()
Porsche Gek zei:Van iemand die ook een motor heeft. Sprak ik laatst mee. Hij zei dat je een supersport (zo'n Ninja of R1 bijv.) met 10.000km eigenlijk al kan afschrijven.. Maargoed, ik nam het maar aan, daar ik er geen verstand van heb.![]()
Phaeton W12 zei:E-G zei:Hehe Robin een zx-10 ga je niet opredden, tenzij je nog een loterij gaat winnen?![]()
Een mooie ZX-10 Ninja moet je kunnen vinden voor iets van duizend of vijftienhonderd euro.
![]()
Nou ja, de Direkt-Ölanzeige voor een '92-er FZR600 (3HE) kostte me toen geloof ik 3 tientjes. Waarom die voor een VFR dan 2x zo duur moet zijn is me een raadsel. De techniek van dat ding is al exotisch genoeg, hoeft voor een oliemetertje toch niet ook gelijk te gelden?@student, je linkt naar de beginpagina. Tenministe, dat is waar ik op uitkom. Dus dan moet ik alsnog zelf zoeken...
D.E.N.N.I.S. zei:De afgelopen middag heb ik de Kymco weer opgehaald. Die is nu weer motorisch gezond en (heel vreemd) loopt ineens 17 km harder. Maar vooral de acceleratie is dramatisch verbeterd.
Morgenmiddag 13.00 uur weer rijles (nummer 12 ditmaal). Ik heb er nu al zin in.
Bij de Kymco is de uitlaat en de koppelingsballetjes vervangen, de cilinder uitgehoond en de kilometerskabel hersteld.E-G zei:D.E.N.N.I.S. zei:De afgelopen middag heb ik de Kymco weer opgehaald. Die is nu weer motorisch gezond en (heel vreemd) loopt ineens 17 km harder. Maar vooral de acceleratie is dramatisch verbeterd.
Morgenmiddag 13.00 uur weer rijles (nummer 12 ditmaal). Ik heb er nu al zin in.
Dat is niet vreemd hoor Dennis. Goed afstellen scheelt heel veel in optrekken en topsnelheid en volgens mij liep je kymco nogal slecht. Wat is er allemaal aan gedaan? Toevallig cilinder, zuiger, koppeling vervangen?
Oh ja en de nacontrole kan de instructeur nooit goed genoeg zijn dus dat zal je nog wel vaker gaan horen. Ik kreeg het ook vaak te horen net als mijn lespartner.
Het uithonen alleen geeft € 50 gekost. De hele operatie was net geen € 200. Ik heb geen uurloon hoeven te betalen, omdat de werkzaamheden door mijn broer zijn uitgevoerd. Die heeft daar echt sjoege van. De enige voorwaarde was wel dat hij mijn Kymco mag overnemen als ik een motor ga kopen.E-G zei:Nou dan zat ik aardig dichtbij. Cilinder uithonen kost wel wat, dan kan je soms nog beter een nieuwe kopen. Als de uitlaat dicht zit van de kool dan zal een nieuwe uitlaat er voor zorgen dat de gassen eerder vrij komen en dus meer vermogen wat resulteert in een betere acceleratie en een hogere top. Maar je kan ook je oude uitlaat ontkolen.
Ik weet niet hoe erg de uitlaat eraan toe was maar het moet wel erg zijn geweest voordat ze hem gaan vervangen.
Tuurlijk...Ing. De Student zei:Tja, het is wel zo ongeveer de VW Golf onder de motoren, dus wat dat betreft past'ie ook prima bij Dennis![]()
Arm uitsteken?Wings of freedom zei:Verdere ideeën zijn welkom.
Wings of freedom zei:Dan kan je geen gas meer geven.