Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

Rayban zei:
Jemig zeg,

Is dat wat ze bereiken met die verhoogde rijvaardigheid?
Sorry hoor, maar ik vind het niet zo nozel van die agent om de eerste baan af te zetten in deze rustige omstandigheden.
Er had ruimte genoeg geweest voor die ambu. om snel in te kunnen voegen.

Denk trouwens dat dit een beginnende motoragent was.
Vlak voor de impact zie je dat hij van zijn motor af wil springen (kansloos), een ervaren motorrijder zal snel weg proberen te rijden.

Anyway, hij zal zichzelf ook wel afvragen waarom het allemaal zo fout ging.

Niet mee eens. Met de motorwegrijden had hij nooit gered en dan nog, dan had hij opde linkerbaan gestaan.... Zijn betse kans was geweest proberen omhoog te springen denk ik. Je hoort toch wle met enioge regelmaat van een motorrijder die los over een auto, die bijbvoorbeeld plotseling uit een zijstraat komt, heen vliegt en weinig verwondingen heeft.

Maar goed, er gaat een hoop fout op die beelden.

Daar heb je een punt mee.

het allereerste is dat hij nooit helemaal op de rijstrook had moeten gaan staan, het tweede is dat hij had moeten beseffen dat die vrachtwagen nogwla wat zich blokkeerde en dat er nog wel eens mensen dniet al te wakker zijn of zitten te smmssen achter het stuur. Juist hij had dat moeten beseffen.

En wat dat betreft ben ik het eens over die verhoogde rijvaardigheidsopleiding. De politie loopt altijd te pochen dat bepaalde acties bij hun minder gevaarlijk zijn omdat zij mede door dit soort opeidingen gevaren beter kunnen inschatten. Nou, dat blijkt..

Ik denk dat het grootste probleem is dat die vrachtwagen erg laat naar links ging en die slaapkop in de gele Seat wel de allerdomste beslissing mogelijk nam: naar rechts uitwijken. Misschien had de motoragent zijn motor wat minder ver de rechterbaan op moeten rijden.

Maar, wat als de agent geprobeerd zou hebben na die vrachtwagen de verkeerstroom naar links te drijven? Dan was er een reëel risico dat hij te laat zou zijn voor de ambulance...

Anyway: het is achteraf praten en dat heeft een hoog stuurman aan de wal gehalte. Ik hoop voor de agent dat hij er zonder blijvende beschadigingen
van af komt.

Die vrachtwagen gaat redelijk op tijd naar links, het is de motoragent die hem plots de weg verspert.
Hij moet daarop nog kijken of hij nog naar links kan, gelukkig kon dat.
Achter de vrachtwagen zit nog een andere auto die hetzelfde meemaakt, ook hij kan nog naar links, daarachter komt de seat pas.

Ik dacht dat les 1 bij de hulpdiensten bestond uit eigen veiligheid.
Dat doe je dus niet als je jezelf zo kwetsbaar opstelt.
Daarbij zorg je dat je in geval van nood een vluchtweg hebt.

En is die seatbestuurder een slaapkop?
Aan de andere kant van de weg is een heel circus aan de gang incl traumaheli, iets wat de aandacht trekt dus.
Ook hier had de motoragent rekening mee kunnen houden.

Buiten dat vraag ik me af of het wel zo zinvol was om de 1e rijbaan af te zetten?
Het was er niet druk, de ambu had makkelijk in kunnen voegen.

Wat ik ongelooflijk vind is dat, tussen het moment dat de vrachtwagen naar links gaat en het moment van de klap ruim 10 seconden zitten. En 9 daarvan lijkt het wel alsof de Seat bestuurder de agent gewoon niet ziet. Hij probeert pas op het allerlaatste moment naar rechts uit te wijken en dan is het al te laat.

een ervaren motorrijder zal snel weg proberen te rijden.
Lijkt me niet erg realistisch. Aan zijn wuivende linkerhand is te zien dat hij de motor in zijn vrij heeft gezet. Zelfs al had hij snel genoeg de motor in de versnelling kunnen zetten en hard op kunnen trekken, zelfs dan zou hij meer dan waarschijnlijk geraakt zijn. Misschien niet door de Seat, maar mogelijk wel door de Dacia - wiens zicht op de agent volledig geblokkeerd is - danwel de Passat op de tweede baan.

D.E.N.N.I.S. zei:
Wat ik ongelooflijk vind is dat, tussen het moment dat de vrachtwagen naar links gaat en het moment van de klap ruim 10 seconden zitten. En 9 daarvan lijkt het wel alsof de Seat bestuurder de agent gewoon niet ziet. Hij probeert pas op het allerlaatste moment naar rechts uit te wijken en dan is het al te laat.

Ze kijken naar het ongeval op de andere rijbaan.
Ik telde er 7 van het moment dat de vrachtwagen links zit en 5 vanaf het moment dat de auto daarachter ook uit het zicht van de Seat rijder is.

Hij had zich nooit op die rijbaan moeten begeven, hij had beter op de vluchtstrook (witte punt) kunnen staan.
Zijn taak was om de weg vrij te maken voor de ambu, daarvoor moest hij vooruit rijden, inhalers naar rechts dirigeren, kruispunten vrij maken.

Voor een beter filmpje zonder irri reclame
agent geschept

-------offtopic--------
Overigens staat er nog een filmpje over een wandaad van een agent.
Deze vind k echt ongeschikt voor zijn taak.
Echt ongelooflijk dat hij met zijn handen over elkaar blijft staan.
Ook ongelooflijk vind ik het commentaar van de persvoorlichter.
Mijn vertrouwen in de politie is hierdoor tot een dieptepunt gedaald.

Rayban zei:
En is die seatbestuurder een slaapkop?
Aan de andere kant van de weg is een heel circus aan de gang incl traumaheli, iets wat de aandacht trekt dus.
Ook hier had de motoragent rekening mee kunnen houden.
\

Sorry, ik zie geen circus op de andere baan. Desondanks is het toch verstandig om (zeker als je met dit soort snelheden rijdt) toch op de weg te letten. Gisterenmiddag op de A16 ook weer tussen een kilometerslange file door moeten rijden alleen maar vanwege een afgeschermd ongeluk. Ongeluk (op de andere baan !!) voorbij, file over...

Het maakt eigenlijk niet uit of het 10 of 7 seconde zijn, ik noem dat "slapen"....
Hoe vaak lees je niet dat de tweesecondenregel overdreven is.

Hij had zich nooit op die rijbaan moeten begeven, hij had beter op de vluchtstrook (witte punt) kunnen staan.
Zijn taak was om de weg vrij te maken voor de ambu, daarvoor moest hij vooruit rijden, inhalers naar rechts dirigeren, kruispunten vrij maken.
Zeker omdat er op de andere rijbaan een circus aan de gang was, lijkt mij dat ook de betere manier. We zullen het op zijn beterschapskaartje schrijven....

rke zei:
Sorry, ik zie geen circus op de andere baan.

Ongevallen_A7_654106i.jpg

Nadat eerst op de foto rechts assistentie was verleend bij een ongeval, moesten agenten en ambulancepersoneel even later op de andere rijbaan aan de slag bij de gewonde motoragent.

Ze kijken naar het ongeval op de andere rijbaan.

Het zogenaamde rubbernekken...

Ideetje: bouw op elke snelweg een 3 meter hoge muur in de middenberm, dan ben je direct al van de kijkersfiles af.

Even iets anders:

Net terug van les nummer 14: Het ging voor mijn gevoel heel goed. Geen commentaar meer gehad op kijkgedrag. De gehele les was in de stromende regen. Daar had ik geen probleem mee, want ook dat moet je leren.

Nu snap ik ook waarom dit gefilmd werd.

Maar, het is toch van den zotte dat mensen gewoon met tientallen meters per seconde enkele secondes naar links zitten te staren. Heeft de gele Seat-bestuurder nog geluk dat de vrachtwagen niet geremd heeft in plaats van naar links te gaan.

Dan had hij zijn tandjes uit de aanhanger kunnen peuteren........

Net terug van les nummer 14: Het ging voor mijn gevoel heel goed. Geen commentaar meer gehad op kijkgedrag. De gehele les was in de stromende regen. Daar had ik geen probleem mee, want ook dat moet je leren.

Dat is lastig rijden. Gladde tramrails, putdeksels, zebrapaden, pek-reparaties en streepjes...
Automobilisten die in een nanoseconde vergeten zijn dat er uberhaupt motorrijders bestaan.

En dat terwijl jouw zicht minder is.

Regenrijden laat je beseffen hoe kwetsbaar je bent op zo'n ding.

Rayban zei:
-------offtopic--------
Stond vanmorgen in de krant inderdaad. Die zorgde dus -met een lichte hersenschudding en wat andere lichte verwondingen- wél eerst voor z'n eigen veiligheid. Maar goed, dat is dus protocol hè, eerst wachten op versterking.

rke zei:

Dat is lastig rijden. Gladde tramrails, putdeksels, zebrapaden, pek-reparaties en streepjes...
Automobilisten die in een nanoseconde vergeten zijn dat er uberhaupt motorrijders bestaan.

En dat terwijl jouw zicht minder is.

Regenrijden laat je beseffen hoe kwetsbaar je bent op zo'n ding.
Precies wat ik bedoel. Ik ben blij dat het tijdens een les ook eens regent, want de enige manier om het goed te leren is door het te doen.

Rayban zei:

Voor een beter filmpje zonder irri reclame
agent geschept

-------offtopic--------

De motoragent gaat op de rijbaan staan en vertrouwd erop dat de automobilisten hem zien. Dat is een inschattingsfout, want zoals iedere beroepschauffeur weet: Je mag er nooit op vertrouwen dat anderen je hebben gezien. In dit geval gaat het om een motoragent met een lichtgevende jas, maar ik heb zelf ook meegemaakt dat anderen mijn vrachtwagen gewoon over het hoofd zien.

Over het tweede filmpje: Die agent mag dan wel ontdaan zijn over de aanrijding. Hij is de hulpverlener en hij staat er maar bij te kijken. I.M.O. is hij verantwoordelijk voor de dood van die oudere meneer. Regels of niet, hij steekt geen poot uit om het slachtoffer te helpen. Dit is echt ronduit schandalig, net als de reactie van de persvoorllichter overigens, die dit gedrag nog goed probeert te praten.

Over het tweede filmpje: Die agent mag dan wel ontdaan zijn over de aanrijding. Hij is de hulpverlener en hij staat er maar bij te kijken. I.M.O. is hij verantwoordelijk voor de dood van die oudere meneer. Regels of niet, hij steekt geen poot uit om het slachtoffer te helpen. Dit is echt ronduit schandalig, net als de reactie van de persvoorllichter overigens, die dit gedrag nog goed probeert te praten.
Dat is precies wat ik hiermee aan wil geven.

In beide gevallen wordt de schuld aan een ander gegeven.
In mijn ogen echt onterecht, een agent die met z`n armen over elkaar staat te kijken hoe iemand verdrinkt.....kom op zeg, dat is niet recht te praten.
Hij staat erbij en hij kijkt ernaar, iedere omstander denkt daardoor dat hij de situatie onder controle heeft.

-------

Waren je handschoenen waterdicht?
Op zich vind ik regen niet zo heel erg, kwestie van aanpassen.
Alleen dat eerste straaltje water wat je laars inkomt, ik heb zo`n hekel aan natte poten.brr

Broek óver je laarzen dus ;) Ik moet, als ik woon-werkverkeer ga doen, een nieuwe jas, Eentje die langer is dan m'n huidige. Die sluit precies op de band aan, maar aan de voorkant zit geen rits, dus daar loopt gewoon water naar binnen. Ben ik kurkdroog, op een zeikregennat kruis na :p

Oh ja, detail: ik heb nog geen baan om woon-werkverkeer voor te rijden. Iemand nog iets in de aanbieding? ;)

Rayban zei:
Waren je handschoenen waterdicht?
Op zich vind ik regen niet zo heel erg, kwestie van aanpassen.
Alleen dat eerste straaltje water wat je laars inkomt, ik heb zo`n hekel aan natte poten.brr
Ja, wel waterdicht maar wel een stuk kouder omdat de nieuwe dus niet gevoerd zijn.

Van water in mijn laarzen heb ik geen last. Het pak dat ik gebruik gaat over de laarzen heen en er kan dus geen water bij.

Verder vond ik het lekkerder rijden dan bij volle zon, want dan is dit pak - dat eigenlijk een gevoerd regenpak is - gewoon te warm.

Kun je eigenlijk nog helder nadenken als je een (al dan niet lichte) hersenschudding hebt?
Mijn zus heeft ook een hersenschudding gehad (aanrijding met een fietser) en die is enige tijd buiten westen geweest en kon zich er niets meer van herinneren...

Vind het altijd makkelijk praten als je niet in die situatie zit. Maar ik moet inderdaad wel toegeven dat het er ietwat "vreemd" uitziet om het zachtjes uit te drukken.

Rob

Jawel.

Als je al niet met je veertigste een choppertje gaat kopen, dan is het wel Abraham die je in het oor fluistert dat je een BMW nodig hebt.
Ik heb dus die BMW K75 RT gekocht. Ik zal er morgen wat fototjes van maken.

En bij de keuze welke motor er verkocht gaat worden, heeft de Savage de twijfelachtige eer van uitverkorene gekregen. Dus, als je een leuke Savage voor weinig zoekt: Savage te koop

( rke_58@hotmail.com )

P.s. Het is een lichte motorfiets, geschikt voor het beperkte A rijbewijs....

Zo, het ligt alweer 'n tijdje stil hier zie ik!

Vorige week had ik beloofd mijn Bandit te showen; hieronder is 'ie dan! Hopelijk hebben we nog 'n hoop lekkere motordagen tegoed, want het rijdt super... erg veel power (m.n. koppel) zit er in het 1200tje;-)

bandit1.jpg

Reacties zijn, uiteraard, welkom...!

Gr. Daan

Nou, C5ch@uffeur is ook weer helemaal megamobiel.
Behalve de Gazelle Medeo kan er ook worden gekozen voor de Citroën C5 Break en nu ook twee werkende motorfietsen. Da's best bijzonder, want tot nu toe deed altijd één van de twee het niet, of zelfs allebei.

Nu zijn ze dus beiden is goed rijdbare staat, hoewel ik bij het gele gevaar de carburateurs eens moet schoonmaken van binnen. Bij constante toerentallen loopt-ie wat schokkerig en moet je wat met de choke spelen om hem te laten draaien. Eigenlijk wil-ie alleen maar voluit.
De Sabre loopt als het spreekwoordelijke zonnetje.

Het motorpark:

DSC03207Medium.jpg

Erg gaaf, die antieke Honda's.. moet je er wel verstand van hebben en dat is nou net wat aan mij ontbreekt!

Die beamer: is dat een 1200? Echt toermonster(y)

'n echte BMW 740i, weinigen onder ons hebben zoiets in bezit;-)

Ik ken toevallig iemand met een 1200, ziet er ongeveer hetzelfde uit!

De mijne, uit 2006, heeft overigens geen injectie.. back to the 80's!

[size=x-large]Moggûh![/size]

@Pininfarina, was jij niet in mei 2007 op een Fransrijdersmeeting? Mooie Bandit heb je in een erg mooie kleurstelling. (y)

Deze 600 staat bij ons in de schuur (is van vriendinlief):

P1010274.jpg

@rke, ik vind persoonlijk de RS uitvoering wat mooier. Maar ja, ik ben dan ook wat jonger. :p Zonder gekheid, veel plezier er mee en veilige kilometers.

@C5ch@uffeur, het staat er allemaal weer mooi bij!

WOF
h054.gif

@C5ch@uffeur,

Die CB400Four vind ik helemaal geweldig! De Sabre, houdt de nokkenassen van de achterste cylinders in de gaten. Vroege V4 blokken van Honda hebben op dat gebied een reputatie. De kwaliteit van de nokkenassen zou gelijk staan aan melkchocolade. De V4 hebben een prachtig geluid, maar de koeling heeft Honda door de vroege jaren heen wel wat hoofdbrekens bezorgd.

Freez

@ C5: Die CB is geweldig man! Mooi apparaat!
@ Ruud: Wauw, een 740i, kan je mee aankomen op elk verjaardagsfeest met opschepperige zwagers :). Enige motor die dara beter voor geschikt is is de Honda CBR1300 XX Super Blackbird ;)

Ik heb weer fantastish gereden op mijn eigen beemert. Ideaal motorweer dit.

@ C5chauffeur: errrrug mooie honda! Lijkt me heerlijk ontspannend cruisen!

740I klinkt beter als zijn andere bijnaam: the flying brick....

Die CB ziet er inderdaad perfect uit. Maar ik wist niet dat ze in het geel geleverd werden....

@ WOF: je hebt gelijk.. in mei 2007 (is dat alweer zo lang geleden ja?) was ik met mijn 205je bij de fransrijdersmeeting!

Dankje voor het compliment...! En de flitsende blauwe Bandit verdient ook een compliment... ziet er ook nog als nieuw uit. Hoe loopt dat, zo'n 600 ?

Ik ga binnenkort ook weer eens motorrijden. Waarschijnlijk huur ik deze, een BMW K1300S, een van de weinige echt aansprekende BMW's wat mij betreft.

2009-bmw-k1300s-picture.jpg

Pininfarina zei:
@ WOF: je hebt gelijk.. in mei 2007 (is dat alweer zo lang geleden ja?) was ik met mijn 205je bij de fransrijdersmeeting!

Dankje voor het compliment...! En de flitsende blauwe Bandit verdient ook een compliment... ziet er ook nog als nieuw uit. Hoe loopt dat, zo'n 600 ?

Die blauwe Bandit is een 600 S uit 2002 en die ziet er als nieuw uit met dank aan het vriendje van mijn vriendin (oftewel ik dus) en Meguiars. Van dichtbij zitten er wel wat krassen op e.d. Hoe het rijdt? Welnu zelf heb ik een Honda NTV Revère 650 uit 1993. Dat is een twin met ca. 10pk minder, maar daar merk je over het algemeen weinig van. Wel is het karakter heel anders. De Bandit kan meer toeren maken en wil dat ook graag hebben, pas vanaf ca. 6000rpm gaat er wat gebeuren, waar de twin bij een lager toerental er al zin in heeft. Wel is het zo dat als je op snelheid komt (> 140km/u) en in de hoogste versnelling (5 bij de Honda, 6 bij de Bandit) rijdt, dan merk je meer van de 10pk verschil en het hoogtoerige karakter en begint de Honda op achterstand te lopen. Dit komt denk ik ook wel deels doordat ik geen kuip heb en met mijn goddelijke lichaam de aerodynamica niet echt helpt.

Qua rijgedrag merk ik er weinig van, afgezien van het feit dat zowel mijn vriendin als ik vinden dat de Bandit wat topzwaar aanvoelt ten opzichte van de lichtvoeterige Honda. Je kan wel in alles merken dat de Bandit een wat nieuwere motor is en alles wat soepeler gaat dan bij mijn 9 jaar oudere Honda, hoewel ik toch niet echt gecharmeerd ben van de erg soepele en gevoelloze koppeling van de Soes. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een echt lange tocht op de Soes nog niet gemaakt heb, maar dat komt zeker nog wel een keer.

P1010278.jpg

WOF
moto4.gif

Vanavond deze foto gemaakt:

727315879_6_pEfd.jpeg

Wel weer op eigen kracht thuis gekomen gelukkig... maar goed, weinig geluk de laatste paar weken. :(

Rob

Wel weer op eigen kracht thuis gekomen gelukkig... maar goed, weinig geluk de laatste paar weken
Dat ziet er niet goed uit, heb je ver moeten lopen?

Wat was het euvel?

Gelukkig niet. Is wel erg ver lopen met de motor van Amsterdam naar Lelystad :D

De motor had last van roest in de tank. Kreeg geen benzine meer en hield ermee op midden in de file.
Gelukkig heeft een ANWB-er op de motor het benzinefilter weer schoon geblazen en kon ik weer verder.

Stond op de sleepwagen omdat ik op de snelweg ben stilgevallen. Ze halen je daar dan eerst weg voordat er iemand komt om het op te lossen.

Dus voorlopig maar ff de trein naar mijn werk totdat dit is opgelost :(
Nou ja, seizoen is toch al bijna over.

Rob

Dat is minder.
Ben in het verleden ook eens naar steunpunt Gooimeer gebracht met een motor.

Roest in de tank is een bijna steeds terugkomend euvel.
Weet wel een effectieve behandeling hiertegen.

Tja,

Dat is minder. En, inderdaad, tankcure (of een nieuwe tank) is de oplossing.

Tankcure werkt idd erg goed (ik heb het zelf laatst gebruit) Kost je rond de 35,-, een uurtje werk en een paar dagen niet kunnen rijden ivm uitharden. Probeer anders ebay.de voor een nieuwe tank, valt daar af en toe voor een prikie op te pikken.

In Noorwegen hebben ze ook last van blinde auto's :p

https://www.biertijd.com/mediaplayer/?itemid=15819

Vanochtend trouwens een spoedritje moeten doen door de regen op de BMW. Wat hebben die BT045 een tegenvallende grip op nat zeg :(. Maar na een kilometertje of 2 oefenen werd het wel leuk om eerlijk te zijn, je kan heel gecontrioleerd glijden met de BMW :)

De motor staat momenteel bij de garage om behandeld te worden met één of ander spul waardoor alles van en in de tank weer vast komt te zitten. Hoewel hij nu wel weer prima reed durfde ik het toch niet echt meer aan.

Nadeel van een nieuwe tank is dat je die dan vervolgens ook weer moet (laten) spuiten.

Geinig filmpje trouwens MIOB!

Rob

@ WOF; bedankt voor je uitgebreide verhaaltje / vergelijking. Leuk dat je vriendin ook rijdt; dat is bij de mijne niet het geval en zal het ook nooit worden ben ik bang;) Beide verder leuke motoren, waar je ook makkelijk lange afstanden mee kunt rijden... en technisch beiden prima, al is een Honda toch een stapje hoger qua kwaliteit, waarschijnlijk...

Tot nu toe valt mijn Suzuki echter erg mee, al ga ik binnenkort even langs de dealer voor wat garantiepuntjes; helemaal foutloos is hij niet.

Gr. Daan

Gvd....

Verkoopsites.
De een is gratis, maar daar kijkt niemand en de andere vraagt minmaal 15 euro voor een advertentie. 15 euro voor een advertentie waar ik de laatste keer alleen maar zogenaamd grappige reacties op kreeg.
Ik had mijn Savage dus op speurders punt nl gezet. Speurders is gratis en ik dacht: die motor heb ik zo verkocht.

Niet dus.

Maar, mijn tuin is overvol met een Savage, een GS500, een Dylan, der Helmut en voor dochterlief een Piaggio Si.....
Bovendien, al dat ijzer wordt niet beter van stil staan en het staat in de weg om te barbequeuen. Hoe moet ik overleven ohne bratwurst (even oefenen om een echte BMW-rijder te worden)?

Tijd voor drastische maatregelen dus:
  1. Advertentie voor Suzuki Savage op marktplaats
  2. GS500 ook in de verkoop op speurders
  3. GS500 ook op marktplaats

Naar mijn idee heb ik deze motoren goed omschreven en ik vraag er niet de hoofdprijs voor. Of zie ik dat verkeerd en beoordelen jullie dit anders? enneh: kennen jullie nog meer motorverkoopsites?

P.s. Met wat geluk heeft Helmut dit weekend zijn verse ingewanden en vloeistoffen. Dan kunnen de andere motoren onder het hoesje in afwachting van een nieuw baasje. Hopelijk hoeven ze niet al te lang te wachten....

'vrijwel' alle dure onderdelen zijn in goede staat, dan ga ik me meteen afvragen wat er dan niet in goede staat in (savage ad).

Van alle verkoopsites werkt eigenlijk alleen marktplaats goed, die kosten van MP zijn het helaas gewoon waard. (hoewel ik mijn BMW op tweedehands.nl heb gevonden, maar ik was opzoek naar een moeilijkk te vinden speciaal model, ik had eerts op speurders en MP gekeken.

Wat ik geleerd heb: goede foto's doen het hem, liefst een mooi filmpje erbij. Hoe mooier d efoto's, hoe meer aandacht.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik een paar weken geleden uit chagerijnigheid (hiij laadde na een grote ingreep niet bij) en nieuwsgierigheid de BMW op Speurders had gezet. Dat heb ik geweten... Ik weet nu wat een niet ladende BMW caferacer waard is. Na wat druk van mijn vriendin en een paar wel heel erg lekkere ritjes op een weer top bijladende BMW heb ik besloten hem toch maar niet te verkopen. Maar de bedragen waren zeer verleidelijk....

@rke,

Je advertentie van de savage is pas 24 x bekeken, ik vind dat niet veel.
Je zit nu tegen het einde van het motorseizoen dat is al een nadeel.
En de 1e foto springt nu ook niet direct in het oog.
Dat komt omdat de motor opgaat in de achtergrond, het is veel te druk met kleuren.
een neutrale witte achtergrond zou al veel meer opvallen.
Daarbij vind ik het niet verstandig om in de regen foto`s te maken.
Kijk maar eens kritischer naar de foto`s, bv van de tank met al die druppels.
Of dat houtje onder de standaard? dat kan je beter achterwege laten.
Laat maar zien dat hij stoer is en schuin staat.
De savage is een mooie motor om mee te beginnen.
Ik vind het door zijn lage zit een perfecte motor voor een beginnend motorrijdster.

Over de gs,

Foto 1 en 2 vind ik te druk, vallen daardoor niet op
Op foto 4 staan mooie struiken voor een neutrale achtergrond.:rolleyes:

Woon/werkverkeer op de motor????
Ik zou dat even weghalen, de km-stand zegt genoeg.
Qua extra`s zou ik het opsommen en onder elkaar vermelden, dat leest makkelijker.

Ik zou trouwens niet op teveel sites gaan adverteren.
Men zoekt toch wel, een koper ziet direct dat jij op meerdere sites staat.
Beter had je 1 op mp en 1 op speurders kunnen zetten.
Kopers op klikken massaal op "meerdere advertenties" en zien dat je er wel 2 te koop hebt.....je bent toch geen handelaar he?

Maar waarom mag er niet geboden worden, ollanders willen toch korting.
Wat ik meestal doe als ik iets te koop zet is zelf het minimale bod uitbrengen onder een andere naam.
Daarmee voorkom je verloren tijd door onzinbiedingen.

Succes met de verkoop.
Vind de savage trouwens niet duur voor de staat waarin hij verkeert

@MIOB en Rayban
Dankjewel voor de goede tips.

Ik heb de tekst vast aangepast, ik zal nog een setje nieuwe foto's maken; de foto's van de Savage zijn inderdaad in de regen gemaakt. Ik heb overigens het vinkje "bieden toegestaan" wel aangeklikt, maar bellen werkt gewoon veel beter. Bij de vorige marktplaats-pogingen kreeg ik de gekste mailtjes. Bellers zijn mensen die daadwerkelijk een antwoord willen en kunnen geven op vragen als: Wanneer kom je hem ophalen? Hoe ga je hem betalen?
Ik heb de GS500 ooit zelf op mp gekocht voor hetzelfde bedrag als de hoogste bieder. Gewoon even bellen, afspraakje maken en ophalen dat ding. Die verkoper was de onzinmailtjes ook spuugzat...

Dus, waarom zou je bieden via e-mail? Gewoon bellen, reeel bedrag noemen, betalen en ophalen.

Enneh: ik ben geen handelaar. Ik vind vier motorfietsen gewoon "een tikkie te veel van het goede". Maar ik kan deze advertenties niet meer terugdraaien. De muntjes van de advertentie zijn weg :(

Terug
Bovenaan