Mooiste muziek/nummer voor in de auto

Om de serie compleet te houden ook dit keer maar weer de yearmix aangeschaft. Thuis draai ik nooit meer cd's (gaat ook lastig op een Sonos ;-) ) maar in de auto gaat dat nog prima. Voor de liefhebber een aanrader (y)

A State Of Trance - YearMix 2017
a-state-of-trance-armin-van-buuren-a-state-of-tran.jpg

Mega-schop!

Toen ik zocht naar wanneer ik me geregistreerd had als Forummer zag ik dat ik in dit topic mijn eerste reactie heb gemaakt.

Ik draai nog altijd op (langere) ritten mijn iPod. Naast downloads staat ook mijn cd-collectie erop. Mijn lievelings album is van Tina Turner:

22781.jpg

Dit was de eerste LP die we van de bieb leenden en toen een cassette bandje van maakten. Daarna, veel later op CD gekocht en natuurlijk ook op LP, gekocht voor veels te veel geld.

CD1 is mijn favoriet, alle hits van Tina, die ik natuurlijk als een echte artiest van a tot z kan meezingen (met de ramen dicht natuurlijk) Op CD2 staan meerdere duetten met onder andere David Bowie & Bryan Adams.

En na jaren nog altijd:

s-l640.jpg

Sheryl Crow haar live album "Live at Budakhan" Fantastisch album.

Jay DoubleYou zei:
Er was volgens mij tot voor kort ook een "Wat luister je nu?"-topic maar kan die niet meer vinden.

Deze: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,4598028,5638660

Mijn muzieksmaak is uber-breed; van Engelbert Humperdinck tot The Streets en van Jaap Valkhof tot snoeiharde metal en Drum & Bass. Toch luister ik in de auto het liefst naar new-age of ambient, nummers als Porcelain van Moby of Ameno van Era om maar wat bekende voorbeelden te noemen.

@ Jay & Zadsnuiver. AH dat topic is net zo niet levend als deze. ook het laatste bericht in 2017:D

Ik heb ook een brede smaak. Ooit is in mijn Lancia ingebroken (de enige keer dat ik per ongeluk verzekeringsfraude heb gedaan... Ik wist de prijs van mijn radio niet meer ik dacht 129 euro, bleek het na 2 jaar toen ik mijn bonnetje terug vond, 99 te zijn).

Toen was Madonna bezig aan haar comeback of nee toen was ze weer hip met haar Confessions on the Dancefloor CD. Die was meegenomen, samen met mijn MP3 CD.

Nu ken ik niemand die de laatste CD (destijds) van Yoko Ono leuk vind, of the Queens of the Stone Age. Gecombineerd met vage shit van Imaani Coppola en de vunzige raps van Lil' Kim. Om daarna de greatest hits van Diana Ross te horen.

Tegenwoordig merk ik dat ik veel nieuwe artiesten niet meer ken of boeiend vind. Hoewel, dankzij thuiswerken (en dus Radio 10) vind ik zelfs de Jonas Brothers & een nummer van Harry Stiles van One Direction leuk

Haha zo had ik ooit een paar Wu-Tang clan Cd's in de auto van m'n vader laten liggen, ingebroken en al die Wu-Tang Cd's weg maar alles van mijn vader lag er nog.. Kan ongeveer wel raden wat voort inbreker dat was :D

Yoko Ono gaat me wel wat ver, maar Queens of the Stone Age zijn samen met Faith no More wel absoluut mijn favoriete bands aller tijden (y)

Hahaha, ja die CD van Yoko is ook, bizar. Ik weet ook niet meer waarom ik die ooit heb gekocht. Maar er zitten wel toffe nummers tussen. Die CD is ook al 13 jaar oud.

Ik kreeg trouwens een schrik dat deze cd uit 1997 is, dit is de "grootste hit" van Imani Coppola, nouja dit was een tipparade in 1997. De latere albums zijn wel wat minder toegankelijk. Ze heeft ook een soort bandje die heet "The Stoop" dat is nog toffer vind ik.
Queens of the Stone Age heb ik eigenlijk na hun eerste CD niet meer gevolgd.

WuTang.. met ol' dirty basterd.... Is hij niet overleden?

Faith no more is ook fijn inderdaad!!(y)

Ik hou ook erg van ABBA. Dat ABBA ooit nog nummers uit zou brengen had ik niet durven hopen. Hoewel die nummers al een paar keer zijn uitgesteld ben ik mega nieuwsgierig hiernaar. HNa 40 jaar een nummer uitbrengen is eng, met een grote kans op tegenvallen. Ik heb van Agnetha een latere CD en ook gezien Björn & Bennie hun perfectie ben ik er niet bang voor. Ik denk dat dit mega vet gaat worden, hoewel iedereen die ABBA suf of stom vind is dat vast niet met me eens.

ODB is inderdaad al een jaar of 15 dood denk ik? Heb sinds die tijd ook niks meer van Wu-Tang gehoord/interesse verloren. Wat ik fijn vind aan Queens of the Stone Age is dat ze live zo verschrikkelijk goed zijn. Het laatste album Villains is redelijk soft vergeleken met het oudere spul maar het zit nog steeds allemaal heel goed in elkaar, maar soms wel wat overgecompliceerd en heel ver weg van die basic rif-rock wat het vroeger was.

Faith no More en eigenlijk alles wat Mike Patton doet is gewoon goed, die man heeft zo'n stem dat het bijna schizofreen is.

Er was / is ook nog een algemeen muziektopic maar die kan ik niet weer vinden. Ik heb ook een vrij brede smaak met een voorkeur voor licht verteerbare rock. Tegenwoordig luister ik meest naar radio 2 met als hoogtepunt de top 2000, dat illustreert wel een beetje mijn muzieksmaak. Vroeger was radio 3 / Hilversum 3 mijn favoriete zender maar sinds kopstukken als Giel Beelen, Gerard Ekdom, Rob Stenders etc weg zijn vind ik er niets meer aan. De hoogtijdagen waren voor mij de jaren 80 met o.a de Steen en been show en ronflonflon met jacques plafond, echt hilarische en grensverleggende radio zoals die nu niet meer gemaakt wordt. Maar ook de avondprogramma's van Veronica en de Tros kon ik erg waarderen.

Ik heb een usb stick in mijn auto waar al heel lang dezelfde muziek op staat zoals:

ACDC - Thunderstruck
The Outfield - your love
New oder - blue monday
Guns N roses - sweet child oh mine
Greenday - boulevard of broken dreams
Jon Hammer - crockets theme
deacon bleu - dignity
Bryan adams & chicane - don't give up
Gary Moore - the loner
Fiction factory - feels like heaen
Whitin temptation - faster
John Cougar Mellencamp - jack & diane
Van halen - jump
keane - bend en brake
rem - drive
massive attack - teardrop
air - all i need
the gathering - strange machines
dire straits - money for nothing
novastar - wrong
Anouk - places to go
kane - rain down on me
Stranglers - skindeep
Fischer Z - so long
Linkin park - somewhere i belong
stereophonics - maybe tomorrow
The Cult - she sells sanctuary
Golden earring - going to the run

Peter O zei:
@ Jay & Zadsnuiver. AH dat topic is net zo niet levend als deze. ook het laatste bericht in 2017:D

Toch heb ik dit jaar ook al YouTube-linkjes in een dergelijk topic gedeeld. Maar goed, dan nemen we deze.

Als ik een muziekje voor onderweg zou moeten kiezen met de volume op max dan is dat op dit moment: Don Henley - Boys Of Summer :cool:

Verder doen veel hits uit de 80's het wel goed bij mij. (y)

SVF zei:

Mijn broer (een stuk ouder dan mij) is groot fan van the Cult, dus ik automatisch ook een beetje. Toevallig kwam ik YouTube recentelijk een nieuwere versie van she sells sanctuary tegen, wellicht dat je het kunt waarderen :)

https://youtu.be/_SdIV5By2E0

@ Jay DoubleYou,

dat klonk minder vriendelijk dan ik bedoelde.

Dat is nummer is ook fijn trouwens!

Ik ben absoluut geen Kanye West fan, sterker nog het eerste album is de enige die ik tof vind (of ken) Nog wel een paar featuring nummers van hem waar hij de 2e artiest is, die ik leuk vind, maar dan houdt het op. Toen ik hem pas op tv zag ontsporen, dacht ik ineens aan dat album, met heerlijke sample's

Briljante clip, met Pamela Anderson in de heerlijke jaren 70 setting.

@ Zadelsnuiver. Ken je ook het nummer van ODB met Blackstreet & Slash? Fix heet dat nummer.

Ha, interessant topic, eindelijk ;)
Brede muzieksmaak, in de recente lijst van spotify bijv:
Gary Clark jr - bright lights
Waterboys - don't bang the drum
White town - your woman
Police - murder by numbers
Underworld - dark&long
Labi Siffre - i got the...

Peter O zei:
@ Zadelsnuiver. Ken je ook het nummer van ODB met Blackstreet & Slash? Fix heet dat nummer.

Ja dat nummer ken ik zeker! Was een grote hit toen ik op de middelbare school zat.

Ik ben geen Kanye fan, heb het altijd een opgeblazen arrogant mannetje gevonden. Één nummer wat ik wel kan waarderen is Love Lockdown.

Oh ik lieg, Stronger kan ik nog wel waarderen, maar dan is het origineel van Daft Punk natuurlijk veel beter. Over Daft Punk gesproken; de A capella groep Pentatonix heeft echt een super goede Daft Punk medley gemaakt met bijhorende videoclip :cool:

Zadelsnuiver zei:
SVF zei:

Mijn broer (een stuk ouder dan mij) is groot fan van the Cult, dus ik automatisch ook een beetje. Toevallig kwam ik YouTube recentelijk een nieuwere versie van she sells sanctuary tegen, wellicht dat je het kunt waarderen :)

https://youtu.be/_SdIV5By2E0

Eigenlijk vind ik een remake zelden mooier dan het origineel en dat geldt ook voor deze. Ik heb de originele vinylsingle nog van dit nummer die best gewild is bij verzamelaars vooral omdat het in ons land nooit een hit is geweest. Hun enige bescheiden hit "lover removal machine" heb ik ook op single evenals "Edie, ciao baby" uit 1989. Ik heb een hele vinyl verzameling op zolder van zo'n 4.000 singles en 300 lp's en een tiental maxisingles. Zo af en toe vind ik het wel eens leuk om lekker ouderwets een plaatje op te zetten. Mijn zoon vroeg ooit eens hoeveel MB er op zo'n grote zwarte schijf gaat!:D

Zadelsnuiver zei:
Peter O zei:

Ja dat nummer ken ik zeker! Was een grote hit toen ik op de middelbare school zat.

Ik ben geen Kanye fan, heb het altijd een opgeblazen arrogant mannetje gevonden. Één nummer wat ik wel kan waarderen is Love Lockdown.

Oh ik lieg, Stronger kan ik nog wel waarderen, maar dan is het origineel van Daft Punk natuurlijk veel beter. Over Daft Punk gesproken; de A capella groep Pentatonix heeft echt een super goede Daft Punk medley gemaakt met bijhorende videoclip :cool:

ik ben ook geen Kanye fan hoor, verschrikkelijke man. Ik vind ook alleen zijn eerste album goed, de rest ken ik niet. Hoewel Stronger ken ik wel!

Die a capella is leuk zeg!! Ja dat album van Daft Punk is geniaal!! Briljant. Hoewel ik Get lucky echt uitgekotst heb. Pharell Williams' verdienste is dat.
Die man was op den duur overal, ik kon het niet meer aan, ik kan die nummers van hem echt niet meer horen. Vaak heb ik op den duur geen "haat" meer over nummers die je continu hoort, maar hij is de enige die echt letterlijk uit gaat als ik hem hoor

Ken jij ook de Zweedse (underground) band "The Knife" ?

The Hives zijn leuk! Doet me een beetje denken aan de vroegere britpop van vroeger, leuk. Ik denk nu alweer aan de oude cd's die me aankijken met de woorden "draai me"

The Knife is underground/dance. heel tof vind ik.

Deze clip is gemaakt door de maker van de serie Chernobyl.

Dit nummer is met featuring artist Jenny Wilson (de brunette) zij is ook geweldig vind. Ik heb in Noorwegen de Mediamarkt op stelten gezet door te vragen naar haar CD, en heb in Zweden toen een gat in de lucht gesprongen toen ik eindelijk haar CD heb gekocht. Gelukkig haar volgende CD was te koop bij Bol, voor veel, heel veel geld.

Zadelsnuiver zei:
The Knife heb ik wel eens van gehoord, maar zou geen nummer van ze kunnen opnoemen. Wat ik qua Zweeds wel goed vind zijn the Hives en Kent (y)

Dat nummer van the Hives ken ik. Wist niet dat het uit Zweden kwam, het klinkt typisch Brits. Best opvallend dat er zoveel bekende en goede muziek uit Zweden komt dit bv itt buurland Finland. Is de muziekcultuur daar nou zo verschillend? De bekendste hit uit Finland is waarschijnlijk Freestyler van Bomfunk Mc uit 2000 en de band the Rasmus die een aantal hits hadden. Mijn favoriet is echter Him - Join me in death. Hun cover van wicked game mag er ook zijn. Sandstorm van Darude is ook een typisch nummer waarbij bij mij het volume op 10 gaat!:)

SVF ken je ook (Crack It) Something Going On van de Boomfunk MC's. Met Jessica Folker. Dat was ook een mooi meisje zeg, In de clip komt het niet uit (wie verzint nu een cargobroek en opa-pet)

Grappig wat je zegt over Zweden, daar had ik eigenlijk nooit stil bij gestaan. Naast de bekende (ABBA, Roxette, Army of Lovers, Ace of Base) kan ik inderdaad nog wel een hand opnoemen, die een hitje of 2 hebben gehad. Maar dat geldt ook voor (totaal anders) de krimi's, bijna alle misdaadseries komen uit Zweden.

Nee dat nummer met Jessica Folker ken ik niet. Zij was toch ooit achtergrondzangeres bij Ace of Base? Ook nog een solohit gehad met "how wil i know" waar ik veel goede herinneringen aan heb en helemaal heb grijs gedraaid.

edit: het origineel van Something Going On (van Frida en Phil Collins) vind ik nog steeds een geweldig nummer! ik hou wel van die bombastische sound.

SVF zei:
Zadelsnuiver zei:
The Knife heb ik wel eens van gehoord, maar zou geen nummer van ze kunnen opnoemen. Wat ik qua Zweeds wel goed vind zijn the Hives en Kent (y)

Dat nummer van the Hives ken ik. Wist niet dat het uit Zweden kwam, het klinkt typisch Brits. Best opvallend dat er zoveel bekende en goede muziek uit Zweden komt dit bv itt buurland Finland. Is de muziekcultuur daar nou zo verschillend? De bekendste hit uit Finland is waarschijnlijk Freestyler van Bomfunk Mc uit 2000 en de band the Rasmus die een aantal hits hadden. Mijn favoriet is echter Him - Join me in death. Hun cover van wicked game mag er ook zijn. Sandstorm van Darude is ook een typisch nummer waarbij bij mij het volume op 10 gaat!:)

Finland heeft weinig pop-bands zeg maar, ik denk dat ze wat dat betreft een beetje verzadigd zijn geweest van buurland Zweden en daarom was er waarschijnlijk niet zoveel behoefte aan om het zelf te doen zeg maar :D Wél heeft Finland geloof ik het hoogste percentage metalbands per capita dus dat zegt wel wat over de muzieksmaak hier. Andere internationaal bekende bands zijn Nightwish (met tegenwoordig onze eigen Floor Jansen als leadzangeres), Children of Bodom, Lordi (van het songfestival) en the 69 eyes.

Nog een leuke band is Hurigannes, waren heel populair in de jaren 70 met opgehitste Rock 'n Roll klassiekers zoals Red River Rock, Tallahassee Lassie en blue suede shoes. Mijn favoriet is denk ik Get on wat stiekem erg veel lijkt op Johnny B good (ik wil het woord plagiaat niet in de mond nemen maar.. :D )

Leuk!, hier een kleine greep uit mijn "relaxte cruise playist"...
meeste is wel iets recenter (lees van de 00's en 10's):

Roisin Murphy - Overpowered
Broken Bells - The High Road
The Avener, Kadebostany - Castle in the Snow
Supergrass - Moving
Arcade Fire - We Exist
Stereophonics - Maybe Tomorrow
First Aid Kit - Silver Lining
The last Shaddow Puppets - Aviation
Tame Impala - Lost in yesterday
Chemical Brothers - Got to Keep on
Heaven - Listen
Noal Gallagher's High Flying Birds - AKA What a Life
The War on Drugs - Burning
Blue States - Season Song
Foals - Exits
Lana Del Rey - Doin'Time
Balthazar - Bunker
The Weeknd - Blinding Lights
Röyksopp - This must be it
Portugal the Man - Feel it Still
Oscar and the Wolf - Strange Entity
Snow Patrol - Shut your eyes
White Lies - Time to Give
Red Hot Chilli Peppers - Desecration Smile
Stone Roses - Fools Gold

Groet,
Matthijs

Voor elke gelegenheid is er wel muziek te verzinnen. Voor de zoektocht naar mijn huidige auto had ik 1 nummer in mijn hoofd. Ik wilde graag met dat nummer altijd weg kunnen rijden met een big smile.
Dat is gelukt: Blur, Song 2:)
Dit is dus voor mij het mooiste autonummer.

Inderdaad een lekker nummer, wel erg kort (precies 2 minuten dacht ik).

Ik had vroeger een zelfgemaakte CD in de auto waar naast "song 2" nog wat andere rock-nummers uit hetzelfde tijdperk op stonden:

Metallica - Whiskey in the jar
Lit - my own worst enemy
Blink 182 - all the small things
Sum 41 - in too deep
Weezer - Buddy Holly
Presidents of the USA - Peaches
Rage against the machine - Killing in the name of
Soundgarden - black hole sun
Limp Bizkit - Nookie
Faith no more - Midlife crisis

Dat is een van de weinige nummers waarbij de geluidsinstallatie dus echt op standje "trillende spiegel" gaat. Samen met Nobody's wife van Anouk en een paar Ace of Base nummers. Ace of Base is een beetje een guilty pleasure. :)
Maar in een heel andere hoek vind ik ook Suzanne Vega bijvoorbeeld geweldig. Daarnaast Dire Straits, het oudere U2, CCR, Led Zeppelin. Je kunt met mij een hoop kanten uit. :D

Van de Sint een spiegelend schijfje gekregen, ook wel CD genaamd (ik weet het, ik ben ouderwets...)
Vandaag had ik een wat langere autorit, een mooi moment om te luisteren:

Nifra - Follow Me 2 (trance/progressive trance)
550x550.jpg

Ik had tegen het einde van de middag het idee dat iedereen op de A35 hetzelfde nummer afspeelde...

https://www.bing.com/videos/search?q=herman+van+veen+opzij&docid=608048965942313252&mid=C53C15C59CDC7F6DCF05C53C15C59CDC7F6DCF05&view=detail&FORM=VIRE

Ik wilde dit topic toevallig ook net een kick geven vanwege dit nieuws:

Roller Coaster van Danny Vera stoot Queen van troon in Top 2000

Leuk en imo een terechte nummer 1 met een titel die voor velen het afgelopen jaar goed samenvat! Ik ben Bohemian Rhapsody ook wel een beetje zat eigenlijk. Mijn favoriete Queen nummer is toch wel Radio gaga. Vraag is natuurlijk of dit een tijdelijke opleving is voor Roller Coaster en volgend jaar gewoon alles weer als vanouds is... Opvallend verder dat Child in time van Deep Purple voor het 2e jaar op rij niet meer in de top 10 staat.

Ik heb dit keer niet gestemd want was net te laat maar klasiekers als The unforgettable fire van U2, Sweet Child oh mine van Guns N Roses, Go your own way van Fleetwood Mac en Africa van Toto zouden zeker op mijn lijstje staan.

Muddy Bandit zei:
Ik had tegen het einde van de middag het idee dat iedereen op de A35 hetzelfde nummer afspeelde...

https://www.bing.com/videos/search?q=herman+van+veen+opzij&docid=608048965942313252&mid=C53C15C59CDC7F6DCF05C53C15C59CDC7F6DCF05&view=detail&FORM=VIRE

:LOL:

SVF zei:
Ik wilde dit topic toevallig ook net een kick geven vanwege dit nieuws:

Roller Coaster van Danny Vera stoot Queen van troon in Top 2000

Leuk en imo een terechte nummer 1 met een titel die voor velen het afgelopen jaar goed samenvat! Ik ben Bohemian Rhapsody ook wel een beetje zat eigenlijk. Mijn favoriete Queen nummer is toch wel Radio gaga. Vraag is natuurlijk of dit een tijdelijke opleving is voor Roller Coaster en volgend jaar gewoon alles weer als vanouds is... Opvallend verder dat Child in time van Deep Purple voor het 2e jaar op rij niet meer in de top 10 staat.

Ik heb dit keer niet gestemd want was net te laat maar klasiekers als The unforgettable fire van U2, Sweet Child oh mine van Guns N Roses, Go your own way van Fleetwood Mac en Africa van Toto zouden zeker op mijn lijstje staan.

Ja, leuk dat er zo langzamerhand wat 'recenter' werk hoog staat en blijft staan. Ook goed dat er een NL artiest op 1 staat (y)

Skeep zei:
Ja, leuk dat er zo langzamerhand wat 'recenter' werk hoog staat en blijft staan. Ook goed dat er een NL artiest op 1 staat (y)

Alleen jammer dat het dan zo'n bij elkaar gejat nummer is van een Nederlandse artiest. Dat moet beter kunnen.

Bij elkaar gejat vind ik wat cru gezegd maar als er dan toch een Nederlandse artiest op 1 zou moeten had ik liever wat anders gezien. Maar laten we wel wezen, de Bohemian Rhapsody "hoort" gewoon op 1. :cool: Imho beste nummer ooit. Maar, de kiezers hebben "gesproken" en de meeste stemmen gelden nu eenmaal.
Ze hadden vanochtend op Radio 2 trouwens al even een gong gemonteerd achter Rollercoaster. :D Die hoort daar natuurlijk als afsluiter van het jaar.

De Schaduw zei:
Dat is een van de weinige nummers waarbij de geluidsinstallatie dus echt op standje "trillende spiegel" gaat.

Die hele eerste CD* van Rage vind ik HEERLIJK voor in de auto (alleen skip ik track 4 altijd)! Voorwaarden: ik moet alleen in de auto zitten en een bekende route rijden (anders kom ik gegarandeerd niet op de bedoelde bestemming aan, haha!). Een andere CD die van de eerste t/m de laatste noot op maxiaal volume gaat is The Black Parade van My Chemical Romance; misschien mijn favoriete CD allertijden!

* Ja, mijn autoradio speelt alleen CD's...

Jongens, draaien jullie ècht altijd alleen maar hetzelfde liedje in de auto? ;)

Aangezien ik zowel in de auto als elders enkel muziek stream draai ik veelal dezelfde dingen. Maar onderstaande draai ik nog wel eens achter elkaar. 'ZMAN' gevolgd door 'Timeless', beide van de briljante Nederlandse progmetalband Textures, kwaliteit van internationale allure maar helaas pas geleden uit elkaar gegaan.

Wie het geduld heeft het tweede nummer ook uit te luisteren zal ontdekken dat het thema van Zman erin terugkomt. Maar daarom draai ik ze ook zo graag achter elkaar.

ZMAN: https://www.youtube.com/watch?v=Z5-MbK-wrB8
Timeless: https://www.youtube.com/watch?v=fDxDuDWOo20

Wat luchtiger, maar dat het altijd erg goed op de B&O stereo in de Focus, heerlijke ritmesectie:
https://www.youtube.com/watch?v=7IQE62Vn4_U

Deze ramt ook altijd mooi door, over ritmesecties gesproken:
https://www.youtube.com/watch?v=uZoY8HfcBlg

Skeep zei:
Van de Sint een spiegelend schijfje gekregen, ook wel CD genaamd (ik weet het, ik ben ouderwets...)

https://media.s-bol.com/3yv7xkoJrxBn/550x550.jpg

Goeie tip! Doet me een beetje denken aan de -inmiddels- klassieke tranceplaatjes van weleer, die nog mooi opbouwende beats had met drumroffeltjes, hi-hats, claps, etc.

DeeTwee zei:
Skeep zei:

https://media.s-bol.com/3yv7xkoJrxBn/550x550.jpg

Goeie tip! Doet me een beetje denken aan de -inmiddels- klassieke tranceplaatjes van weleer, die nog mooi opbouwende beats had met drumroffeltjes, hi-hats, claps, etc.

Precies (y)
Nifra timmert al behoorlijk wat jaren aan de weg maar ik heb haar pas dit jaar ontdekt (18 april om precies te zijn :) We own the night). Als je er van houdt, check dan ook even haar uploads op YouTube.

Dit is trouwens ook een goeie rammer voor op de autobahn:

https://www.youtube.com/watch?v=imW7mmyqLSY

Ik had het over mijn favoriete plaat allertijden; dat zou ook Mellon Collie van The Smashing Pumpkins kunnen zijn. Ik heb/ken geen andere die zo afwisselend is (van heel gevoelig tot keihard) maar toch als een geheel voelt. Deze track heeft een lekkere drive (pun intended): https://www.youtube.com/watch?v=8-r-V0uK4u0.

Leuk topic blijft dit toch ter inspiratie. Ik ben niet goed in (voor mij) nieuwe muziek ontdekken dus lift graag mee. :)

Skeep zei:

Die heb ik gisteren even lekker opgezet onder werk. (y)

DeeTwee zei:
Dit is trouwens ook een goeie rammer voor op de autobahn:
https://www.youtube.com/watch?v=imW7mmyqLSY
(y)

DeeTwee zei:
Aangezien ik zowel in de auto als elders enkel muziek stream draai ik veelal dezelfde dingen. Maar onderstaande draai ik nog wel eens achter elkaar. 'ZMAN' gevolgd door 'Timeless', beide van de briljante Nederlandse progmetalband Textures, kwaliteit van internationale allure maar helaas pas geleden uit elkaar gegaan.

Wie het geduld heeft het tweede nummer ook uit te luisteren zal ontdekken dat het thema van Zman erin terugkomt. Maar daarom draai ik ze ook zo graag achter elkaar.

ZMAN: https://www.youtube.com/watch?v=Z5-MbK-wrB8
Timeless: https://www.youtube.com/watch?v=fDxDuDWOo20
Ik snapte niet waar het 'metal' vandaan kwam bij ZMAN, maar bij Timeless werd het wel duidelijk! :D

Mellon Collie bevat absoluut een aantal regelrechte klassiekers, maar zoals bij wel meer dubbelalbums, als ik het kaf van het koren scheid houd ik een mooie hoeveelheid nummers over voor precies één magistrale plaat. Tonight, tonight en Thru the eyes of ruby zijn een paar van de beste nummers die ze ooit gemaakt hebben denk ik. Al is het verdomd lastig kiezen.

DeeTwee zei:
Mellon Collie bevat absoluut een aantal regelrechte klassiekers, maar zoals bij wel meer dubbelalbums, als ik het kaf van het koren scheid houd ik een mooie hoeveelheid nummers over voor precies één magistrale plaat.

Ik heb bij deze CD's niet de neiging om tracks te skippen, zitten wat mij betreft geen overduidelijke "vullers" bij. Maar snap toch wel wat je bedoelt. Ik denk dat een enkele CD per definitie beter te "behappen" is.

Overigens, misschien wel aardig om erbij te zeggen dat ik de stem van Corgan ooit echt niet om aan te horen vond, haha! Gek, hoe dat kan veranderen.

Thunderburt zei:
DeeTwee zei:
Mellon Collie bevat absoluut een aantal regelrechte klassiekers, maar zoals bij wel meer dubbelalbums, als ik het kaf van het koren scheid houd ik een mooie hoeveelheid nummers over voor precies één magistrale plaat.

Ik heb bij deze CD's niet de neiging om tracks te skippen, zitten wat mij betreft geen overduidelijke "vullers" bij. Maar snap toch wel wat je bedoelt. Ik denk dat een enkele CD per definitie beter te "behappen" is.

Overigens, misschien wel aardig om erbij te zeggen dat ik de stem van Corgan ooit echt niet om aan te horen vond, haha! Gek, hoe dat kan veranderen.
Als ik nu alleen al de eerste CD luister zijn er eigenlijk maar 2 nummers die ik wil skippen, dus dat zou wel tot een heel erg vol 'enkelalbum' leiden!

Corgan heeft inderdaad zeer markante stem. Misschien wel een extra proeve van talent, om desondanks zo succesvol te worden. Er zijn niet heel veel bands met uitgesproken slechte zangers heel groot geworden (bovendien komt bij veel van de bands de matige kwaliteit pas live tot uiting).

De Schaduw zei:

Dat is een van de weinige nummers waarbij de geluidsinstallatie dus echt op standje "trillende spiegel" gaat. Samen met Nobody's wife van Anouk en een paar Ace of Base nummers. Ace of Base is een beetje een guilty pleasure. :)
Maar in een heel andere hoek vind ik ook Suzanne Vega bijvoorbeeld geweldig. Daarnaast Dire Straits, het oudere U2, CCR, Led Zeppelin. Je kunt met mij een hoop kanten uit. :D
Die hoor je niet vaak. Uitstekende smaak(y)

Terug
Bovenaan