Mooiste muziek/nummer voor in de auto

Whiskey In The Jar draaien ze natuurlijk wel, maar dan van Thin Lizzy. Die vind ik eigenlijk ook beter.:cool:

Thin lizzy, ik heb het nummer eens gehoord, denk ik. want het nummer klonk wat rustiger, vond het ook minder mooi.

die top 2000 vind ik maar onzin. Rood van marco borsato op 17 (n) ik heb het sowiezo niet zo op die jaarlijsten. vind terugkijken op een jaar best aardig, maar die 2000 bah. kan trouwens ook niet echt een jaarmix vinden waar ik me lekker in kan vinden. die van Armin van Buuren vind ik niet zo denderend.

Rood van Borsato op 17 in de top 2000 van Radio 2? Ja, Marco is de lieveling van vele Nederlanders die niks met muziek hebben, dus dan krijg je dat.

Whisky in the Jar van Thin lizzy is inderdaad wel goed:T

Die van Metallica is te hard:(

@Door Celica CS edit

Bedoel je Black Rose? Of Parissiene Walkways, samen met Gary Moore?;)

Bedoel je Black Rose? Of Parissiene Walkways, samen met Gary Moore?

whiskey in the jar.... tenminste, ik heb eens een andere versie gehoord van dat nummer, en 929V6 kwam met de opmerking dat die van thin lizzy mooier was. vandaar dat ik denk dat dat nummer die ik gehoord heb van thin lizzy is, kweet het niet zeker, ken die hele band niet o_O

Celica CS edit. schreef:

QuoteBedoel je Black Rose? Of Parissiene Walkways, samen met Gary Moore?

whiskey in the jar.... tenminste, ik heb eens een andere versie gehoord van dat nummer, en 929V6 kwam met de opmerking dat die van thin lizzy mooier was. vandaar dat ik denk dat dat nummer die ik gehoord heb van thin lizzy is, kweet het niet zeker, ken die hele band niet

Misschien ken je "Dancing In The Moonlight" of anders toch zeker "The Boys Are Back In Town" wel.:)

dancing in the moonlight, die ken ik inderdaad, heb net even op youtube gekeken.

ik heb niet zoveel verstand van jaren 70 en 80 muziek, hoewel ik jaren 80 wel mooi vind (y)

Top 2000 is grote onzin natuurlijk. Je kan niet meten welk nummer het béste is, want dat zijn er veel meer dan één.

Daarbij, grote artiesten komen vaak niet echt hoog in de lijst (Elton John, Billy Joel, Bob Dylan) omdat ze zo ontzettend veel nummers gemaakt hebben, dat hun aanhang veelal op verschillende nummers stemt.

Ach, in huis heb ik de Top2000 soms wel aan, maar in de auto vind ik het echt ruk.

Momenteel zit de volgende in de CD-speler:
b00005aafs08lzzzzzzzuo8.jpg

Effe lekker rocken met de Duitsers:)

:cool:Edwin-V

Edwin-V schreef:

Ach, in huis heb ik de Top2000 soms wel aan, maar in de auto vind ik het echt ruk.

Effe lekker rocken met de Duitsers

Edwin-V

Die ligt er op dit moment naast want ik wil de top 2000 luisteren:D(y)

Mijn 3 favoriete albums op een rijtje:

1: Marillion - Misplaced Childhood (1985)
misplaced_childhood.JPG

2: Pink Floyd - The Wall (1979)
noelso01.jpg

3: Paul Simon - Graceland (1986)
98d7b220dca01ef9f8cb8010.L.jpg

Mijn 3 favoriete songs:

1: Metallica - Fade to Black
2: Rolling Stones - Sympathy for the Devil
3: The Verve - Bitter sweet Symphony

Ik weet nog dat toen ik mijn eerste flatout scoorde "Turn it on again" van Genesis in de CD-speler zat. Dus dat heeft vooral sentimentele waarde. :)

Verder zijn mijn autofavo's:

Iron Maiden - Wasted Years
" " - The Clairvoyant
" " - The Number of the Beast
Genesis - The Musical Box
" " - Turn It On Again
" " - Domino (Live: The Way We Walk)
Metallica - Battery
" " - Fight Fire With Fire
" " - Disposable Heroes
" " - One
Whitesnake - Is this Love
Véél van Rammstein, en nog veel meer waar ik even niet opkom.

En de best verkochte vinyl single ooit in nederland; 640.000 stuks; is nu te beluisteren. Op nummer 615.

Ik mis trouwens One World van Anouk in de Top 2000. Een van de mooiste nederlandse platen van de laatste jaren.

AMG schreef:

Nu is er Michel van Anouk op de radio.

Jij luistert ook de top 2000 via internet. En ondertussen wat rondneuzen op autoweek. Ik draai af en toe wat tussendoor als de top 2000 even een wat minder nummer heeft. Met de lijst bij de hand kun je dat mooi zien.

De nummers worden beter. Bat Out Of Hell van Meatloaf komt warempel op 252 binnen. (y)

Bat Out of Hell (y) Had ik op de 1e CD die de Mazda in ging. Evenals de Peter Gunn Theme trouwens ;)

Al die Top 120.000 Lijstjes komen op hetzelfde uit.
Dan ben ik blij met Simone FM, waar in de toplijst ook regionale platen voorkomen.
Eens een keer geen Bohemian Rhapsody op 1...!

Ik luister in de auto graag naar progressieve rock van oa. de oude Genesis, de betere platen van The Eagles, of de ultieme covers van Mannfred Mann's Earth-Band.
Maar de radio in mijn auto kan helaas alleen radio of cassette ontvangen, dus blijft het bij een wens dat één van deze nummers voorbijkomt. En dat is eigenlijk veel mooier dan dat je het nummer zelf op cd meeneemt.

31-12-06 01:37Door ---GT--- (IP bekend)

Maar de radio in mijn auto kan helaas alleen radio of cassette ontvangen, dus blijft het bij een wens dat één van deze nummers voorbijkomt. En dat is eigenlijk veel mooier dan dat je het nummer zelf op cd meeneemt.

Dat ben ik wel met je eens. Op de radio kun je je laten verrassen door de muziek. Wat je op cd, of eventueel cassette, bij je hebt heb je vaak al uit den treure beluisterd.

Ik luister vaak:

-spinvis
-Garden state soundtrack
-Verschillende liedjes uit de vanilla sky soundtrack, zoals Sigur ross.

:)Lekker wat Rammstein, scorpions, metallica en meer van deze herrie. Blijf je lekker wakker van. Zeker geen rab, rmb en die zooi. Veel te gevaarlijk die slaapmuziek.
Chris:)

Ik heb een aantal 'tijdloze' hits die ik zelf altijd mooi ben blijven vinden en die ik in de auto (met name op de snelweg) graag luister...

-Yes, Owner of a lonely heart, gewoon prachtig....
-Groove Armada met My Friend...
-Outkast met Hey Ya....

Ik heb ook weer een paar nummers herontdekt dankzij de Top 2000, Al Stewart's The Year Of The Cat, At Seventeen van Janis Ian, en het heerlijke Worn Down Piano, van de Mark & Clark Band(y)

25-A6-33-C , jouw smaak blijft me verbazen. Zo jaren zeventig. En dat voor jouw leeftijd. Een compliment waard.(y)

Ik heb ook een paar nummers herontdekt, hoewel ik de meeste wel kende

Bob Dylan - Like a rollin' stone (werd later door de stones gecoverd, dit klinkt echter lekker rauw)
Little River Band - Its a long way there
10CC - Dreadloch Holiday (hoe kon ik dat nummer ooit vergeten:eek:)
J.J. Cale - Cocaine (beter dan van Eric)
Stealers Wheel - Stuck in the middle with you
Doobie Brothers - Listen to the music
Blue Nile - Tinseltown in the rain
Mory Kante - Yeke Yeke (wat een heerlijke vrolijke plaat!)

En natuurlijk nog veel meer, vooral 80's muziek.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind ``partysquad - ben je down`` wel een goed nummer o_O

Celica aan de R&B/HipHop... o_O

Limburgs trots nu in de Sub Top 2000. Pussycat met My Broken Souvenirs uit 1977. Jeugdsentiment.
(y)

-Thievery corporation - lebanese blonde
-Simon and Garfunkel - The only living boy in New york
-zero 7 - in het waiting line
-Coldplay - don't panic
-The Shins - caring is creepy
-The Shins - New Slang
-Colin hay - I just don't think I'll ever get over you
-Cary Brothers - Blue eyes
-Remy Zero - Fair
-Nick Drake - one of these things first
-Iron and winie - Such great hights
-Bonnie somerville - Winding road
-Frou Frou - let go.

Een hele verzameling prachtige muziek(y)

Edwin-V schreef:

Effe lekker rocken met de Duitsers

Edwin-V

Yeah, RAMMSTEIN!!:D

Raconteurs - Steady as she goes,
Pink Floyd - Comfortably Numb,
dEUS - Instant Street,
Talk Talk - Living In Another World,
Talking Heads - Burning Down The House,
Franz Ferdinand - Do You Want To,
White Stripes - Seven Nation Army,
Paul Weller - The Changingman,
The Beatles - Get Back,
Rolling Stones - Brown Sugur,
ZZ Top - Gimme All Your Loving,
Metallica - Master Of Puppets,
Chemical Brothers - Hey Boy, Hey Girl,
e.v.a.

Explosive cartuning kan me nou echt niet bekoren... heb meerdere cd`s gehad... er staan 2 of 3 leuke numemrs op, de rest vind ik verschrikkelijk.

toink toink boem toink muziek :T

veel mensen met een midlife crisis hier zeg, pfff. de 70's. best aardig hoor, maar je moet niet zo in het verleden leven.

Terug
Bovenaan