Mini Cooper SE

Naja, dat is allemaal persoonlijk. Ik vind de Smart #1 ook wel geslaagd inderdaad. Bij de Mini krijg je het idee van evolutie, net als bij de Golf en de 911. Maar waar de Golf en 911 een klein beetje ontsporen raakt Mini het pad echt kwijt wat mij betreft.

13wuec.jpg

Misschien dat het in andere uitvoeringen mee valt, maar de neus vind ik wel heel goedkoop ogen. Alsof hij 1 op 1 van een Japanse keicar of een mislukte Chinese kopie vandaan komt. En bij de achterkant dacht ik één ding: Bij elke generatie New Mini denk je dat het niet verder opgeblazen kan, maar krijgen ze het daarna toch voor elkaar...

Positief dan, het zijaanzicht is inderdaad lekker clean. En de voorruit staat weer wat schuiner, wat voor sommige mensen heel belangrijk is, zo lazen we pas op dit forum. ;)

Mooi dat er meer keuze komt in aandrijflijnen en batterijen. Huidige lijkt mij een erg leuke auto alleen kom je niet heel ver op een lading.

Dat heb ik ook, had liever een nieuwe Clubman gezien. Ik vind de 5deurs de lelijkste die er te koop is

De nieuwe EV-mini is een volkomen nieuw model, waar de aanstaande ICE-versies een facelift van de huidige generatie zullen zijn.

De nieuwe EV-mini is een volkomen nieuw model, waar de aanstaande ICE-versies een facelift van de huidige generatie zullen zijn.
Waar haal je deze onzin vandaan? De Mini wordt gewoon leverbaar met brandstof motoren als wel elektrische aandrijvingen, heeft gewoon al in meerdere berichten gestaan, maar jij weet ter plekke dingen te verzinnen die er niet zijn.

Stel je niet zo aan, Frits. Jij zit fout, niet Conny.
Jij snapt er dus ook niks van. De Mini Cooper zoals het model gaat heten wordt leverbaar met brandstof motoren en een elektrische aandrijving. Geen idee waar Conny de onzin vandaan haalt dat de ice modellen een facelift zijn, dus jij stelt je aan.

Er is nergens ooit gemeld dat de nieuwe enkel elektrisch is en de ICE enkel facelift van huidige model. Dat trucje heeft Porsche met de Cayenne aangekondigd en zullen we veelvuldig gaan zien de komende jaren maar de komende Mini niet.
Mijn lokale Mini dealer heeft mij gemeld dat ze het huidige model nog t/m Juli/Augustus kunnen bestellen, als dit niet voor ICE zou gelden hadden ze dat er wel bij vermeld.

Geen ruzie maken beste mensen. Als Conny en/of Jean even een bron plaatsen is het zo opgelost, zo niet, dan hoeven we er weinig waarde aan te hechten.

Moderatie.

Ik hoop dat ik het mis heb, maar na het zien van de spyshots van de driedeurs Cooper S heb ik toch sterk het idee dat de benzine versies (3 en 5-deurs) een facelift worden van het huidige model.

Artikel Autoweek

Voor de qua visueel inzicht wat minder bedeelden:

mini-electric-australia-2022-side.jpeg

6wfyz7obsmo8_800.jpg

Mini-Elektroauto-2024-Prototypen.jpg

2024-mini-cooper-se-ev-side-view-spy-photo.jpg

Aandachtspunten: Clamshell, A-stijl, verhoudingen neus, handgreep, dak, acher-overhang, spatborden/wielkastranden etc.
Dan mag ik hopen dat je ogen sterk genoeg ontwikkeld zijn om die als je eigen bron te kunnen gebruiken;)

Voor de qua visueel inzicht wat minder bedeelden:

mini-electric-australia-2022-side.jpeg

6wfyz7obsmo8_800.jpg

Mini-Elektroauto-2024-Prototypen.jpg

2024-mini-cooper-se-ev-side-view-spy-photo.jpg

Dan mag ik hopen dat je ogen sterk genoeg ontwikkeld zijn om die als je eigen bron te kunnen gebruiken;)
Ga langs de Hans Anders je gezichts vermogen is duidelijk beperkt.
Beide auto gaan er precies hetzelfde uitzien. Alleen de brandstof varianten staan op het UKL1 platform, wordt langer en grotere spoorbreedte, de EV komt op een eigen platform.
Nieuwe Mini

Sorry, maar als je het nu nog niet ziet... Sterkte met je beperking :LOL:

Beide auto gaan er precies hetzelfde uitzien. Alleen de brandstof varianten staan op het UKL1 platform, wordt langer en grotere spoorbreedte, de EV komt op een eigen platform
Je lult je ook aardig vast. Ander platform, langer en grotere spoorbreedte maar er toch precies hetzelfde uitzien... Je gebrek aan technische (auto)kennis weet je moeilijk te verbergen.

Sorry, maar als je het nu nog niet ziet... Sterkte met je beperking :LOL:
Laat maar, je bent blijkbaar te dom om het artikel te lezen.
Daarbij zien de 2 onderste auto's er precies hetzelfde uit. Op de wielen na, de hoek waarom de foto genomen is verschilt.

Daarbij zien de 2 onderste auto's er precies hetzelfde uit. Op de wielen na, de hoek waarom de foto genomen is verschilt.

Ik zal het je even uitleggen, ik had je blijkbaar overschat: De bovenste is de huidige F56, daaronder de 'nieuwe' ICE, dan daaronder de Cooper SE (de compleet nieuwe elektrische) en daaronder dezelfde zonder cammo. ZO kan je ze makkelijk 1 op 1 vergelijken.
De verschillen zijn overduidelijk. Kijk nog maar eens, en kijk dan nog maar een keer naar wat je zelf beweert met een kritische blik;)

Daarbij zien de 2 onderste auto's er precies hetzelfde uit

Omdat dat de nieuwe EV is met camouflage en eentje zonder camouflage...

Apart dan dat de ICE de oude handgrepen krijgt itt de elektrische mini, vind je niet...?

Ja dat snapte ik ook, ik probeer Frits79 een beetje te laten nadenken.
Dat lukt jezelf duidelijk niet. Er staat op meer dan 25 auto gerelateerde sites dat de auto's precies hetzelfde worden, op wielen en grill na en wat elektrische kenmerken zoals logo's.
Dus ja je kan wel als een kleuter lopen stampen omdat je denkt gelijk te hebben, maar helaas.

Oh boy...
Frits, je geeft zelf al toe dat de onderste twee foto's hetzelfde zijn, de andere twee niet. Je hebt geen gelijk. Autowebsites zijn geen heilige graal/alles wetend orgaan. Daarnaast spreken ze óók gewoon van verschillende platforms. Een ander platform betekent dat 'alles' anders is. Anders heb je immers geen ander platform nodig...

Helemaal niet erg als je geen verstand van auto-ontwikkeling, platforms, design en nieuwe modellen hebt, maar blijf dan niet door gaan als je zelf ook weet dat je ongelijk hebt.

Dat lukt jezelf duidelijk niet. Er staat op meer dan 25 auto gerelateerde sites dat de auto's precies hetzelfde worden, op wielen en grill na en wat elektrische kenmerken zoals logo's.

Je negeert gewoon mijn handgrepen-opmerking...

mzsJrw3.jpg

Ook de wielkasten komen niet overeen met de EV.

Aandachtspunten: Clamshell, A-stijl, verhoudingen neus, handgreep, dak, acher-overhang, spatborden/wielkastranden etc.

Deze punten kwamen Frits ook niet zo goed uit, dus las hij ook graag over heen.
Het is overduidelijk dat de ICE en BEV niet dezelfde auto zijn, stop er mee Frits;)

Terug
Bovenaan