Mini Cooper ,of Cooper S.Update: Mini Cooper S gekocht!

De kogel is door de kerk: ik heb een Mini Cooper S gekocht! Het gaat om een Cooper S uit 2019, met 22.000 km op de teller ,in de 60 years uitvoering, kleur groen.:)
Bruin leren bekleding wat erg fraai staat, al weet ik niet of het echt leer is.

Ow wow, dat gaat opeens snel! Gefeliciteerd hoor, dik ding! Heel veel plezier ermee maar dat gaat vadt lukken. (y):D

Wauw dat had ik niet verwacht. Heel gaaf! Daar ga je veel plezier van hebben!
Mooie prijs voor de Rio gekregen?

Bedankt allemaal, zodra ik de auto heb zal ik foto's maken en een nieuw topic maken.:)
Voor de Rio een goed bedrag gekregen, die ruil ik in bij het bedrijf waar ik mijn auto in onderhoud heb.

Gefeliciteerd en veel fijne kilometers gewenst! Ik hoor goede verhalen over de mini dus dat zal vast lukken.

Gefeliciteerd, klinkt goed! Is dit er een met een automaat of handgeschakeld? Ben in ieder geval benieuwd naar de foto's :)

JMF zei:
Gefeliciteerd, klinkt goed! Is dit er een met een automaat of handgeschakeld? Ben in ieder geval benieuwd naar de foto's :)

Het is een automaat, voor mij de eerste keer dat ik een auto met automaat heb gekocht.:)

Ik zit er wel aan te denken om stoelhoezen te kopen, om het leer mooi te houden, als het tenminste echt leer is.

Waarom zou je hoezen kopen, dan heb je toch niets meer aan de feit dat de mooi zijn? Dat is een beetje als je auto kopen en alleen maar in de garage laten staan omdat het jammer is om mee te rijden.

Hoezen is inderdaad onzin. Natuurlijk heb je echt leder en ook nog eens van een uitstekende kwaliteit. Gewoon elk halfjaar even netjes cleanen en voeden en dan blijft het er top uitzien. Hoezen zien er niet uit en het is alleen maar mooi voor de volgende eigenaar terwijl jij er niet van hebt kunnen genieten. Heb al mijn vorige auto’s ook in nieuwstaat proberen te houden. Uiteindelijk is dat vooral mooi voor de volgende eigenaar terwijl het me heel wat stress en energie heeft gekost. Gewoon lekker mee rijden dus.

Of misschien een ander interieur in laten zetten, alcantara vind ik ook erg mooi:

twtmqz.jpg

Nee joh, niet druk om maken. Gewoon lekker van genieten en de auto regelmatig schoonmaken en poetsen. En ja, ook het interieur dan meenemen.

Allereerst natuurlijk een hartstikke leuke keuze.

Qua leer op de stoelen... gewoon van genieten. Daar is de auto voor. Je koopt 'm op in te rijden, niet om in te ruilen.

JFR zei:
Ik zit er wel aan te denken om stoelhoezen te kopen, om het leer mooi te houden, als het tenminste echt leer is.

Wat is er toch fout aan leer (als het leer is, maar dat kun je toch aan de verkoper vragen?), dat kan veel hebben hoor, je rijdt toch geen 80000 km/jaar?
Of stap jij met een smerige overall in je auto, dan is het iets anders misschien.
Gewoon zo accepteren en lekker rijden!

Goede keuze! En leer is perfect, bij normaal onderhoud bijna onverslijtbaar. Alcantara gaat vaak pillen en is statisch: voor mij een reden om een auto die dat heeft te laten staan. Mijn zus heeft een Mini met bruin leren interieur, ziet er na 50.000km en bijna 4 jaar als nieuw uit. Zelfs de cremekleurige biesjes zijn goed schoon te houden.

Absoluut echt leder wat erin zit. En juist dat bruine leer past zo mooi bij het groene exterieur in deze 60 Years editie. Interieur moet je er echt niet uit gaan halen. Doodzonde. Ik vind zeker in onze situatie met gezin met kinderen een lederen interieur veel praktischer. Even een vochtige doek erover en het is weer als nieuw. Enige waar je voorzichtig mee moet doen zijn de wangen van de stoel. Als je daar constant overheen schuift met je volle gewicht raken die uit model en slijt de bekleding. Maar dat is net stof ook het geval. Kwestie van op letten. Pietje precies Rick van Stipt Polish Point heeft eens laten zien hoe je het beste uit kan stappen.

inderdaad, dat interieur laten zitten. Dat bruine leer is echt prachtig! Ik had zo'n kleur graag in mijn auto willen hebben. Bovendien is het (als het goede kwaliteit is) zeer duurzaam en slijtvast. Veelal verwarmbaar in de winter. Ik zou het wel 2 a 3x peer jaar even behandelen met een goed spuk, dan blijft het soepel en mooi.

In mijn vorige renault had ik alcantara, ook dat was erg fijn en zag er na 12 jaar ook nog steeds als nieuw uit, maar nee, in deze mini het leer behouden (y)

JFR zei:
.

Doen, misschien matchend maken met de hoezen die je over de eettafel en bank hebt zitten? :rolleyes: :T

leer kan veel hebben en als het toch beschadigd zou raken, is het te verven of te repareren.

Gave auto, goede keuze! Wij zijn erg blij met onze Cooper (zonder S). Geweldige auto. Stoelhoezen zou ik niet doen. Gewoon gebruiken en als het vies mocht worden kan je het altijd (laten) reinigen.

speedtouch zei:
JFR zei:

Wat is er toch fout aan leer (als het leer is, maar dat kun je toch aan de verkoper vragen?), dat kan veel hebben hoor, je rijdt toch geen 80000 km/jaar?
Of stap jij met een smerige overall in je auto, dan is het iets anders misschien.

Daar is niks mee, sterker nog: ik vind leer in een auto erg gaaf.Alleen draag ik vrijwel altijd spijkerbroeken, en dat wil weleens afgeven op leer, maar het is gelukkig geen wit leer.

Kristian zei:
Absoluut echt leder wat erin zit. En juist dat bruine leer past zo mooi bij het groene exterieur in deze 60 Years editie. Interieur moet je er echt niet uit gaan halen. Doodzonde. Ik vind zeker in onze situatie met gezin met kinderen een lederen interieur veel praktischer. Even een vochtige doek erover en het is weer als nieuw. Enige waar je voorzichtig mee moet doen zijn de wangen van de stoel. Als je daar constant overheen schuift met je volle gewicht raken die uit model en slijt de bekleding. Maar dat is net stof ook het geval. Kwestie van op letten. Pietje precies Rick van Stipt Polish Point heeft eens laten zien hoe je het beste uit kan stappen.

Ik lees ook wel dat BMW sensatec kunstleer gebruikt, of dat het half kunstleer is, de zijkanten en achterkant, en half echt leer, het zitvlak en de rugleuning. Maar dit is dus echt leer.:)

JFR zei:
speedtouch zei:
JFR zei:

Daar is niks mee, sterker nog: ik vind leer in een auto erg gaaf.Alleen draag ik vrijwel altijd spijkerbroeken, en dat wil weleens afgeven op leer, maar het is gelukkig geen wit leer.

Ik heb bruin leer in mijn Expedition en zwart leer in mijn X5. We hadden wit leer in onze 3-series. Nooit problemen met spijkerbroeken gehad.

Sluit me aan bij de rest, gewoon lekker gaan genieten van die mooie bekleding, bij normaal gebruik ( bij het weinig aantal kilometers wat jij maakt ) gaat dat echt niet slijten of echt beschadigen. (y)

Vandaag even bij de Mini wezen kijken, gisteren is de auto bij de BMW en Mini dealer opgehaald door het bedrijf waar ik mijn auto in onderhoud heb, auto krijgt nog een beurt en dergelijke, en even een stukje in gereden, de smile op mijn gezicht was rap terug, wat een heerlijk rijdende auto is de Mini.:D
In Sneek staat deze, ook een 60 years uitvoering, echter is dit geen Cooper S:

k0v16kulrse.jpg

Ook de stoelverwarming uitgeprobeerd, heerlijk als het koud weer is.(y)

Ik ben toch stiekem aan het kijken of ik er een paar Recaro sportstoelen kan inzetten, ik heb ooit in een Ford Fiesta ST met Recaro's gezeten, en dat zat heerlijk.(y)Moet vast mogelijk zijn.:)

Tsja, als je dat echt van plan bent had je niet specifiek deze Mini met mooi ( en duur ) interieur moeten kopen. Want lijkt mij dat de rest dan meteen niet meer bij de nieuwe stoelen past ( deurpanelen, achterbank, etc ) Bovendien wil je zo min mogelijk dingen de- en monteren aan een zo goed als nieuwe auto, want dat is gewoon een veel grotere kans op piepjes/kraakjes achteraf.

Het moeten dan ook wel stoelen zijn met exact dezelfde aansluitingen, anders moet je ook nog allerlei aanpassingen aan je kabelboom maken en mogelijk de auto anders laten programmeren. Van mechanisch verstelbaar naar electrisch bijvoorbeeld betekend andere kabelboom.

JFR zei:
Ik ben toch stiekem aan het kijken of ik er een paar Recaro sportstoelen kan inzetten, ik heb ooit in een Ford Fiesta ST met Recaro's gezeten, en dat zat heerlijk.(y)Moet vast mogelijk zijn.:)

Waarom rijd je niet eerst een paar maanden met de auto voordat je beslist?

De sportstoelen in een Mini zitten perfect, waarom die schijtlelijke Recaro's die detoneren in het interieur? Ach ja, wansmaak is ook smaak....

Eerst stoelhoezen en nu een Recaro interieur, als je het interieur niet mooi vind had je beter een andere Mini kunnen kopen. Ik kan het ook niet volgen hoor.

bmw-7-serie-xa29.jpg

Perfecte sportstoelen en als je komt vanuit een Kia Rio dan zit dit echt vorstelijk.
Zonde om zo'n smaakvolle gelimiteerde uitvoering te gaan modificeren.

Prachtige Mini gekozen, met leuk en bijzonder interieur. Zonde dat dat blijkbaar binnenkort al vervangen is en het een Sjonniebak wordt:(

Wel apart dat je bij al je aankopen an ontevreden bent als de deal net rond is. Hoe doe je dat?

Ik ben het eens met alle bovenstaande commentaren. Waarom kies je voor deze auto als je vervolgens juist de bijzondere elementen aan dit exemplaar gaat vervangen? Terwijl je nog nauwelijks weet hoe het huidige bevalt?

En dat idee van stoelhoezen vind ik al helemaal bizar... Waarom zou je die stoelen mooi houden als je ze toch niet ziet?! o_O Je hebt de auto toch voor jezelf, niet voor de volgende eigenaar..?

Ik wou graag weten hoe jullie er over dachten, uiteraard gaat er geen ander interieur inkomen, ik vind het zelf ook prachtig.:)Stoelverwarming al geprobeerd, is ook super als het koud weer is.(y)
Op sommige van mijn auto's, waaronder mijn huidige heb ik een sierstuk voor de uitlaat laten zetten, dat hoeft nu ook niet.:)
Misschien dat er iets van de JCW nog wel leuk is om te laten monteren, maar verder blijft de auto standaard.

JFR zei:
Ik wou graag weten hoe jullie er over dachten, uiteraard gaat er geen ander interieur inkomen, ik vind het zelf ook prachtig

Uh, je gaat zelf binnen een paar dagen van 'stoelhoezen' naar 'ik laat er andere Mini stoelen inzetten' en 'Er komen Recaro's in' en nu is het interieur toch ineens prachtig. Uit je posts blijkt dat 'uiteraard gaat er geen ander interieur inkomen niet zo.

JFR zei:
Misschien dat er iets van de JCW nog wel leuk is om te laten monteren, maar verder blijft de auto standaard.

Gefeliciteerd met je mooie Mini. Wij hebben thuis de Clubman met hetzelfde interieur en lakkleur. Super auto en een feestje om in te rijden. En in die samenstelling ook nog eens heel erg leuk om te zien. Daar ga je veel plezier aan beleven. Bij aankoop kregen wij een setje van die horizontaal blijvende merklogo's in de velgen. Misschien voor de jouwe ook leuk? Volstrekt nutteloos, maar wel een aardige gimmick.

funf zei:
JFR zei:

Gefeliciteerd met je mooie Mini. Wij hebben thuis de Clubman met hetzelfde interieur en lakkleur. Super auto en een feestje om in te rijden. En in die samenstelling ook nog eens heel erg leuk om te zien. Daar ga je veel plezier aan beleven. Bij aankoop kregen wij een setje van die horizontaal blijvende merklogo's in de velgen. Misschien voor de jouwe ook leuk? Volstrekt nutteloos, maar wel een aardige gimmick.

Dat is inderdaad ook mooi.(y)

Terug
Bovenaan