Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Ja, nog steeds.
Heb nog geen ander huurhuis kunnen vinden met een oprit alleen in een andere woonplaats.
Zou daar eigenlijk liever naartoe willen, maar vrienden wonen nou eenmaal hier en kan op de fiets naar ze toe, dus dat is wel makkelijk.

Vind het ook wel leuk om een tijdje te rijden met de Jaguar, het knaagte al een beetje aan mij om weer met iets aparts te gaan rijden.
Die wens is uitgekomen door de Jaguar die geheel onverwachts op mijn pad kwam.

Na volgende week kan ik eindelijk bij de monteur langs, dus dan gaat het probleem opgelost worden dat hij niet op alle cilinders loopt.
Heb een uitleesapparaatje mogen lenen van degene van de Jaguar Coupé en daarin staat de melding dat cilinder 8 niet (goed) meedoet.

De injectiereiniger die ik in de tank gedaan heb merk ik niets van, maar is uiteraard altijd goed om een keer te doen.
Onderstussen weer veel mooie foto's kunnen maken voor het digitale fotoboek...

Laatst bewerkt:
Ik maak bijna geen gebruik van de Jaguar, het rare is ook dat als ik 80 rij, dan loopt hij perfect, zonder trillen of onenigheid.
Het is voornamelijk als je veel gas geeft (wat ik toch niet doe) en bij lage snelheid.

Ben overigens ook bezig op dit moment met het regelen van transport voor de Oostenrijkse Xedos 6 naar Nederland.
Dus dit gaat waarschijnlijk spoedig gebeuren.

Laatst bewerkt:
Dan is 80 de snelheid waarbij de frequentie van de vibraties van het missen van cilinder 8 wordt vereffend met andere vibraties. Bij een van mijn 406'en had ik dat ook; liep op 5 maar tussen de 90 en 110 voelde je het niet. Maar gezien hoe foutgevoelig de kats zijn zou ik er niet mee rijden anders dan naar de garage.

En er zijn jaguarmensjes die een V8 niet bij een Jaguar vinden passen, die zeggen dat de enige reden dat er ooit een V8 in is gekomen is om zeker te stellen dat je er altijd 6 beschikbaar hebt.

Ook bij de 90, 100 of hoger loopt hij goed, het is echt voornamelijk de lage snelheid maar ook niet altijd.
Zodra hij nagekeken is volgende week en ik het euvel weet, dan gaat hij spoedig de stalling in.
Heb al een stofhoes voor hem klaar liggen, zodat hij mooi schoon blijft.

Geef mij maar een V8, alleen voor het mooie geluid al wat eruit komt.

Net terug van de monteur die naar de Jaguar gekeken heeft en het probleem heeft opgelost waardoor hij niet goed op alle cilinders liep.
Bij de 8ste cilinder zat er hydraulische olie bij de bobine, ja...dat gaat niet goed samen uiteraard.
Er was nergens lekkage te zien of iets dergelijks, dus waarschijnlijk heeft men gemorst bij het bijvullen van olie en is het in de bobinekamer gelopen.
Het is schoon en droog gemaakt en de motor loopt weer als een zonnetje!

Heb gister avond de Jaguar naar een stalling gebracht, toevallig één dorpje naast de andere waar de Nissan en de Avanti staan.
Wou de motor nog goed lopend hebben voordat ik de auto ging stallen.

Focus gaat nu op de garageboxen en de graafmachine liggen om dat voor elkaar te krijgen aankomende zomer.
Hoop dat het batmobiel verhaal ook aankomende maand gaat rollen, want het duurt veel te lang.

Volgens mij is het een klant van mij.
Er zijn zoveel replica's nu, vooral in Duitsland.

Kleine update, heb mijn buurman in Portugal gevraagd of hij kan informeren voor een prijs voor het vervangen van de twee kapotte banden op mijn graafmachine, dan kan ik die alvast laten vervangen.

Heb twee vrachtwagen banden erop en die zijn allebei kapot.
Als die vervangen zijn, dan zal ik de overigen problemen waarschijnlijk moeten aanpakken als ik in Portugal zelf ben.
Wil het liefste er zelf bij zijn als hij gerepareerd wordt, leer je weer van.
Beter was als hij al gerepareerd klaar zou staan, wellicht vind ik een manier om dat voor elkaar te krijgen.

Ben ook offertes aan het aanvragen om het hek te laten maken voor de mooie entree die ik ga maken voor mijn terrein.
Is kijken of dat lukt om te realiseren als ik aankomend jaar naar Portugal ga.

En ik heb degene in Canada die het nieuwe batmobiel body gaat aanbieden een berichtje gestuurd met de vraag of de neus turbine, de uitlaten en de afterburner een kopie zijn van het origineel of zelf gemaakt.
Als het wel zelf gemaakt is dan ga ik beginnen de afterburner en uitlaten zelf te maken als voorbeeld en daarna kan het lasbedrijf het namaken in metaal.

Eerst even kijken wat degene in Canada gaat zeggen.

Laatst bewerkt:
Heb al een mooie caravan er staan. :giggle:

Zou eventueel ook wel bij familie kunnen verblijven maar die wonen in Faro en Quarteira, dan zou ik elke keer op en neer moeten naar mijn terrein wat niet echt te doen is. (vanuit Faro 53 minuten rijden)

Dit jaar sla ik over om te gaan, ben eigenlijk speciaal thuis gebleven, zodat ik de switch kon maken met het batmobiel body, de klant in Engeland de mijne ophalen en dan kan ik meteen de andere bestellen.
Maar het duurt maar en het duurt maar, ook al komt het nu wel heel dichtbij dat de persoon in Canada het bijna in productie kan nemen.

Hopelijk gaat het nu snel gebeuren, dan kan ik ook verder.

Tevens ga ik de Nissan volgend jaar aanpakken aangezien ik daarmee naar Portugal wil.

Het lijstje wat eraan moet gebeuren...

- originele voorbumper spuiten
- achterklep spuiten, want wil de spoiler eraf halen die niet origineel is.
- tik in de motor (voornamelijk in het begin, waarschijnlijk is het de EGR)
- klein zijraampje van het cabriodak komt het stiksel los en moet opnieuw gestikt worden
- nieuwe banden
- rondom nieuwe schijfremmen met remblokken
- km en dagteller maken die ermee gestopt zijn

De eerste twee punten kom ik waarschijnlijk niet aan toe maar de rest ga ik wel afwerken.
Als dat gedaan is dan staan bijna alle puntjes op de i om hem geheel klaar te hebben.

Laatst bewerkt:
Werkt deze video?

Heb meerdere video's toegestuurd gekregen van de maker van het nieuwe batmobiel body wat de verschillen zijn tussen de exacte kopie van het origineel die hij gaat aanbieden (de rechter in de video) en het body die ik nu heb. (van ene Doug Hines)
Ik heb een nieuwe body en die zijn nog slechter dan zijn oudere.

Dit geeft een goed beeld waarom ik ga body ga switchen.

Laatst bewerkt:

Zoals te zien is, zijn de verschillen toch wel groot.
De details zijn juist zo belangrijk, die weergeven de batmobiel is zijn puurste originele vorm.

Laatst bewerkt:
Heb al een mooie caravan er staan. :giggle:

Zou eventueel ook wel bij familie kunnen verblijven maar die wonen in Faro en Quarteira, dan zou ik elke keer op en neer moeten naar mijn terrein wat niet echt te doen is. (vanuit Faro 53 minuten rijden)

Dit jaar sla ik over om te gaan, ben eigenlijk speciaal thuis gebleven, zodat ik de switch kon maken met het batmobiel body, de klant in Engeland de mijne ophalen en dan kan ik meteen de andere bestellen.
Maar het duurt maar en het duurt maar, ook al komt het nu wel heel dichtbij dat de persoon in Canada het bijna in productie kan nemen.

Hopelijk gaat het nu snel gebeuren, dan kan ik ook verder.

Prima uit te houden zo (y) Ik denk alleen aan al die arme auto's die daar in die niet erg goeie garages staan.

Het is klein maar een prima huisje op wielen voor de eerste jaren.
Ja, daar zit ik ook veel mee in mijn hoofd, de situatie met de auto's.
Moet de grond bedekken, dan is het vochtprobleem ook opgelost.
De twee Pontiac's waren het ergste van binnen, deze twee heb ik de deuren open laten staan, zodat er geen vocht meer in kan blijven hangen.
Alle motorkappen open gezet en plastic onder de voorkanten gelegd, wat duidelijk hielp.

Geweldig is het niet uiteraard, ziet er niet uit zo, beetje armoedige bende.

Aankomend jaar ga ik oa de dakpanelen vast zetten van binnenuit, zodat men ze niet meer kan losschroeven van buitenaf, want je bent zo binnen dan.
Dus ik maak mij meer zorgen over diefstal dan vocht.

Dus ik maak mij meer zorgen over diefstal dan vocht.

Snap ik. Lijkt me onprettig idee. Heb je wel een buurman die het een beetje in de gaten kan houden? Ik zou gewoon een hoop auto's weg doen en concentreren op een paar bijzondere modellen. Alleen zo zit jij niet in elkaar :D

Heb meerdere mensen die het een beetje in de gaten houden.
Mocht ik te horen krijgen dat er iets gestolen is of ingebroken dan stap ik per direct in de auto en rij ik naar Portugal toe en kom niet eerder terug voordat de garageboxen beter beveiligd zijn.
Hoop niet dat dit gaat gebeuren, want dan moet ik alles uit handen laten vallen waar ik mee bezig ben wat mijn planning ook weer door de war schopt.

Wat ik nu heb aan auto's is blijvend, heb al spijt van enkele die ik verkocht heb, dus ga dat gevoel niet nog eens vergroten.
Moet alleen nu echt stoppen met auto's kopen. :)

Als ik in Portugal ben, dan zit ik helemaal in het gevoel van dingen willen realiseren / bouwen, (garage, huis, muren, paden, etc), als ik in Nederland ben dan is het weer auto's.
Nu is er een knopje omgegaan in mij en heb ik hetzelfde gevoel als ik in Portugal ben, dus mijn focus ligt nu echt helemaal volledig daarop.
Met dit gevoel weet ik dat het er weer actie komt in het terrein vormgeven zeg maar.

Heb nu contact met een achtitect die wat dingen gaat nakijken qua kosten, of ik bijvoorbeeld de muur bij de entree kan aanvragen bij de gemeente voor een net bedrag.
Ook daar moet je een bouwvergunning voor hebben namelijk.
Waarschijnlijk wordt het eerst gewoon twee stalen palen in de grond waar ik het hek tussen kan zetten om de toegang van de oprit af te kunnen sluiten.

Dan moet er alleen nog een simpel hekwerk naast komen, anders loopt men gewoon om het hek bij de oprit heen.

Laatst bewerkt:
Xedos is opgehaald en wordt nu maandag pas gebracht.
Komt beter uit, want dan is het bedrijf open waar ik hem mag stallen, totdat de auto opgehaald wordt voor transport naar Portugal.

Betere foto's komen nog, dit is de enigste die mijn klant had gemaakt waar de auto bij gelogeerd heeft.

Het probleem met dingen planten is, het heeft water nodig en aangezien ik er nog niet woon, kan ik helaas nog niets planten.
Had ook al fruitbomen willen neerzetten, zodat als ik op mijn terrein ben, dat ik eigen fruit, etc. heb.
Zou eigenlijk iemand moeten vinden die planten water zou kunnen geven, dat zou ideaal zijn, want dan kan alles door de tijd heeft al lekker groeien.

De Xedos 6 staat inmiddels bij het bedrijf, op roest bij de achterste wielkasranden (bekend euvel waar je bijna niet aan gaat ontkomen) is de Xedos helemaal niet verkeerd.

De kilometerstand is ook niet verkeerd, maar 129.799.
De accu staat op de acculader, want die was leeg, is kijken of het nog wat is anders moet er een vervangende accu in komen.
Met een kleine booster erop, startte hij direct en liep de V6 perfect.

Binnenkort maar is beginnen met een kleine poetsbeurt.

Laatst bewerkt:
Zou eigenlijk iemand moeten vinden die planten water zou kunnen geven, dat zou ideaal zijn, want dan kan alles door de tijd heeft al lekker groeien.

Je lijkt me handig genoeg voor een op afstand bedienbaar, automatisch irrigatiesysteem :) .

Je lijkt me handig genoeg voor een op afstand bedienbaar, automatisch irrigatiesysteem :) .

Dat zou zeker een goed idee zijn wat te verwezelijken is.
Ik ben alleen nog niet op de stoom aangesloten, dit moet ik nog gaan doen.
Dat wordt na volgend jaar, aankomend jaar gaat mij niet lukken.

Heb het geluk dat ik al wel electriciteitspalen op mijn terrein heb, dus ik hoef het nergens vandaan te trekken.
Enigste wat er moet gebeuren is, ik moet een kastje maken waar men alle aansluitingen in kan maken, een tweede persoon legt dan de kabel aan van bovenin de paal naar beneden in het kastje.

Heb nu een zonnepaneeltje op de caravan en een losse grote, dus ik redt mij prima in de zomer.
Maar stroom moet er wel gaan komen, als ik straks ga bouwen heb ik het nodig en dan heb ik ook de mogelijkheid om mijn koelkast te gaan gebruiken.
Ik kan niets bewaren, want dat gaat niet goed met de warmte.
Buiten...

Binnen in de caravan...

Dit was wel écht warm, je hoeft niets te doen en het zweet loopt spontaan uit je, zodra ik in de caravan ging zitten.

De Xedos begint inmiddels ergens op te lijken, heb alle sponningen opgepoetst en glimmen weer als nieuw.
De nummerbordranden en A sticker op de achterbumper die erop zaten eraf gehaald en ben nu bezig met de motorruimte en velgen te poetsen.
Voor de velgen moet ik nog goed spul halen om ze mee schoon te krijgen.

Ben zeer blij met de auto, hij is beter dan gedacht eigenlijk.
Had hem vol kleine deukjes verwacht, net als hagelschade maar niet dus.
De kleur is ook echt heel mooi, staat goed bij het model.
Gelukkig is er ook niet in gerookt, dus hij ruikt lekker. :)
Moet nog een keer een set originele vloermatten vinden, dan kunnen die lelijke rubberen dingen eruit.

Ik had een klein bakje water meegomen aangezien ik bij het bedrijf waar de auto staat geen water heb, dus het is wat moeilijk om hem schoon te maken, maar wat genoeg om de sponningen van de achterklep, etc. te doen.

De spullen in de auto zijn overigens van mij, dit moet mee naar Portugal, dus had het er alvast in gedaan, ruimt het bij mij thuis weer op.

Hoef ook minimaal aan de auto te vervangen,vloermatten, een niet gestoffeerd opbergvakje onder de radio, het ontbrekende tekstje "MAZDA" op de achterklep, achterklepcilinders (deze zijn lam), deuropeningrubber gestuurderskant, twee deurpanelen (zitten schroefgaatjes in) en een radioantenne.

Laatst bewerkt:
Om velgen mooi te poetsen neem ik sinds jaren afwasmiddel uit de keuken en een velgenborstel.
De deurrubbers zal ik nu bij mijn auto ook eens oppoetsen, die zien er nu bij jou uit als nieuw.
Heb eens gelezen dat je dat ook goed met WD40 zou kunnen doen.

Ik zal dat eens proberen met afwasmiddel, als het werkt is het mooi meegenomen.
Heb de deurrubbers alleen nog maar met wat water en een doekje afgenomen, maar ze zien ik inderdaad als nieuw bijna uit.

Had wat foto's geplaatst van mijn nieuwe Xedos op een Xedos forum op Facebook, later ontving ik een bericht van iemand uit Duitsland die een Xedos 6 en 9 heeft.
Hij heeft een probleem met zijn Xedos 9 waardoor hij niet door de TUV komt ermee, hij is al naar weet niet hoeveel garages geweest om het op te lossen maar niemand krijgt het voor elkaar.
Nu heeft hij mij een hele bijzondere aanbieding gedaan, als ik het voor elkaar krijg zijn Xedos 9 goed te krijgen, dan krijg ik zijn Xedos 6 voor niets!
Hij is van '95, een 2.0 V6 AUT met maar 145.000 km op de teller en zo te zien roestvrij ook nog...

upload pictures

Als dit werkelijk lukt, dan is het echt totaal ongeloofwaardig dat iemand dit doet.
Hij woont net over de grens in Bruggen.

Degene waar ik mijn Xedos 9 van gekocht heeft, weet werkelijk alles van de auto, hij krijgt het zonder meer voor elkaar om die van de Duitser te repareren, dus ik probeer dit nu te regelen.
Hoop dat het lukt, dus dat wordt heel hard duimen! :)

Sommigen hebben ook (bijna!) altijd geluk… :ROFLMAO:

Ik vind het ook zeer ongeloofwaardig, hij zegt dat het serieus is.
Als dat werkelijk zo is, dan ben je behoorlijk hopeloos lijkt mij om je Xedos 9 gerepareerd te krijgen.

Afwachten maar en kijken wat er gaat gebeuren.

Liefhebbers weten de problemen en weten vaak ook de oplossingen.. je moet elkaar soms even vinden!
Zou mooi zijn als je met jouw Xedos kennis weer een Xedos de weg op krijgt.

Dat is pas duurzaam! ;)

Terug
Bovenaan