Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Helaas geen positieve voortgang, want heb besloten om vier auto's te gaan verkopen.
Wil meer vaart zetten in het realiseren van een huis in Portugal, dus geld is meer dan welkom.

De Xedos 9, Ierse Xedos 6 (die nog in Ierland is) en helaas...wat ik echt jammer vind de zeldzame Pontiac cabrio en bijzondere Nissan 300ZX twin turbo...de vierde van Nederland gaan weg.
De Xedos 9 heb ik al verkocht, moet hier nog een paar dingentjes aan doen voordat hij opgehaald wordt.
De reden dat ik besloten heb de gave Nissan te verkopen is, omdat ik vind dat de auto in Nederland moet blijven gezien zijn bijzondere verleden.
Wil deze niet invoeren in Portugal, hij moet gewoon op NL kenteken blijven + de auto heeft geen airbags wat ik daar zeker een must vind, want zo geweldig rijden ze niet in Portugal.

Dus mocht iemand belangstelling voor de zeldzame '82 Pontiac Firebird cabrio of de Nissan hebben, dan hoor ik het graag.

Heb wel een auto nodig op portugees kenteken, auto's daar zijn duur dus dat wordt er eentje invoeren.
De eerste is gratis, dus ga een goede keus maken.
Wat ik altijd heb willen rijden daar is wederom een Nissan 300ZX (met airbags dan), dus...

Heb op dit moment eentje op het oog in de US dus hoop ontzettend dat het lukt.
Het is een '94er in Pearl White.

Helaas geen Twin turbo maar die zijn er heel weinig in de cabrio uitvoering.
De spoiler vind ik overigens niets, dus die gaat er vrij snel af mocht het lukken om de auto aan te schaffen.

Heb een andere Nissan 300ZX cabrio gevonden met minder km's op de teller (113.000 km) dan de Pearl White Nissan (283.000 km) die ik eerst op het oog had.
Spoedig ontvang ik nog wat extra foto's van de auto en video's. (foto's zonder stoelhoezen)

Aan de hand hiervan koop ik hem of niet, maar denk dat ik het antwoord al weet.
Zodra het zeker is, zal ik wat foto's plaatsen van de Nissan.

De Xedos 9 is gisteren verkocht en opgehaald.
Zoals het er nu uit ziet is de A-team bus ook verkocht.

Wordt wel even wennen dat de bus er niet meer is, heb hem al 11 jaar.

Jammer dat de A-team bus verkocht is.

Wat ik niet snap is dat je een auto met airbags wil, maar volgens mij heeft de Nissan ook geen airbags. Kon je dan niet beter bijvoorbeeld een Xedos 9 naar Portugal brengen? Dat lijkt me toch goedkoper dan een auto uit Amerika halen..

Jammer van de bus inderdaad maar je hebt er in elk geval 11 jaar van kunnen genieten én weer een zorg minder. Die 300ZX ziet er prima uit! Ik zag de gele trouwens nog te koop staan een poos terug, hoe gaat het daar mee?

Mijn gele Nissan heeft geen airbags, maar die was ik ook niet van plan in te voeren, want die moet gewoon zijn NL kenteken houden vanwege zijn bijzondere verleden.
De Nissan 300ZX cabrio die ik wil aanschaffen heeft wel dubbele airbags.

Ik mag maar één auto gratis invoeren, dus dan kies ik uiteraard een auto die ik echt wil rijden daar als dagelijkse auto en te duur is in aanschaf in Portugal. (prijzen beginnen daar zo'n beetje bij de 17.000,- euro voor een gewone. De cabrio versie is zeer moeilijk te vinden.

Ja, had de gele Nissan even te koop staan, maar te weinig reacties op, waarschijnlijk vanwege enkele problemen die de auto heeft.
(tellers die niet goed werken, etc.)

Het heeft op zich ook nog geen haast om de auto te verkopen, voor een huis bouwen heb ik toch wel aardig wat meer geld nodig om te kunnen beginnen daarmee en ik ben pas net begonnen met sparen. :)
En de waarde van de Nissan zal nog flink gaan toenemen de aankomende jaren, dus waarom haasten om te verkopen op het moment dat hij nog laag ligt qua marktwaarde.

Heb besloten de bus ook te verkopen, omdat hij voorlopig de eerste 10 jaar niet opgeknapt zal gaan worden, dus het scheelt mij weer een hoop stallingskosten.
Als ik echt zover ben om een A-team bus te bouwen, ga ik weer op zoek naar een bus maar dan op een moment dat ik ook meteen door kan gaan met het ombouwen en niet stil komt te staan.

Niet te geloven de spierwitte Nissan 300ZX cabrio is vlak voor mijn neus verkocht!
Dus ik val weer terug op de eerste met de hoge km stand. (283.000 km)

Iemand enig idee of dat een probleem is met dit model auto?

De rubriek klokje- rond heeft wel bewezen, dat alles afhangt van het onderhoud en hoe er met de auto is omgegaan.
Het is een echte liefhebbers auto, dus een grotere kans op een binnenslaper en goed onderhoud.
De historie (aantal eigenaren) en rekeningen dus nakijken en de algehele staat is ook veelzeggend.
Liever een auto met een hogere kilometerstand, dan een auto waar nauwelijks mee is gereden.
Onze Volvo staat nu op 345k en kan er nog wel even tegen.

Zo'n auto kan best nog in prima staat zijn, maar ik zou er wel eerst een uitgebreide inspectie tegenaan gooien. En ook als de auto gewoon in goede staat is, zo'n hoge kilometerstand heeft natuurlijk wel een impact op de waarde dus goedkoop inkopen of laten staan.

De auto zelf kost 5400,- euro. (transport van de dealer naar New York 600,- + naar Rotterdam 1400,- euro).
Heb de Carfax van de Nissan, is een schadevrije auto, is alleen vaak olie met oliefilter vernieuwd valt mij op.
(kan het alleen niet hier plaatsen de Carfax)

Vaak kan je op de Carfax wel zien waar het gedaan is (Jiffylube en dergelijke zijn niet best). Er zijn nog steeds heel veel Amerikanen die denken dat je, als je niet voor de 5000miles de olie wisselt dat de motor dan bij 5001 kapot loopt.

En in Nederland vinden we iedere 15.000km al te vaak soms

Klopt, heb de laatste paar garages die op de Carfax stonden een e-mail gestuurd met de vraag hoe de conditie van de auto is.
Wacht nu op antwoord.

Dan heb ik in ieder geval al een beetje een idee.

Na wat plak en knipwerk....

Heb een advertentie gevonden van de oude eigenaar van de Nissan 300ZX cabrio met foto's!

Het interieur ziet er als nieuw uit...

Kleine minpunt is een subtiele kras, maar ik vind het te verwaarlozen voor een auto van '94.

https://topclassiccarsforsale.com/nissan/475886-1994-300zx-convertible.html

Hoor net dat iemand anders met dezelfde auto dat ook best wel vaak doet, dus blijkbaar is het niets vreemds.

Heb vandaag de Nissan 300ZX cabrio gekocht in de US!

Nu alleen nog het transport regelen wat een beetje tegenvalt qua prijs, want er kwamen nog invoerkosten en btw bij bovenop de offerte van het transport.
Ik verwacht de auto eind september op te kunnen halen in Schiedam.

Bedankt!

In verband met het heerlijk cruisen daar zal ik nog een tijdje over moeten dromen ben ik bang voor, want wil eigenlijk eerst de Mercedes CLK cabrio in orde maken om volgend jaar eventueel mee naar Portugal te kunnen gaan.
Heb inmiddels al een nieuwe cabriokap module gekocht, nu alleen nog één cilinder vervangen die lekt en dan zou de cabriokap het op zich weer moeten doen.

Maar even kijken hoe de dingen lopen, even kunnen rijden een maandje of enkele zou wel geweldig zijn met de Nissan cabrio uiteraard!

Heb mijn gele 1990 Nissan 300ZX twin turbo weer te koop gezet om de aankoop van de cabrio te kunnen compenseren. :(
Dus, mocht iemand belangstelling ervoor hebben...

https://www.speurders.nl/lopend/zeer-bijzondere-1990-nissan-300zx-twin-turbo-182529650.html

Loslaten is niet altijd makkelijk.

Toch heb ik al menig auto verkocht via Speurders.
Zal hem binnenkort waarschijnlijk ook weer op Marktplaats zetten.

Mijn A-team bus is inmiddels verkocht en mijn nieuw stukje speelgoed is net opgehaald bij de autodealer in de US en onderweg naar de haven van New York...

Later nog een keer een originele uitlaat erop, maar voorlopig is het goed zo.

Verwachte aankomstdatum is 1 oktober!
Heb nog geen foto's ontvangen dat de auto in de container staat helaas, wellicht krijg ik ze nog toegestuurd.

Huh, ik lees net dat dat zo geleverd is geweest, dus niet een aftermarket ombouw zo'n Z32 cabrio. Bijzonder, wist ik niet!

Het is inderdaad een originele fabrieks cabrio, zou je niet zeggen als je hem zo ziet. :)

Eerst naar Nederland en hem hier invoeren, anders kan ik hem later niet invoeren in Portugal.
Is krom, maar veel regels daar slaan nergens op.

In Nederland kan je zoveel auto's invoeren als je wilt, in Portugal 0.

Zal nog iets langer geduld moeten hebben, de nieuwe aankomsttijd van de Nissan cabrio is nu 10 oktober geworden.

Nissan is inmiddels gearriveerd in de haven.
Volgende week wordt het gelost, ingeklaard, etc. en kan hem einde van de week ophalen. :LOL:

De Nissan is inmiddels gelost (foto dat hij in de container staat ontvang ik nog) en staat klaar in de hal tussen al het andere leuks wat mee gekomen is. :)
Douane wordt nu geregeld en vanaf woensdag kan ik hem ophalen.

Uiteraard ga ik proberen hem dezelfde dag nog op te halen, moet alleen nog even afstemmen met iemand die een bus en trailer heeft.

Wauw! Je updates compleet gemist, maar wat vet een cabrioversie, ik wist niet eens dat het bestond. :cool: Wat een gave wagen en succes met het invoeren.

Bedankt jongens!

Veel cabrio's zijn er aanwezig wat mij opvalt.
Zijn in de meeste gevallen ook de mooiste uitvoeringen van auto's vind ik.

Morgen dé grote dag, ga morgen ochtend vroeg de Nissan cabrio ophalen in Roosendaal!!

Nog wat leuke foto's van de Nissan in de container....

Nou, nou, nou....wat een dag zeg.
5.00 uur mijn bed uit, 6.00 uur vertrekken richting Roosendaal circa (2 uur rijden), want kon groene kenteken platen lenen op één voorwaarde, dat ik 8.00 uur in Roosendaal was, zodat ik ook snel terug was met de kenteken platen.

Draai de "snel"weg op, stond er meteen al file bij 't Harde.
Dit heeft ruim tot na Utrecht geduurd, vier uur in file gestaan!!!

Dus dat 8.00 uur in Roosendaal kon ik wel vergeten.

Maar goed, eenmaal aangekomen, eerst even de portemonnee legen en kon daarna door rijden naar het afhaalpunt van de auto.
Deze werd opgehaald uit een loods met een handige heftruck, beugel eraan met een soort van twee scharen die om de voorwielen geplaatst werden beugels iets bij elkaar knijpen en hoppa, de auto was van de grond en kon zo verreden worden naar buiten waar hij keurig voor mij neergezet werd.

Eerste indruk van mijn nieuwe ongeziene koop, wow!...wat een gave bak!!
De kleur is ook geweldig mooi, het parelmoer wit.

De stoelen zijn als nieuw dus die moeten haast wel opnieuw bekleed zijn.
Banden opgepompt en daarna door naar het tankstation.
Eenmaal vol getankt, richting huis.

Tijdens het rijden kwam ik erachter dat het dak maar met één haak vast zat, bij de eerste mogelijkheid van de snelweg af gegaan en toen maar het dak open gegooid.
Het spetterde heel licht maar dat weerhoudt mij er niet van om open te gaan rijden met 13 graden. :)
Verwarming op max en daarna genieten van de lange rit terug.

Met dat genieten is het zeker gelukt, de auto rijdt heerlijk.
Enigste punt is bij de 100km begint het stuur te trillen, dus moet de banden even laten uitbalanceren, kunnen meteen de loodjes aan de buitenkant eraf.
Zat eraan te denken om de velgen te laten polijsten, denk dat dat wel mooi staat.

Wat gaaf zeg! Fijn dat die al zo goed bevalt en dat je al een hoop pluspunten hebt ontdekt. (y)

Apart bedieningspaneel trouwens voor je temperatuurregeling, nog nooit tegen gekomen op deze manier.

Heel erg leuk! Zowel de kleur als een cabriolet nog nooit gezien. Het is bijna jammer dat je hem meeneemt naar Portugal. Dan kunnen we hem in Nederland niet zien. :D
Veel plezier ermee!

Speedtouch

Ze hadden ook best wel wat grote schadeauto's staan.
Geen idee wat ze daarmee doen.

Als het iets bijzonders is kan ik mij voorstellen dat het wellicht goedkoper is om er eentje uit de US te halen in weer in orde te maken dan één hier te kopen.

BartM94

De Nissan is eigenlijk beter dan verwacht, veel beter zelfs!
Alleen de voorbumper opnieuw monteren, zodat hij netjes aansluit op de spatborden, stuur vervangen door een mooiere, twee kleine plastic kapjes waar de cabriokap vast klikt en de velgen laten uitbalanceren en dat is het wel zo'n beetje....op wat poetswerk na.

Het oudere model 300ZX (zoals mijn gele) heeft een andere bedieningspaneel, de nieuwere is beter.
Als je bij de oude de auto start gaat de binnenventilatie meteen op de hoge stand aan en moet je altijd naar de lage stand zetten of volledig uit....en je hebt maar twee standen, hard of zacht.

Ook waar je de ventilatie wilt hebben kun je niet bepalen, wel bij de nieuwe.

Engineer2

Er waren als het goed is maar 55 geleverd in de US in deze kleurstelling, Pearl white met cream white interieur.
Dus nu hebben ze er eentje minder. :)

Zo snel zal hij nog niet naar Portugal gaan, heb nog geen goede stallingsplek gevonden en ik wil er toch wel eerst hier nog even lekker van genieten, want dit is wel een bijzonder iets wat ik nu gekocht heb.
Meeste mensen kennen hem inderdaad niet als cabrio, dus een aparte verschijnen als men het ziet staan of voorbij ziet rijden.

Even kijken wanneer ik hem op kenteken ga zetten, in ieder geval voor de zomer, zodat ik er in de zomer mee kan gaan rijden.
Wellicht een leuk idee (voor Autoweek, TIP!!) om een Autoweek meeting te houden, zodat ieder met zijn of haar pronkstuk kan showen en delen met anderen.
Kom ik met de Nissan cabrio!

Nog een video na het wassen van de auto...
https://www.youtube.com/watch?v=Vwb_VIFsyq0

Bedankt! :)

Weet iemand misschien hoe je deze vlekken uit een soort suède bekleding krijgt?

Wil dit er wel uit hebben, zodat de auto weer netjes in van binnen.
Lijken mij vocht plekken zo te zien.

Ik denk aan shamporellen (stofzuiger die zeep inbrengt/opzuigt), maar ik zou nog eerder een professioneel poetsbedrijf advies/hulp vragen voor ik iets zou proberen. Is er een lijmlaag die los zou kunnen laten? In dat geval voorzichtig met veel vocht. Heb wel eens een hemelbekleding zien sneuvelen daardoor, oeps!

Die ga ik zeker even benaderen, wil niet de suède stof verprutsen inderdaad...moet in één keer goed gebeuren.

Na zijn eerste wasbeurt!

Ik zit net te kijken naar een Xedos op Marktplaats. :)
Ben nog aan het nadenken erover wat ik ga doen.

Het is aan de ene kant weer geld uitgeven, maar aan de andere kant, rijden met de Mercedes A140 heb ik ook wel een beetje gehad na circa 2,5 jaar.

Hey ik had nog niet gereageerd! Gave bak hoor deze 300ZX, echt een bijzonder ding (y) gepolijste velgen is typisch zo'n Amerikaans dingetje, kan deze auto gezien zijn herkomst best hebben denk ik. Ik ben een beetje verbaasd over de rollbar, had ik niet verwacht op zo'n wagen mij hij is wel mooi afgewerkt en valt niet zo erg op.

Misschien eens polsen of je een mooie deal kunt maken met de Xedos, zou wel gaaf zijn :D

De amerikaanse velgen zijn chroom, dat vind ik weer net effe té, gepolijste zijn net wat subtieler vind ik.
Maar de velgen zijn zo netjes dat ik het weer zonde vind om deze te polijsten, zou dan een andere set moeten aanschaffen daarvoor.
Dingetje voor de toekomst. :)

De rollbar hebben ze toegevoegd om sterkte te geven aan het body.
Zelf had ik het zonder ook mooier gevonden maar dan zat Nissan ook weer met het "probleem" met de speciale deurstijl aan de achterkant, wat weer hoort bij een Nissan 300ZX.

Ik moet even goed nadenken in verband met de Xedos, het is een blauwe, net zoals mijn allereerste ooit was.
Komt mijn zwakheid weer naar boven dat ik het bijna niet laten kan om hem te kopen. :rolleyes:

Wil de Nissan ook binnenkort op NL kenteken zetten en er aankomende zomer een tijdje mee gaan rijden.
Moet ook sparen voor een huis realiseren wat het niet echt makkelijk maakt als er weer iets leuks voorbij komt zoals een blauwe Xedos 6.
Misschien het lot maar laten bepalen.

Terug
Bovenaan