Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Leuke kleur! :) Ga je de wieldoppen nog vervangen, of houd je die lekker zo?

Nette reclame op de witte ook, trouwens. Mooi, strak logo, houd ik wel van. (y)

Vind de kleur mooier dan verwacht eigenlijk in het echt, hier gaat zeker een tweede van komen maar dan met verstralers en leren interieur.
De wieldoppen laat ik erop, vind het juist leuk om allerlei verschillende uitvoeringen te hebben met verschillende opties.
De originele lichtmetalen Xedos velgen zet ik wel op mijn tweede paarse Xedos 6 die ooit erbij komt. :)

Heb een vriendje in Engeland die ontwerper is, hij is gewoon TOP! qua ontwerpen!
Hij heeft ook mijn twee websites ontworpen, mag zeker geen linken plaatsen?

Wou graag reclame voor op mijn auto en hij heeft er weer iets moois van gemaakt...

Helaas niet, wil ze wel op een dag zelf bezitten, maar dat zal nog wel even duren voor ik zover ben. :(
De site moet nodig geupdate worden.

(mijn andere site is overigens www.knightpassions.net)

Diante zei:
Helaas niet, wil ze wel op een dag zelf bezitten, maar dat zal nog wel even duren voor ik zover ben. :(
De site moet nodig geupdate worden.

(mijn andere site is overigens www.knightpassions.net)

Ook even gekeken. Zeker als je het vergelijkt met de prijzen van trouw auto's zijn deze prijzen meer dan redelijk. Jammer dat ik al getrouwd ben. :)

Andere website is ook erg gaaf. Ik wil het licht balkje wel achter de grill van mijn Disco. Choe Choe! :D

Vandaag de groene en de paarse Xedos 6 bij de overige auto's gezet...

Begint al een aardige volle bak met auto's te worden. :)

Laatst bewerkt:
:D Gelukkig nu nog wel.
Heb al wel een heel bakkie vol liggen, lijkt wel of ik een autobedrijf heb. :)

Spoedig (vanavond of morgen) wordt het smullen geblazen voor de Xedos liefhebber, alle op een rij! :LOL:
Heb ze vandaag buiten moeten zetten, omdat het nieuwe dak op de stalling komt.

Nat zijn ze wel geworden helaas, maar schoon waren ze ook niet allemaal.
Maar buiten de regendruppels om, ook nat blijft een Xedos mooi! :)

J@sper zei:
Wat staat er voor de Mercedes?:)

Een eigen ontworpen auto geheel gebouwd van hout.
Heb er grotendeels al polyester mallen van gemaakt, moet alleen de deuren, ramen en het interieur nog kopiëren.
Zal er ook wat foto's van uploaden.

Heb ook drie filmpjes op Youtube staan, even de naam Dexora rann intypen en dan komen ze boven water. :)
Eerste is: https://www.youtube.com/watch?v=YWJPvf5ErsE
Heb nog niets van het interieur erop staan, komt nog.

De Volvo is een bijzondere, deze is van de eigenaar.
Weet er niet zoveel van maar er zijn er ooit maar iets van 7000 of 8000 van gemaakt.

De meeste sleutels hebben hun eigen sleutelhanger en sommige een label, dus nog te herkennen welke bij welke auto hoort.

Het is wel wennen om alle auto's voor het eerst op één rij te zien staan, het is niet bepaald een klein rijtje te noemen meer. :)

Hierbij nog wat foto's van mijn eigen ontworpen en gebouwde auto (van hout) waarvan ik later een polyester mal gemaakt heb...

Foto's van het interieur komen nog, hier moet ik ook nog een video van maken.

Laatst bewerkt:
M'n frons van verbazing en bewondering neemt met de post toe, Diante! Keep it up! (y)

Hahah briljant! Wil ik ook nog altijd eens doen mijn eigen auto bouwen. Heerlijk!

Ik ben benieuwd.

EDIT: Overigens je auto verzameling op een rij is ook een diepe buiging waard. Fantastisch.

Diante, ik zou jou bijna de Forum-koning willen noemen, wat ontzettend gaaf zeg, alle Xedossen! Leuke foto's!

En geweldig je zelfbouw auto! Heel erg leuk!!

Is die 780 ook van jou? Nee toch? Ben je overigens al begonnen aan de 300 ZX?

oh ja pas in Antwerpen deze gespot:

De Schaduw zei:
He, die zelfbouw komt me vaag bekend voor. Heb je / is daar wel eens meer over gepubliceerd?

Klopt, heb er ver in het verleden al een keer eerder over geschreven, maar ik kon mijn bericht niet meer terug vinden.
Ben sindsdien al verder uiteraard, toen had ik nog niets gedaan met het interieur volgens mij.

(De Volvo is van de eigenaar van de stalling)

Heb nog niets ondernomen met de Nissan 300ZX, vanwege een bepaalde reden.
(denk dat ik eerst de schade aan de zwarte Xedos 9 wil laten maken, dit kost ook circa 1400,- euro'tjes)

Een andere reden is, wou dit eigenlijk nog niet zeggen maar ik ben op dit moment bezig nog een andere 1990 Nissan 300ZX Twin Turbo te redden die bij een demontage bedrijf staat...

Hij is al uit het systeem van de RDW, en heeft geen kenteken meer.

Ben al wezen kijken, de ruitenwissers, uitlaat en spoiler mist maar verder is hij nog geheel compleet en is rijdend weg gezet.
Hij staat apart, (nog) niet bij de sloopauto's.

De dorpels zijn volledig verrot en moeten er nieuw in gelast worden.

Heb al geïnformeerd bij de RDW en kan de auto zonder problemen kopen zonder papieren, hem opknappen en opnieuw laten keuren (uitgebreide APK keuring) en dan een nieuw kenteken aanvragen, daarna mag hij de weg weer op.

Het probleem wat ik heb is dat het demontagebedrijf de auto maar één maand voor mij vast kan houden aangezien ze een slooptermijn hebben. (heb niet het volledige bedrag om de auto direct te kunnen kopen)
Ik probeer nu of de RDW het slooptermijn kan verlengen of geheel laten vervallen, zodat ik de tijd heb om de auto te kopen.

Hoop dat het lukt!

Laatst bewerkt:
GEWELDIG!!!

ik begin met duimen!! Hij ziet er nog best goed uit hoor, eerlijk gezegd beter dan de jouwe. Kun je niet van beide wagen één maken?
Succes!!

Hoewel ik de Xedos 6 ook erg mooi vind ontgaat mij het nut een beetje van zoveel van dezelfde modellen. Niet dat het perse nut zou hebben maar ik zou dan liever eentje compleet opknappen en alle mooie opties ed er op zetten (van donormodellen). Al je andere wagens zijn sowieso echt briljant

Ik begrijp er ook niks van, maar ik snap het helemaal! Autogekte heeft nu eenmaal niet altijd dezelfde symptomen. Ik betrapte me er laatst ook op te bedenken welke ándere fraaie (kleur)varianten van de 306 Cabriolet ik aan een verzameling toe zou voegen...

Hoewel deze exemplaren vast niet allemaal perfect zijn is het wel een érg gaaf gezicht. Heb je Mazda Nederland al gecontacteerd? :D

Pjötr zei:
GEWELDIG!!!

ik begin met duimen!! Hij ziet er nog best goed uit hoor, eerlijk gezegd beter dan de jouwe. Kun je niet van beide wagen één maken?
Succes!!

Aangezien ik nog niet had verwacht zo snel een Nissan 300ZX in bezit te hebben, had ik mij er ook nog niet zo in verdiept.
Heb nu wat rond gegoogled en ben erachter gekomen dat de gele kleur vrij zeldzaam is.
Mijn idee hierdoor is om de gele compleet te restaureren en als "showroom" auto te houden, zodat hij smetteloos blijft.
Mocht het lukken met de bordeaux rode, dan wil ik die eerst in orde laten maken, zodat ik die naast mijn Xedos kan rijden als tweede auto aangezien hij 25 jaar is en in de oldtimer regeling valt.

In plaats van twee één goeie maken is niet zo mijn stijl, wil ze beide redden en in orde maken.

Kan mij voorstellen dat het wat "zinloos" lijkt om zoveel van dezelfde Xedossen 6 te hebben, heb nou eenmaal een Xedos tic opgelopen tien jaar geleden en nu vind ik het leuk om alle kleuren te mogen bezitten die er leverbaar waren en verschillende uitvoeringen.
Dan heeft de ene weer iets wat de andere niet heeft, etc.

Bijvoorbeeld....
Heb één Xedos gekocht (de licht grijze met spoiler) die een hele bijzondere optie heeft.
Toen ik de auto kocht wist ik van niets nog, totdat ik een folder kocht van de leverbare optie's.

Hij heeft een speciaal "Air fresh" systeem erin...

https://i855.photobucket.com/albums/ab116/Diantept/Air%20Fresh%201_zpsg2avmnur.jpg

Heb Mazda Nederland nog niet gecontacteerd, Autoweek wil volgend weekend wel al langskomen. :)

Hij heeft een vaste prijs voor de Nissan, 1750,- euro.
Het demontagebedrijf moet ook nog wat kosten maken om hem uit het sloopsysteem te halen weer.

Diante zei:
Hij heeft een vaste prijs voor de Nissan, 1750,- euro.
Het demontagebedrijf moet ook nog wat kosten maken om hem uit het sloopsysteem te halen weer.

Ik kan me voorstellen dat je dat niet zomaar op de plank hebt liggen.

Gelet op de exclusiviteit van de auto zal de auto het wel waard zijn, alleen al vanwege de onderdelen. Dat zal die sloper ook weten.

De gele Nissan kwam al geheel onverwachts tussendoor waar ik niet op gerekend had, maar dat was dan ook een koopje....voornamelijk omdat hij wat schade heeft en geen motor met bak.
Dat was dan ook zo goed als mijn laatste geld wat ik had.

De prijs voor de bordeaux rode is het zeker waard, aangezien hij bijna helemaal compleet is.
Het demontage bedrijf wou hem eerst zelf opknappen, maar vanwege tijdgebrek hebben ze er vanaf gezien.

Het laswerk wordt wel een duur grapje denk ik, maar is het meer dan waard om de auto te redden.

Maar eens kijken hoe ik dit ga verwezenlijken, het probleem is het slooptermijn die ze hebben van één maand.
Hopelijk wil de RDW hun steentje bijdragen om de auto te redden en laten ze deze vervallen of kunnen ze hem verlengen.
Als ze dat willen doen dan doe ik een aanbetaling en zal de rest zo snel mogelijk bij elkaar sparen, kan dan uiteraard niet wachten om de auto bij mijn andere collectie te hebben staan, en dan staat hij meteen ook droog. :)

Hm, ik moet zeggen 1750 valt me mee! Aan de andere kant, voor een sloop auto...
Het zou super zijn als er iets gedaan kan worden voor je! Ik hoop het echt!

Wat houdt het airfresh-system in?

Wat ik me afvroeg, Xedos is rond '92 (toch?) op de markt gekomen, als luxe Mazda, ofwel de tegenhanger van Lexus & Acura. Zijn er eigenlijk nog meer modellen gekomen? Na een tijd is er een Mazda badge opgekomen toch? En in '99/'00 ofzo is de stekker eruit getrokken?

De prijs is wel netjes, alleen aan onderdelen is hij het al waard.
Maar voor mij is dat niet de reden om de auto te kopen, wil hem uiteraard terug op de weg zien.

Het Air fresh systeem houdt in dat je een geur kan toevoegen aan het interieur.
Er waren verschillende geuren leverbaar.

Xedos 6 is van '92 t/m '99 gemaakt, inderdaad als tegenhanger van Lexus.
Bij de modellen van '98 en '99 kregen ze het nieuwere Mazda logo.

De Xedos 9 is gemaakt van '93 t/m 2003.

Verder zijn er geen andere modellen gemaakt om te concurreren met Lexus.

Pjötr zei:
Diante, ik zou jou bijna de Forum-koning willen noemen

:D

Ik zal mijn post dan wel levendig moeten houden dan met nieuwe aanwinsten, hahaha!
Het moet dan maar. :)

Wellicht komt er morgen (weer) een nieuw iets bij (geen Xedos en nóg niet de Nissan...als dat lukt tenminste, spoedig weet ik meer daarover).
Heb vandaag een deal via e-mail gemaakt, dus of het daadwerkelijk doorgaat weet ik morgen, dan wordt als het goed is de auto gebracht.

Degene die de auto zou komen brengen begon steeds meer af te wijken van wat we afgesproken hadden, dus het is helaas niet doorgegaan met de auto. :(

Dus het gaat wat langer duren voordat ik weer met wat leuks kom.

Micha D. zei:
Maar, wat was het nou :LOL:.

Het was een '97 Mercedes CLK Coupe.
Baal er goed van, eerst iets toezeggen en dan terug krabbelen en annuleren....rare mensen heb je in de wereld die niet doen / beloven wat ze zeggen. :(

Waarschijnlijk niet op het beste moment voor je dat deze te koop staat, maar wel dicht in de buurt ;) :
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mazda/m933188114-xedos-xedos-6-2-0i-v6.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

Pjötr zei:
Wat ik me afvroeg, Xedos is rond '92 (toch?) op de markt gekomen, als luxe Mazda, ofwel de tegenhanger van Lexus & Acura. Zijn er eigenlijk nog meer modellen gekomen? Na een tijd is er een Mazda badge opgekomen toch? En in '99/'00 ofzo is de stekker eruit getrokken?

Xedos was alleen voor Europa, zo ver ik weet. De Xedos 6 was niet te koop in Noord-Amerika. Wel in Japan als Eunos 500. De Xedos 9 heette gewoon Mazda Millennia in de USA en in Japan als Eunos 800. In Japan hadden ze de submerken Eunos, Efini en Autozam. Door tig modellen in het gamma te hebben zijn ze bijna failliet gegaan. Na wat googlen kwam ik hier terecht https://www.mazda-madness.nl/geschiedenis/globaal/submerken.html

Terug
Bovenaan