Mijn auto - Audi A7 2013 S Line 2.8 Quattro (vanaf pagina 5)

Mooie plannen, blijft een dikke bak en één van de mooiste Audi's. Dat opklapbare zonnescherm is wel grappig. Nog nooit eerder gezien.

VCDS aangeschaft. Zo is eigen diagnose mogelijk in alle modules in de auto. Ook ben ik van plan wat opties te veranderen of toe te voegen, zoals start stop onthouden (niet na elke rit weer inschakelen), bochtenverlichting en wat andere leuke dingen.

Een paar foutcodes voorgekomen, toevalligerwijs allen kort na een beurt bij de dealer. Even resetten en zien of er weer iets terugkomt. Geen hele zorgwekkende dingen, één melding is precies op de dag dat de auto bij de dealer in onderhoud was, ook de tijdstip dat zij ermee bezig waren. We zien wel of het terugkomt, het gaat om een tuning flap in de inlaat die vastzit volgens de melding, welke inmiddels 1,5 maand geleden is. Als deze vaker terugkomt is het wel een punt van aandacht, beinvloed de efficientie, meer verbruik en minder vermogen. Motorlampje nooit gezien in de auto. De andere meldingen zijn ook minstens een maand oud.

Overmorgen gaat de auto naar een garage om de lekkage te diagnosticeren. De lekkage is niet erg want heb nog nooit een drup onder de auto zien liggen, echter tast het een koelvloeistofslang aan, wat je niet wil natuurlijk.

Voor de rest nog steeds geen zorgwekkende dingen. Rijdt als nieuw.

OrlpgKu.jpg

Goed bezig, voorzorgsmaatregelen en juiste acties ondernemen om hem perfect te houden.
Bij het zien van de subwoofer heb ik soms wel spijt dat ik mijn set ooit heb opgeruimd, want dat klinkt inderdaad super. Maarja, ruimte is ook wenselijk naarmate je ouder wordt :LOL:

Mooi fotowerk ook trouwens (y)

Zojuist enkele VCDS modificaties toegepast:

- Needle sweep bij start
- Onthoud start/stop keuze (altijd uit dus!)
- Bochtenverlichting, bij stuurslag en knipperlichten
- Kleine piep bij vergrendelen, 2 kleine piepjes bij ontgrendelen
- Achterlichten meebranden met DRL
- Keuze openzetten om DRL te deactiveren mocht ik dit willen
- Lap timer geactiveerd waarin ik ook de olietemp kan inzien (lap timer boeit me niet, olietemp wel)
- Xenon uit bij coming home, bochtenverlichting in plaats van xenon geactiveerd (scheelt xenon branduren)

Is veel meer mogelijk maar dit zijn wel nuttige en leuke dingen die ik in eerste instantie wilde.

Ohja, ook tijd terug naar garage geweest voor versnellingsbaklekkage, is helemaal niks aan de hand volgens de garage.. Vreemd hoor. Je ziet wel een (oude?) lekkage/zweterij van een ontluchtingsnippel, maar daar komt niks meer uit. Bij oliewissel maar even zien of de pan weer nat wordt, maar het lijkt vals alarm te zijn

xQGU4rP.jpg

Terug
Bovenaan