Mijn auto - Audi A7 2013 S Line 2.8 Quattro (vanaf pagina 5)

speedtouch zei:
Gave auto! Is hij toch wel comfortabel ondanks de vrij 'dunne' banden?

Merk bijna geen verschil tov de 18 inch velgen, het rijdt gewoon prima, absoluut niet stug. Wil zelf geen getrokken banden, maar deze kreeg ik erbij, dus eerst afrijden en dan een fatsoenlijke bandenmaat eromheen

Het oogt inderdaad wel even anders met de wielen ja !

Grill silver, even wennen, geen idee of ik het mooier vind op het moment.

abkKw8A.jpg

Letters van kofferklep af, en de vrouw heeft nog even voor het eerst een rondje gereden (ze vond het wel wat eng, slechte zicht vergeleken met haar mini)

I6vT6M7.jpg

9pMnuUb.jpg

rG9DhdR.jpg

Ik dacht vanmiddag dat ik je in de buurt van Etten-Leur zag rijden, maar er bestaan natuurlijk meerdere van die auto's met ook nog die velgen.

Kachelventilator v.v, deze was overleden. Helaas een paar dagen voor de hete dagen dus heb een paar dagen in een snikhete auto moeten rondrijden. Oh well, gelukkig heb ik een dakraam.

Als allereerst zekeringen gecheckt die goed bleken te zijn.
ReeXXWD.jpg

Vervolgens de oude eruitgesloopt.
ZUX1gFM.jpg

rUnznqN.jpg

Hella premium line kachelventilator. bijna 200 eu lichter.
tOpmYWP.jpg

And its back.
hozHnjg.jpg

Afdekplaat uiteraard ook weer op zn plaats, niet op foto.

Die grille staat goed zo! Het is volgens mij niet de originele, maar eentje die mooier is. Fraaie fix!

Stiekem ook wel noodzakelijk, want door de zilveren grille blijf je in mijn ogen zelfs met deze wielen nét boven het nivea 'fout'. Vind ze zelfs best wel mooi, maar vallen ze voor nu zo diep?

Thanks, vind de velgen zelf ook zeer geslaagd. Nog steeds twijfel ik om ze silver te laten maken deze winter.

Ze vallen te ver naar binnen, ongeveer 1 a 1,5 CM. De ET waarde is te hoog. Er komen nog een keer spacers tussen, denk 1CM rondom. Ik wil niet dat de velgen uit gaan steken.

Laatste tankbeurt 1 op 8,96 gedaan, op basis van getankte liters en km. Ook af en toe wat snelle ritjes (even goed hard optrekken) en ook 50% bebouwde kom, dus het kan nog stukken zuiniger, maar ik ben nu eenmaal een vlotte rijder anders had ik wel een 3 cilinder gekocht.

Het stomme is dat de boordcomputer gemiddeld veel hoger uitkomt (ongeveer 12 - 13L). En het viel mij op dat bij minimaal aanraken van het gaspedaal, de boordcomputer direct minimaal 9l/100km registreert, wat de gemiddelde hogere uitkomst dan verklaart.

Voor een 3,5L motor met 293PK is dit best prima.

Als voorbeeld, een vorige auto van me, een A4 B6 3.0 quattro station deed 1 op 8 gemiddeld, en had enkel 220PK en was 100kg lichter.

Smilespergallon zei:
Laatste tankbeurt 1 op 8,96 gedaan, op basis van getankte liters en km. Ook af en toe wat snelle ritjes (even goed hard optrekken) en ook 50% bebouwde kom, dus het kan nog stukken zuiniger, maar ik ben nu eenmaal een vlotte rijder anders had ik wel een 3 cilinder gekocht.

Het stomme is dat de boordcomputer gemiddeld veel hoger uitkomt (ongeveer 12 - 13L). En het viel mij op dat bij minimaal aanraken van het gaspedaal, de boordcomputer direct minimaal 9l/100km registreert, wat de gemiddelde hogere uitkomst dan verklaart.

Voor een 3,5L motor met 293PK is dit best prima.

Als voorbeeld, een vorige auto van me, een A4 B6 3.0 quattro station deed 1 op 8 gemiddeld, en had enkel 220PK en was 100kg lichter.
Dat is inderdaad een prima resultaat. De CL doet gemiddeld ook zoiets en met weinig moeite (Lees je aan de snelheid houden) 1 op 10. Blijft een mooie verschijning die CLS.(y)

Al maandenlang parkeren wij naast elkaar in de parkeergarage. Maar heb de eigenaar nog nooit gezien of gesproken.. :)

7HPjHst.jpg

QitEEoW.jpg

Hij was er altijd al met de CLS voordat ik 'm had echter parkeerde hij eerst altijd wat verderop of random op rustige plekken (en vaak dubbel maar daar zijn ze nu streng op in de garage) sinds ik 'm ook in die reeks neerzet, zet hij 'm er altijd vlak naast. (ik ben altijd wat vroeger en ga vroeger weg in de middag).

Blijft een schitterende auto, zo’n CLS.
Vooral in een opvallende samenstelling met rood leer (in mijn ogen) een vrij tijdloos ontwerp. Kan me nog herinneren wanneer ik voor het eerst een CLS in levende lijf zag, was in Cochum, herfstvakantie 2004. Erg mooie auto, de 2e versie kan mij minder bekoren.
Leuk om te lezen hoe je de auto bijhoudt.
Een guilty pleasure.

Wat me wel opvalt, op sommige foto’s lijken de achterbanden wel wat te ielig. Alsof de wanghoogte niet klopt, of de ET.

Dat vind ik ook dagdromer, het ontwerp is heel mooi met de tijd meegegaan en je ziet bij Mercedes tot op de dag van vandaag dat de cls hen een bepaalde kant op heeft gedrukt qua ontwerp. Als je kijkt naar de daklijnen, de coupé achtige lijnen, dan zie je dit terug in een heleboel modellen. Zelfs crossovers.

De banden zijn te smal en de et waarde is iets te hoog. Ik ga er nog spacers tussen zetten en ik wil dit jaar nog doorrijden op de banden aangezien deze splinternieuw zijn. Ik heb het setje tweedehands gekocht met de banden erbij. Dus dit wordt sowieso nog anders straks!

De reden dat ik de de cls zo goed onthouden heb is ook vanwege een gebeurtenis bij ons in de stad enkele jaren terug. Er is een complete glasbak per ongeluk leeggegooid midden op een cls zoals deze. Doodzonde.

Je zou eigenlijk die SL500 met rood interieur uit het ‘bijzondere auto te koop topic’ erbij moeten zetten ter vervanging van de Mini :T

Denk niet dat de vrouw daar vrolijk van wordt ... En mijn interieur is trouwens niet zo fel rood (op foto valt het roder uit, t is beetje tussen bordeaux rood en rood in)

De CLS is echt van een tijdloze schoonheid. Enige twijfeling vind ik de koplampen. Verder klopt die volledig. Welke bandenmaat heb je eigenlijk. De CL heeft achter 275 en voor 245. Dat worden prijzige winterbandjes.

Er zit nu 225/35/R20 aan de voorzijde en aan de achterzijde heb ik nu 245/30/R20.
Voorzijde zijn de velgen 8.5X20 (of 9x20? even een keer goed kijken) en hier komt 245/35/R20 omheen straks na de winter. En de achterste velgen zijn 10x20 en hier komt 285/30/R20 omheen.

In de winter ga ik op de originele velgen rijden, en die hebben 245 breed vanaf fabrieksaf. Zodra deze velgen eronder zitten ga ik de 20 inch velgen naar een powdercoater brengen, alleen twijfel ik tussen silver/antraciet/zwart.

Vandaag het tellerhuis van binnen en buiten schoongemaakt, dus ook de stof van binnen even verwijdert. Daarnaast irriteerde ik mij al vanaf dag 1 aan gekraak in het dashboard, bij elke oneffenheid of bocht hoorde je het dashboard meerdere keren kraken.

Nu opgelost met een stuk karton, deze drukt het dashboard heel licht omhoog in het midden waardoor het geluid geheel verdwenen is, en hopelijk blijft.

Karton is misschien een beetje beun, maar wel een mooie oplossing vind ik, ipv lijm of iets dergelijks. Dit zit diep in het dashboard, dus geen mens die het ziet.
VJ0Qib4.jpg

hQrK0Np.jpg

Mooie techniek onder de lelijke plastic kappen.

Wou nog even de luchtfilters controleren, zijn gelukkig recentelijk v.v, kan nooit kwaad dit te dubbelchecken.

GBNjwfr.jpg

gfsZhjh.jpg

3mExDPX.jpg

Ruiten v.v rondom van deuren, stoorde mij aan de krassen. Nu weer nette ruiten erin, met dezelfde blauwe tint.

Niet veel foto's gemaakt, alleen van deur linksachter, de anderen zijn dus ook gedaan.
oDpxhJ9.jpg

MWJvx38.jpg

Ik heb een andere radio besteld omdat de originele radio/navi aardig veroudert is. Geen bluetooth/usb/touch. De bestelde radio is een 8 inch android 9 unit speciaal voor de w219 en w211.

WS9cr3Z.jpg

Ook heb ik de veren van de kofferklep op een zachtere stand gezet omdat de kofferklep gigantisch hard open ging en dicht moest worden gedrukt. Aan beide kanten zit een veer. Van het middelste gat naar de achterste gezet.
HcXlSHm.jpg

Rondom wielspacers geplaatst. Voorruit vervangen met een donkere blauwe tint (de vorige had dit niet). Dit jaar doorrijden op de te smalle banden. In de winter de velgen laten powdercoaten en dan dikkere banden eromheen. Smart radio is ook geinstalleerd. Een paar foto's.

Fcz0D6F.jpg

Xq9kAaZ.jpg

r7MrAfO.jpg

0fgMMAz.jpg

kh4JBMP.jpg

fuyIvhV.jpg

CF5LbXt.jpg

In my opinion hoort een nette cls er zo uit te zien. Veel wassen en poetsen en dan genieten. Niet van die sjonnie velgen.

Terug
Bovenaan