Ja, tijd voor een update!
Het 'kleine' extraatje is dit :T. Ik zocht er al een tijdje naar, maar nieuw vind ik 80-100 euro toch een beetje te gek.
S40A7 by
Micha Collection, on Flickr
Verder een tijd terug met de Panda lekker een stuk gereden. Op de terugweg kwam ik Dennis (D. Elzinga) dus nog tegen en nog even langs Barri gereden. De Panda doet het verder perfect, nieuwe olie vindt hij wel fijn zo te voelen qua motorloop.
S40A1 by
S40A2 by
Op Ebay nieuwe schokdempers voor de Panda besteld. Ik wou graag Sachs rondom, die zijn net wat stugger en 'sportiever'. In Nederland waren ze erg duur, maar in Duitsland een stuk goedkoper. Het duurde alleen wel lang, maar gelukkig had ik geen haast. Daarnaast voor de Pony Sachs schokdemper inserts opgehaald in Rotterdam bij iemand die oude partijen opgekocht.
S40A3 by
Gisteren en vandaag bezig geweest met de achterdempers van de Panda eronder zetten. Dat was eigenlijk vrij eenvoudig. Los krijgen was even lastig omdat de rubbers redelijk vast zaten, ik vermoed gevulkaniseerd aan het metaal. Met een flinke schroevendraaier als wrikmechanisme toch los gekregen.
S40A4 by
S40A5 by
S40A6 by
De nieuwe rubbers er met een beetje kopervet in gezet en uiteraard alles weer op moment vast. Ook meteen de achterklep en alle holle ruimtes onder de achterbak in de tectyl gezet, ik lag er nu toch onder. Volgende week de schokdempers even testen :T.
De Pony; doet het prima. Qua remmen moet er nog even naar gekeken worden, wat dat vind ik nog niet optimaal. Afgelopen week dik 550km mee gereden, voor mijn doen heel veel... Onder andere afgelopen zaterdag bij Citromobiel geweest na het werken. Veel leuke reacties gehad en een aantal mensen nog een rondje laten doen, altijd leuk dit soort dingen delen met andere liefhebbers.
Zondag naar Youngtimer evenement geweest op Classic Park Boxtel. Ergens op driekwart op de heenweg (120km) hoor ik opeens een klap en gaat m'n olielampje branden. M'n eerste gedachte: carterpan er onderuit. Ik natuurlijk snel naar de kant, m'n broer reed achter me en zag olie uit de uitlaat ploffen. Stationair liep hij eventjes minder en oliedruk was nog steeds niet optimaal. Waarschijnlijk gewoon een backfire geweest, we reden al 10-15 minuten 120km/h en waarschijnlijk liet ik even gas los en wist de carburateur niet wat hij daarmee moest. Daarna rustig verder gereden en ook op de terugweg rustig gedaan, maar hij heeft geen slag meer mis geslagen. Het evenement zelf was leuk, maar vreselijk rustig. Gelukkig was EMW er, dus gezellig lullen over van alles en nog wat gegarandeerd. Wederom veel leuke reacties en een lekkere rit gehad. Overigens de afgelopen twee tanks 1:12,5 gereden, valt me niet tegen!
SP9A5 by
Nog wat plaatjes bij Bollenvelden hier in de omgeving.
SP9A1 by
SP9A2 by
SP9A3 by
SP9A4 by
Ook zondag na het Youngtimer event nog even langs Citromobiel geweest. Uiteraard was het al afgelopen toen ik om 17:15 aankwam, maar er was nog wel wat volk. Zo kwam ik nog even oog in oog te staan met m'n ex

.
SV15A1 by
SV15A2 by
SV15A3 by
Hij is (helaas!) alweer te koop, de eigenaar heeft interesse in een Visa GTI. Het weerzien was wel weer leuk, hij stond er prachtig bij.
Bij Carclean hadden ze een partij Poorboy's World opgekocht van een bedrijf in Duitsland wat ermee stopte. Een groot deel van deze producten was al wat ouder en kon dus niet worden verkocht bij de gewone artikelen. Daarom postten ze vorige week maandagmiddag op het forum dat de producten voor (zeer) lage prijzen te koop waren. Aangezien Carclean in Berkel en Rodenrijs zit en dat vanuit Delft niet zo ver is, had ik daar wel oren naar! Dinsdag stond ik als eerste om 9:15 op stoep om door de dozen te grabbelen. De opbrengst was dan ook niet mis. Ook nog wat zaken voor anderen mee genomen

.
Totale schade: 110 euro. Normale verkoopprijs zou 495 euro zijn.
SC1A1 by
SC1A2 by