Micha's Dierentuin - Panda Projectjes

Staat er mooi bij. Leuke velgjes ook. Die gele koplampen vind ik juist niet mooi. Of alles geel of alles normale kleur.

Danku danku danku allen. Leuke reacties allemaal :D!

Wouter82 zei:
Heb je hem eigenlijk al laten taxeren?
Nee, maar ik denk toch niet dat daar heel veel uit zou komen in de huidige staat. Als ik het ergens een keer gunstig kan laten doen kan ik het wel overwegen.

Bofkont zei:
Heerlijk poetswerk met de juiste spullen :D(y)
De juiste spullen maakt het poetsen leuk :T. Enige nadeel, je wilt steeds meer juiste spullen...

Micha D. zei:
De juiste spullen maakt het poetsen leuk :T. Enige nadeel, je wilt steeds meer juiste spullen...

Ik heb anders nog wel een poetsprojectje staan. Hey, alles om jou gelukkig te maken! :D

Wow, wat goed je poetswerk! Vanaf nu de D vervangen voor B(ofkont) , echt knap en mooi resultaat zeg! (y)

Pjötr zei:
Wow, wat goed je poetswerk! Vanaf nu de D vervangen voor B(ofkont)

:confused:
Nogal een compliment na al dat harde werk... ben je ineens Micha Dofkont???
Of snap ik het niet?
:)

Netjes hoor, hij glimt er weer op los!
Klaar voor een leuke oldtimer show om naartoe te gaan. ;)

Ennn... foto mislukto_O

2q1i1hg.jpg

Bedankt allemaal! Voor vrijdag staat (als het weer meewerkt) de E-klasse op het menu voor een flinke detail-sessie :cool:. Zin in.

Jammer van de foto Dennis, volgende keer stop ik even als daar de gelegenheid voor is!

Altai zei:
:confused:
Nogal een compliment na al dat harde werk... ben je ineens Micha Dofkont???
Of snap ik het niet?
:)
Hahahahahaha :).

Is het eigenlijk nog de eerste lak? Ik vind de Panda er zéér strak bij staan. Die lak lijkt wel nieuw!

Brent® zei:
Ik heb ook nog een MINI die wel een keer gepoetst wil worden! :p

Vast :T.

Barri zei:
Is het eigenlijk nog de eerste lak? Ik vind de Panda er zéér strak bij staan. Die lak lijkt wel nieuw!

Ik vermoed van wel. Hij is inderdaad nog wel erg netjes, al zijn dat dus vooral het dak en de motorkap, omdat ik die gepolijst heb. De rest zit vol met krassen, klein en groot. Maar dat gaat zeker nog aan bod komen :D.

Gewoon Dirk zei:
Mooi poetswerk weer meneer dofkont! Blijft toch een erg leuk ding om te zien jouw Panda.
Bedankt Dirk. Vind ik ook.

Ik heb nog een 'klein' extraatje gekocht voor de Panda, maar daarover later meer :LOL:.

Ja, tijd voor een update!

Het 'kleine' extraatje is dit :T. Ik zocht er al een tijdje naar, maar nieuw vind ik 80-100 euro toch een beetje te gek.

S40A7 by Micha Collection, on Flickr

Verder een tijd terug met de Panda lekker een stuk gereden. Op de terugweg kwam ik Dennis (D. Elzinga) dus nog tegen en nog even langs Barri gereden. De Panda doet het verder perfect, nieuwe olie vindt hij wel fijn zo te voelen qua motorloop.

S40A1 by Micha Collection, on Flickr

S40A2 by Micha Collection, on Flickr

Op Ebay nieuwe schokdempers voor de Panda besteld. Ik wou graag Sachs rondom, die zijn net wat stugger en 'sportiever'. In Nederland waren ze erg duur, maar in Duitsland een stuk goedkoper. Het duurde alleen wel lang, maar gelukkig had ik geen haast. Daarnaast voor de Pony Sachs schokdemper inserts opgehaald in Rotterdam bij iemand die oude partijen opgekocht.

S40A3 by Micha Collection, on Flickr

Gisteren en vandaag bezig geweest met de achterdempers van de Panda eronder zetten. Dat was eigenlijk vrij eenvoudig. Los krijgen was even lastig omdat de rubbers redelijk vast zaten, ik vermoed gevulkaniseerd aan het metaal. Met een flinke schroevendraaier als wrikmechanisme toch los gekregen.

S40A4 by Micha Collection, on Flickr

S40A5 by Micha Collection, on Flickr

S40A6 by Micha Collection, on Flickr

De nieuwe rubbers er met een beetje kopervet in gezet en uiteraard alles weer op moment vast. Ook meteen de achterklep en alle holle ruimtes onder de achterbak in de tectyl gezet, ik lag er nu toch onder. Volgende week de schokdempers even testen :T.

De Pony; doet het prima. Qua remmen moet er nog even naar gekeken worden, wat dat vind ik nog niet optimaal. Afgelopen week dik 550km mee gereden, voor mijn doen heel veel... Onder andere afgelopen zaterdag bij Citromobiel geweest na het werken. Veel leuke reacties gehad en een aantal mensen nog een rondje laten doen, altijd leuk dit soort dingen delen met andere liefhebbers.

Zondag naar Youngtimer evenement geweest op Classic Park Boxtel. Ergens op driekwart op de heenweg (120km) hoor ik opeens een klap en gaat m'n olielampje branden. M'n eerste gedachte: carterpan er onderuit. Ik natuurlijk snel naar de kant, m'n broer reed achter me en zag olie uit de uitlaat ploffen. Stationair liep hij eventjes minder en oliedruk was nog steeds niet optimaal. Waarschijnlijk gewoon een backfire geweest, we reden al 10-15 minuten 120km/h en waarschijnlijk liet ik even gas los en wist de carburateur niet wat hij daarmee moest. Daarna rustig verder gereden en ook op de terugweg rustig gedaan, maar hij heeft geen slag meer mis geslagen. Het evenement zelf was leuk, maar vreselijk rustig. Gelukkig was EMW er, dus gezellig lullen over van alles en nog wat gegarandeerd. Wederom veel leuke reacties en een lekkere rit gehad. Overigens de afgelopen twee tanks 1:12,5 gereden, valt me niet tegen!

SP9A5 by Micha Collection, on Flickr

Nog wat plaatjes bij Bollenvelden hier in de omgeving.

SP9A1 by Micha Collection, on Flickr

SP9A2 by Micha Collection, on Flickr

SP9A3 by Micha Collection, on Flickr

SP9A4 by Micha Collection, on Flickr

Ook zondag na het Youngtimer event nog even langs Citromobiel geweest. Uiteraard was het al afgelopen toen ik om 17:15 aankwam, maar er was nog wel wat volk. Zo kwam ik nog even oog in oog te staan met m'n ex :(.

SV15A1 by Micha Collection, on Flickr

SV15A2 by Micha Collection, on Flickr

SV15A3 by Micha Collection, on Flickr

Hij is (helaas!) alweer te koop, de eigenaar heeft interesse in een Visa GTI. Het weerzien was wel weer leuk, hij stond er prachtig bij.

Bij Carclean hadden ze een partij Poorboy's World opgekocht van een bedrijf in Duitsland wat ermee stopte. Een groot deel van deze producten was al wat ouder en kon dus niet worden verkocht bij de gewone artikelen. Daarom postten ze vorige week maandagmiddag op het forum dat de producten voor (zeer) lage prijzen te koop waren. Aangezien Carclean in Berkel en Rodenrijs zit en dat vanuit Delft niet zo ver is, had ik daar wel oren naar! Dinsdag stond ik als eerste om 9:15 op stoep om door de dozen te grabbelen. De opbrengst was dan ook niet mis. Ook nog wat zaken voor anderen mee genomen :).

Totale schade: 110 euro. Normale verkoopprijs zou 495 euro zijn.

SC1A1 by Micha Collection, on Flickr

SC1A2 by Micha Collection, on Flickr

Zo dan poets walhalla :eek:
Poorboys is mijn favoriete merk!!
Maar goed dat ik dit gemist heb, heb sowieso mijn kast overvol en eigenlijk niets nodig op het moment.

Heerlijke producten Micha!
Die natty's paste wax zal je ook zeer goed bevallen kan ik je zeggen, pure verwennerij :D
Net als de QD+

Ook goed bezig met die schokbrekers(y)
Heerlijke foto's ook.

@René: ik dacht al, als iemand hier blij van wordt ;). QD+ had ik al staan (op jouw aanraden) en hij is inderdaad erg fijn! Heel makkelijk en mooi resultaat. Die natty's paste heb ik afgelopen vrijdag de Ferrari mee gedaan, pohhh wat een heerlijke shine geeft dat. Echt een prachtige wetlook! En super makkelijk aan te brengen. Die Spray & Wipe is ook fijn trouwens, lekker makkelijk in gebruik en droogt mooi op. Voorlopig weer genoeg om mee te spelen :p.

@Ralph: Bedankt!

Ze stonden er beide ook goed bij op het AMK Festival laatst, de beer op je passagiersstoel viel ook lekker op!

Staan ook mooi in een vlog:

y4mm2e6rIkkYvNKeJZAC5j4tIFicS5lqktMhfuHhESx5m0Av3IFXLANtmc6IQzj9VQnwdpDo4LOXFBt6IkyjJXEt8QHL5OaaZysxTs7ptDGwWvJzGgbmpK8aznUVTxkSD534hqcCdXbf4rlaliSud8pd0UKaJhkOgHThAYCt8t0Ubw5HARpmCQSevD3hP_vpMs2GgnpK1lww4pMpKA4NAATSQ

Gave update blijven 2 leuke wagens, gebruik je zo voor je dagelijks vervoer ook in de winter? Mag ik vragen waar als die verschillende poetsmiddelen voor zijn? Ik heb trouwens dagen geleden voor het laastst gepoetst en de auto is nu alweer niet meer blinkend, bestaat er een poetsmiddel voor langdurige shine toevallig:T

@Elco: Oja, daar was ik ook nog geweest :D. Ik zag hem inderdaad voorbij komen, leuk!

@Wouter: Oops, ik wist niet dat je dat ook gebruikte :confused:.

@Damian: Ik gebruik ze in de winter allebei niet, dan maak ik wat vaker gebruik van m'n OV-kaart. Die poestmiddelen, waar zal ik beginnen. Het is een beetje veel om allemaal uit te leggen, of je moet specifiek iets willen weten. Anders even op de site van Carclean kijken :D. Overigens zou je voor een langdurige bescherming kunnen kijken naar een goede wax die langdurig blijft zitten, maar het beste zou toch wel een coating zijn. Dat is alleen niet iets wat je zomaar even aanbrengt. Dan moet je auto echt volledig voorbereid worden. Met waxen is het overigens ook het best om te kleien, reinigen en ontvetten voordat je het aanbrengt.

Met alles uitleggen ben je volgend jaar nog niet klaar met typen;) Wat is de meest rechter fles met oranje inhoud? Ik denk dat zo'n wax voor mij als poets leek wel voldoende zal zijn, lijkt me erg mooi spul(y)

Die rechter fles is 'gewoon' shampoo. Best fijn spul moet ik zeggen. Het zorgt voor een iets gladdere lak tijdens het wassen zodat het water er beter afloopt. Is daarna wel weer snel verdwenen overigens, maar het is dan ook geen wax :).

Afgelopen woensdag hadden we met het studententeam waar ik in zit een Tracktest. Met Forze Delft bouwen we een waterstofraceauto waarmee we mee gaan doen aan de Dutch Supercar Challenge op Assen tijdens de Gamma Racing Days van 4 tot 6 augustus.

In Lelystad hebben we getest en daar heb ik deze plaat geschoten waar ik toch wel een beetje trots op ben. 's Nachts foto's maken bleek toch niet zo gemakkelijk namelijk o_O.

Forze VII on Lelystad RDW track by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Zo, vandaag lekker heen en weer gereden. Eerst vanuit Delft naar Den Haag om een aantal dingen op te halen bij een medeforummer van Carclean forum, namelijk de Gyeon Silk Dryer, Monello Hand Detailing pad (geel polishing en zwart finishing) en nog twee kniepads voor tijdens het werken (Monello Tappeto, niet op de foto). Toen naar Carclean gereden om m'n bestelling op te halen, erg blij mee, kan niet wachten om aan de slag te gaan :D. Het enige waar ik nog even op wacht is Monello Lancia Foam Kit voor m'n nieuwe hogedrukspuit.

SC1A3 by Micha Collection, on Flickr

Toen vanuit Berkel en Rodenrijs naar de Brezan gereden en een pot Rustyco gehaald op aanraden van Ruud. Kijken wat ik daarmee kan bewerkstelligen.

Zo dan je bent goed op dreef met je auto poetsen zeg.
Trouwens ook een prachtfoto van die race auto :cool:

Nu je toch zo met het poetsen ben (ik leer er nog weleens van); ik bedacht me dat het dak van je Pony ook weleens aardig kon opknappen. Ik heb het idee dat de slechte plekken puur de blanke laklaag zijn. Met heel fijn schuren en daarna polijsten zou je dat moeten kunnen oplossen.

Bedankt Bofkont! Voor de volgende keer alweer wat spulletjes op de verlanglijst staan, zoals het een goed poetser betaamt :T.

Engineer, dat is zeker een goed idee. Ik wil eigenlijk binnenkort een lakdiktemeter gaan aanschaffen om te bekijken hoeveel 'vlees' ik nog in de kuip heb, alvorens ik begin met schuren en dergelijke. Maar inderdaad, dat dak kan wel wat werk gebruiken :D.

Dat plaatje is erg flauw....en daarom ook best wel grappig ghehehe :)

Heftige verzameling carclean spul trouwens Micha! Lekker hoor :cool:
Ik moet binnenkort ook maar weer eens aan de slag met poetsen.....alweer een flinke poos niet gedaan!

Thanks heren. Nog niet gebruikt, alles staat geduldig in m'n studentenkamertje gewacht om mee genomen te worden. Jammer genoeg dit weekend niet zo veel, dus nog even geduld :D.

Damianw26 zei:
Inderdaad mooie collectie, heb je de gyeon doek al gebruikt? Echt een top ding!
Zaterdag inderdaad de Silk Dryer gebruikt, fijne doek. Enige nadeel vind ik dat je maar een kant kunt gebruiken :T. Maar de dichte microvezel-lus zorgt er wel voor dat hij veel water kan opnemen, dus wat dat betreft positief!

Straks even Bathe+ op de Panda testen, ben echt heel benieuwd :D.

M'n Panda maar eens een goede schoonmaakbeurt gegeven. Wou hem eerste alleen wassen, maar dat liep een beetje uit de hand.

1. HD (hoge drukreiniger) afspoelen
2. Wassen met PB Superslick & Studs
3. Met HD afspoelen, drogen (meteen Gyeon Silk Dryer geprobeerd, fijne doek)
4. Auto geprept met Gyeon Prep (makkelijk verwerkbaar spul, erg zuinig in gebruik)
5. Ramen in vers laagje RainX (aanbrengen en vrijwel direct afspoelen werkt voor mij erg goed)
6. Lak voorzien van PB Black Hole (van de oude voorraad actie van Carclean. Eerste paar kneepjes kwamen er (ondanks heel goed schudden) toch 'geschift' uit, olie en smurrie gescheiden. Gelukkig ging het daarna goed)
7. Getwijfeld
8. Tijdens het twijfelen m'n banden schoon gemaakt met PB APC 1:4 en m'n velgen in de Non-Ferro
9. Uiteindelijk toch voor PB Blue Natty's Paste gegaan ipv. Collinite 845
10. Gefinished met een rondje Bathe+ rechtstreeks op de mitt

Paar dingen die me opvielen.

1. Ik wil nooit meer zonder HD
2. Ik had eerder Gyeon Prep moeten kopen
3. Black Hole deed voor mijn gevoel niet héél veel
4. Blue Natty's Paste geeft echt een fantastische beading én sheeting
5. Bathe+ geeft een nog fantastischere beading en sheeting

S41A1 by Micha Collection, on Flickr

S41A2 by Micha Collection, on Flickr

S41A3 by Micha Collection, on Flickr

S41A4 by Micha Collection, on Flickr

Geweldig resultaat, mooi dat ie bevalt en de rest ook! Black hole heeft wel iets gedaan, en werkt best waterafstotend deed puur mijn oude wax niet. Ik heb toch de collonite besteld, mijn oude wax komt wel op op de audi:T

Overigens, wat raad jij aan nog te gebruiken aan poetsproducten:

Mijn auto is nu viezig, stappenplan zou dan zijn:

-Heel goed afspuiten met hogedrukspuit
-Wassen met de mitt en dat duitse pure blablab sop
-Afspoelen met hogedrukspuit
-Drogen met gyeon doek
-Collonite 845 aanbrengen
-Nog een keer black hole na de wax?

Altijd leuk om te zien dat een auto goed wordt onderhouden.

Alleen ik zie de meerwaarde van al die dure poetsspullen niet zo. Ikzelf hou het bij wassen met Dreft, daarna Turtlewax, bumpers met OKwax en banden eventueel inspuiten (ook van Turtle), krijg ik zelfde resultaat puur wat ik op de foto's zie.
Hogedrukspuit is idd handig om de onderkant schoon te spuiten na pekelperiode :D . Ook om het balkon schoon te spuiten :) .

Terug
Bovenaan