Micha's Dierentuin - Panda Projectjes

Dinsdag gaat de 350 naar Mercedes-Benz in Haarlem om te worden uitgelezen. Het lampje ging weer uit, na een week te hebben gebrand.

Overigens gaat de auto pas over een tijdje terug naar de dealer van aankoop voor de remschijven, want ze waren nu druk.

En de Saab is ook verkocht vandaag. Uiteindelijk goede prijs voor gekregen, wel een stuk onder de richtprijs, maar binnen onze grens.

Even snel twee foto's. Dit weekend druk bezig geweest met allerlei dingen (Saab verkopen en opgehaald) geen tijd gehad om echt eens goede foto's te maken. Zelf wel de 350 meegenomen naar een feestje Zaterdag, maar wat rijdt dat lekker!! De AMG op comfort veert net als de 350 op sport, maar op comfort deint hij echt heerlijk over de drempels. En er zit goede vaart in ook. Remmen zijn wel echt krom, dus dat moet wel worden opgelost.

Even twee snelle shots.
IMGP6317%20klein.jpg

IMGP6364%20klein.jpg

En afgelopen week of de week daarvoor de Panda over de 110.000 heen gereden (let ook op de snelheid :cool: :)).

S25A1 by Micha Panda, on Flickr

Trouwens prachtige Benzen ook, stiekem vind ik de W211 toch mooier, oogt zo heerlijk klassiek nog met die prachtige neus.
Samen met de W210 mijn favoriete E klasse.

Thanks René. Zelf vind ik de W211 inderdaad ook mooier, een stuk klassieker. De W212 (of eigenlijk S212 in dit geval) is weer een stuk imposanter en wat chiquer.

Qua interieur ben ik er nog niet helemaal uit. De kleurstelling van de 350 vind ik zonder twijfel mooier, maar het ontwerp van de AMG is misschien wel weer mooier :LOL:.

Ook de CLK, Sportcoupé en C-klasse uit die tijd zijn in mijn ogen echt heel mooie auto's. Jammer dat de roest ze ook zo lekker vindt.
Maar gave foto's hoor! Strakke bak, die T. (y)

Thanks Rob, jullie houden nog echt goede foto's van me tegoed.

De AMG roest gelukkig niet, maar ik moet zeggen dat dat volgens mij vooral de C-klasses zijn die roesten. We houden het in ieder geval in de gaten :).

Micha D. zei:
Thanks René. Zelf vind ik de W211 inderdaad ook mooier, een stuk klassieker. De W212 (of eigenlijk S212 in dit geval) is weer een stuk imposanter en wat chiquer.

Qua interieur ben ik er nog niet helemaal uit. De kleurstelling van de 350 vind ik zonder twijfel mooier, maar het ontwerp van de AMG is misschien wel weer mooier :LOL:.

Ik tip de W211 E 63 AMG dan ook als een toekomstige klassieker. Nog meer dan de 55 AMG. Vanwege de Hubraum motor.

Is er toevallig iemand die in de buurt van Nijmegen woont en voor mij iets op wilt halen? Het is klein. De verkoper wou het zelf niet opsturen, maar misschien iemand van het forum wel. Ik betaal uiteraard de verzendkosten en eventueel vergoeding voor brandstof en dergelijke :LOL:.

En je krijgt eeuwige dank :).

Micha D. zei:
Is er toevallig iemand die in de buurt van Nijmegen woont en voor mij iets op wilt halen? Het is klein. De verkoper wou het zelf niet opsturen, maar misschien iemand van het forum wel. Ik betaal uiteraard de verzendkosten en eventueel vergoeding voor brandstof en dergelijke :LOL:.

Mooie E350. En de E55 is bruut. Ik heb er een zien rijden en met de eigenaar gesproken in Eindhoven, een zwarte erg mooi.

Maar over je pakketje, als ik er tijd voor zou hebben dan zou ik het wel ff vlug gedaan hebben maar het is een uur met de trein heen en weer.
Dus die 2 uur die dat kost....zijn net ff teveel..Sorry.

Thanks man!

Nee, dat is echt te gek, ook niet echt in de buurt dan :). Wel bedankt voor het overwegen überhaupt.

Micha D. zei:
Thanks man!

Nee, dat is echt te gek, ook niet echt in de buurt dan :). Wel bedankt voor het overwegen überhaupt.

Het is 20 minuten met de auto....dus in dat perspectief valt het reuze mee. Maar zoals we weten werkt het OV niet.
En dat geeft dan gelijk aan wat er mis is, ik moet eerst naar den Bosch voordat ik naar Nijmegen kan.

Maar ja ik heb woensdag 1 juli een auto hier alleen dan zou ik naar Utrecht gaan daarna en dat is dan ook de andere kant op....

Mooie MB de E350(y) Zonde dat een deel van het wagenpark het veld moest ruimen, maar in zo'n periode meer dan begrijpelijk.

Hopelijk worden de aanloop probleempjes binnenkort naar tevredenheid opgelost!

Micha D. zei:

Ik wil best even voor je op en neer gaan hoor. Antwerpen-Nijmegen-Delft-Antwerpen is 141 km plus 130 km plus 117 km, is 388 km. Ik zal rustig rijden, dus dan verbruikt de Crown maar 1:5. Dus maar 77,6 liter...
Hoe graag wou je het ook alweer hebben? :D

Leuke Foto's, die van de Benz vind ik echt geniaal!

ik ben dus niet de enige die ronde-kilometerstanden-foto's maakt! (y)

Ik kan nu wel gaan aanbieden dat ik hem wil halen, maar ook ik woon niet echt in de buurt...

Rob0032 zei:
Micha D. zei:

Ik wil best even voor je op en neer gaan hoor. Antwerpen-Nijmegen-Delft-Antwerpen is 141 km plus 130 km plus 117 km, is 388 km. Ik zal rustig rijden, dus dan verbruikt de Crown maar 1:5. Dus maar 77,6 liter...

Anders leg je er een D-4D blok in, Rob. :)

Rob0032 zei:
Micha D. zei:

Dan kan hij net zo goed de Ferrari pakken. Dan ben je slechts 56 liter benzine kwijt. :D

Bofkont zei:
De W211 heeft amper last van roest, de W210 was/is een drama nog steeds.
Klopt inderdaad wel, de W211 is qua elektronica wel een drama...

S-RS zei:
Mooie MB de E350(y) Zonde dat een deel van het wagenpark het veld moest ruimen, maar in zo'n periode meer dan begrijpelijk.

Hopelijk worden de aanloop probleempjes binnenkort naar tevredenheid opgelost!
Bedankt man. Komt vast goed met die probleempjes. Gelukkig bij een dealer gekocht met garantie, scheelt toch een hoop gezeik.

Rob0032 zei:
Jaja, voor dat geld ga ik wel fietsen :T.

Pjötr zei:
Leuke Foto's, die van de Benz vind ik echt geniaal!

ik ben dus niet de enige die ronde-kilometerstanden-foto's maakt! (y)

Ik kan nu wel gaan aanbieden dat ik hem wil halen, maar ook ik woon niet echt in de buurt...
Thanks! Nee je bent zeker niet de enige. Al was dit de eerste echt ronde die ik heb gemaakt met m'n Panda, ik kocht hem met 102.190...

Joël D. zei:
Dan kan hij net zo goed de Ferrari pakken. Dan ben je slechts 56 liter benzine kwijt. :D
Klinkt ook helemaal niet verkeerd :D.

Joël D. zei:
Rob0032 zei:
Micha D. zei:

En waarschijnlijk gaat het net ietsje sneller.

Micha D. zei:
Thanks! Nee je bent zeker niet de enige. Al was dit de eerste echt ronde die ik heb gemaakt met m'n Panda, ik kocht hem met 102.190...

Ik probeer van elke ronde stand één te maken, de laatste was 194.000 in de Hyundai. (Nerdy ik weet het)

Laatste tijd erg druk geweest, dus even een inhaalslag :).

Bij de Ikea is het altijd lastig een passend parkeervak te vinden…

S26A1 by Micha Panda, on Flickr

In Haarlem gelukkig niet…

S26A2 by Micha Panda, on Flickr

En weer even serieus. Eindelijk een setje originele platen voor m’n auto, zitten vast met klittenband en kunnen er dus eenvoudig op en af :). Leuk voor evenementen vooral.

S26A3 by Micha Panda, on Flickr

S26A4 by Micha Panda, on Flickr

En ook een origineel dealerstickertje laten printen! Gaat mooi over de krassen die in de achterklep zaten.

S26A5 by Micha Panda, on Flickr

Paar weken geleden Mattijs op bezoek gehad. Een volledig kale Panda 34 tov. Een ‘luxe’ 45, verschil is niet zo groot :p.

S26A6 by Micha Panda, on Flickr

S26A7 by Micha Panda, on Flickr

En m’n broer en ouders nog even op bezoek gehad.

S26A8 by Micha Panda, on Flickr

Samen met de leenauto van m’n ouders.

S26A9 by Micha Panda, on Flickr

S26A10 by Micha Panda, on Flickr

S26A11 by Micha Panda, on Flickr

En op Italia à Zandvoort een paar plaatjes

S26A12 by Micha Panda, on Flickr

S26A13 by Micha Panda, on Flickr

S26A14 by Micha Panda, on Flickr

Toen zag ik een bericht voorbij komen dat er een Panda in mijn kleur op de sloop stond. Dus Mattijs is toen die kant op gereden en heeft een aantal onderdelen voor mij meegenomen.

Nieuwe bestuurdersdeur

S26A15 by Micha Panda, on Flickr

Zit wel een deukje in, maar die komt er wel uit.

S26A16 by Micha Panda, on Flickr

Verder volledig roestvrij in de hoeken, alleen op de onderkant in het midden zit een roestplek. Ga ik nog aanpakken.

S26A17 by Micha Panda, on Flickr

S26A18 by Micha Panda, on Flickr

S26A19 by Micha Panda, on Flickr

S26A20 by Micha Panda, on Flickr

En een achterklep voor een goede prijs, kon ik niet laten liggen.

S26A21 by Micha Panda, on Flickr

S26A22 by Micha Panda, on Flickr

S26A24 by Micha Panda, on Flickr

S26A23 by Micha Panda, on Flickr

Nieuw hemeltje, want die van mij is helemaal vergaan.

S26A25 by Micha Panda, on Flickr

En als laatste.

S26A26 by Micha Panda, on Flickr

S26A27 by Micha Panda, on Flickr

Meteen gisteren de stoelen gestript, bekleding er helemaal af en gewassen (in de badkuip met lauw water). Kwam een zooitje troep vanaf. Een stoel is qua rugleuning flink vergaan, dus daar moet ik een van m’n eigen stoelen voor opofferen, dan kan ik van 4 stoelen 2 of 3 goede maken.

En dit weekend de hele oprit van nieuw grind voorzien, dus de Panda kan weer in de garage :)!

S26A28 by Micha Panda, on Flickr

Gisteren m'n eerste echte vakantiedag, dus aan de slag gegaan.

Grille eraf, hij stond onderaan te ver naar voren dus dat moest anders.

Hoe het was

S27A1 by Micha Panda, on Flickr

S27A2 by Micha Panda, on Flickr

S27A3 by Micha Panda, on Flickr

De aan de achterkant een aantal randjes weggesneden. Vervolgens de grille meegenomen en naar een spuiter toe gereden. Daar gevraagd hoeveel het zou kosten om hem te laten spuiten. Toen kreeg ik een stuk Scotch-Brite in m'n handen gedrukt en moet ik hem daarna ontvetten. Vervolgens spoot hij er een laag primer overheen en kon ik weer vertrekken? Wat het kostte... niets (y). Waar vind je dat nog! Dus thuis aan de slag gegaan met de spuitbus die ik nog had staat!

S27A4 by Micha Panda, on Flickr

S27A5 by Micha Panda, on Flickr

S27A6 by Micha Panda, on Flickr

:D! Nu nog iets bedenken voor het logo!

Leuk, maar ook wel wat eindeloos, project! Ik heb zojuist even op Leboncoin gekeken naar Panda's, wie weet besmet je me nog. :D

Wouter82 zei:
Zag ik jou nou gisteravond in een beige Panda in Den Haag? :confused:
Als m'n topic nou zou lezen dan zou je weten dat dat waarschijnlijk Mattijs is geweest :T.

der Magistrat zei:
Leuk, maar ook wel wat eindeloos, project! Ik heb zojuist even op Leboncoin gekeken naar Panda's, wie weet besmet je me nog. :D
Haha, het is zo eindeloos als je het zelf maakt :). Ik creëer weer steeds klusjes voor mezelf, zoals die grille. Ach, ik vind het leuk. Succes met het weerstaan van het Pandavirus :D.

Leuke grille zo, ben heel benieuwd hoe het gemonteerd staat. Mooie foto's ook van Italia a Zandvoort. De oude platen staan 'm erg goed. Ben benieuwd wat je met het logo op de neus gaat doen. Misschien een Ferrari-paardje? Krab 'm even van de 456 af of zo. ;)

Rob0032 zei:
Leuke grille zo, ben heel benieuwd hoe het gemonteerd staat. Mooie foto's ook van Italia a Zandvoort. De oude platen staan 'm erg goed. Ben benieuwd wat je met het logo op de neus gaat doen. Misschien een Ferrari-paardje? Krab 'm even van de 456 af of zo. ;)

Thanks Rob! Die staat bij Kroymans, dus helaas :).

Micha D. zei:
Rob0032 zei:

Thanks Rob! Die staat bij Kroymans, dus helaas :).

Te koop of in onderhoud?

In beide gevallen: heel pijnlijk!

Zo. Zomertijd. En zomer wil zeggen, grote klussen aanpakken. Om te beginnen had ik natuurlijk de grill al verwijderd en gespoten, daarbij kwam ik dit nog tegen.

S28A1 by Micha Panda, on Flickr

Goed kaal gemaakt en in de hammerite gezet.

S28A2 by Micha Panda, on Flickr

Dan de motorkap, deze wou ik eigenlijk alleen in de tectyl zetten, maar ik kwam dit randje tegen. Normaal zie je het niet, maar nu dus wel. Snel maar wat aan gedaan.
S28A3 by Micha Panda, on Flickr

S28A4 by Micha Panda, on Flickr

S28A5 by Micha Panda, on Flickr

S28A6 by Micha Panda, on Flickr

S28A7 by Micha Panda, on Flickr

S28A8 by Micha Panda, on Flickr

Omdat hierna m’n blauwe lak op was maar aan iets anders begonnen. Strippen!

S28A9 by Micha Panda, on Flickr

En vervolgens beugels loshalen, schuren met Scotch-Brite (een soort schuurpapier voor kunststof, met een hele fijne textuur waardoor je in de poriën van het kunststof kunt schuren zonder dat de textuur van het kunststof weg gaat), daarna ontvetten en in de kunststofprimer. Vervolgens aflakken totdat het gedekt is.

S28A10 by Micha Panda, on Flickr

Toen de achterbumper eraf getrokken. Toen ik de beugels wou loshalen liep ik tegen een probleem aan. Dat ging namelijk niet. De bouten waren volledig vastgeroest op de moeren en daar was met geen dopsleutel of griptang iets aan te doen. Na een aantal keer proberen waren de moeren rond ipv zeshoekig en was het dus helemaal verloren.

Dan maar de spiegels doen. Zelfde principe als de bumper.

S28A12 by Micha Panda, on Flickr

S28A13 by Micha Panda, on Flickr

De volgende dag met m’n vader en een slijptol de bouten afgeslepen, een helse klus geweest, maar het is gelukt zonder de bumper te slopen. Dus, wederom schuren, kunststofprimer en lak!

S28A14 by Micha Panda, on Flickr

S28A15 by Micha Panda, on Flickr

S28A16 by Micha Panda, on Flickr

En even losjes erop gehangen. Moest nog nieuwe slotbouten halen uiteraard. Daarnaast moeten de steunen nog in de lak en wil ik de randjes aan de zijkant nog lakken in dezelfde kleur als de bumper.

S28A17 by Micha Panda, on Flickr

Thanks! Is inderdaad, al zeg ik het zelf, erg mooi geworden :T.

Nog wat plaatjes van de Mercedes in Oost-Duitsland.

23rpvv6.jpg

14b8bjd.jpg

rjpet5.jpg

vfc8i8.jpg

Allemachtig wat een mooie foto's van die E:eek:
Prachtige wagen en een verbluffende omgeving ook.
De wagen glimt ook als een malle, wordt er bijna opgewonden van :)

Trouwens ook erg leuk dat je een Panda zo kunt waarderen, met zoveel leuk speelgoed thuis als een ferrari/AMG etc etc lijkt me dat niet vanzelfsprekend.

Eindelijk de bumpers aangepakt. Na jaren van slordigheid en automobiele nonchalance is er toch een einde gekomen en ontstaat er zowaar een strakke youngtimer! Heel erg netjes en knap gedaan. Goed van je dat je zoiets zelf gewoon aandurft en aanpakt. Daar is lef voor nodig. (y)

Mooie foto's ook van de taxi. Geweldig ding en het moet een heerlijke auto zijn om naar Duitsland te rijden, maar ik voel er gewoon niet zo veel bij.
Nee, ik ben voornamelijk in m'n nopjes over de aangepakte bumpers. Dingen zaten ontzettend in het zicht en de imperfecte staat ervan was duidelijk zichtbaar. Maar Micha, nu wel voorzichtig zijn met je gebakje!

Bofkont zei:
Allemachtig wat een mooie foto's van die E:eek:
Prachtige wagen en een verbluffende omgeving ook.
De wagen glimt ook als een malle, wordt er bijna opgewonden van :)

Trouwens ook erg leuk dat je een Panda zo kunt waarderen, met zoveel leuk speelgoed thuis als een ferrari/AMG etc etc lijkt me dat niet vanzelfsprekend.
Haha, en hij was niet eens gewassen :LOL:. Thanks René! Omgeving was echt geweldig voor foto's.

En ach, de Panda is de enige auto met charme als je het mij vraagt. De Ferrari is geweldig om in te rijden hoor, Joël en ik hebben hem opgehaald uit Hilversum en dat was weer genieten, maar stap in de Panda en je krijgt een glimlach op je gezicht. Inmiddels al een paar weken niet gereden en ik mis het wel. Gelukkig staat er nog een 350 op de oprit die af en toe naar buiten mag.

voiture zei:
Erg mooie foto's inderdaad (y).
Thanks!

haarr zei:
Mooie foto's, zouden zo in de folder kunnen. (y)
Merci :).

Rob0032 zei:
Eindelijk de bumpers aangepakt. Na jaren van slordigheid en automobiele nonchalance is er toch een einde gekomen en ontstaat er zowaar een strakke youngtimer! Heel erg netjes en knap gedaan. Goed van je dat je zoiets zelf gewoon aandurft en aanpakt. Daar is lef voor nodig. (y)

Mooie foto's ook van de taxi. Geweldig ding en het moet een heerlijke auto zijn om naar Duitsland te rijden, maar ik voel er gewoon niet zo veel bij.
Nee, ik ben voornamelijk in m'n nopjes over de aangepakte bumpers. Dingen zaten ontzettend in het zicht en de imperfecte staat ervan was duidelijk zichtbaar. Maar Micha, nu wel voorzichtig zijn met je gebakje!
Thanks Rob :). Je raakt precies een punt van wat ik nu wel jammer vind, vroeger was de Panda altijd een beetje een gebruiksobject, waar een krasje op m'n bumper niet zoveel uitmaakt (je zag het toch niet tussen die 50 tinten grijs). Nu moet ik voorzichtig gaan doen :(.

Terug
Bovenaan