Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

0263196722004.jpg

2 generaties S-Klasse naast elkaar, wat een klein autootje is die W116 naast een W140 :D

Maar Barri, zoiets gaat je vriendin waarschijnlijk nooit goedkeuren?
Het is mijn geld hè :)
Maar het zou dan de vierde auto worden, beetje onnodig dus. Maarja, wel leuk :D

Die bij Auto Timon is ook gaaf zeg! Maar dat heeft natuurlijk ook zo z'n prijs.

Barri zei:
Maar Barri, zoiets gaat je vriendin waarschijnlijk nooit goedkeuren?
Het is mijn geld hè :)
Maar het zou dan de vierde auto worden, beetje onnodig dus. Maarja, wel leuk :D

Die bij Auto Timon is ook gaaf zeg! Maar dat heeft natuurlijk ook zo z'n prijs.
Totdat ze er in gereden heeft. Geloof mij maar als ervaringsdeskundige:)

Zo die blauwe met het rode interieur is erg gaaf. Komt dus bij Bosloh vandaan? Wat kan hij over de auto vertellen?

Beros zei:
Zo die blauwe met het rode interieur is erg gaaf. Komt dus bij Bosloh vandaan? Wat kan hij over de auto vertellen?

Hij leest niet meer mee hier, maar wellicht dat hij reageert op een PB?

Hoi allen,

Remember me? jan 2014 witte 200d 122000 km gekocht bij W124STER. Teller nu 142000 km, eergister apk + grote beurt, geen problemen. In 2014 enkel voorpijp + uitlaat vervangen ivm gaatjes door roest. Rijd nog super.

Uitdagingen:

roestplekjes
loslatende deurpanelen bovenaan (is een kwaal, blauw interieur)

Deze gaat nog niet weg ;)

groeten!

Goed om te horen. (y)

De mijne staat as we speak bij de garage. Kapotte koplamp bleek aan een te warm geworden stekkertje te liggen. Wat ik bovendien vreesde bleek te kloppen: uitlaat lek. En niet 'klein-gaatje-dat lassen-we-even-dicht'-lek. Nee, echt lek. Na twee serieuze winters vol sneeuw, ijs en pekel eigenlijk nauwelijks een verrassing. Dat wordt dus ook meteen gemaakt.

MartinduRuisseau zei:

Klopt inderdaad. Ik weet nog dat destijds een kennis dat ook had (300d, wit met blauw interieur). Dat was al in 1991, de auto (1987) was toen slechts 4 jaar oud.

R W D zei:
MartinduRuisseau zei:

Klopt inderdaad. Ik weet nog dat destijds een kennis dat ook had (300d, wit met blauw interieur). Dat was al in 1991, de auto (1987) was toen slechts 4 jaar oud.

Is dat de beroemde en geroemde W124 kwaliteit? :LOL:

Mijn Twingo is ook vier jaar en is nog als nieuw. :T

Zeker Zemelaar, er gaat natuurlijk niets, echt helemaal niets boven een Twingo. Daarbij vergeleken is een W124 maar bagger! Ik snap dan ook niet dat jij (bovendien als gelukkige eigenaar van zo'n kwalitatief hoogstandje) altijd maar post in het "Teutonen-rotzooi-topic" i.p.v. het Fransrijderstopic. ;)

Ik heb 7 jaar geleden een 250D uit '91 bij Nijkamp gekocht. Toen met 80k op de teller. Inmiddels ben ik de 3ton voorbij, bijna 250 000 km gereden.
Wat is er aan gebeurd?

- de multiriem en spanwielen een paar keer
- wat ophangrubbers en stuurkogels links-rechts (fusee?)
- uitlaat middendemper en achterdemper. Voorstuk zit er nog origineel op.
- remschijven en blokjes een paar keer
- stuurslot vervangen (bekend "probleem")
- gloeibougies 1 keer
- de dynamo vervangen

Meer kan ik mij niet herinneren, zou ik moeten nakijken want heb alles wel bijgehouden maar ik heb letterlijk jaren zonder onderhoud behalve olie verversen ertussen bij 25-35 000 km per jaar. Ja, wat dashboard lampjes en andere lampen maar verder?

Nu begint er na 7 jaar pekel (Finland) wel wat roest te komen hier en daar. :cry:

Ik denk dat ik maar een Twingo koop. :rolleyes:

Een twingo is natuurlijk beter dan een w124, ze mankeren nooit wat dus ik ga m'n auto's wegdoen en er twingo's voor terugkopen.

Misschien dat Renault er dan ook een servicemonteur voor het onderhoud bij levert :confused:

Wij hebben sinds kort thuis een Twingo van 2000. Die moet niet te lang blijven zie ik, want overal zie je wel roestblaasjes. Dat hadden ze echt niet goed door... Maarja, om daarvoor nou de Twingo te ruilen voor een W124... Wel gaaf :D

Jij pepert ons net iets te vaak in dat je een Twingo rijdt. De auto die wij allen wel willen, maar niet durven/kunnen kopen. Het is gewoon jaloezie dus.....:)

Dat begrijp ik wel. Het is ook niet niks, zo'n Twingo. Je voelt je heer en meester op de weg. Slechts weinigen gegeven.

Werkelijk? Over Twingo's ouwehoeren in een Sacco-topic?
Image00004.jpg

Bij de Consumentenbond heeft men het over vervoersmiddelen voor consumenten. En consumenten rijden geen W124. Die rijden Twingo.
Doe ze de groeten op het consumentenbondforum.
En lees daar hoe goed de Twingo afsteekt tegen de Hyundai I12 Allure. Of Kia F'eed Tropical Limited Edition.

Of hoe ze ook mogen heten.

Mercedes-Benz-E-class-w124-model-range.jpg

Ja. Alleen begrepen ze niet waarom de inkopper werd afgekeurd na zo'n prachtige voorzet. ;)

Zemelaar zei:
Dionysus zei:
Werkelijk? Over Twingo's ouwehoeren in een Sacco-topic?

Wat wil je ook, er werd prachtig gehapt. Precies zoals ik had verwacht. :LOL:

We kunnen wel wat hebben hoor maar een Twingo wil je toch geen auto noemen. Als je dat 'een auto' noemt, weet ik niet waar een W124 onder valt.

Zo'n T is toch wel gaaf zeg.

Zojuist bij 'stop politie' nog een W124 gespot. Beelden uit 1995. Had er de vaart behoorlijk in (rond de 200). Was een 260E met een 'Mosselman power' sticker achterop.

Ja dat was wel een mooie Teutoonse aangelegenheid, W124 achterna gezeten door een video-VR6 en uiteindelijk aan de kant gezet door een KLPD-911 :)

Op te halen voor 12,5K

Met wiswasjes was hij werkelijk perfect.
mercedes-benz-300-coupe-occasion

Wordt weer een onrustig nachtje.

Jammer dat het een auto uit Zwitserland is waardoor de prijs met 20% is gestegen.

Een W124 met de versnellingspook uit de W140. Nog nooit eerder gezien, geloof ik.

11ipjie.jpg

Is trouwens deze auto.

Ik heb wel eens een Hammer met een BMW pookknop gezien.

Die pookknop schijnt ritueel verbrand te zijn. Aanmaakhout voor de Camels.

Over de Hammer gesproken, die is nog steeds niet verkocht. Dat verbaast mij.

Hier vandaag de 15 inch putdeksels vervangen voor de winterbanden met 8 gaats 16 inch. (Foto's houden jullie nog even tegoed gezien het weer) ik was altijd een putdeksel adept maar die 8 taatsen staan hem (erg) sportiev(er).

Zemelaar zei:
Volgens mij zijn daar tm de laatste dag van het jaar nog de puntjes op de I gezet. Ik heb het idee dat alles wat neigt naar niet perfect is aangepakt. Daarna kan der Hammer pas in de officiele verkoop.

Da's waar ook. Marco mailde mij een tijdje terug dat hij er weer een aanzienlijk bedrag in had geïnvesteerd. Hij had er al een paar keer een Twingo achteraan gegooid. Ik mag hopen dat die er nog lekker uitspringt. Zal toch wel?

Aras zei:
Zemelaar zei:
Volgens mij zijn daar tm de laatste dag van het jaar nog de puntjes op de I gezet. Ik heb het idee dat alles wat neigt naar niet perfect is aangepakt. Daarna kan der Hammer pas in de officiele verkoop.
Niets voor jou Sander? Dan zal ik zorgen dat er met heel veel liefde voor je SE gezorgd wordt.:)

michel1975 zei:
Aras zei:
Zemelaar zei:
Niets voor jou Sander? Dan zal ik zorgen dat er met heel veel liefde voor je SE gezorgd wordt.:)
Het kriebelt wel om Mokkaschwarz hierheen te halen. Aan de andere kant APK en 2 kleine dingetjes aanpakken en er staat weer voor een paar honderd euro een superfijna, perfecte S voor de deur.

Nog maar eens over na denken.

Aras zei:
michel1975 zei:
Aras zei:
Zemelaar zei:
Het kriebelt wel om Mokkaschwarz hierheen te halen. Aan de andere kant APK en 2 kleine dingetjes aanpakken en er staat weer voor een paar honderd euro een superfijna, perfecte S voor de deur.

Nog maar eens over na denken.
Het is idd een plaatje. Het interieur van die groene is ook wel erg mooi.

Prachtige auto. Enige design-kritiekpuntje zijn de te kleine koplampjes. Maar technisch destijds zeer vooruitstrevend.
Sierlijk tot in zijn achterbumper. Was hij net een tikje kleiner geweest, dan was het een Italiaans meesterwerk geweest. Maar hij is niet kleiner, daardoor een Teutoons bewijs aan de rest van de wereld dat die rest er eigenlijk niet toe doet.

35.jpg

Ik wens je veel wijsheid. Wetend dat het toch een Schrempp auto is.
Sei gewarnt.

Dionysus zei:
Prachtige auto. Enige design-kritiekpuntje zijn de te kleine koplampjes. Maar technisch destijds zeer vooruitstrevend.
Sierlijk tot in zijn achterbumper. Was hij net een tikje kleiner geweest, dan was het een Italiaans meesterwerk geweest. Maar hij is niet kleiner, daardoor een Teutoons bewijs aan de rest van de wereld dat die rest er eigenlijk niet toe doet.

35.jpg

Ik wens je veel wijsheid. Wetend dat het toch een Schrempp auto is.
Sei gewarnt.

Maar oh, wat rijdt dat goddelijk. Die S500 is het beste wat ik ooit reed. Dat zal bij de CL niet anders zijn.

En wat vinden we van de melange A8? Ik moet zeggen dat die mij uit evenwicht brengt.

520d zei:
Maar oh, wat rijdt dat goddelijk. Die S500 is het beste wat ik ooit reed. Dat zal bij de CL niet anders zijn.

Maar raakte hij je hart?
Oprechte vraag trouwens.

Ik gok dat 520d doelt op het ongeëvenaarde comfort(verbeter me als het niet zo is).
Gisteren weer ervaren en van een ander mogen vernemen. Gister namelijk de winterbanden met 8 gaats onder de 300 gegooid. Uiteraard even een proefrit gemaakt samen met een vriend van me. Na 2 kilometer maakte hij de opmerking dat zo'n oude auto nog zo snel, stil en comfortabel kon zijn.

De S heeft mijn hart zeker geraakt. Ik denk er nog vaak aan terug en zou zo'n CL ook zo uit het rek trekken. De kwaliteitsbeleving is top.

Zo'n C215 zie ik nooit rijden. Exclusiviteit gewaarborgd. Een W220 daarentegen kom ik regelmatig tegen.

Het is een auto die je waardeert omdat hij zo perfect rijdt. Uiterlijk is dan minder belangrijk. Dat is bij de W126 anders. De ouderwetse rij-eigenschappen neem je voor lief omdat hij zo mooi is.

520d zei:

Dit is het beste wat ik ooit reed. Met de no. 2 - en hoe toevallig? - rechts op dezelfde foto.

Of het écht het beste is wat ik ooit reed - wat is trouwens het beste qua rijden? - deze twee kwamen zo in me op.

Nuance: ik bedoelde dus dat die S mij het meest aansprak qua rij-eigenschappen. Voor mij persoonlijk het beste dus.

En het interieur is werkelijk top. Nog steeds. Zo'n CL is alleen al daarom leuk om eens te hebben.

Die CL is qua onderhoud in 9 van de 10 exemplaren een gruwelijke leegloop-auto. Niet echt populair onder de stereotype oude dikke ster rijders. En de 2 deuren staan mij een beetje tegen. Mijn kinderen liggen nu languit gestrekt alle kanten op de achterbank en nooit een voet tegen mijn stoel aan. Maar wat is Mokkaschwarz toch een plaatje.

Een W220 is een beetje op zijn dieptepunt qua Turkenbakgehalte en prijs. Daar zou ik nu dan wel een mooi, dik exemplaar van willen hebben. Maar dat is zoeken naar een spelt in een hooiberg naar een goede.

Terug
Bovenaan