Sjonge Dio, dat is niet de eerste de beste C124 waar je mee aan komt zetten.

Een begeerlijke 'Mopf 1,5' (een late Mopf 1 reeds met de nieuwe generatie motoren) met echt een heleboel goede opties. Halen dat ding.
Ook weer wat nieuws betreffende mijn W124. Niet het feit dat hij weer op Nederlandse bodem staat (dat is vrij onspectaculair verlopen met een veel te decadente ferry van Oslo naar Kiel), maar het feit dat er een nieuwe voorruit inzit. Afgelopen zomer op de terugweg van Toulouse heeft een steentje een aardig sterretje veroorzaakt, welke in Oslo al snel doorscheurde. Niet in het zichtveld, waarschijnlijk geen APK-afkeur, maar het moet natuurlijk wel gemaakt worden.
En dat moet natuurlijk goed gebeuren. Mijn eerste zorg was dus ook een zaak vinden waar men met dit type overweg kan. Het is geen Golfje, maar een auto met een voorruit die er al bijna 24 jaar inzit. Waarbij bij het vervangen bovendien het ruitenwissermechanisme gedemonteerd moet worden. Ik wil dus geen broekie die normaal met jonge auto's in de weer is aan m'n auto hebben werken.
Op het Mercedesforum lees ik goede verhalen over Autotaalglas, dus daar ga ik heen. Verschilt natuurlijk van filiaal tot filiaal, maar ik blijk een goede te treffen in Sittard. Op m'n vraag hoeveel het kost een voorruit van een W124 te vervangen veert de persoon achter het bureau op. "Zo! Dat is een tijd geleden." Dat is alvast een goed teken, want bij bedrijven waar ik moet gaan uitleggen wat een W124 is sta ik in gedachten alweer lang en breed buiten. Hij vertelt me dat hij twintig jaar geleden in exact dit pand is begonnen met werken en dat z'n allereerste slachtoffer een W124 was. In de jaren daarna hadden ze veel taxibedrijven als klant dus hij kent de W124 door en door. Top. Precies wat ik zoek. De prijs van 215 euro vind ik verder alleszins redelijk, dus de afspraak wordt gemaakt en de ruit wordt besteld.
Die afspraak was dus gister en ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben met het resultaat. Een stukje schaamteloze reclame mag vind ik, bij Autotaalglas Sittard hebben ze echt zorgvuldig vakwerk geleverd.

Leuk ook om te zien dat hij de kleine handigheidjes typisch voor de W124 nog niet vergeten was. Bovendien, tot mijn grote vreugde kwam er geen enkele roest(!) onder de oude ruit, sierlijsten en kappen vandaan.

M'n dikke diesel staat er nu dus weer tip-top bij.
Optisch in ieder geval. Volgende week gaat hij even naar de garage omdat de rechter koplamp soms dienst weigert. Het zij hem vergeven.