Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

S-J zei:
Hm. Ik rijd met enige regelmaat in de 260 en 300 en moet zeggen dat ik geen verschil merk qua laufkultur. De 300 geeft juist wat meer rust in mijn beleving, vanwege het extra koppel. Het zijn dan ook resp. een handbak en automaat.

Ik heb ervaring met de 300 CE en de 300 CE-24. Stiekem vond ik de gewone 300 de lekkerste, al was die een stuk slomer dan de 300-24.

Twingo1 zei:
Ik ben heel rationeel wat aardse beslommeringen betreft. Stel duidelijk mijn prioriteiten. De hypotheek gaat voor de hobby. Maar ik heb nog wel de gave om te dromen, te fantaseren. Dan ben ik bloedfanatiek. Ga ik voor de top. En dat mis ik. Ik zie teveel maaiveld om me heen. Middelmatigheid regeert in Nederland, denk ik weleens. Helaas zie ik dat ook op AW. In dit topic, in Teutonia. Het is een lange opsomming van gemiddelden geworden. En da's niet de plek waarin ik me prettig voel. Ik wil kunnen praten over extremen. Over de Exoten, de Unikaten. Daar zijn betere fora voor. Ik denk dat meelezen beter is voor mij hier op AW. En ook voor jullie. Ik merk nu al dat mijn posts geen feedback, geen reactie geven. Hoe Oprah haar memorabele interview met Lance Armstrong besloot, the Truth will set you free. Goedenavond.

PS: Met de Twingo gaat het prima.

Jammer dat je het zo ziet.

Dit forum wordt natuurlijk bevolkt door mensen die niet allemaal die grote dromen hebben. Veel mensen maken hun liefhebberij echter wel waar door leuke auto's te rijden. Icebrain is dar een mooi voorbeeld van. Niets extreems, wel bijzonder en heel leuk hoe hij laat zien te genieten van een mooie Omega of E34. En dat zal allemaal niet voor de hoofdprijs zijn, maar des ondanks komt hij wel boven het maaiveld uit. Of neem Smarter. 99% van de Nederlanders rijdt smalend zijn "knakenbak" voorbij, terwijl de liefhebber ziet dat er een prachtige Audi 100 staat. Waarvan genoten wordt. Top toch?

Dit zijn zomaar twee voorbeelden van autoliefhebbers, ik kan er zo nog meer noemen.

De extremen komen hier minder aan bod, dat is waar. Gelukkig voor jou zijn daar aparte fora voor. Dat betekent overigens niet dat het niet gewaardeerd wordt wat je hier post. Ik kan best genieten van je posts en de enorme kennis die je op dit terrein hebt vergaard. Dat ik daarop niet reageer, heeft te maken met kennisgebrek aan mijn kant van deze specifieke auto's. Voor mijzelf sprekend, consumeer ik jouw posts dus meer.

Het aardige van dit forum is nu juist dat iedereen zijn eigen keuzes maakt, vanuit dezelfde voorliefde voor auto's. Ik hoop dat je dat voordeel blijft zien en in elk geval dit topic blijft voorzien van je posts.
212.jpg

^^^ En passant nog even een fraaie interieurfoto van de S (y)
Hoe bevalt ie tot nu toe?
In minder dan een jaar tijd heb je zo nogal wat moves gemaakt op autogebied, ik ben benieuwd hoe je daar nu achteraf op terugkijkt. Je had een heel recente BMW 530i, bent overgestapt op een heel fraaie klassieke Mercedes cabriolet, en via een kort Brits-adelijk uitstapje op deze S-Klasse, welke weer iets meer in lijn ligt met de BMW (voor wat betreft comfort, moderne technieken en Duitse degelijkheid). Even niet kijkend naar de financiële kant, en de 2 tussenliggende auto's buiten beschouwing gelaten, zie je de stap 530i - S500 dan als een vooruitgang?
Of komt mijn vraag te vroeg, gezien de nog korte ervaringen met de S....?

Tja, het is een bijzonder jaar geweest....:D

De BMW was en is een topper. Fantastiach scherp rij-ijzer met in mijn geval heeel veel opties. Enig puntje was dat ik hem na de 728i eigenlijk net te klein vond. Ik merkte dat ik toch meer ben van de grote limousine.

De cabriolet was qua rij-eigenschappen natuurlijk een stap terug, maar desondanks is dat ook een erg lekkere wagen. Vlot genoeg en voorzien van de de juist opties om ook vandaag de dag een verwende bestuurder tevreden te houden. In kwalitatief opzicht een Mercedes van de oude stempel, zo degelijk als dat allemaal aanvoelt. Een auto die mij in het dagelijks gebruik heel goed beviel.

De Daimler was feitelijk mijn weg terug naar de grote limousines. Veel leer, hout en hoogpolig tapijt. Een prachtig klassiek exterieur dat zorgt veel veel positief commentaar en opgestoken duimen. Qua rij-eigenschappen minder geraffineerd dan de Duitsers, maar des ondanks een fijn rijdende auto. Hij terkt de neus altijd even op als je wegrijdt bij een verkeerslicht, en dat is wel een geinige ervaring. De binenruimt was zijn grootste nadeel. Voor iemand met mijn lengte eigenlijk te klein, en ook met vier man er in houdt het allemaal niet over.

De S500 heb ik nu een week. Ik heb er wat zakelijke ritten mee gereden en dit weekend even naar Zuid Limburg met de familie. Het rijdt zonder meer fantastisch. Beter dan mijn 728i, het komt in de buurt van de 530. De 530 is natuurlijk lichtvoetiger en compacter, maar de 500 is verrassend soepel en wendbaar, ondanks de forsere afmetingen en het extra gewicht. De V8 is een juweel en de luchtvering top. Verder valt op dat na veertien jaar er nog geen rammel te horen is en dat alles even strak en degelijk aanvoelt. Ondanks de slechte reputatie lijkt dit exemplaar roest- en storingsvrij te zijn. Ik geniet nu ook weer van alle luxe die hoort bij auto uit deze klasse. Sluitbekrachtiging op de portieren, stoelmassage en een prachtige stereo, lekker hoor!

De S is voor mij wel een vooruitgang ten opzichte van de 530, zuiveromdat het een grotere limousine is.

Voorlopige conclusie: deze S blijft de komende maanden wel, mischien houd ik deze zelfs wel wat langer. Als opvolger denk ik nu hooguit aan een verlengde versie. Maar goed, niets zo veranderlijk als mijn autokeuze....;)

@ 520d: En die autokeuze van jou vind ik bewonderenswaardig (y) Geweldig dat er mensen zijn hier op het forum die dergelijke (weinig rationele) keuzes durven te maken, mooi om te volgen en de ervaringen hier te lezen! Bij mij komt zo nu en dan ook wel eens de gedachte opborrelen om als dagelijks vervoemiddel mijn recente Bimmer in te ruilen op een Youngtimer, maar al snel zegt mijn verstand (voor zover aanwezig ;)) dan weer: "Niet doen !!!" Mijn meest irrationele autokeuze is ooit geweest de inruil van mijn toen 1,5 jaar oude Alfa 33 op een bijna 6 jaar oude W124 260E. Bijzonder is dan weer dat die 260E nog steeds de auto is die ik met het meeste plezier gereden heb!

Zou ik echter nu beluiten mijn F11 BMW in te ruilen op iets anders, dan zou ik waarschijnlijk ook voor een iets oudere klasse groter kiezen. Dat zou dan een F01/F02 kunnen zijn, maar wellicht nog eerder een Mercedes W221. Persoonlijk vind ik de W220 namelijk een iets mindere S-Klasse. Het model klopt helemaal, maar ik mis er het imposante in wat de W116, W126 en W140 in hun tijd hadden, en die ik ook weer terug zie in de W221.
Maar nogmaals, dat is persoonlijk, en hoewel ik de W220 een wat mindere S vind blijft dat ook voor mij nog altijd een hele dikke Benz, zéker met die geweldige V8 in het vooronder!

Merci!

De W221 vind ik mooier worden, naarmate ik hem vaker zie. Ik ben met je eens dat de W220 minder imposant is, zeker ten opzichte van de W140. Ik had zelf tot voor kort deze S ook niet op mijn wensenlijstje, ik heb ook lang zitten twijfelen of ik die 600 SEL niet zou kiezen. Toen deze 500 echter voorbij kwam, ging ik toch overstag omdat de uitvoering me beviel. En stiekem vind ik het ook wel leuk om mijn eigen vooroordelen onderuit te trekken door onverwachte keuzes te maken. Ik begreep van MH overigens dat hij er met de W220 net zo in zit. Er was jaren geen klik, tot je er een weekje mee gaat sturen. Dan ga je de auto meer en meer waarderen. En die ervaring heb ik nu ook. Het model is stiekem heel gebalanceerd en het interieur is werkelijk top. Veel minder playmobil dan ik dacht en heel ergonomisch. Het dashboard is naar mijn smaak ook nog behoorlijk bij de tijd en doet zeker niet ouderwets aan. Het is eigenlijk een beetje een ondergewaardeerde auto, juist door de kwaliteitsproblemen.

Vanuit jouw auto is een inruil op een 7 of S (al is die iets ouder) zeker geen straf. Zeker zo'n W221 zal je positief verrassen, zo schat ik in. Bij mij staat die W221 ook nog eens op de verlanglijst. En stiekem wil ik een A8 in de juiste uitvoering ook nog wel eens rijden.

Nee, bij mij wordt het óf een BMW óf een Benz, dat staat wel vast. Van een Audi ga ik spijt krijgen, dat weet ik nu al. Daarvoor heb ik te weinig met het merk. Hoe goed die auto's ook zijn, ik blijf het altijd een beetje zien als opgewaardeerde Volkswagens. Mijn W124 heb ik destijds ingeruild op een Volvo 850, 5 jaar jonger dan de Benz, ook een fantastische wagen, maar ik heb er achteraf veel spijt van gehad omdat ik weinig had met de Volvo. Na een Golf cabriolet en een Volvo V40 had ik pas weer een echte klik met mijn BMW E46, waarna ik voor mezelf het beluit heb genomen dat BMW en Mercedes "mijn merken" zijn.

... Twingo1's visie ontketende interessante reacties.

@Twingo1; ik hoop dat je hier blijft posten. Zoals 520d aangeeft is het gebrek aan specifieke kennis de reden dat niet iedereen op alles reageert. Zie het een uitdaging jouw kennis over te dragen op de lezers hier. Dan volgen de reacties.

Dan 'het maaiveld'. Ik zie een W124 topic niet als iets waar je mensen tegenkomt die zich boven het maaiveld willen verheffen. Ik rijd een W124 en kies niet voor 'een stevige middenklasser van de zaak'. Dat er mensen zijn die dat onbegrijpelijk vinden, is voor mij geen reden iets anders te gaan rijden. Bovendien; hoe serieus neem ik dit soort discussie? Het gaat slechts over een vervoermiddel en mijn hobby; niet over wie ik ben. Als je dat laatste er toch in wilt leggen; ga je gang, mij maak het niet uit. Je hoofd boven het maaiveld uitsteken gaat over mensen die uitkomen voor hun principes zonder zich druk te maken over wat de media daarover zegt. Hoeveel procent van de Nederlanders buigt het hoofd niet voor een mening die wordt opgelegd door wat we ooit "Hilversum" noemde; radio, tv en nu aangevuld met de internetfora en blogs. In een tijd dat alles moet kunnen en moet mogen, heb ik respect voor mensen die zeggen dat dat niet zo is. Die een ander geluid laten horen. Grensverleggend zijn en niet grensoverschrijdend. Met die mening ben ik echter anno 2013 net zo ouderwets als de W124 zelf. Maar goed, die gaan ook lang mee. Maaiveld en materie? Neem het niet te serieus.

Verder kies ik in dit topic dezelfde insteek als S-J; focus op de inhoud. En inhoudelijk waren er vragen over het verschil tussen een 260E en een 300E. Een 260E is voor mij niet veel anders dan de 300E. Ik vind het verschil klein, maar dat is erg persoonlijk. Net als het verschil tussen een 280E / E280 en een 320E / E320 uit de latere series. Ik denk dat voor mij vooral het motorgeluid uit de grotere motoren beslissend is voor een keuze voor een 300E / 320E / E320 en niet zozeer de rijeigenschappen. Van de 6 cilinders vind ik de 300D Turbo en de 320E het meest imposant en de 300E-24 het meest sportief. Van de 4-cilinders is de E220 het meest onderschat. De mooiste motor voor mij is die uit de 400E / E420; een prachtige V8.

Als je plantenbakken - omgekeerde bollenzeven - een usp worden dan gaat er iets niet helemaal goed.

De meeste particuliere w124 rijders zitten dit wel met wat verbazing te lezen,.. ik persoonlijk loop de W140 nu al een tijdje te bestuderen ondanks dat het een ondergewaardeerde overdreven zware auto is en totaal geen design heeft begin ik hem wel wat te vinden, de W220 is anno 2013 nog steeds een wekelijkse onaangename verrassing als ik weer een ransige roestige zie hier in de randstad, maar een gemiddelde autoweek / w124 rijder raakt met geklep over de W201 en A8 wel een beetje to much verveeld,... dan liever nog die tuning dingen van de verloren zoon dan al dat handelaren geklep.

... :D nou ja, laten we het dan gewoon een herkenningspunt noemen. De usp is de eigenaar met zijn bedrijf en misschien zijn auto's.

Q&Q zei:
De meeste particuliere w124 rijders zitten dit wel met wat verbazing te lezen,.. ik persoonlijk loop de W140 nu al een tijdje te bestuderen ondanks dat het een ondergewaardeerde overdreven zware auto is en totaal geen design heeft begin ik hem wel wat te vinden, de W220 is anno 2013 nog steeds een wekelijkse onaangename verrassing als ik weer een ransige roestige zie hier in de randstad, maar een gemiddelde autoweek / w124 rijder raakt met geklep over de W201 en A8 wel een beetje to much verveeld,... dan liever nog die tuning dingen van de verloren zoon dan al dat handelaren geklep.

... alle S-klasses worden na verloop van tijd weer mooi gevonden. De W220 gaat dat ook gebeuren; 520d loopt alleen een beetje voorop. De "tuning dingen" van Twingo1 zie ik persoonlijk net zo graag als een mooie W220.

W124STER zei:
Q&Q zei:

... alle S-klasses worden na verloop van tijd weer mooi gevonden. De W220 gaat dat ook gebeuren; 520d loopt alleen een beetje voorop. De "tuning dingen" van Twingo1 zie ik persoonlijk net zo graag als een mooie W220.
Ik zit wel redelijk op 1 lijn met 520d. En Weide? Weide is een verhaal apart. Maar wel 1 die erg prettig wegleest.;)

520d zei:
Twingo1 zei:
Ik ben heel rationeel wat aardse beslommeringen betreft. Stel duidelijk mijn prioriteiten. De hypotheek gaat voor de hobby. Maar ik heb nog wel de gave om te dromen, te fantaseren. Dan ben ik bloedfanatiek. Ga ik voor de top. En dat mis ik. Ik zie teveel maaiveld om me heen. Middelmatigheid regeert in Nederland, denk ik weleens. Helaas zie ik dat ook op AW. In dit topic, in Teutonia. Het is een lange opsomming van gemiddelden geworden. En da's niet de plek waarin ik me prettig voel. Ik wil kunnen praten over extremen. Over de Exoten, de Unikaten. Daar zijn betere fora voor. Ik denk dat meelezen beter is voor mij hier op AW. En ook voor jullie. Ik merk nu al dat mijn posts geen feedback, geen reactie geven. Hoe Oprah haar memorabele interview met Lance Armstrong besloot, the Truth will set you free. Goedenavond.

PS: Met de Twingo gaat het prima.

Jammer dat je het zo ziet.

Nee, dat is niet jammer. Weide1 heeft een heel eigen gevoel bij Exoten en Unikatten. En dat hij middelmatigheid constateert, dat mag natuurlijk. Ieder zijn eigen idee. Dat iemand bepaalde ideëen heeft die een ander niet heeft, is niet jammer. Nee, het is een zegen. In de verscheidenheid van mensen komt de werkelijkheid pas echt naar voren. En juist daarom is Weide1 een zegen voor het Autoweekforum :D

Phaeton W12 zei:
Nee, dat is niet jammer. Weide1 heeft een heel eigen gevoel bij Exoten en Unikatten. En dat hij middelmatigheid constateert, dat mag natuurlijk. Ieder zijn eigen idee. Dat iemand bepaalde ideëen heeft die een ander niet heeft, is niet jammer. Nee, het is een zegen. In de verscheidenheid van mensen komt de werkelijkheid pas echt naar voren. En juist daarom is Weide1 een zegen voor het Autoweekforum :D

Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer de liefhebberij van Weide juist enorm. Het is alleen jammer dat hij geen toegevoegde waarde meer denkt te hebben op dit forum. En dat meende ik te lezen in zijn post. Mijn reactie is bedoeld om hem binnenboord te houden. Hij voegt wat mij betreft wel degelijk wat toe en ik zou het jammer vinden als hij dit topic links zou laten liggen.

Q&Q zei:

Helder. Voordeel van dit forum is dat je het niet hoeft te lezen. Sla mijn bijdrage gerust over. Ik deel slechts mijn gedachten over auto's die ik leuk vind en geef graag antwoord op vragen die mij gesteld worden. Natuurlijk is dit het topic waar de W124 en W140 centraal staan, maar ook die grenzen vervagen langzamerhand wat. Wat naar mijn idee verbindt, is de gezamenlijke liefhebberij van het merk Mercedes-Benz. En dan mag je het ene model leuker vinden dan het andere.

ik ging voor de bijl bij die wiswasjes op de almandinrode. Daarna is het niet meer goed gekomen.....:)

Jah, wiswasjes. Daar doet een mensch een moord voor. Bollenzeven kosten een tientje:T

Ik ben opgegroeid tussen de bollen. Ik heb ze gepeld tot mijn duimen stuk waren. Ik kan geen bollenzeef meer zien, al vormde die bollenpellerij wel het basiskapitaal voor mijn eerste auto...

520d zei:
Ik ben opgegroeid tussen de bollen. Ik heb ze gepeld tot mijn duimen stuk waren. Ik kan geen bollenzeef meer zien, al vormde die bollenpellerij wel het basiskapitaal voor mijn eerste auto...

Als 500E nou bij het stoplicht links gaat i.p.v rechts komt die heeeeeeele grote bollenzeven tegen hahahahahahaha

Inderdaad! Maar wat staat die ster schuin. Of hoort dat zo?

Hebben jullie dat nou ook? Dat je in de auto zit en elke keer even checkt offie wel precies goed staat. Bij de S ben ik na de eerste meter al gestopt om hem goed te zetten. Of wel: goed in mijn perceptie.

Was de W124 niet de eerste Benz waarop de ster beweegbaar was i.v.m. de voetgangerveiligheid?

Of de flexibele ster op deze al gemonteerd zat staat me niet helder voor de geest, maar wat een atemberaubend apparaat is dit:

dsc_1660_medium_small_.JPG

Maar nu schiet mijn kennis me even in m'n voet, horen er bij dit ontzettend heerschende apparaat geen Sportline-badges op de voor-spatborden te staan? Boven de Sacco-bretter? En kunnen die velgen? Ik ben er nog niet uit. Maar mozeskriebel, wat een heerlijk geval is dit!

Met 15-gaatsjes.

Sportline badges: ja! Velgen: 15 gaatsen! Deze wielen zijn fraai, maar te groot voor de 190. Doet wat mij betreft afbreuk aan het geheel. Verder ben ik het met je eens: plaatje van een 190. Met flexibele ster.

Zéker een plaatje die 190!
Wat zag een Mercedes showroom er eind jaren 80 / begin jaren 90 toch fantastisch mooi uit met de 201, 124, 126, 140.....
Niet dat het nu niks meer is, maar soms wou ik wel eens dat de automobielindustrie-klok een jaartje of 25 terug kon worden gezet. Dan stond mijn keuze snel vast, ging ik voor een niet al te rijk uitgeruste 230E (want man wat waren die opties bij Mercedes destijds duur...), met automaat, schuifdak, middenarmsteun, hoofdsteunen achterin, metallic lak, en al er dan nog wat geld over is electrische raampjes erbij.....ja...., ik zou het wel weten! :)

Mooie tijden. Toen winterbanden nog gewoon op stalen velgen mochten en de automatische antenne het toppunt van decadentie was....

Dionysus zei:
Maar nu schiet mijn kennis me even in m'n voet, horen er bij dit ontzettend heerschende apparaat geen Sportline-badges op de voor-spatborden te staan? Boven de Sacco-bretter?

Horen zeker geen sportline badges op. Hij heeft namelijk wel het sportonderstel (was gewoon los verkrijgbaar en zit ook op mijn W201), maar niet het sportline pakket. Dan krijg je ook een sportline interieur e.d..

520d zei:
Oef. Heb je die verkocht? Het is dat je een SEC hebt, maar anders...:T
Ja. Tot op de dag van vandaag spijt van gehad maar moest toen iets. Moest te veel aan gebeuren en had er op dat moment de financiele middelen niet voor.
Was mijn eerste auto met airco:). Kostte destijds een astronomische fl 6.000,00
Airco en schuifmans. Heerlijk kan het iedereen aanraden

Maar volgens mij heeft iedereen wel een auto die hij/zij ooit verkocht heeft maar die tot op de dag van vandaag gemist wordt.

Zeker. Dat heb ik met de E38. Het gemis wordt nu wel wat verzacht, maar allejez*s, wat was dat een fijn ding....:)

520d zei:
Zeker. Dat heb ik met de E38. Het gemis wordt nu wel wat verzacht, maar allejez*s, wat was dat een fijn ding....:)

E34, daarom heb ik er 1 teruggekocht...............:D

Dionysus zei:
Of de flexibele ster op deze al gemonteerd zat staat me niet helder voor de geest, maar wat een atemberaubend apparaat is dit:

dsc_1660_medium_small_.JPG

Maar nu schiet mijn kennis me even in m'n voet, horen er bij dit ontzettend heerschende apparaat geen Sportline-badges op de voor-spatborden te staan? Boven de Sacco-bretter? En kunnen die velgen? Ik ben er nog niet uit. Maar mozeskriebel, wat een heerlijk geval is dit!

Met 15-gaatsjes.

Op de rand van de Sacco's zelfs. Die zullen er a) op verzoek van de klant af zijn gehaald of b) door de spuiter af zijn gehaald die bumpers en planken in de verkeerde mattering heeft gespoten. Heel erg zonde. Maar daar zal ongetwijfeld een goed verhaal over verteld kunnen worden hoe dat zit. Zoals iedere youngtimer zijn geheel eigen verhaal heeft. Of zoals mensen soms de meest vreemde verhalen over jouw youngtimer(s) weten te produceren. Dat komt ook wel eens voor. Velgen zijn smaakgebonden; ik vind persoonlijk AMG Styling II het enige geaccepteerde alternatieve wiel onder een W201 of W124. Maar ik heb zelden zo'n volle 190 E 2.6 gezien. helemaal af. als de auto voor deze prijs verkocht raakt dan doet de verkoper iets wat ik niet kan.

De eerste eigenaar is slechts 2 vinkjes vergeten te zetten: Hoofdsteunen achterin en groene baan voorruit.
Wat een dik uitgevoerde 190, in een inderdaad "bizar fraaie" staat. Mag wat kosten maar dan heb je wel wat!

Rearwheel Driver zei:
De eerste eigenaar is slechts 2 vinkjes vergeten te zetten: Hoofdsteunen achterin en groene baan voorruit.
Wat een dik uitgevoerde 190, in een inderdaad "bizar fraaie" staat. Mag wat kosten maar dan heb je wel wat!

Ja, ik zou een setje originele velgen opteren in 16 inch dit ziet er niet uit

500 E zei:
Op de rand van de Sacco's zelfs. Die zullen er a) op verzoek van de klant af zijn gehaald of b) door de spuiter af zijn gehaald die bumpers en planken in de verkeerde mattering heeft gespoten. Heel erg zonde. Maar daar zal ongetwijfeld een goed verhaal over verteld kunnen worden hoe dat zit. Zoals iedere youngtimer zijn geheel eigen verhaal heeft. Of zoals mensen soms de meest vreemde verhalen over jouw youngtimer(s) weten te produceren. Dat komt ook wel eens voor.

Naar dat verhaal ben ik dan wel benieuwd. Dat zou de hoge verkoopprijs wellicht kunnen rechtvaardigen. In elk geval maakt dat het youngtimeren mede zo leuk. Het verhaal achter de auto.

GroteFoto-TA43N7WG.jpg

Ik vind de AMG's eigenlijk prima staan onder deze mooie 190 (y).
Het maakt de auto wat "dikker", waar een 190 nogal eens "wat iel" op z'n wieltjes kan staan. Neemt niet weg dat ik de 15 gaats zeker zo fraai vind, maar deze AMG's zou ik er zeker niet onder vandaan halen ware het mijn auto.

Ik vind de AMG's prima te pruimen. De Sacco's zou ik onmiddellijk in Atlasgrau laten spuiten. Daar wordt 'ie nog origineler van!

Rearwheel Driver zei:

De hoofdsteunen zijn nog vrij makkelijk achteraf te monteren.

Bandfilter is lange tijd verboden geweest in Duitsland; dat zal de reden zijn van het ontbreken. Hoofdsteunen in zwart leer zitten er zo in, dit in tegenstelling tot bij een W124.

500 E zei:
Bandfilter is lange tijd verboden geweest in Duitsland; dat zal de reden zijn van het ontbreken.

Ja, da's waar ook, zo kon je een Duiste Benz van een NL-Benz onderscheiden :)

500 E zei:
Hoofdsteunen in zwart leer zitten er zo in, dit in tegenstelling tot bij een W124.

Had de 190 niet dat bijzondere wegklapsysteem van de hoofdsteunen?

Was altijd fun trouwens als er mensen achterin zaten, even op die knop drukken :)

Terug
Bovenaan