Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
... een W211T is inderdaad kilometers beter te verantwoorden dan een W140. Maar hoe gewoon willen we het hebben? Bovendien geven we graag een goed voorbeeld aan youngtimerend Nederland

Brabus%252520W140%252520S7.3%252520V12_Lowres%2525202.jpg

W124STER zei:
... een W211T is inderdaad kilometers beter te verantwoorden dan een W140. Maar hoe gewoon willen we het hebben? Bovendien geven we graag een goed voorbeeld aan youngtimerend Nederland

Dat is waar , een W140T zou de oplossing zijn...................:}

W124STER zei:
... en wat Icebrain schrijft over 'blijvertjes'; onze ervaring is dat liefhebbers altijd op zoek zijn naar iets nieuws en dat ze gemiddeld een keer per jaar iets anders kopen (let wel; gemiddeld, want er zijn er die gerust -tig jaar met de hobby-auto-voor-erbij doen). Wij verkopen bijvoorbeeld diverse auto's meerdere keren; ooit bij ons gekocht, komen ze als inruiler terug en gaan weer naar de volgende etc.

hhmm, ik zit inmiddels echt aan de verkeerde kant van die lijn met de derde ruil in een jaar. Vandaag besloten dat de Daimler wordt ingeruild voor een stevige Duitser. Een mooie ervaring rijker, tijd voor wat anders.

Wat je schrijft, klopt bij mij wel. Ik vind het nu gewoon heel leuk om een beetje door te ruilen en te ontdekken wat ik nu een echt fijne auto vind. Gewoon ervaring opdoen met de verschillende merken en intussen jeugddromen herbeleven. En dat alles zonder bakken met geld te vergooien. Ook leuk in deze tijden.

BTW: wat is jouw eibengrune 300D moooooi!!(tu)

... "een stevige Duitser"; dat zal vast een Mercedes zijn :) . Leuk, we zien 'm wel verschijnen in één van de topics! Verschillende auto's kunnen rijden is geweldig leuk.

Mijn 300D is inderdaad absoluut geweldig, dank je. Ik hoop 'm in 2013 te blijven rijden; 1 jaar dezelfde 'daily driver' moet (net) kunnen en dan komt de volgende weer. Zo gaat dat bij mij ook.

Het is een uniek ding, geniet er lekker van.

Ik heb iid weer een Mercedes gekozen, nu een S500 W220. Ik heb getwijfeld over de W140, maar dit exemplaar was wat mij betreft te bijzonder om te laten staan.

Die Daimler blijft echter een heel fijne en mooie auto. Het rijdt prima en de uitstraling is klassiek en chique. Mooi om ervaren te hebben.

Gefeliciteerd 520d! (voor de zoveelste keer haha ;))
Laat de fotos maar weer doorkomen!

Rearwheel Driver zei:

Sterker, een MB S 500 is eigenlijk wel een eigen draadje waard. Ik zou het volgen. En meerderen met mij vermoed ik zomaar.

Dionysus zei:
Rearwheel Driver zei:

Sterker, een MB S 500 is eigenlijk wel een eigen draadje waard. Ik zou het volgen. En meerderen met mij vermoed ik zomaar.

Zou het.......................:D

Sowieso een uitstekende reden (lees: een must) om het aloude 520d-topic weer een flinke schop omhoog te geven!

Plaatjes komen vanzelf, maar dat topic... Ik heb er weinig tijd voor gehad, de laatste maanden. Hoe is het met de SL?

Idem dito, ook weinig tijd voor gehad de laatste maanden. Hij staat in de stalling te wachten op het voorjaar.
Ik heb nog wel een flinke "to do" lijst voor de wagen, dingen die ik toch wel gedaan wil hebben voor "het seizoen", dus binnenkort maar eens mee beginnen.
Als er vervolgens iets te melden valt zal ik mijn topic ook weer eens omhoog schoppen.

Leuk! Ben benieuwd naar de verbeteringen, tot nu toe heb je ook al het nodige gedaan, geloof ik?

... laat de W220 foto's hier maar landen. Je vorige auto's waren minstens interessant. Ik ben benieuwd naar deze.

Laat het weer eens maar eens beter worden. Met die sneeuw is het ook niks. Zeker niet op zomerbanden....

Afgelopen week even mogen genieten in een W220 S 320 CDI met luchtvering en net geen 2 ton ervaring.
Auto van formaat, maar minder lomp (lees mooi in mijn optiek) dan een W140. Stuurt goed, maar niet zoals
een BMW. Maar dat verwacht ik ook niet, maar opvallen doet het wel. Auto voelt kleiner aan tijdens het dirigeren van de voorkant
dan hij is. Toen hij op de oprit stond viel dat wel op. Ruimte zat en helaas ook gewicht zat, wat een aanslag op de bankrekening
voor de MRB! Verbruik is niet slecht gelukkig, iets beter dan mijn 300D Turbo.
Toch zou ik dan eerder voor de W140 of W126 gaan, en dan wint de W126. Met een ton km's aan ervaring zou ik er zo weer
1 neerzetten op de oprit.

Onze 260E staat te koop. Lastige situatie dus met Rutte2 aan de macht. Gelukkig gaat mijn vrouw dichterbij werken en zijn we nu dus
aan het twijfelen om onze investeringen in de auto toch maar om te zetten in weer een tijdje genieten i.p.v. de goedkope Saxo op G3....
Op de een of andere manier verkochten alleen de onderdelen voor de W126 die ik op Marktplaats had, net als de technische boeken.
De spullen van de 260E (reservespullen, boeken en winterbanden) kan ik dan toch maar beter houden.....

Ik heb een paar maanden niet op AW gepost. Maar ik heb wel meegelezen. Was op andere fora actief. Zie dan toch wel opmerkelijke verschillen. De E 60 Limited, die recent in Teutonia is gepost, krijgt geen enkele reactie. Geen enkele. En op sommige andere fora meer dan 70. Hoogst opmerkelijk.
Terwijl we hier wel over een van de 12 spreken. Is toch niet zomaar een W124, dacht ik.

Dit is de vijfliter. De Hammer had de 5,6. Overigens komt deze test uit de AMS die ik zomer 2011 via via heb gekocht. Blad heeft ruim een jaar ongelezen in de kast gelegen. Tijdje terug heb ik 'm toch maar eens gescand. En naar tuninghistory gemaild. Leuk om dan te zien dat andere sites 'm overnemen.

Wheels & Chrome zei:
Afgelopen week even mogen genieten in een W220 S 320 CDI met luchtvering en net geen 2 ton ervaring.
Auto van formaat, maar minder lomp (lees mooi in mijn optiek) dan een W140. Stuurt goed, maar niet zoals
een BMW. Maar dat verwacht ik ook niet, maar opvallen doet het wel. Auto voelt kleiner aan tijdens het dirigeren van de voorkant
dan hij is. Toen hij op de oprit stond viel dat wel op. Ruimte zat en helaas ook gewicht zat, wat een aanslag op de bankrekening
voor de MRB! Verbruik is niet slecht gelukkig, iets beter dan mijn 300D Turbo.
Toch zou ik dan eerder voor de W140 of W126 gaan, en dan wint de W126. Met een ton km's aan ervaring zou ik er zo weer
1 neerzetten op de oprit.

Onze 260E staat te koop. Lastige situatie dus met Rutte2 aan de macht. Gelukkig gaat mijn vrouw dichterbij werken en zijn we nu dus
aan het twijfelen om onze investeringen in de auto toch maar om te zetten in weer een tijdje genieten i.p.v. de goedkope Saxo op G3....
Op de een of andere manier verkochten alleen de onderdelen voor de W126 die ik op Marktplaats had, net als de technische boeken.
De spullen van de 260E (reservespullen, boeken en winterbanden) kan ik dan toch maar beter houden.....

Heb weleens gelezen dat de 260E als de meest fijne zespitter voor een W124 wordt aangemerkt.

Twingo1 zei:
Ik heb een paar maanden niet op AW gepost. Maar ik heb wel meegelezen. Was op andere fora actief. Zie dan toch wel opmerkelijke verschillen. De E 60 Limited, die recent in Teutonia is gepost, krijgt geen enkele reactie. Geen enkele. En op sommige andere fora meer dan 70. Hoogst opmerkelijk.
Terwijl we hier wel over een van de 12 spreken. Is toch niet zomaar een W124, dacht ik.

We waren gewoon sprakeloos. ;)

smarter zei:
Twingo1 zei:
Ik heb een paar maanden niet op AW gepost. Maar ik heb wel meegelezen.

Een teken van leven was prettig geweest, ik (en anderen) waren oprecht bezorgd.

Mijn excuses. Ik ben daar soms wat te gemakkelijk in. Was inderdaad niet correct van mij. (td)
Overigens wel op 11-12 even kort contact met michel1975 gehad. Toen leefde ik nog wel. :}

Twingo1 zei:
smarter zei:
Twingo1 zei:

Mijn excuses. Ik ben daar soms wat te gemakkelijk in. Was inderdaad niet correct van mij. (td)
Overigens wel op 11-12 even kort contact met michel1975 gehad. Toen leefde ik nog wel. :}

Ik dacht echt serieus dat er wat aan de hand was. Je was tot 1-10 best actief en toen ineens was er geen leven meer van je. Gelukkig kon ik je nog wel vinden op andere fora zoals 500Eboard.

Twingo1 zei:
Deze mag hier niet ontbreken.

... welkom terug; een come back in een 300E 5.0 met 400Pk is geheel in stijl. :)

Ik hoop dat je dit soort berichten gewoon weer blijft posten; het verrijkt dit topic (tu)

*kuch*340 pk*kuch*

Het verrijkt dit topic wellicht. Maar voor wie, denk ik dan? Immers, de E 60 Limited in Teutonia kreeg ook geen reacties.

Zo'n 300 E 5.0 AMG staat trouwens al zo'n 1½ maand te koop, in the UK.

...kijk, de details. Excuus.

In Nederland blijft tuning toch 'wezensvreemd'(dat hebben we al eens eerder geconstateerd); degene die het wel interessant vinden moeten hun informatie van ver halen (toch meestal de buitenlands fora / sites). Jij brengt het dichtbij. Voor een kleine groep misschien, maar die waarderen dat wel denk ik. Teutonia lees ik eigenlijk nauwelijks meer (dus daar heb ik 'm gemist) en als ik het lees, dan in één avond 'een hele aflevering' (want leuk is het wel).

Twingo1 zei:
*kuch*340 pk*kuch*

Het verrijkt dit topic wellicht. Maar voor wie, denk ik dan? Immers, de E 60 Limited in Teutonia kreeg ook geen reacties.

Zo'n 300 E 5.0 AMG staat trouwens al zo'n 1½ maand te koop, in the UK.

Is zo'n AMG nu een betere of snellere auto als een standaard 500e?

W124STER zei:
In Nederland blijft tuning toch 'wezensvreemd'(dat hebben we al eens eerder geconstateerd)

Vind ik eigenlijk best wel vreemd. De 'kop boven het maaiveld/doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg' mentaliteit is volhardend. Moet een erfenis van het Calvinisme zijn. De gemiddelde Nederland gunt zich weinig uitspattingen. Een 500 E vind de gemiddelde autoliefhebber al heel frivool.
Op sommige buitenlandse fora raakt men zelfs nog laaiend enthousiast over een 500 E 6.0 AMG met Koenig Kompressor. Die mentaliteit spreekt mij toch meer aan. Waar het uitgangspunt de mogelijkheid is en niet de beperking.

Wanneer is een auto beter dan een andere? Is maar net wat de verwachting is. En het doel waarmee die op de markt is gebracht.

Twingo1 zei:
W124STER zei:
In Nederland blijft tuning toch 'wezensvreemd'(dat hebben we al eens eerder geconstateerd)

Vind ik eigenlijk best wel vreemd. De 'kop boven het maaiveld/doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg' mentaliteit is volhardend. Moet een erfenis van het Calvinisme zijn. De gemiddelde Nederland gunt zich weinig uitspattingen.

Nu je er weer bent, hoe is het eigenlijk met je Twingo. Jouw uitspatting?

Ondanks mijn Twingo heb ik veel meer benzine door mijn aderen stromen dan menig forummer hier. Veel meer.

Dat geloof ik meteen, maar je kan niet ontkennen dat je jezelf behoorlijk tegenspreekt. Ook bij jou wint de ratio het van de passie. Hypotheekaflossingen die voorrang krijgen boven je automobiele hobby's en liefhebberijen. En da's prima.
Maar dat in ogenschouw nemend lijkt het alsof je het over Weide hebt als je het hebt over het feit dat de gemiddelde Nederlander zichzelf geen uitspatting gunt. Al dan niet Calvinistisch gemotiveerd. Aan deze kant van het scherm werd er heel eventjes gefronst. Met de wenkbrauwen wel te verstaan.

En dan nog wat, hoe is het nou met je Twingo?

Ik ben heel rationeel wat aardse beslommeringen betreft. Stel duidelijk mijn prioriteiten. De hypotheek gaat voor de hobby. Maar ik heb nog wel de gave om te dromen, te fantaseren. Dan ben ik bloedfanatiek. Ga ik voor de top. En dat mis ik. Ik zie teveel maaiveld om me heen. Middelmatigheid regeert in Nederland, denk ik weleens. Helaas zie ik dat ook op AW. In dit topic, in Teutonia. Het is een lange opsomming van gemiddelden geworden. En da's niet de plek waarin ik me prettig voel. Ik wil kunnen praten over extremen. Over de Exoten, de Unikaten. Daar zijn betere fora voor. Ik denk dat meelezen beter is voor mij hier op AW. En ook voor jullie. Ik merk nu al dat mijn posts geen feedback, geen reactie geven. Hoe Oprah haar memorabele interview met Lance Armstrong besloot, the Truth will set you free. Goedenavond.

PS: Met de Twingo gaat het prima.

Goedemorgen allen,

Aardige discussie over het Nederlandse " doe maar gewoon dan doe je gek genoeg". Probleem is dat het in je Nederland wordt opgelegd. Een collega rijdt met een w210/e320. Tjonge dat maakt de tongen los hoor. Treurig is het. Allemaal een klein autootje en vooral mauwen over hoe duur alles wordt.

Een ster op de kap is als voor een stier een rode lap.

Zo het geld groeit zeker aan de muur? Wat voor werk doe je 's avonds? Dat zijn de opmerkingen die mijn vrouw op het schoolplein kreeg toen zij een 13 jaar oude Mercedes had gekocht, welke een stuk minder kost als een Aygo met airco.

Over een oudere grote auto heb je altijd gezeik. Ik hoor nooit iemand over de duizenden euro's die mijn broers per jaar aan wielrennen uitgeven. Je kan ook 100 km op een opoefiets hard rijden, dan heb je ook nog meer calorieën verbrand als op zo'n carbon fietsje. Maar hun hebben er plezier in, dus is het prima. Ik heb plezier in een auto.

Aras zei:
Een ster op de kap is als voor een stier een rode lap.

Zo het geld groeit zeker aan de muur? Wat voor werk doe je 's avonds? Dat zijn de opmerkingen die mijn vrouw op het schoolplein kreeg toen zij een 13 jaar oude Mercedes had gekocht, welke een stuk minder kost als een Aygo met airco.

Over een oudere grote auto heb je altijd gezeik. Ik hoor nooit iemand over de duizenden euro's die mijn broers per jaar aan wielrennen uitgeven. Je kan ook 100 km op een opoefiets hard rijden, dan heb je ook nog meer calorieën verbrand als op zo'n carbon fietsje. Maar hun hebben er plezier in, dus is het prima. Ik heb plezier in een auto.

Het is de afgunst die ze laten merken. Als je een mooi horloge hebt krijg je te horen dat hun pulsar ook perfect de tijd aangeeft.
Hoe anders is dat in het buitenland.

De gemiddelde Nederlander is afgunstig ingesteld. Wat een ander heeft, dat wil ik ook hebben. Mooie spulletjes worden je niet of nauwelijks gegund, en daarbij wordt niet naar de feitelijke kosten gekeken, maar naar de uitstraling van het geheel. Straalt iets poenerig af dan ben je een patser en zit je vrouw waarschijnlijk voor hoer 's avonds, maak je andere keuzes dan deug je niet. Het is - kortom - nooit goed. Nederlanders hebben een klagerige mentaliteit, waarbij het helaas te vaak bij schreeuwen en zeuren blijft. wordt het collectief tekort gedaan dan staat men - het liefst anoniem - langs de zijlijn te roepen, maar actie: ho maar. Gelukkig zijn er nog veel mensen die hun eigen keuzes maken en zich daar niets van aantrekken. Mensen die hun eigen weg kiezen en zich niet storen aan andermans mening. Mensen die kwaliteit verkiezen boven eenheidsworst, gewoon omdat ze dat willen en kunnen. We zijn nog niet helemaal verloren:T

500 E zei:
... maar actie: ho maar. ...

Maar toch heb ik mij verbaasd dat met het rookbeleid er wel ineens actie kwam, hier mag je nergens meer roken in de horeca en iedereen vindt dat prima, maar voor die hollanders was dat de druppel. De enige keer dat hollanders in opstand kwamen :T

volleasbakblog.jpg

Las een paar pagina's terug dat de 260E het fijnste zescilinder blok zou zijn in de W124. De 300E is net wat krachtiger en heeft verder dezelfde eigenschappen, die zou ik kiezen boven de 260. Of zijn er andere redenen?

S-J zei:
Las een paar pagina's terug dat de 260E het fijnste zescilinder blok zou zijn in de W124. De 300E is net wat krachtiger en heeft verder dezelfde eigenschappen, die zou ik kiezen boven de 260. Of zijn er andere redenen?
\
Ik zie het ook niet. Wel werd van de 190 gezegd dat de 190 2.6 de beste keuze was.

S-J zei:

Ik bracht dat ter sprake en moet daarbij opmerken dat ik niet uit ervaring spreek. Heb het ooit gelezen en uit de context van het verhaal maakte ik op dat diegene wist waarover hij het had. Qua loopcultuur, rust en karakter zou die het best bij de W124 passen.

Wat betreft afgunst. Ik verbaas me er iedere keer weer over. Het wendt gewoon niet.

En terecht. Roken moet mogen. Flauwekulregeltjes allemaal.

Ik vind qua zescilinders de 320 de mooiste in een W124.

Vlinderstrik zei:
S-J zei:

Ik bracht dat ter sprake en moet daarbij opmerken dat ik niet uit ervaring spreek. Heb het ooit gelezen en uit de context van het verhaal maakte ik op dat diegene wist waarover hij het had. Qua loopcultuur, rust en karakter zou die het best bij de W124 passen.

Wat betreft afgunst. Ik verbaas me er iedere keer weer over. Het wendt gewoon niet.

Hm. Ik rijd met enige regelmaat in de 260 en 300 en moet zeggen dat ik geen verschil merk qua laufkultur. De 300 geeft juist wat meer rust in mijn beleving, vanwege het extra koppel. Het zijn dan ook resp. een handbak en automaat.

Tjah, afgunst houd je. Met de E31 een aantal keer zelfs vandalisme meegemaakt, terwijl ik dat in dezelfde buurt met geen enkele andere auto had. (td)

Twingo1 zei:
smarter zei:
Twingo1 zei:

Heb een aantal mensen via pm die naar jou vroegen wel geattendeerd op het feit dat je nog leefde.:} Wist niet of ik het zo op het forum kon zetten. Dus iets discreter te werk gegaan ;)

Twingo1 zei:
W124STER zei:

Vind ik eigenlijk best wel vreemd. De 'kop boven het maaiveld/doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg' mentaliteit is volhardend. Moet een erfenis van het Calvinisme zijn. De gemiddelde Nederland gunt zich weinig uitspattingen. Een 500 E vind de gemiddelde autoliefhebber al heel frivool.
Op sommige buitenlandse fora raakt men zelfs nog laaiend enthousiast over een 500 E 6.0 AMG met Koenig Kompressor. Die mentaliteit spreekt mij toch meer aan. Waar het uitgangspunt de mogelijkheid is en niet de beperking.

Wanneer is een auto beter dan een andere? Is maar net wat de verwachting is. En het doel waarmee die op de markt is gebracht.
Misschien triviaal en eigenlijk niet logisch want veel zeldzamer. Maar een rechtsgestuurde zou ik toch niet in overweging nemen.
Overigens zegt zeldzaamheid me niet zo heel veel. Als het totaalplaatje klopt helemaal prima.
Als ik in Engeland had gewoond was die zeker de moeite waard geweest.

Wat betreft tuning hier. Zeker hier op het forum worden tuners niet echt warm onthaald. Wat is er mis als iemand er zelf voor kiest om 20.000 EURO in zijn CRX-je te steken? Wat is er mis als iemand een statement maakt om een G65 te bestellen in plaats van een G63?
Ik vind het persoonlijk geweldig als iemand zijn hoofd boven het maaiveld steekt. Waarom moeten we allemaal grijze muizen zijn?

Overigens lees ik je bijdrages altijd met veel plezier Weide. Dat ik niet altijd reageer heeft meer te maken dat jij met zulke exoten aankomt waar ik het bestaan niet eens van af heb geweten dus laat staan aanvullende info kan verschaffen.

Terug
Bovenaan