Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Rearwheel Driver zei:
Meer dan bij z'n voorgangers valt het mij op dat je de huidige E-Klasse bijna alleen maar als taxi ziet rijden. ...

Taxi rijders zullen de kwaliteit en de kosten wel kunnen waarderen, particulieren hebben daarnaast ook graag een mooie auto. En ik denk dat de meesten toch de E niet echt mooi vinden. MB komt natuurlijk niet voor niets met een dergelijk grote facelift.

edit, een nieuwe pagina is natuurlijk een foto

$(KGrHqR,!oIFCpOr3cm0BQ)NSQGHF!~~48_27.JPG

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-e-230-eislingen/171833984.html

Fryske Hynder zei:
Ik was gisteren nog even bij de Mercedes dealer voor een nieuwe E. Ik moet eerlijk zeggen dat het nauwelijks meer te bevatten is wat er allemaal op zo'n E zit of besteld kan worden. Eigenlijk belachelijk....het blijft een auto en niet een of andere ruimteveer. Ik word er ook een beetje chagerijnig van merk ik. Het wordt onzinnig.

Meer dan een sterke motor, automaat, schuifdak, adaptive cruise control, leren bekleding, comfot/sport stoelen, navigatie, 2 zone climate control, audio systeem, knoppen op het stuur, sportstuur, stoelverwarming, zwarte hemelbekleding, elektrische zonneschermen, xenon en parkeer sensoren heb je toch niet nodig. Maar zit dat er minimaal niet op, dat hoef ik hem niet.

Bijna dezelfde opties als in de jaren 80 op xenon, navi en parkeersensoren na.

Meer dan een sterke motor, automaat, schuifdak, adaptive cruise control, leren bekleding, comfot/sport stoelen, navigatie, 2 zone climate control, audio systeem, knoppen op het stuur, sportstuur, stoelverwarming, zwarte hemelbekleding, elektrische zonneschermen, xenon en parkeer sensoren heb je toch niet nodig. Maar zit dat er minimaal niet op, dat hoef ik hem niet.

Nodig. Sterke motor? Een 200/220 is sterk zat. Adaptive cruise control? Gewone cruise is voldoende. Leer? Nee. Comfort/sport stoelen ook geen must. Etcetera.

Een Daihatsu Cuore van een jaar of tien oud had standaard geen radio. Stuurbekrachtiging was ook een optie. Dat rijdt ook gewoon.. Wat heb je echt nodig
?

Dat is wat ik echt nodig heb :}. Een een 220cdi vind ik te krap. In Nederland fine, maar hier in de bergen vind ik het echt niets.

S-J zei:

Nodig. Sterke motor? Een 200/220 is sterk zat. Adaptive cruise control? Gewone cruise is voldoende. Leer? Nee. Comfort/sport stoelen ook geen must. Etcetera.

Een Daihatsu Cuore van een jaar of tien oud had standaard geen radio. Stuurbekrachtiging was ook een optie. Dat rijdt ook gewoon.. Wat heb je echt nodig
?

ik begrijp ook niet waar ze die grote motoren voor nodig hebben
voor je het weet heb je een vette bekeuring aan je bibs. Ies toch
lache van Vinkeveen naar Utrecht in een picanto of Peug 107.(:P)

flop zei:
S-J zei:

?

ik begrijp ook niet waar ze die grote motoren voor nodig hebben
voor je het weet heb je een vette bekeuring aan je bibs. Ies toch
lache van Vinkeveen naar Utrecht in een picanto of Peug 107.(:P)

Beetje vermogen is wel fijn. Maar ja, nodig hebben is in deze discussies subjectief.

Bovenstaande w124 heb ik eigenlijk geplaatst na 20 sec zoeken, maar stiekum is het toch wel een erg mooie uitvoering. Mooie kleur, karo, 4 zitter, weinig km, schuifdak, wieldoppen en helaas een klein motorje. Wie haalt 'm op ? :}

Wat kun je tegenwoordig nog voor 500 euro kopen, behalve een gezellig avondje in de kroeg?

Nou bijvoorbeeld deze bijna in nieuwstaat verkerende T

$T2eC16hHJHwE9n8ikMJ-BQ0I(zfk8g~~_27.JPG

Met echt maar 258K km op de klok. Zelfs de temp meter doet het nog fantastisch. En met die velgen lijkt hij nog modern ook. Wat wil je nog meer? Lekker bontje voor in de winter, en een schuifdak voor als het weer wat zonniger is.

:-D

... veel ruimte voor weinig geld; of 't goed is, is een tweede. Mijn ervaring is dat er "voor weinig" niet veel echt goede combi's uit de 1ste serie zijn.

Maar mooi zijn ze:

w124_t_4.jpg

... eentje uit de oude doos, maar nog steeds leuk om te zien; de Mercedes-Benz W124 video

In de komende dagen heb ik weer tijd voor mijn hobby; het is de bedoeling dat we er weer een verkopen. Sinds het kabinet 'iets geroepen' heeft over onze liefhebberij, lijkt het of kopers hun aankoop uitstellen. Dat is voor niemand goed, dus we gaan ons best doen om hier verandering in aan te brengen. Kunnen we daarna de voorraad 'vernieuwen' :)

Ik kwam deze tegen:

https://www.autobedrijfduinkerken.nl/?p=occasions&auto_id=678

350 SL C Automaat, erg mooi, klein beetje werk aan, is ook een setje nieuw licht metaal bij.

... in navolging van Das Haus ook hier iedereen "das Beste oder nichts" gewenst voor 2013.

In de afgelopen twee jaar is dit topic best actief geweest; net als in de handel is het thema "W124" een beetje vaag geworden. Liefhebbers genoeg, maar de discussie over de motorrijtuigenbelasting zal dit jaar van grote invloed zijn op het aantal liefhebbers, rijders en aanbieders van deze serie. Ik ben benieuwd naar eind 2013 en geniet net als vele andere W124 rijders ondertussen dagelijks van de Benz.

Hoe-dan-ook; dit blijft mooi:

20120811_155201%2520%2528Kopie%2529.jpg

Zeldzaam mooi. En laten we wel wezen. Mooi rood is niet lelijk.:}

De beste wensen en laten we hopen dat 2013 het jaar voor de liefhebber wordt.;)

Mooie foto. 2 Tirana-units naast elkaar of "heerschend tussen 2 pilaren".

Ik kies voor de tweede opmerking. Zonder twijfel.

... wat past beter onder één dak? Stel je hebt plek voor zo'n 20 - 25 auto's. Alleen de W124 is voor mij genoeg, maar dat geldt niet voor iedereen. Wat zetten we erbij? Combinatiemogelijkheden genoeg, maar ook evenveel vragen. Zet je er één type naast of meerdere? Blijven we bij één merk, of worden het er meer? Moet je alleen in de '80er jaren zoeken, of ook in '90er jaren? Of juist daarvoor, in de 70'er jaren?

-) Mercedes W201, W124, W126
a) Mercedes W114, W123 en W124
b) Mercedes W124, R107 en R129
c) Mercedes W124, W140 (en misschien combinatie met de oer-ML (W164))
d) Mercedes W124, BMW E39 en SAAB 9-5
e) ?

Zou iemand zijn (of haar) mening willen geven? Dan weten wij (en alle lezers) hoe we in 2013 onze voorraad gaan samenstellen.

Qua modellen mis ik de w126 in je rijtje. En in navolging daarvan kan je misschien ook verantwoorden dat je er een exeptionele w140 naast zet;).
Naast de W124 is dit de meest verkochte oldtimer/youngtimer Mercedes gok ik zo.
En laten we wel wezen een beetje omloopsnelheid zou best prettig zijn.

Zie in je eerste rijtje de w126 staan. Vingers waren sneller dan mijn oog:}

www.brunosacco.nl:

W126, W201, W124, R129, W140, W202

En uiteraard de coupe, cabrio en stationvarianten van bovenstaande baureihen.

... met dank voor de reacties; een rijtje Bruno Sacco's is zo veel gebruikt; waar zit dan je 'onderscheidend vermogen' (voor zover relevant als er sowieso geen cent wordt verdiend :S )?

De W124 blijft onze basis en ik zou de W140 er graag naast blijven zetten (maar daar is nu geen vraag naar). Zoals michel1975 zegt "een beetje omloopsnelheid zou best prettig zijn" en dat lukt maar moeilijk sinds Rutte2. Voorlopig zal geen enkele Sacco auto zorgen voor omloopsnelheid.

We zien wel wat erbij komt; Audi 100/A6, SAAB 9-5 en Volvo 850, Land Rover Discovery 2, Porsche 944 en meer van wat er zoal op de oprit stond in de jaren '90 en past bij de W124 / W140. Dat belooft een leuke zoektocht.

@W124STER: Sterkte in deze barre tijden! Laat er snel duidelijkheid komen uit Den Haag waardoor de schoorsteen in oldtimerland weer gaat roken!

Vergeet de 928 niet. In mijn ogen de meest onderschatte Porsche ooit. En voor mij heel begeerlijk. Maar zoals ik al zei helaas onderschat dus ook hier geen hoge omloopsnelheid.

En ik sluit me volledig aan bij de woorden van RWD. Heel veel succes zou ik haast willen zeggen ipv. sterkte.
Want bedrijven zoals de jouwe moeten gekoesterd worden en zeker met zo'n instelling als jullie hebben.

W124STER zei:
... met dank voor de reacties; een rijtje Bruno Sacco's is zo veel gebruikt; waar zit dan je 'onderscheidend vermogen' (voor zover relevant als er sowieso geen cent wordt verdiend :S )?

De W124 blijft onze basis en ik zou de W140 er graag naast blijven zetten (maar daar is nu geen vraag naar). Zoals michel1975 zegt "een beetje omloopsnelheid zou best prettig zijn" en dat lukt maar moeilijk sinds Rutte2. Voorlopig zal geen enkele Sacco auto zorgen voor omloopsnelheid.

We zien wel wat erbij komt; Audi 100/A6, SAAB 9-5 en Volvo 850, Land Rover Discovery 2, Porsche 944 en meer van wat er zoal op de oprit stond in de jaren '90 en past bij de W124 / W140. Dat belooft een leuke zoektocht.

Tja, het is een schrale tijd nu. Jammer. Terwijl je juist in een tijd als deze zou moeten kunnen scoren met mooie tijdcapsules die betaalbaarder op de weg te houden zijn dan nieuwere auto's.

Na een klein jaartje youngtimeren ben ik er iig wel achter dat het hartsikke leuk is om een onderscheidende auto te rijden die in vroegere jaren voor mij onbereikbaar was. Nu gebruik ik mijn youngtimer alleen maar om heen en weer naar kantoor te rijden, maar toen het dagelijkse moderne vervoermiddel voor het gezin laatst bij de garage stond, bleek de youngtimer als praktische gezinsauto ook best bruikbaar.

Enig probleem dat ik nu heb, is dat ik vaker wil wisselen. De 300 CE-24 cabriolet was heerlijk, maar de Daimler verleidde mij. Nu zit ik stiekem toch weer te kijken naar een S. Want die heb ik nog niet gehad en zou ik graag toch nog eens rijden. Maar wat doe je dan? Een w126 of toch eens zo'n incourante W140? Want dat is stiekem toch wel een mooi ding....

IMG_9159%2520%2528Kopie%2529.JPG

Ik heb het hier al vaker aangehaald dat vaak het bezit het einde van het vermaak is.
Ik zie het aan mezelf. De SEC was echt een droomauto en heb er ongeveer 2 jaar over gedaan voor ik hem aangeschaft heb.
De zoektocht vond ik eigenlijk het leukste van het hele traject. Ook de vele 'teleurstellende' bezichtigingen van al die krokante hokken vond ik leuk.

Voor ik de SEC had dacht ik altijd als ik een mooi exemplaar heb doe ik hem nooit meer weg.
Maar ook ik betrap mezelf erop dat ik weer heerlijk aan het rondkijken ben. Het zal niet morgen zijn maar de SEC blijft ook niet voor eeuwig.
Misschien ooit eens een Daimler:}

Bij 520d weet je het maar nooit, die heeft hier op het forum wel meer voor verrassingen gezorgd :D

precies, laten we het spannend houden. Overigens is die Daimler wel een topauto hoor. Elke keer weer genieten.

Leuke liefhebbers auto's zijn altijd nog wel te verkopen, alleen mensen die een auto voor elke dag willen gebruiken zullen nu even geen 25 jaar oude w124 kopen.

Wat denk ik nog wel verkoopt zijn

MB R129, MB R107, Mazda MX5, BMW Z3/Z4

Gewoon goede leuke betaalbare auto's voor erbij.

Die saabs en volvo's zou ik niet aan beginnen, de mensen die dingen rijden hebben over het algemeen geen cent te besteden, maar doen alsof ze dat wel hebben. Ik rij een oude saab/volvo omdat een auto mij niet boeit, blah blah blah. Die willen een goede auto voor max 2.5K, daar kun je niet van leven.

... altijd duidelijk, onze Gullwing :) . Onze voorraad aanvullen met "leuke betaalbare auto's voor erbij"; daar zit wat in.

De Volvo's en Saab's concurreren niet met de W124, maar hebben wel de oerdegelijke uitstraling. Vandaar onze overweging. Maar wat Gullwing schrijft is voor ons 'een levende veronderstelling'.

We vragen het onze klanten ook; die vinden dat we door moeten gaan met wat we doen. Dan komt het idee van smarter toch weer bovendrijven; alles van Bruno Sacco (met een focus op de W124 / W140). Qua passie komt het wel goed; voor mij is ondanks de marktsituatie 'de passie' niet veranderd. Ik vond het leuk en vind het leuk. Dat is veel waard.

Briljant apparaat natuurlijk, maar wie koopt er nu nog een dergelijke auto, de markt hiervoor is wel erg klein. Ook hier op het forum zie je toch nog geregeld topics van mensen die een leuke auto erbij willen hebben, z3,mx5, golf 1 cabrio etc

Wel een hele andere markt, maar als je die op dezelfde manier benaderd als in goede kloppende auto's met een relatief lage km stand moet dat volgens mij ook lukken.

$(KGrHqV,!lEE+3BPZu!1BQP32OF!Mw~~_27.JPG

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-z3-roadster-1-8-klima-2-hd-orig-34-tkm-lorsch/166898104.html

Dat is toch nog wel te verkopen?

Voor een W140 zou toch best nog een toenemende belangstelling kunnen ontstaan. Ondanks dat ie niet wegenbelastingvrij is (maar dat was ie toch al niet), is het wel een bijtellings-vriendelijke auto. Best geschikt voor een zakelijk rijder die weinig km's maakt. Tot nu zal de W126 veelal de voorkeur hebben gehad, maar stel dat die toch niet meer belastingvrij te rijden zal zijn, dan kun je toch net zo goed voor de modernere W140 gaan?

michel1975 zei:
Ik heb het hier al vaker aangehaald dat vaak het bezit het einde van het vermaak is.
Ik zie het aan mezelf. De SEC was echt een droomauto en heb er ongeveer 2 jaar over gedaan voor ik hem aangeschaft heb.
De zoektocht vond ik eigenlijk het leukste van het hele traject. Ook de vele 'teleurstellende' bezichtigingen van al die krokante hokken vond ik leuk.

Voor ik de SEC had dacht ik altijd als ik een mooi exemplaar heb doe ik hem nooit meer weg.
Maar ook ik betrap mezelf erop dat ik weer heerlijk aan het rondkijken ben. Het zal niet morgen zijn maar de SEC blijft ook niet voor eeuwig.
Misschien ooit eens een Daimler:}

Ik kan mij in de gedachtengang van jou en 520d verplaatsen, maar heb mijzelf toch echt beloofd dat de huidige E34 een blijvertje is.....................(tu)

Een lage kilometerstand is leuk maar een hogere kan ook juist leuk zijn. Je moet meer benadrukken wat het voordeel van een lage kilometerstand is want dat gebeurt veel te weinig naar mijn mening. Het koelsysteem van een E39 mag dan misschien maar 60.000 km zijn gebruikt maar goedkoop plastic gaat de tand des tijds niet doorstaan dus heb je alsnog gezeik. Hoe verkoop je dit als aanbieder?

... zie ik nu een BMW in dit topic?

De W140 gaat het nog wel (een beetje) maken; daarvoor heb ik dezelfde redenen als RearwheelDriver aangeeft.

Wellicht moeten we ons product anders / beter verkopen, maar wij zijn niet op zoek naar auto's met hele lage kilometerstanden. Wel naar goede auto's (en dat gaat wel vaak samen met auto's die een lagere kilometerstand hebben). Er zijn echter genoeg voorbeelden van auto's met veel kilometers en een prachtige onderhoudshistorie die beter zijn dan auto's met weinig kilometers. Het probleem is dan weer dat mensen het 'niet aandurven'; "Hij heeft al zoveel gelopen; het is wachten op hoge kosten" en meer van dat soort teksten. Wij herhalen in het verkoopgesprek voortdurend dat iets wat oud is, niet nieuw is of wordt. Een open deur, maar je kunt 'm niet vaak genoeg intrappen. Gelukkig kan ik vanuit mijn eigen praktijk bewijzen dat het rijden met een W124 niet perse duurder is dan het rijden met een modernere auto. Als je een goede W124 koopt, is het tegendeel eerder waar. Dan is een W124 dus goedkoper in onderhoud, dan een moderne auto.

... en wat Icebrain schrijft over 'blijvertjes'; onze ervaring is dat liefhebbers altijd op zoek zijn naar iets nieuws en dat ze gemiddeld een keer per jaar iets anders kopen (let wel; gemiddeld, want er zijn er die gerust -tig jaar met de hobby-auto-voor-erbij doen). Wij verkopen bijvoorbeeld diverse auto's meerdere keren; ooit bij ons gekocht, komen ze als inruiler terug en gaan weer naar de volgende etc.

W124STER zei:
.. en wat Icebrain schrijft over 'blijvertjes'; onze ervaring is dat liefhebbers altijd op zoek zijn naar iets nieuws en dat ze gemiddeld een keer per jaar iets anders kopen (let wel; gemiddeld, want er zijn er die gerust -tig jaar met de hobby-auto-voor-erbij doen). Wij verkopen bijvoorbeeld diverse auto's meerdere keren; ooit bij ons gekocht, komen ze als inruiler terug en gaan weer naar de volgende etc.

Klopt, meerder YTH hanteren deze methode dat geeft een roulering van het wagenpark en de liefhebbers rijden om de zoveel tijd weer wat anders, maar ik sprak dan ook over mijzelf deze blijft, hoe mooi ik het aanbod ook vind. En bij jullie in het algemeen staat genoeg lekkers waarin ik de rijbeleving zou willen maken

... ik heb dat met onze W124 cabrio; die voelt ook al jaren aan als een blijvertje (zolang de kinderen thuis zijn tenminste; daarna mag het een tweezitter R129 500SL worden). Als de cabrio nu weg zou gaan, dan voor een W140 500SE(L) of S350TD vanwege onze zoon; 14 jaar en nu al langer dan ik. Met mijn 1.89 ben ik ook al niet klein, maar zoonlief overtreft dat sinds kort. Dan is er nog maar één echte auto na de W124, waarin hij 'languit past'; juist ja, de W140 [size=x-small]of de Skoda Superb...[/size]. Dan nemen we die voor de lange ritten. Er is altijd een reden te vinden :)

W124STER zei:
... ik heb dat met onze W124 cabrio; die voelt ook al jaren aan als een blijvertje (zolang de kinderen thuis zijn tenminste; daarna mag het een tweezitter R129 500SL worden). Als de cabrio nu weg zou gaan, dan voor een W140 500SE(L) of S350TD vanwege onze zoon; 14 jaar en nu al langer dan ik. Met mijn 1.89 ben ik ook al niet klein, maar zoonlief overtreft dat sinds kort. Dan is er nog maar één echte auto na de W124, waarin hij 'languit past'; juist ja, de W140 [size=x-small]of de Skoda Superb...[/size]. Dan nemen we die voor de lange ritten. Er is altijd een reden te vinden :)

Hahahahaha, nou moet ik zeggen dat mijn dochter van 14 met haar 1,74 ook niet de kleinste is maar nog ruim achterin de E34 zit, alhoewel ik als ik in de achteruitkijkspiegel kijk ik niet meer om haar heen kan qua grootte en meestal zit ze achter mijn vrouw die door haar geringe lengte iets verder naar voren zit................:D
Zoals je ziet heb ik geen Skoda Superb nodig...............:}

ik weet nog dat ik als 12 jarige bijzonder gecharmeerd was van die alarm ledjes in de deurgreep aan de buitenkant, wat een wereld wonder :D

... de auto van Lady Di. Dat lijkt wel wat. Van dat stuur klopt, maar mijn vrouw vindt dat niet erg. Stuurt ze ook 's.

[size=x-small]edit: vind + t[/size]

Icebrain zei:

... nee, nodig is het niet, maar 'eh je weet wel' (en dan maak je jezelf weer wijs dat het toch, misschien, als, dan...)

W124STER zei:
Icebrain zei:

... nee, nodig is het niet, maar 'eh je weet wel' (en dan maak je jezelf weer wijs dat het toch, misschien, als, dan...)

Ik ken dat........................:}, is een W211T niet wat voor je die is makkelijker te verantwoorden of niet.................?

Terug
Bovenaan