Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Dionysus zei:
Mijn onderkaak heb ik weer van m'n toetsenbord gehaald, maar wat een geweldige unit. Een ware edelman die genegen is zich ook te laten gebruiken als pakezel.

Maar mag ik even mierenne uken op de vierkante centimeter?

IMG_7673.jpg

En dan bedoel ik niet de 500 E spoiler onder de bumper...

Je hebt gelijk. Maar het is op te lossen, zo heb ik mij laten influisteren.

520d zei:
DKBM zei:
Enige punt dat jammer was: de trekhaak.

Dat vind ik ook altijd een afknapper. Origineel en afneembaar mag overigens wel wat mij betreft. Electrisch inklapbaar is overigens helemaal top, maar dat had de W124 natuurlijk niet.
Mee eens maar als fervent kampeerder zo'n onmisbare accessoire. Helemaal des Petalo's. De SEC met een echte dubbelasser Tabbert.

Aan de Volvo prijkt overigens een vaste haak. Bij die auto stoort cq interesseert het me eigenlijk niet. Het zou wel period zijn, zo'n goudgerande Tabbert achter jouw SEC...:D

Kwam deze foto tegen op het W124-forum. Een vooroordeel op 8 wielen :}

file.php

Een bruinige Tabbert tandemasser en een ouwe Benz met foute velgen. Geniaal.

Kijk! Dan ben je toch een koning? Hoewel dit geen Tabbert lijkt, maar een Weippert. Ook zo'n fijn merk....

Een beige tandemasser is voor mij een Tabbert. Welk merk het ook is :p

Lijkt me een geweldige combinatie om te hebben. En dan naar de meest burgerlijke camping aan het Gardameer.

TYN zei:
Een beige tandemasser is voor mij een Tabbert. Welk merk het ook is :p

Lijkt me een geweldige combinatie om te hebben. En dan naar de meest burgerlijke camping aan het Gardameer.
De mijne is inmiddels wit:} Maar ik geniet er ieder moment van:}

Toch blijft deze mij intrigeren. Staat nu in Bielefeld, waar ook nog een SL 70 en een C 55 W202 te koop staan. Hier draaien ze even om het hok heen. En hier nog meer. Hadden wij 'm eigenlijk al in dit draadje?

Twingo1 zei:
En zijn dit ( 1 en 2 en 3 en 4 ) geen mooie foto's? Het betreft deze auto.
Reserve not met!!! Ben wel benieuwd waar zo'n Hammer nu voor weggaat.

Ik ben normaal gesproken wel voor het rijden van een dergelijke auto maar dit zijn van die exemplaren die met de tijd onbetaalbare klassiekers worden. Nou oke dan, twee aanschaffen. 1 wegzetten en de ander om van te genieten:}

Toch vind ik 'm op bepaalde punten niet zo mooi als andere Hammers. De velgen hebben op sommige foto's wel een witte, een zilveren rand en op de andere foto's weer niet. Zonder vind ik minder mooi. Ik mis de oranje knippers voor. De grille komt me wat vreemd over. Tacho in miles is niks natuurlijk. Ik vind de schakelcoulisse wat simpel ogen. Die punten maken 'm voor mij nét even wat minder.

Twingo1 zei:
Toch vind ik 'm op bepaalde punten niet zo mooi als andere Hammers. De velgen hebben op sommige foto's wel een witte, een zilveren rand en op de andere foto's weer niet. Zonder vind ik minder mooi. Ik mis de oranje knippers voor. De grille komt me wat vreemd over. Tacho in miles is niks natuurlijk. Ik vind de schakelcoulisse wat simpel ogen. Die punten maken 'm voor mij nét even wat minder.

Veel woorden voor een conclusie die ik met je deel: de tering, wat is-ie lelijk. Ongehoord.

Hij overtuigt niet direct nee. Maar het zijn relatief kleine puntjes die nog op de i moeten. Want de lichte kleur houtfineer vind ik wel weer mooi. De Recaro CS stoelen ook. Voor die paar puntjes zou ik 'm niet laten staan. Alhoewel ik dat wel doe.

Die houtfineer vind ik juist geen porem, is van dat opgeplakte spul met een zeer hoog Hallfords-gehalte.
Maar ook voor de rest doet deze auto mij weinig, eigenlijk zelfs helemaal niets.

W124STER zei:
... de TS zit nergens mee. Die zou zich graag hierin naar zijn favoriete zonovergoten vakantieplekje laten rijden;

IMG_9174%2520%2528Kopie%2529.JPG

Het idee. De idee. Whatever. Alleen de open haard ontbreekt, maar verder. Zu Hause.

Dit is een auto die mij bezig houdt. De afgelopen weken heb ik er geregeld aan moeten denken en dat is helemaal niet goed. Want dat kost geld. Waarschijnlijk heel veel. Kun jij ons aan de hand van de facturen eens aangeven wat die auto aan onderhoud heeft gekost in de afgelopen 85K? Wellicht dat de ongetwijfeld forse investeringen mij (tijdelijk of geheel) genezen van de wens dit ultieme vehikel aan te schaffen.

:} Het begint weer te kriebelen bij 520d :}
Naast de geweldige Convertible en het Zweedse werkpaard mist er nog een sedan met klasse, oftewel een limo......
.....ik kan het mij helemaal voorstellen, heb zo het idee dat wij op het gebied van de autoliefhebberij wel de nodige overeenkomsten hebben :-D

Rearwheel Driver zei:
:} Het begint weer te kriebelen bij 520d :}
Naast de geweldige Convertible en het Zweedse werkpaard mist er nog een sedan met klasse, oftewel een limo......
.....ik kan het mij helemaal voorstellen, heb zo het idee dat wij op het gebied van de autoliefhebberij wel de nodige overeenkomsten hebben :-D

Kan mij ook wel in zijn keuzes verplaatsen :}

Rearwheel Driver zei:
Die houtfineer vind ik juist geen porem, is van dat opgeplakte spul met een zeer hoog Hallfords-gehalte.
Maar ook voor de rest doet deze auto mij weinig, eigenlijk zelfs helemaal niets.
Ik ben er ook niet zo van gecharmeerd maar het is volgens mij geen opgeplakte houtfineer.

520d zei:
Wellicht dat de ongetwijfeld forse investeringen mij (tijdelijk of geheel) genezen van de wens dit ultieme vehikel aan te schaffen.

:D, jij stond toch altijd met beide benen op de grond..........................(:B

Rearwheel Driver zei:
@ michel1975: Hier ziet het er wel behoorlijk opgeplakt uit:

$T2eC16VHJGQE9noM,Kt3BQM8QfKV8g~~60_3.JPG
Zo op het oog inderdaad wel ja. Had deze foto niet eeder opgemerkt. Het staat op het dashboard ook heel schuin. Even wat dashboardfoto's van een 'standaard' w124 opsnorren. Misschien kunnen de exotenhandelaren ons opheldering verschaffen.

michel1975 zei:
Rearwheel Driver zei:
@ michel1975: Hier ziet het er wel behoorlijk opgeplakt uit:

$T2eC16VHJGQE9noM,Kt3BQM8QfKV8g~~60_3.JPG
Zo op het oog inderdaad wel ja. Had deze foto niet eeder opgemerkt. Het staat op het dashboard ook heel schuin. Even wat dashboardfoto's van een 'standaard' w124 opsnorren. Misschien kunnen de exotenhandelaren ons opheldering verschaffen.

Dit is plakhout dat zie ik zelfs.........................................:D

Dit is OEM, groter staan bij vernoemde verkoper........................................:D

33.jpg

*Dubbelpost*, en Michel, die 503 meldingen worden echt irritant....................................(td)

Ik had de grote foto's in eerste instantie niet geopend alleen de foto's in de advertentie klein.
Is een beetje de kleur die ik ook in mijn Jeep Cherokee performance heb gehad vandaar dat niet meteen het vermoeden rees dat het aftermarket meuk was.

Word trouwens doodmoe van die 503 meldingen. Nog niet eerder zoveel last gehad.

Ik had de grote foto's in eerste instantie niet geopend alleen de foto's in de advertentie klein.
Is een beetje de kleur die ik ook in mijn Jeep Cherokee performance heb gehad vandaar dat niet meteen het vermoeden rees dat het aftermarket meuk was.

Ik word helemaal gek van die 503 meldingen:| Bloed irritant.

Icebrain zei:
:D, jij stond toch altijd met beide benen op de grond..........................(:B

Tja, maar zo'n 600 SEL heeft natuurlijk wel de wow-factor. daar helpt gezond verstand niet bij....

... ik zal vrijdag een mooi lijstje maken en posten. De 600SEL is weergaloos tot in de details.

IMG_9179%2520%2528Kopie%2529.JPG

IMG_9172%2520%2528Kopie%2529.JPG

IMG_9171%2520%2528Kopie%2529.JPG

Die große Freude.

520d zei:
Dit is een auto die mij bezig houdt. De afgelopen weken heb ik er geregeld aan moeten denken en dat is helemaal niet goed. Want dat kost geld. Waarschijnlijk heel veel. Kun jij ons aan de hand van de facturen eens aangeven wat die auto aan onderhoud heeft gekost in de afgelopen 85K? Wellicht dat de ongetwijfeld forse investeringen mij (tijdelijk of geheel) genezen van de wens dit ultieme vehikel aan te schaffen.

Koop-technisch natuurlijk niet de meest slimme post, als je voor zo'n Helmuth Kohl in de markt bent. Maar de liefde die uit de post spreekt is bijna vertederend. En zeer herkenbaar.

W124STER zei:
... ik zal vrijdag een mooi lijstje maken en posten. De 600SEL is weergaloos tot in de details.

En dus wordt er gereageerd. En volkomen terecht overigens. 520d gaat z'n centen niet in z'n zak houden. Daar zorgt deze specifieke Helmuth wel voor.

Zu Hause, zoals een niet nader te benoemen persoon al meldde. En hoeveel gelijk kan je hebben?

W124STER, klassiek Top Gear filmpje bij de 600 SEL op jouw site. Hoor Jeremy S-class for the 21th century zeggen. Maar toen wisten we nog niks van de digitale revolutie die eraan zat te komen. 1991, het lijkt zo lang geleden. Toch is het vaak ook zo dichtbij.

... ik denk dat de W140 het uiteindelijk wel gaat maken in youngtimerland; op dit moment is de belangstelling niet al te groot en dat houdt de prijzen laag. Het rijden met De S vind ik een genoegen; van S280 tot 600SEL rijdt het heel bijzonder en die ervaring (zo heb ik al eerder geschreven) moet deel uitmaken van je automobiele carrière :)

Groots omschreven door Bas van Putten

Twingo1 zei:
W124STER, klassiek Top Gear filmpje bij de 600 SEL op jouw site. Hoor Jeremy S-class for the 21th century zeggen. Maar toen wisten we nog niks van de digitale revolutie die eraan zat te komen. 1991, het lijkt zo lang geleden. Toch is het vaak ook zo dichtbij.

... 1991 is voor mijn autogevoel gisteren; daar ben ik wat je noemt 'blijven hangen'. En 't hangt best prettig zo.

W124STER zei:
Twingo1 zei:

... 1991 is voor mijn autogevoel gisteren; daar ben ik wat je noemt 'blijven hangen'. En 't hangt best prettig zo.
Ik was met 'eergisteren' gisteren op pad en dat beviel prima:}
Naarmate de tijd verstrijkt begint de w140 steeds mooier te worden. En als ik hier de ruimte, het budget en de juiste vrouw:} had gehad dan had zo'n uber 600 S klasse hier al lang gestaan. Voor het geld van een tweedehands middenklasser heb je de absolute top in je garage.

Twingo1 zei:
Maar de onzekerheid over dat vreselijke onderhoud.
Ach met 8 cylinders is het ook best te doen. Sterker nog ik wou dat ik jaren eerder Benz was gaan rijden. Had me een hoop geld gescheeld ten opzichte van een Omega. En dan had ik in ieder geval nog Benz gereden:}

Maar 520d dat wordt een lang weekend dan. Jij de SEC, ik de cabrio en de 600:}.

Overigens kan daar wel een hele grote campie Tabbert achter. Dan ben je echt uber-Petalo en kan ik slechts in je schaduw staan.B)

Daar moet je in je budget dus rekening mee houden.
@michiel1975: Helaas ken ik geen vrouw die zo'n W140 600 SEL weet te waarderen. Wat een prachtbak! (tu)

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Daar moet je in je budget dus rekening mee houden.

Als onderhoud in korte tijd hoger uitvalt dan de aanschaf krijg ik tranen in mijn ogen. Dan vind ik de verhouding scheef.

Het is natuurlijk allemaal psychologie. Toen ik in mijn eerste BMW 523i jaar 1000 euro voor onderhoud kwijt was, vond ik dat best redelijk t.o.v. de door mij betaalde aanschafprijs van 18K. Maar toen ik 8 jaar later 2,5K aan onderhoud kwijt was, werd het een ander verhaal. Auto was toen in feite economisch total loss. En die verhouding deed mij de bodemloze put inzien.

Twingo1 zei:
Maar de onzekerheid over dat vreselijke onderhoud.

Dat is wel een punt. Het is niet dat ik het niet kan hebben, maar ik besteed mijn centjes ook graag aan andere leuke zaken, en niet alleen maar aan de auto. Maar spreek het eens rustig voor je zelf uit: 600 SEL. En bedenk dan dat het voor je deur staat. Van jou. Gewoon, omdat het kan.

Ik weet het, kooptechnisch niet handig. Maar ach, oprechte liefhebberij mag gedeeld worden, toch?;)

Twingo1 zei:
Het is natuurlijk allemaal psychologie. Toen ik in mijn eerste BMW 523i jaar 1000 euro voor onderhoud kwijt was, vond ik dat best redelijk t.o.v. de door mij betaalde aanschafprijs van 18K. Maar toen ik 8 jaar later 2,5K aan onderhoud kwijt was, werd het een ander verhaal. Auto was toen in feite economisch total loss. En die verhouding deed mij de bodemloze put inzien.
Als het bij die 2,5k bleef dan tekende ik daarvoor. En dan had ik nog wel een 2.0 16v maar liefst. Nu ieder jaar beurt en apk net 250 euro all in. Wel minder kilometers.

600 SEL. Het klinkt magisch. Vertel mij wat. Ik ben al fan van de W140 sinds ik 'm voor het eerst zag, als bewust autoliefhebber - pas dan ga je om je heen kijken - in zomer 1994 in Malmedy en Monschau. Was zo overdonderd door het model dat ik me heb laten fotograferen staand naast zo'n W140. Ik weet nog dat die in Malmedy, dat was een witte 600, er zo smerig en nonchalant geparkeerd bijstond. Ik had toen net mijn huis van de woningbouw gekocht voor 72K in guldens. Jawel. En om dan een 600 SEL van 3½ ton te zien staan, smerig en nonchalant, dat was een hele andere wereld. Een openbaring. Ik reed toen zelf in een Omega A 1.8 op gas met carburateurs. Een 6-liter V12 staat dan heel ver van je af, kan ik je zeggen. Daarom vind ik die dikke AMG's uit die tijd met hun 7-liter motoren ook zo geweldig. Mijlenver van de 1.8 Omega. En mijlenver van de 72K woningbouwhuisjes. Trouwens, 600 SEL klinkt ook veel beter dan S 600, vind ik. Klassiek.

Als de type-aanduiding "600" zich op een Benz bevindt, dan is het voor iedere kenner opletten geblazen. Bewondering, geimponeerd zijn, het allerbeste wat er op 4 wielen te koop is. Geen AMG-badges, geen spoilers, geen gebrul uit de uitlaten. Gewoon das Beste van das Haus. En dus van de rest van de auto-producerende wereld. "600". Dat zegt genoeg.

"600".

pictures_mercedes-benz_s-klasse_1964_1_b.jpg

Tja, ik kan het niet mooier verwoorden. En als rechtgeaarde Mercedesadept moet het er eigenlijk wel een keer van komen. We zullen zien. Eerst eens dat lijstje lezen. Aandachtig lezen. en dan een verstandige keuze maken....:S

Twingo1 zei:

lees nou gewoon lekker mee hier en blijf met je voeten op de grond.
Die twingo brengt je ook overal. De brandstof gaat naar record hoogte.
500E schreef laatst vroeger waren er 5 en nu 500 Ouwe MB handelaren

Twingo1 zei:

Acht jaar geen onderhoud genoten en dan slechts 2.500,- om het beestje weer up-to-date te krijgen? Da's 350,- per jaar aan onderhoud aan een topklasse Duitse premium limousine. Een koopje. Waarom rij je trouwens acht jaar door? Dan vraag je er ook wel een beetje om.

Ik ben niet helemaal duidelijk geweest, begrijp ik nu. :} Vanaf 2002 heb ik ieder jaar ca. 1000 euro aan onderhoud aan de 523i besteed. In 2010 werd dat ineens 2,5K. Toen werd het tijd om afscheid van 'm te nemen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik de eerste jaren >30.000 kilometer per jaar in de BMW reed. 2002/2003/2004/2005 waren mijn jaren met vele proefritten in Duitsland. Gaf per maand soms wel 600 euro aan benzine uit.

Twingo1 zei:
Ik ben niet helemaal duidelijk geweest, begrijp ik nu. :} Vanaf 2002 heb ik ieder jaar ca. 1000 euro aan onderhoud aan de 523i besteed. In 2010 werd dat ineens 2,5K. Toen werd het tijd om afscheid van 'm te nemen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik de eerste jaren >30.000 kilometer per jaar in de BMW reed. 2002/2003/2004/2005 waren mijn jaren met vele proefritten in Duitsland. Gaf per maand soms wel 600 euro aan benzine uit.

Eh, een inspectie 2 is rond de 800 euro en met 30k per jaar is dat te begrijpen, maar waarom jij dan in 1 jaar 2,5k aan onderhoud kwijt was...............????

Terug
Bovenaan