Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Vooraf alvast een kleine waarschuwing. Weide zal hier de ultieme W124 gaan posten. En om maar eens een oud, maar waar spreekwoord van stal te halen: Een gewaarschuwd mensch telt voor twee.

Oosterwolde, kom d'r maar in.

God is terug op aarde. En hij heeft Der Hammer meegenomen. Lekker lage kilometerstand. Iets voor MHS. Zijn C126 AMG is hier ook opgemerkt.

kgrhqyokjge5wuvdtembozi.jpg

Op speciaal verzoek van Dionysus een lekker plaatje. :}

Omdat ik er eerder vandaag in heb gereden. Deze dus. Een AMG/Sammlerfahrzeug.

Twingo1 zei:
Dionysus, ik lees nu pas jouw bericht. :} Ben ik zo voorspelbaar?

Ach, je had het zelf aangekondigd.

Weide01 zei:
Of in het W124 topic. Want dit is de ultieme W124. Zonder enige twijfel. Had ik al zonder gezegd?

Dus leek het me wijs om de pure liefhebber even te waarschuwen. Kleine voorbereiding voor de puristen. Die emotionele schade zouden kunnen oplopen. Stukje voorbereiding naar de-ware-W124-liefhebber toe.

Kleine moeite, groot plezier.

't Is me een lelijk hok.
Voor 140K.

140K.

Oh ja, Weide, plaats even een lekker plaatje in je 1e post van deze pagina. Zo'n plaatje waarvan de-ware-liefhebber denkt: Wauw! Of Wow! Stukje traditie dat gewaardeerd wordt onder Liebhaber.

Zo maar een vraagje: is er een Duitse vertaling voor Wauw? Of Wow? En hoe spel je dat?

Dionysus zei:
Zo maar een vraagje: is er een Duitse vertaling voor Wauw? Of Wow? En hoe spel je dat?

Het Duitse woord voor "wow" is ontstaan bij de introductie van bovengenoemde Mercedes. De uitdrukking luidt immers: "das ist ja der Hammer!"

Der Hammer. Zonder meer een Einzelstück. Een auto ook, die je als purist niet zonder waarschuwing vooraf moet bekijken. De gruwel van spoilers, zwarte wielen en een gespoten grille.

Maar dan, na nog eens kijken en even laten bezinken. Het is wel een monument op wielen. Perfect voorbeeld van hoe er in de jaren tachtig tegen tuning werd aangekeken. Een icoon van zijn tijd. En dan komt er stiekem toch een beetje waardering voor dat brute uiterlijk. Niet om zelf te hebben, zeker niet. Maar toch, een auto om zo nu en dan nog eens van te genieten.

up! zei:
Nou, ik ben kennelijk niet de enige. Aan een 20 jaar oude Mercedes wordt hier kennelijk de voorkeur gegeven boven een nieuwe 5-serie. Zo werkt dat ook bij mij. Ja, een CL65 is een mooie auto. Zit goed in elkaar, maar het echte hoeragevoel ontbrak. Een beetje een steriele auto. Gelukkig toen gekozen voor de karakteristieke S8 D2.

Maar je ziet het. Mensen geloven dat gewoon niet. Want nieuw is toch altijd beter?

520d zei:
Der Hammer. Zonder meer een Einzelstück. Een auto ook, die je als purist niet zonder waarschuwing vooraf moet bekijken. De gruwel van spoilers, zwarte wielen en een gespoten grille.

Maar dan, na nog eens kijken en even laten bezinken. Het is wel een monument op wielen. Perfect voorbeeld van hoe er in de jaren tachtig tegen tuning werd aangekeken. Een icoon van zijn tijd. En dan komt er stiekem toch een beetje waardering voor dat brute uiterlijk. Niet om zelf te hebben, zeker niet. Maar toch, een auto om zo nu en dan nog eens van te genieten.

Eerlijk gezegd geldt dat ook een beetje voor dit AMG/Sammlerfahrzeug. Snap best dat mensen dit een Sjonnie, oud hok en pooierbak vinden. Maar met oog voor Teutoonse Tuning Iconen staat er toch een bijzonder statement op wielen.

En die gouden chromen strips, op de foto's vrijwel niet te zien, kunnen ook niet. Vond 'm ook wat gevoelloos sturen rond de middenstand. En een middenarmsteun is dringend gewenst. Wel een kleine steun in de deur. 235/45 ZR17 en 5-aut. Meer info in deze pdf.

Je 1e km's in een echte "oude" AMG? Of zegt Excel wat anders.

Wielen: Fout. Toen en nu.
Ster op grille: Fout. Toen en nu.
Gouden strips: Hoef ik niet uit te leggen.

Tuurlijk, een icoontje, maar zo ontzettend Modern Talking. Toen niet bon ton, en nu anno 2012 Petalo.

Stel dat die leuke buurvrouw jou ziet in zo'n vehikel..

Komt nooit meer goed.

Het hofje zou voor maanden gespreksstof hebben....:D

Het lijken mij overigens geen auto's voor dagelijks gebruik. Als je zoiets al wilt hebben, zet je hem weg. Voor de liefhebber zijn dit leuke exemplaren, maar de purist gruwt ervan.

... een paar dagen niets gelezen ivm drukte op m'n werk en het topic blijkt volgelopen met de leuke auto's, tips en bijdragen (tu) . Vandaag mag ik weer tussen de auto's zitten; er is altijd genoeg te doen en het is nog steeds leuk.

Ik heb gelezen dat Twingo1 weer op weg is naar een Teutoon voor erbij (...) en ik moet eerlijk zeggen; een AMG is absoluut voer voor discussie, maar toch. Maar toch? Maar toch!? Toch maar een E36T!

Dionysus zei:
... Toen niet bon ton, ...

Ik kan me nog herinneren dat ik als 7 jarige met mijn vader meeging naar de mb dealer en dat er een zwarte getunede sec (brabus of amg geen idee) stond. Toen liep hij al te vloeken dat dat erg kamper was. Ik vond het wel gaaf, lekker miami vice :}

Bij mij in de stad woonde vroeger een juwelier die voor zichzelf een nieuwe zwarte 300D had, met meegespoten grille en achterspoiler van AMG. Onder die auto lagen zwart gespoten kruisspaak BBS-velgen met een aluminium velgrand. Voor zijn vrouw had hij een donkergroene 190D 2.5, ook met AMG achterspoiler en meegespoten grille, met AMG velgen in kleur van de auto. Foute auto's, maar des ondanks had ik ze toen graag voor de deur gehad....;)

En? Never meet your idols? Of was het precies zoals je gedacht en gehoopt had?

En dan zien we die ster in de grille natuurlijk even door de vingers. En z'n lelijke wielen. En z'n imago. En z'n Tabbert Contessa. En het feit dat er spontaan vage figuren aan je raam kwamen met de vraag "Of je nog iets te koop hebt?" En het feit dat je iedere 200 meter door blauwe zwaailampen en éénstrepers gestopt werd.

dsc02313t.jpg

Achterin Der Hammer.

Hoe ik de C124 3.4 AMG in Itterbeck vond? Als een pareltje uit de Duitse Tuning Historie. Met die instelling bekijk ik zo'n auto. En dan klopt het gewoon. Valt het op zijn plek. Als de auto conform de folder is, en dat is ook purisme, is het goed.

Wat is dat voor hendel aan de zijkant van de bijrijdersstoel? Op de bestuurdersstoel lijkt die hendel ook te zitten....:T

Volstrekt, zo te zien op de foto's. Een prachtauto, met misschien wel de mooiste kleur voor deze coupé.

520d zei:
Wat is dat voor hendel aan de zijkant van de bijrijdersstoel? Op de bestuurdersstoel lijkt die hendel ook te zitten....:T

dsc02313t.jpg

Stoelen uit een Coupé........................????

NelkenGrun is een werkelijk prachtige kleur kan niet anders zeggen..................................(tu), enja als weide het niet weet van die stoelen dan.................................:}

Icebrain zei:
..... enja als weide het niet weet van die stoelen dan.................................:}

Ik heb de wijsheid echt niet in pacht hoor. En daarnaast, wat weet ik nou van stoelen, van uitrustingsniveaus en verdere optische zaken. Als het nou om kille cijfertjes van het motorblok zou gaan.

Jij hebt wel de wiswasjes en het schuifdak op die Nelkengrüne voor, twee essentiële items. (tu)

520d zei:
Jij hebt wel de wiswasjes en het schuifdak op die Nelkengrüne voor, twee essentiële items. (tu)
Ook ik moet helaas schuifmans en snorremans ontberen.

De enige opties aangekruist bij die van mij waren een trekhaak, radio en niveauregeling achter. Zo zie je maar het is afzien in een standaard SEC:}
En dan heeft ie de radio vervangen en de trekhaak nog verwijderd ook....*-)

Ik meende wiswasjes te zien, maar dat klopt dus niet. Dat is dan wel "period", zo'n kale versie.... :}

Icebrain zei:
Gullwing zei:
Icebrain zei:
Stoelen uit een Coupé........................????

je kan toch wel vaker kiezen uit een 4 of 5 persoons uitvoering?

Als ik de foto en opmerking in acht neem zie ik een Sedan, vandaar................................

tja ik bedoel dan een achterbank geschikt voor 2 of 3, 2 'losse' stoelen of een vlakke achterbank.

voorbeeld S

$(KGrHqRHJEUE92FBMSJZBPor3kz!cw~~_27.JPG

$(KGrHqRHJCQE+OGYDomFBPzue1Hdvg~~_27.JPG

Tuners als AMG (toen nog geen onderdeel van Mercedes-Benz) monteerden destijds vaak sportstoelen van leveranciers als Recaro. Deze waren vaak voorzien van vele verstelknoppen en een klapstand voor als deze in 2-deurs auto's gemonteerd werden. In dit geval dus waarschijnlijk Recaro's o.i.d. die door AMG ingekocht zijn voor deze Hammer.

520d zei:
Volstrekt, zo te zien op de foto's. Een prachtauto, met misschien wel de mooiste kleur voor deze coupé.

Het is een schitterende kleur voor de SEC, maar ook voor de SE(L) (tu)

Stelletje wijven. Alsof ik mijn vrouw over de gordijnen hoor. Nee serieus, beide kleuren staan goed. Maakt de W126 net even wat minder saai.

Nog een plaatje in lichtgroen:

i402791.jpg

Maar wél mooi !!

Mijn favoriete W126 kleur is overigens "Rauchsilber"

Twingo1 zei:
Stelletje wijven. Alsof ik mijn vrouw over de gordijnen hoor. Nee serieus, beide kleuren staan goed. Maakt de W126 net even wat minder saai.

Heb jij Nelkengrüne gordijnen in de kamer hangen?:T

Nelkengrün, had ik op mijn 200D:

773783583large.jpg

Helaas had ik de two-tone-combinatie met bruine vlekken.

Terug
Bovenaan