Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
520d zei:
Ik heb lekkere koffie gedronken, over prachtige auto's en allerlei andere onderwerpen gekletst, proefgereden met het kapje open in een fris lentezonnetje en vervolgens de knoop maar doorgehakt. De 300 CE-24 wordt van mij, De 530i gaat eruit.

Goede Vrijdag, dat is het....B)

Hey 520d, wat een verrassende keuze. Maar wel ontzettend gaaf, zo'n 300CE Cabriolet (tu)(tu)(tu), Gefeliciteerd ermee, en veel plezier morgen met het ophalen van de wagen. Volgens mij gaat er nog een zonnetje schijnen ook B)

Maar, heb je de 530i nou ingeruild op de Benz?

Yep. Houd de site van 500 E maar goed in de gaten. Het is kwestie van tijd voor de mooiste E60 van NL daar zijn opwachting maakt.....B)

Dank heren, voor jullie bevestiging dat ik een goede keuze heb gedaan. Ik hoop nu alleen nog op een beetje zon morgen. Fotootjes maak ik ook snel, de kunst van het uploaden lijk ik inmiddels geleerd te hebben....

29.jpg

Onderhoud? Hoezo?
Nou... eh APK helaas....

Mijn diesel eergister voor de APK gehad. Dacht alleen fusee linksvoor en hoorde soms een kraakje links achter.
Net geen 700 euro verder en ik mag weer een jaar rijden..

Fusee link en rechts, stuurstangetje (nog rondje uitlijnen op later tijdstip, morgen dus... ;-)) 2 remleidingen achter
2 kleine gaatjes gelast in subframe rechts voor en rechts achter en een gebroken veer rechts achter.

Al met al met 6 uur werk nog netjes, maar had net vorige week ook een (weliswaar net op het randje) 4 cijferig bedragje voor onderhoud van de 500 SE afgetikt. Olielekkage achterkant motorblok, dus bak er af, APK en wat kleine dingen...

Dit jaar staren naar foto van een strand i.p.v. er liggen met een cocktail en zonnebrandcreme......... Vrouw is heel blij met mij! ;-)
Oh ja.... haar auto heeft een nieuw inlaatspruitstukpakking en aircocondensor + filter/droger en vulling nodig......

Gefeliciteerd, leuke hobby youngtimers..... en toch... ik geniet elke keer weer van die ster op motorkap!

520d zei:
Yep. Houd de site van 500 E maar goed in de gaten. Het is kwestie van tijd voor de mooiste E60 van NL daar zijn opwachting maakt.....B)

Hij staat al genoemd als "binnenkort verwacht" :) Heeft nog maar weinig km's op de teller.....

Zo ziet jouw wagenparkje er in korte tijd drastisch anders uit !! Maar hoewel ik niet zo'n Volvo-fan ben kan ik je keuzes zéker begrijpen. Die Benz Cabrio vind ik helemaal te gek, lekker open toeren met het gezin. Al had ik denk ik de Bimmer gehouden, en de Mini ingeruild op de Benz.

Ben zelf momenteel aan het rondkijken naar een SL R107 (mét achterbankje). Heb dit model altijd al één van de mooiste Benzen gevonden, en nu moet het er maar eens van komen. Als iemand nog een mooie te koop weet dan houdt ik mij zeer aanbevolen :)

Ben bandjes aan het kijken in de maat 225/50/16. De standaard keuze voor Mercedes is uiteraard Michelin (primacy). Maar een Bridgestone Turanza 300 is ook erg goed. Wie rijdt waarop met z'n W124?

;)
R.W.D. zei:
Zo ziet jouw wagenparkje er in korte tijd drastisch anders uit !! Maar hoewel ik niet zo'n Volvo-fan ben kan ik je keuzes zéker begrijpen. Die Benz cabrio vind ik helemaal te gek, lekker open toeren met het gezin. Al had ik denk ik de Bimmer gehouden, en de Mini ingeruild op de Benz.

Dat heb ik overwogen, maar het nappaleer en hout in de BMW bleek net wat te precair voor mijn driejarige dochter met haar scherpgerande schoentjes. Dat heb ik tot nu toe goed kunnen ondervangen met lapjes hier en dekentjes daar, maar echt ontspannen is dat ook niet. De Volvo is een lekkere stouwauto met steviger leer en verder kunststof. Veel meer "kinderproof" dus.

De BMW stond sinds de komst van de Volvo vrijwel werkloos voor de deur, alleen mijn zakelijke kilometers rijd ik daar nog mee. Nou, en dat kan met een cabrio ook. Veel leuker wat mij betreft. In financieel opzicht ook prima, dit is een van de zeldzame keren dat ik geld krijg bij een inruil....

S-J zei:
Ben bandjes aan het kijken in de maat 225/50/16. De standaard keuze voor Mercedes is uiteraard Michelin (primacy). Maar een Bridgestone Turanza 300 is ook erg goed. Wie rijdt waarop met z'n W124?

Ik geloof dat op de cabrio ook Michelins liggen, zowel zomer als winter. Why change a winning team?

Wheels & Chrome zei:
Gefeliciteerd, leuke hobby youngtimers..... en toch... ik geniet elke keer weer van die ster op motorkap!

En dat is ook wat waard. Het doet even pijn bij het afrekenen, maar dat vergeet je snel als je weer achter het stuur kruipt.

Onder mijn 260E liggen michelin energy saver's. Banden bevallen mij prima, slijten we behoorlijk vlot.

R.W.D. zei:
@ 520d: Nog niet onderweg naar Noord Holland ??

Ik ben alweer terug. Open begonnen met een lekker zonnetje, onderweg toch maar even gestopt om de kap dicht te doen toen het begon te regenen. Maar heerlijk gereden, het is echt ongelooflijk hoe goed die auto nog voelt na negentien jaar. Echt een heerlijke reisauto, zowel open als dicht.

520d zei:
R.W.D. zei:

Ik ben alweer terug. Open begonnen met een lekker zonnetje, onderweg toch maar even gestopt om de kap dicht te doen toen het begon te regenen. Maar heerlijk gereden, het is echt ongelooflijk hoe goed die auto nog voelt na negentien jaar. Echt een heerlijke reisauto, zowel open als dicht.

... gefeliciteerd en uiteraard veel veilige en zonnige kilometers gewenst! En ja, ook na 25 jaar rijdt de W124 nog als nieuw (mits goed onderhouden). Wij hebben momenteel 3 x W124 300E belastingvrij staan (dus ouder dan 25 jaar), maar ook die rijden nog uitstekend. Echte Kwaliteit. Vaste kosten een paar Euro per maand en voor -tig Euro plezier; dat zou iedereen toch moeten willen :T

... o ja, ik rijd in de zomer op Michelin (energy saver) en in de winter op Vredestein (snowtrac).

520d zei:

De Côte d'Azur op wielen. Geniet van je Über-Kraftfahrzeug! En praat ons zo af en toe een beetje bij.

Gefeliciteerd 520d.

Wij hebben ook nog geprobeerd open te rijden met de SL, maar de hardtop zat vast.

520d zei:
R.W.D. zei:

Ik heb vanmorgen nog even kunnen genieten van de 300CE-24 zo netjes en schoon wachtend op zijn/haar nieuwe eigenaar.....................................(tu)

Wheels & Chrome zei:
Onderhoud? Hoezo?

... het kan (en mag) wat kosten soms; youngtimers zijn niet per definitie goedkoper. Maar wel leuker (tu)

520d zei:
R.W.D. zei:

Nogmaals gefeliciteerd met deze fantastische aankoop! Ik ben benieuwd naar de foto's. Ook al kennen we de auto natuurlijk van de verkoopplaatjes op de bekende site, vind ik het zelf altijd erg leuk om de auto in 'de echte wereld' te kunnen zien. Met name het interieur ben ik heel benieuwd naar.

Prettig weekend, maar dat gaat vast wel lukken op deze manier.

Wheels & Chrome zei:
Dit jaar staren naar foto van een strand i.p.v. er liggen met een cocktail en zonnebrandcreme.........

Dan is er, wat mij betreft, een grens overschreden. Maar dat zijn de keuzes die je maakt.

smarter zei:
Nogmaals gefeliciteerd met deze fantastische aankoop! Ik ben benieuwd naar de foto's. Ook al kennen we de auto natuurlijk van de verkoopplaatjes op de bekende site, vind ik het zelf altijd erg leuk om de auto in 'de echte wereld' te kunnen zien. Met name het interieur ben ik heel benieuwd naar.

Die foto's komen zeker, maar eerst eens even genieten. De eerste interieurupdate heeft hij al gehad. Er is een cradle ingebouwd voor de Iphone, zodat ik iig navigatie heb. Daarvoor is een originele telefoonconsole gebruikt, dus dat ziet er netjes uit, al zeg ik zelf. Nu alleen nog iets regelen voor handsfree bellen, maar daar ga ik eens over nadenken. Ik wil daar een zo onzichtbaar mogelijke oplossing voor.

Voor het overige is de auto helemaal strak en keurig onderhouden, dus verdere verbeteringen zijn niet nodig.

Joël D. zei:
Gefeliciteerd 520d.

Wij hebben ook nog geprobeerd open te rijden met de SL, maar de hardtop zat vast.

Balen. Ik kreeg gisteren in eerste instantie het dak niet dicht, toen het begon te regenen. Bleek dat ik vergeten was de handgrepen los te klikken. En dat moet eerst, voordat je de kap kunt bedienen. Bij jullie SL gaat dat allemaal automatisch, zo begreep ik. Gelukkig kwam het net op tijd goed, anders was ik met een almandinrode badkuip naar huis gereden....

Mooi, 520d. (tu)

Hardtop is inmiddels weer los, hij heeft er een tijdje opgestaan, en waarschijnlijk zat het rubber een beetje aan elkaar, gisterenavond deed hij het gewoon, gelukkig. :)

520d zei:
smarter zei:

Die foto's komen zeker, maar eerst eens even genieten. De eerste interieurupdate heeft hij al gehad. Er is een cradle ingebouwd voor de Iphone, zodat ik iig navigatie heb. Daarvoor is een originele telefoonconsole gebruikt, dus dat ziet er netjes uit, al zeg ik zelf. Nu alleen nog iets regelen voor handsfree bellen, maar daar ga ik eens over nadenken. Ik wil daar een zo onzichtbaar mogelijke oplossing voor.

Voor het overige is de auto helemaal strak en keurig onderhouden, dus verdere verbeteringen zijn niet nodig.

Wat voor cradle is dat? Ik wil er ook nog één hebben. En als je een mooie oplossing hebt gevonden voor het handsfree bellen (.. liever geen parrot) dan hoor ik het graag, ik zoek namelijk ook nog een oplossing om die lelijke sony eruit te kunnen halen.

Heerlijk trouwens, al die knopjes! (tu)

S-J zei:
Wat voor cradle is dat? Ik wil er ook nog één hebben. En als je een mooie oplossing hebt gevonden voor het handsfree bellen (.. liever geen parrot) dan hoor ik het graag, ik zoek namelijk ook nog een oplossing om die lelijke sony eruit te kunnen halen.

Heerlijk trouwens, al die knopjes! (tu)

Die cradle heeft de Hofleverancier geregeld. Ideaal geplaatst zo, nu heb ik lol van de navi op de telefoon. Die parrot zie ik eigenlijk ook niet zitten, dus nog maar eens even goed zoeken naar een betere oplossing...

W124STER zei:
... :) herkenbaar; onze kinderen vinden het zelfs gezellig in de cabrio als 't regent tijdens een tocht; " 't is toch net een tent op wielen"?

haha, dat herken ik inmiddels wel ja!;)

Cradle is van Brodit, speciaal voor de iPhone 4S zonder 'hoesje' er omheen. Met 12v aansluiting voor permanente lading nog geen honderd euri, ex inbouwen. Op de originele console voor de W124 zou je eventueel nog de Parrot kunnen - laten - monteren.

Eigenlijk diep respect voor iemand die zijn E60 530i verruilt voor een 300 CE-24 cabriolet. Dan ben je met recht een autoliefhebber. (tu)

500 E zei:
Cradle is van Brodit, speciaal voor de iPhone 4S zonder 'hoesje' er omheen. Met 12v aansluiting voor permanente lading nog geen honderd euri, ex inbouwen. Op de originele console voor de W124 zou je eventueel nog de Parrot kunnen - laten - monteren.

Dat laatste heb ik ook bedacht. Levert de minste schade aan het dashboard op en ik kan de Becker handhaven. Zoiets zal het dus wel worden.

Twingo1 zei:
Eigenlijk diep respect voor iemand die zijn E60 530i verruilt voor een 300 CE-24 cabriolet. Dan ben je met recht een autoliefhebber. (tu)

Het zijn beide heel fijne auto's elk op hun eigen manier. De 530i is top, maar met minder emotie. Deze cabriolet brengt de glimlach weer terug....B)

Zo krijgen we uiteindelijk tóch nog dat donkerbruin lederen interieur van de Fünfer te zien ;) :}

127.jpg

Mooi hè? Ik heb er iig met heel veel plezier in gereden. Die auto is net als een maatpak, want perfect aan te passen aan je eigen wensen.

Zéker een hele fraaie dikke Bimmer. Daar zal een volgende eigenaar heel veel plezier aan beleven.
Enige optie die ik mis is een sportstuur B)

Ik kon het ook niet langer aanzien. Nu is dat probleem voor mij opgelost.;)

Vanochtend voor het eerst de Benz mee naar kantoor. Natuurlijk open gereden, zelfs bij 3 graden prima te doen. Stoelverwarming op twee, dikke jas aan en rijden maar. Heerlijk. Onthaasten nog voor het werk begint....

Best een leuke inruiler. Naar de afbeelding kijkend vroeg ik me af wat er niet klopte aan het plaatje.
En ineens heb je het(nee niet met de trein:}) Hoe kan je dit soort velgen eronder gooien???
Het lijken wel fietswieltjes. Daarnaast volgens mij zijn het velgen van een E klasse. Maar daar ben ik niet zeker van.

[IMG=https://img716.imageshack.us/img716/824/120hm.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us

Als we hier op zoek waren geweest voor een vervanger van de tweede auto dan had het voor dat geld best een kanshebber kunnen zijn.

Over velgen: ik heb sinds vandaag de goede putdeksels onder mijn W124 250D. Heb een origineel setje (met ronde gaten.. ) laten poedercoaten. Mag er best zijn al zeg ik het zelf. Foto's volgen ASAP.

Ik ben altijd fan geweest van het ontwerp van de W220. Prachtig, elegant, Duits met een zuidelijke inslag en soms voorzien van destijds allesverwoestende motoren. De laatste S 55 uit de W220-reeks. Wat een powerhouse. Die eet de rest van het verkeer als ontbijt. En ja, ook is de W220 standaard gezegend met de kaasschaaf van Schrempp. En dat voel, merk en zie je.

Maar die wielen onder de 320 van 500E.nl. Wat een afknappert. Wat een rommel.

Maar dat de verkopende partij geen geld wenst te investeren in zo'n inruiler, dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen. "Dit is hem, take it or leave it!"

Leave it dus in mijn geval. Was ik in de markt.

5459270400_71bf3f277a.jpg

Prachtig! Maar dan met 1 uitlaatje links en 1 uitlaatje rechts.

Icebrain...............................:-D

Ik wist het, ik had ze eerder gezien:}

Vinnievw we zijn benieuwd.
Overigens is een setje Lorinser putdeksels ook wel erg begerenswaardig.

29.jpg
[/quote]

Zo zag ze er vanochtend nog uit, nu mis ik het complete knipperlicht rechtsvoor. Die heeft een of ander kansloos stuk verdriet verwijderd toen mijn auto bij kantoor stond. Echt balen, groot gat rechtsvoor in de mooie rode dame.

Morgen maar gauw langs de dealer voor een nieuwe unit....:(

520d zei:
Jij hebt goede zaken gedaan, de parelgrijze dame is verkocht. Gefeliciteerd! je hebt er toch wel een goed baasje voor gevonden hè?

... nou ja, goede zaken; we hebben behoorlijk in de auto geïnvesteerd en dan is de marge niet geweldig. Heel eerlijk; ik had 'm graag gehouden. Zonder twijfel de mooiste Coupé (qua kleurencombinatie en opties) die ik heb meegemaakt. Zo hoort die te zijn. Maar handel is handel; de nieuwe eigenaar kocht zowel de 230CE als de 300CE voor in zijn collectie. Dat betekent dat wij de Coupé's dus kwijt zijn. Als liefhebber van deze auto's vind ik dat jammer en het zal wel even duren voordat we dergelijke mooie exemplaren weer weten te vinden.

Dionysus zei:
Maar die wielen onder de 320 van 500E.nl. Wat een afknappert. Wat een rommel.

Maar dat de verkopende partij geen geld wenst te investeren in zo'n inruiler, dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen. "Dit is hem, take it or leave it!"

Leave it dus in mijn geval. Was ik in de markt.

.
Voor dat geld schaf ik dan wel een nieuw setje lichtmetaal aan.
Dus mits in de race voor een nieuwe tweede Benz een Take it hier:}

@520d daar zou ik letterlijk doodziek van zijn. Welke im%$&^*l waagt het om met zijn vingers aan andermans spullen te komen.

520d zei:
Zo zag ze er vanochtend nog uit, nu mis ik het complete knipperlicht rechtsvoor. Die heeft een of ander kansloos stuk verdriet verwijderd toen mijn auto bij kantoor stond. Echt balen, groot gat rechtsvoor in de mooie rode dame.

Ies mooi dat rode mooie Mercedes net zo knipoogt als mijn Mercedes deed voordat iek botsing maakte met 200D...

Terug
Bovenaan