Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

2815981-1-2-2.jpg
Bah...Grolsch.

2815981-8-2-2.jpg

Stel je voor...
100 op de klok
arm op de armsteun
pokkepokkepokkepokkepok op de achtergrond
en dat 35 tot 45k per jaar.

daar moet je wel gelukkig van worden.

Grolsch.

Brrrrrr...
Freddy, God hebbe z'n ziel, maakte heerlijk Spa Goud. Net zoals de Hertog die Jan heet, Brand uit reserve België en Amstel.

Grolsch, Bavaria of Dommelsch? Doe mij maar een huiswijntje.

BMW-bolle zei:
2815981-8-2-2.jpg

Stel je voor...
100 op de klok
arm op de armsteun
pokkepokkepokkepokkepok op de achtergrond
en dat 35 tot 45k per jaar.

daar moet je wel gelukkig van worden.

Correctie:

150 op de klok
arm op de armsteun
pokketapokketa hoor je niet, zelfs niet met het dak open
1.000 km per week, tot eind mei... und dann... misschien wat dichterbij...

Roerend met je eens.
Over Heineken wordt ik nog weleens meewarig aangekeken. Brand en HJ hebben wel wat meer volgers hier in het brabantse.

Dionysus zei:
Grolsch.

Brrrrrr...
Freddy, God hebbe z'n ziel, maakte heerlijk Spa Goud. Net zoals de Hertog die Jan heet, Brand uit reserve België en Amstel.

Grolsch, Bavaria of Dommelsch? Doe mij maar een huiswijntje.

Correctie:

Bier uit reserve Belgica heet Gulpener, of Alfa.
Bier uit Teutonia heet Paulaner of Bitburger, desnoods Warsteiner
Bier uit het echte Belgenland heet Palm, Leffe, Rochefort, Westmalle...

Ik ga het met 100 doen.
Doe ik met het 107´tje ook, lekker 1 op 25 kachelen. Heb toch geen haast.

Als ik het allemaal geregeld krijg, komt er een w124 (of een andere leuke Benz) en die blijft 10 jaar. Ik ga dat ding hoogstpersoonlijk over de 5 ton sturen en als hij dan nog niet op is, nog veel verder. 100 doet hij op de sloffen en dan houdt hij het ook vol tot het miljoen. Dat zou grappig zijn. zelf 9 ton sturen in een auto.

Pacohontas zei:
Correctie:

150 op de klok
arm op de armsteun
pokketapokketa hoor je niet, zelfs niet met het dak open
1.000 km per week, tot eind mei... und dann... misschien wat dichterbij...

Wat een prachtig uitzicht. Wat mij opvalt is de oorverdovend lege middenconsole. Bijna geen knopje te zien.

Schitterend.

Paulaner is heerschend.

Paulaner ga ik in Juni testen dus. Nog nooit op. Ik schaam me diep.
Hoeveel kistjes zouden er achter in een w124 passen?

het gaat hier tenslotte over dit mirakel op wielen.

BMW-bolle zei:
Ik ga het met 100 doen.
Doe ik met het 107´tje ook, lekker 1 op 25 kachelen. Heb toch geen haast.

Als ik het allemaal geregeld krijg, komt er een w124 (of een andere leuke Benz) en die blijft 10 jaar. Ik ga dat ding hoogstpersoonlijk over de 5 ton sturen en als hij dan nog niet op is, nog veel verder. 100 doet hij op de sloffen en dan houdt hij het ook vol tot het miljoen. Dat zou grappig zijn. zelf 9 ton sturen in een auto.

150 is niks voor die 2,5 liter motor! Zelfs dan word je nog door Transporters en Sprinters ingehaald, ook door oude Astra's! :eek::confused:

Maar 2x per dag een rit van 120 km wil je niet met 100 km/u doen, zeker niet over de A4, A44 en A61, de Duitse versies dus! :cool:

@Dio: lege console???

Afb0892.jpg

Knöpskes voor elektrische ruitbediening, stoelverwarming, centrale vergrendeling... en dat alleen nog rondom de pook! :D

BMW-bolle zei:

Gezien vanaf de asbak naar beneden is er, op eentje na, geen knopje meer te zien. Leeg. Onbevlekt. Puur. Dabedoelik.

En raampje naar beneden? Gewoon zwengelen. Da's de moeite toch niet?

Ik vind het heerlijk. Moet het nu ook in de e34 en ik mis het allemaal niet. Airco een beetje, maar met de schuifmans en het raam open gaat het wel.

Had niet gedacht dat schuifmans zo verfrissend was! Een airco in een W124 is voor mij dus ook geen must meer. Ideaal met dit weer!

Het bier komt hier regelmatig voorbij. Is het niet een idee om met een aantal W124- en W201 rijders richting Duitsland af te reizen en daar eens wat bier in te slaan? :D.

BMW-bolle zei:
Ik denk dat ik geen last heb van wiebelstoelen. Een goede proefrit zal dat uitwijzen. Zodra ik kan toeslaan ga ik ook proefrijden in een W124 of W201. Het is een hele tijd geleden dat ik er in gereden heb. Wellicht dat mijn postuur en gewicht ervoor zorgen dat ik zo goed zit op de veren ;)

Het gevoel dat je krijgt als je alleen al achter het stuur van zo'n auto gaat zitten...onbeschrijfelijk.

Trouwens...Timon is echt lang....kreeg bijna last van mijn nek! :D;)

Heb er één dag zo een 400 km mee gereden.

Ik mis: middenarmsteun (moet er binnenkort maar eens actief naar op zoek), tempomat (omdat ik er zo aan gewend ben).

Maar die stoelen? Geweldig. (y) 10x beter dan de stoelen in de BMW. Ster op de kap geeft ook een heerlijk gevoel. En snelweg cruisen doet ie perfect. :cool:

Hier ook zo. Zowel 300 E als 300 D hebben de oude stoelen en die zitten prima. Ook 550 km achter elkaar.

Ik krijg spontaan zin om met de auto op vakantie te gaan!
Laatste keer dat ik ver met de auto op vakantie ben gegaan is naar La Grande Motte en Seissan, Zuid-Frankrijk. Bijna 1200 kilometer in 1 ruk. Niet met de 107 maar met de Saab destijds. Ging ook goed hoor. Ruim 1 op 11 gemiddeld volgens mij. Fijne auto ook. Weinig emotie.

725968290_5_G9RQ.jpeg

Dionysus zei:
BMW-bolle zei:

Gezien vanaf de asbak naar beneden is er, op eentje na, geen knopje meer te zien. Leeg. Onbevlekt. Puur. Dabedoelik.

En raampje naar beneden? Gewoon zwengelen. Da's de moeite toch niet?

De Touring had ook biologisch bediende ruiten... een voordeel van elektriek is dat de deurvakken beter bruikbaar zijn.
Zeker bij mijn W124 van belang omdat er géén dashboardkastje is. Ieder voordeel heb se nadeel, dus het hebben van twee airbags betekent geen ruimte voor een kassie...

Hummm, was nog vergeten dat beide buitenspiegels elektrisch verstelbaar zijn. :cool:

Overigens is de combinatie van Schiebedach/Hebedach met airco natuurlijk helemaal het summum! Met 140 km/u kan je nog het dak helemaal openschuiven, alleen een telefoongesprek via de bluetooth wordt wat lastig. Bij de [size=small]fufofo[/size] kon dat al vanaf 100 km/u niet meer helemaal open als je niet waanzinnig weggebulderd wilde worden.

Airco is wel erg prettig moet ik toegeven, maar dat drijft de prijs ook wel aardig op, lijkt me.
én airco, én een redelijke kilometerstand, én binnen het budget is lastig. Alhoewel een 200d ook voldoet voor mij....denk aan die 100 op de snelweg ;)

Marco heeft hem voor mij toch kunnen vinden, zo kan hij er vast meer vinden...

Iets anders, hebben jullie het topic van BRG gezien? Dat gaat meteen voorbij alles wat leuk is of had kunnen zijn... :cry:

Pacohontas zei:
Iets anders, hebben jullie het topic van BRG gezien? Dat gaat meteen voorbij alles wat leuk is of had kunnen zijn... :cry:

Dat zet alles toch wel weer even in perspectief.

Heb het gezien inderdaad. Door dit soort berichten ga ik juist meer leven. Ik wil een w124 omdat ik dat leuk vind. Het verstand zegt: rij door in die 107, maar door dit soort triestigheden besef ik dat je zoveel mogelijk moet genieten. Hoe ik dat doe? Zoveel mogelijk met mijn dochtertje doen, vrienden en familie en op materialistisch gebied realiseren wat mogelijk is. Een nieuwe dikke auto gaat niet lukken, maar een leuke w124 moet lukken en geeft net zoveel plezier, meer dan een 107 in ieder geval.

Geloof mij maar: een W124 naar je zin geeft je véél meer plezier dan de dikste nieuwe Teutoon.

Waarom niet? Het verschil tussen verkoop en inruil zal niet groot zijn, tenzij ze je een idioot bod doen. De marges in dit segment zijn dunnetjes.

Met aannames komen we natuurlijk niet verder. En met biedingen van 4500 ook niet.

Het lijkt mij dat een redelijk courant autootje zoals de 107 niet zo'n groot probleem hoeft te zijn met inruilen, toch?

Misschien vanwege het feit dat 'ie weleens verguisd wordt, maakt 'm wellicht een interessante optie.
showPicture.php

showPicture.php

showPicture.php

(www.autotrack.nl)

Olav, dan spreek je toch met Marco af dat je 's avonds komt?
Of doe de deal per e-mail, zo doen wij dat ook bijna altijd! :D

@Davidoff: steeds meer neig ik er naar om t.z.t. als opvolger een W210 te nemen. Maar ja, of MHS dat accepteert? ;)

500 E zei:
Een 107 is supercourant. Dat komt altijd goed.[/quote

nou dat karretje zal toch nog wel 7K opleveren dus dan heb je al
genoeg voor een halve W weet ik veel van 1996 aan te schaffen?

MHS verkoopt liever geen W210. Een enkele, da's alles. Ik adviseer bij hoge W210-nood een lekkere 528iA.

Terug
Bovenaan