Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
rozebrilbw.jpg

Heerlijk om dat enthousiasme over een van de iconen van de Teutoonsche automobielindustrie te lezen. Een stuk beter dan dat gezemel over de zoveelste verkrachte uitvoering (onder het mom van tuning) van een in oorsprong mooie auto.

Ik zeg: go BMW-bolle! (tu)

O ja, voor je tot proefrijden overgaat: bedenk even of je aan dit uitzicht kunt wennen B)

uitzicht_voorruit_w124.jpg

[size=x-small]edit: toevoeginkje met pica[/size]

Dit is wel het uitzicht op een jonger exemplaar dan wat ik op het oog heb, neemt niet weg dat het er goed uit ziet!

Deze M119 Brabus B11, hier in een R129, is vast ook in een W124 leverbaar geweest.
For the B11 prototype Brabus claim 340 hp / at 5,500 rpm 345 tq / at 3,900 rpm at the crank….

dscn5226n.jpg

BMW-bolle zei:
Dit is wel het uitzicht op een jonger exemplaar dan wat ik op het oog heb, neemt niet weg dat het er goed uit ziet!

Oke dit dan............................:}

Afbeelding%20140%5B7%5D.jpg

or the B11 prototype Brabus claim 340 hp / at 5,500 rpm 345 tq / at 3,900 rpm at the crank….

Voor die lousy 14 PK extra heb ik liever dat ze er gewoon met hun f*kken vanaf blijven.

500 E zei:
or the B11 prototype Brabus claim 340 hp / at 5,500 rpm 345 tq / at 3,900 rpm at the crank….

Voor die lousy 14 PK extra heb ik liever dat ze er gewoon met hun f*kken vanaf blijven.

Idd, dat rijst de vraag wat is het minimale aantal PK's voor een W124 waarbij je zonder zorgen heerlijk kunt cruisen en over een te lange inhaaltijd niet teveel hoeft na te denken...........................????
En tuurlijk een 500E past heel gauw in het plaatje maar die laten we even buiten beschouwing

Hmmmm...financiële situatie nogmaals doorgenomen in Huize Bolle.
Conclusie 1: Een W124 kan
Conclusie 2: Een W124 à la exemplaar van Reinders is mogelijkheid 1 (budget 2-3k)
Conclusie 3: Een W124 met minder kilometers op de klok en in goede staat is mogelijkheid 2 (budget 6-8k)

Wat is wijsheid?
Ik neig naar eentje van 6-8k. Liefst een 250d, 200d mag ook. Handgeschakeld. Liefst airco. Hier wil ik minimaal 5 jaar mee gaan rijden, dus de auto moet nog een 150k minimaal kunnen draaien en dan liefst natuurlijk zonder reparaties die een maandsalaris kosten.

Dionysus zei:
Dat moet je gewoon even door je roze tjoeningbril bekijken.

Zo is dat. Relativeren. Leven en laten leven.

BMW-bolle zei:

Ik meen me te heugen dat jij niet al te lang geleden verkondigde over het budget voor een nieuwe E-klasse te kunnen beschikken. Of heb ik iets niet goed begrepen?

reparaties die een maandsalaris kosten.

Hangt ervan af wat jouw maandsalaris is uiteraard.

Icebrain zei:
Idd, dat rijst de vraag wat is het minimale aantal PK's voor een W124 waarbij je zonder zorgen heerlijk kunt cruisen en over een te lange inhaaltijd niet teveel hoeft na te denken...........................????
En tuurlijk een 500E past heel gauw in het plaatje maar die laten we even buiten beschouwing

Misschien deze S124 300 D Turbo met 350 pk en 650 Nm?

Twingo1 zei:
Dionysus zei:
Dat moet je gewoon even door je roze tjoeningbril bekijken.

Zo is dat. Relativeren. Leven en laten leven.

BMW-bolle zei:

Ik meen me te heugen dat jij niet al te lang geleden verkondigde over het budget voor een nieuwe E-klasse te kunnen beschikken. Of heb ik iets niet goed begrepen?

reparaties die een maandsalaris kosten.

Hangt ervan af wat jouw maandsalaris is uiteraard.

Ik heb in 2008 mijn winkel verkocht en dat geld zit in een soort pensioenverzekering. Ik kan het geld vrijmaken maar dat is belastingtechnisch niet gunstig.
Van dat bedrag is een heel erg dikke E-klasse te kopen, maar dat wil ik niet aangezien ik "later" ook lekker wil leven.

Net terug van de Techno-Classica Essen en daar stonden ook weer een aantal prachtige W124'jes. Heb alleen een 1:18 schaalmodel gekocht, want de prijzen van de 1:1 gingen helemaal nergens over :-) Zal later even wat foto's toevoegen.

BMW-bolle zei:
Wat is wijsheid?
Ik neig naar eentje van 6-8k. Liefst een 250d, 200d mag ook. Handgeschakeld. Liefst airco. Hier wil ik minimaal 5 jaar mee gaan rijden, dus de auto moet nog een 150k minimaal kunnen draaien en dan liefst natuurlijk zonder reparaties die een maandsalaris kosten.

Als je je eigen voorkeur volgt moet het goedkomen in huize Bolle.
Het ligt niet voor de hand dat je naast het reguliere onderhoud buitensporig veel kwijt gaat zijn aan reparaties bij een W124 diesel in goede staat.
Beetje geluk moet je altijd hebben maar dat kan je ook afdwingen door je Nick aan te passen B)

Nickname aanpassen zal ik niet zomaar doen. Ten eerste heb ik er een beetje een hekel aan als iedereen steeds weer anders heet...is zo verwarrend. Ik heb het in het begin ook wel gedaan steeds, maar nu niet meer. Ben anderhalf jaar BMW-loos geweest en ik heette gewoon BMW-bolle. Ten tweede blijf ik ook BMW-fanaat denk ik. Ik ben zo'n uitzondering wellicht die zowel BMW als Mercedes kan waarderen. Nu ik echter weer meer ga rijden heb ik wel trek in een grote diesel en volgens mij kan je niet beter hebben dan een w124 diesel.

binnen budget, kilometerstand goed alleen zo'n lelijke refectorplaat tussen de achterlichten.
2815981-2-2-2.jpg

250d, nog geen ton op de klok. Airco ontbreekt, maar schuifmans is er wel.

Vier schroefjes en die plaat is los. Alleen heb je kans op wat beschadigingen.

BMW-bolle zei:
wat is het verbruik van de benzine-broeders in de praktijk?
kan ik het omslagpunt uitrekenen

De E280 verbruikte gemiddeld 1:8

De E300D tot nu toe 1:12 (3 tankbeurten zonder veel snelwegkilometers)

Het ligt er aan hoe je autorijden wil beleven. Zoek je dynamiek en een vleugje sportiviteit, dan moet je geen Mercedes nemen. Ik zou nog eens héél erg hard moeten nadenken als ik kiezen moest tussen een E34 zescilinder Touring of een 250 Diesel.

Gemiddeld verbruik: 7,1 l/100km
Verbruik stad: 8,9 l/100km
Verbruik snelweg: 7,0 l/100km

Mag ik dit opmerkelijk vinden?

500 E zei:
Het ligt er aan hoe je autorijden wil beleven. Zoek je dynamiek en een vleugje sportiviteit, dan moet je geen Mercedes nemen. Ik zou nog eens héél erg hard moeten nadenken als ik kiezen moest tussen een E34 zescilinder Touring of een 250 Diesel.

Heb ook een E34 zescilinder Touring gehad (die zilvergrijze die Zen later heeft gekocht)
Fijne auto maar ik zou (op dit moment) niet meer terug willen.

En jij Zen?

Blijft natuurlijk altijd kwestie van persoonlijke smaak...

Wouter82 zei:
https://voorraad.wheelerdelta.nl/sd3ae199931a6d718e09a105e0212cb7f/9889d/details/?sid=2815981

Interessante binnenkleur trouwens

Black Velvet. Lekker nummer.

Thenx.

Heb ook een E34 zescilinder Touring gehad (die zilvergrijze die Zen later heeft gekocht)

Die met dat creme leder? Op welke auto bij Nijkamp heb je die dan ingeruild?

500 E zei:

Nee, mijn E34 had grijs velours en was handgeschakeld.

Bij AutoHan gekocht en daar heb ik hem ook weer ingeruild op een E32.

De E34 heeft Zen toen een tijdje gereden samen met de Almandinrode (Smarter-) W124 weet je nog?

500 E zei:

Deze......................(tu)

Afbeelding%20042%5B4%5D.jpg

Ah, de handgeschakelde 520i. Dat was bést een fijne auto. De eigenaar na jou heeft 'm aan mij verkocht.

HappyStar zei:
500 E zei:

Fijne auto maar ik zou (op dit moment) niet meer terug willen.

En jij Zen?

Blijft natuurlijk altijd kwestie van persoonlijke smaak...

Eerlijk? Ik zei gisteren tegen mijn vrouw dat ik blij ben met de wissel BMW --> Benz!!!

Welke Touring had jij, mijn laatste of mijn eerste?
Die tweede reed heerlijk, veel beter dan die eerste, waarin ik me niet veilig voelde op hogere snelheden. Maar... 1 op 10 als ik heel erg mijn best deed. Wat op de Autobahn onmogelijk is...
En de 250D 1 op 11,5 als ik een grote steen op het gaspedaal leg. Normaal doe ik hiermee 1 op 13,5 tot 14. Waarbij ik op de Autobahn gemiddeld 140 rijd. Die 1 op 11,5 bevat wel een twintigtal kms waar ik de naald op 200 had!!! En wat een rust biedt hij dan nog!!! (tu)

Ah, de eerste dus. Grappig, de eigenaar nà mij is zelfs een Linkedin connection geworden! :)

500 E zei:
Zoek je dynamiek en een vleugje sportiviteit, dan moet je geen Mercedes nemen.

Et voila, mijn persoonlijke dilemma. Ik rij nu in een klein skeltertje dat mij nog steeds geregeld een glimlach op mijn tronie tovert, maar ik word er natuurlijk ook niet jonger op.
Ik heb veel ervaring met het rijden in Mercedi, maar wil ik dat onverstoorbare wie-doet-me-wat-gevoel altijd? Ga ik dat kwikzilverige gevoel niet missen? Of hou ik krampachtig vast aan een zelfbeeld dat eigenlijk al jaren niet meer strookt met de werkelijkheid.

Potdomme, ik wil een 300 TE én (...) een S2000. Werk aan de winkel dus.

@Dio: Als skelter kan je een Ka'tje nemen! Het ziet er niet uit, is bovendien een ford, maar rijdt als een kart.

Daarnaast de Benz als rijdend Erholungsort.

Pacohontas zei:
@Dio: Als skelter kan je een Ka'tje nemen! Het ziet er niet uit, is bovendien een ford, maar rijdt als een kart.

En dat is een Ort waar ik me geregeld erg op m'n gemak voel. Zeker in Nederland-spitsland.

([size=x-small]En een Ka, leuk bultje, heeft z'n aandrijving op de verkeerde wielen. Wet van Meden en Perzen. Samen met schuifmans.)[/size]

Pacohontas zei:
Die tweede reed heerlijk, veel beter dan die eerste, waarin ik me niet veilig voelde op hogere snelheden.

De E34 touring was mijn eerste Duitse youngtimer.

Ik had nog geen youngtimer-referenties (behalve een RangeRover Classic) en vond de BMW héérlijk rijden.

Ondanks dat was het blijkbaar geen "top of the bill"

Ik rijd 1 op 9 tot 1 op 10 met mijn 260 E. Wel voornl. snelweg. In de winter is het eerder 1 op 8 tot 1 op 9.

Dionysus zei:
Pacohontas zei:

En dat is een Ort waar ik me geregeld erg op m'n gemak voel. Zeker in Nederland-spitsland.

([size=x-small]En een Ka, leuk bultje, heeft z'n aandrijving op de verkeerde wielen. Wet van Meden en Perzen. Samen met schuifmans.)[/size]

Ik vertik het om een automaat schuifmans te noemen, was ook de laatste keer dat ik dat intikte... ;) een automaat is wel fijn, maar voor mij niet heilig. Dat ik nu Benz-diesel was voor mij belangrijker. De diesel met automaat en turbo komt hierna wel... B)

@Happy Star: ik vond hem erg vaag en zoekerig boven de 160 km/u. Zelfs de focus reed rustiger. De Benz was mijn referentiekader qua rij-rust...

Pacohontas zei:
Ik vertik het om een automaat schuifmans te noemen, was ook de laatste keer dat ik dat intikte... ;) een automaat is wel fijn, maar voor mij niet heilig.

file_9_27.jpg

Schuifmans.

Pacohontas zei:
@Happy Star: ik vond hem erg vaag en zoekerig boven de 160 km/u. Zelfs de focus reed rustiger. De Benz was mijn referentiekader qua rij-rust...

Wel vreemd eigenlijk voor een auto met slechts 50 K op de teller ...

Garantie: 3 maanden
5000 km
schriftelijke garantie op het draaiende gedeelte van de motor + versnellingsbak tot een maximum van € 2.500,= inclusief onderdelen, arbeidsloon en BTW.

Kijk, dat is tenminste duidelijk en aanbevelenswaardig om in de advertentie te zetten. Hulde.

Maar even terug naar Benz-bolle.

2815981-28-2-2.jpg

Dit ziet eruit als een "echte" W124D. En als jij een "Dieseltje" zoekt, dan vind ik dit wel een oprechte Sacco-vertegenwoordiger. Vind de prijs beheurlijk, maar daarover weet ik net zoveel als dat Marcel van Dam weet heeft van Lady Gaga.

Als-ie goed onderhoud heeft gehad, en zal krijgen, overleeft hij jou met gemak. Eeuwen rijplezier.

Terug
Bovenaan