Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Dionysus zei:
Niet mijn kleur, maar voor de rest echt een waarlijk prachtige vertegenwoordiger van de W124-reeks. En zeker met 8-gaatsen een creatie die in Sacco's plakboek bijgeplakt zal worden.

Enjoy en deel je ervaringen hier!

Al vind ik de wieldoppen niet eens slecht staan............................(y)
 
Bedankt voor de complimenten.

Vandaag de auto opgehaald en het is een heerlijk apparaat.
De eerste kilometers ruimschoots genoten.
Ik deel mijn ervaringen graag hier op het forum en foto's volgen als de nieuwe 8-gaatsen eronder zitten.

Deze is trouwens ook niet verkeerd:



2rgp4rb.jpg
 
De ene Benz wordt ingeruild voor de andere en er blijven maar foto's komen....woensdag heb ik mijn nieuwe aanwinst opgehaald. Helaas nog wienig gereden en nog niet eens de hele map met bonnen en rekeningen doorgenomen. Ondanks de kilometerstand van 260.000 rijdt de auto fantastisch en ziet hij er ook uit alsof er net een ton mee gereden is:


IMG_0397 by PeperPakhuis, on Flickr

Vandaag of morgen zal ik nog even proberen wat betere foto's te nemen. Dit is even snel met m'n telefoon.

Op deze foto staat ie op de winterbanden met de originele doppen. Dezelfde als die op de nieuwe van HappyStar. In de auto liggen vrijwel nieuwe 8-gaats....de afgedraaide variant. Wel een beetje bling maar erg tijdsorigineel. De combi met knalrood lijkt me wel wat maar het is ook nog een overweging om 15-gaats aan te schaffen. Ik dacht dat die maar tot '93 geleverd waren de foto's hier laten anders zien. Ik vind het er ook niet gek uitzien.....mooie luxe problemen ;)

Nog even de specs:
- E280 T van 94
- automaat
- zwart stoffen interieur
- automatische airco
- ASD
- 3e zitrij
- originele MB radiocasettespeler met cd wisselaar
- afneembare trekhaak
- 4 electisch bedienbare ramen
- buitentemperatuurmeter
- stoelverwarming
- koplamp wis/wasinstallatie
- middenarmsteun
- bagagerollo
- met leer bekleed stuur
 
De lente is kennelijk in aantocht. Het regent hier nieuwe W124's. Ongeloveloos.

Prachtige unit, Ruud124!
 
Wat een geweldige combi heb je geladen, en die kleur!
In niets te zien dat ze 260.000 heeft gelopen.
Ben zeer benieuwd hoe de glansgedraaide 8-gaatsen eronder staan.
(Precies dezelfde velgen zijn voor mijn combi onderweg)
Veel plezier met de rode!
 
Da's grappig. Een goede kennis van mij bracht mij deze rode E 280 T vorige week al onder de aandacht. Het schijnt een perfect exemplaar te zijn ondanks zijn kilometers(y)
 
260.000 km en er dan zo uit zien. Dat zijn een stel mierenneukende Pietjes Precies geweest, die vorige eigenaren. Waarvoor mijn oprecht bewonderende hulde. Knap als je je auto zo door de tijd loodst.

Was ik maar een poetser...

Heel veel plezier met je prachtige people carrier.
 
Ik ben nog even bezig mijn onderkaak van de vloer te rapen voordat ik mijn complimenten kan geven voor de werkelijk adembenemende aanschaffen die de afgelopen week in het inmiddels buiten de Nederlandse grenzen bekend staande W124-topic zijn gepleegd.

Eerlijk gezegd ben ik "bang" dat de heerlijke zescilinder diesel van HappyStar ondergesneeuwd wordt qua aandacht door de schitterend rode tijdmachine van Ruud 124, en dat is dan niet omdat eerstgenoemde geen prachtige aanschaf is. Als de foto's van de nieuwe Zwitser van onze "peetoom" nog mooier blijken te zijn dan wat er de laatste paar pagina's al gepost is aan "nieuwe" 124's, dan vrees ik met grote vrezen dat het aan deze kant van het beeldscherm niet droog blijft.

Heren, van harte gefeliciteerd en vele veilige, maar vooral genietende kilometers gewenst!
 
Ik lees hier al een tijdje mee, dus het wordt wel 'ns tijd om mijn W124 hier voor te stellen. Sinds augustus 2010 ben ik in het bezit van een Mercedes-Benz 260 E. De auto komt uit 1989 (ModellPflege 1) en heeft inmiddels ruim 414.000 km op de klok. De eerste eigenaar heeft er ruim 4 ton mee gereden. De auto is voorzien van een (niet geheel volledige) onderhoudshistorie en NAP-certificaat. Hij is ooit door Mercedes geleverd met LPG, maar deze is later verwijderd.
De 260 E beschikt over een 2.6 liter 6-cilinder lijnmotor gekoppeld aan een 4-traps automaat. De auto is voorzien van een katalysator en levert daarmee een vermogen van 160 pk en een koppel van 220 Nm. De topsnelheid bedraagt 210 km/u en hij gaat van 0 naar 100 km/u in 9,8 seconden.

De auto is voorzien van de volgende opties:

myBlobHandler.aspx


Ik wilde altijd al een W124 hebben. Gewoon voor erbij (privé en zakelijk rijd ik een Volvo V50 D2). Het hoefde van mij geen exemplaar te zijn in topstaat met lage kilometerstand. Dat mocht ik ook niet verwachten voor de € 2000 die deze auto mij heeft gekost. De auto is bij aflevering voorzien van een nieuwe APK. Verder hebben we olie ververst en het olie-, luchtfilter en de bougies vervangen. De versnellingsbakolie en cardanolie is ververst bij een specialist. Ook heb ik nog de originele telefoon gevonden en aangeschaft (die was nl. zoek) en een nieuwe Hirschmann elektrische antenne gemonteerd.

Ik ben werkelijk enorm verrast hoe fantastisch de oude Benz nog rijdt. Veel beter dan mijn vorig jaar geleasde Volvo. Echt een heerlijke auto! Voor z'n leeftijd en kilometerstand ziet de auto er nog keurig uit. Hier en daar de bekende roestplekjes, maar daar stoor ik mij niet zo aan. Hij rijdt goed, schakelt goed en alles werkt nog naar behoren. Ook is het leer en hout nog in prima staat. Er zit alleen wat onbalans in het kardan (die dreunt wat bij hogere snelheden). Hierbij de foto's:

myBlobHandler.aspx


myBlobHandler.aspx


myBlobHandler.aspx


myBlobHandler.aspx


myBlobHandler.aspx
 
... 't is feest in dit topic de laatste weken! De 'rode van Ruud' is weergaloos, HappyStar horen we voorlopig niet (die geniet van z'n auto) en Ralf T laat zien dat een W124 onverwoestbaar is (als hij goed gebruikt wordt en dat is zo te zien het geval; prachtige auto). Wat een auto's (y). Vanaf volgende week schrijf ik weer actief mee en hoop ik de plaatjes te kunnen posten van m'n 'nieuwe 300E'.
 
En nou moet het stoppen. Zilver, zwart leer, acht-gaats, R6, schuif/kantelgeval, 440K KM en er zo uit zien. De ultieme Prozac-mobiel met z'n 160 PK.

En dat na Happystar met z'n ter-aarde-bestel-unit en Ruud met z'n waar-is-de-brand-kombi. Ik durf dit topic eigenlijk niet meer te openen, bang om geconfronteerd te worden met de aanblik van de nieuwe van W124STER. Overdosis-alert!

Prachtig apparaat Ralf. Met zo'n km-stand er nog zo bijstaan. Een heel mooi bezit. Mijn complimenten voor je waardige Sacco-uithangbord.
 
Complimenten voor de zilveren sedan Ralf.
De auto op de foto's hoort echt bij die kilometerstand?
Wat een beauty! Chapeau! (y)

En nu de diesel een aantal dagen gereden.
Ben echt een ander mens aan het worden en kan mijn Yoga lessen wel af gaan zeggen want deze combi rijden is effectiever.
Was al Happy maar dit gaat nog een stapje verder :cool:
 
Bedankt voor alle complimenten, heren! De foto's zijn genomen toen de auto 411.000 km asfalt achter zich had gelaten. Daarna heeft 'ie de originele Mercedes-telefoon en de nieuwe, elektrische Hirschmann gekregen. De telefooninstallatie werkt nog. Alleen van het handsfree deel doet de microfoon het niet. Ik gebruik de telefoon ook niet. Er moet nog zo'n oude GSM-kaart in die niet meer leverbaar is (m'n vriendin had er gelukkig nog een om mee te testen).
Als je er goed op kijkt zitten er echt wel hier en daar wat plekjes, maar voor deze kilometerstand is 'ie inderdaad nog heel netjes. Zeker dat lederen interieur is nog heel mooi en het zit er echt vanaf nieuw in. Was echt een buitenkansje dit. Hij stond al meer dan een jaar stil bij een handelaar. Destijds voor het dubbele bedrag. Geinteresseerde durfde het echter niet aan met de kilometerstand. Die zegt mij niet zoveel en ik gebruik 'm ook niet als dagelijks vervoer. Ik kon 'm dan ook niet laten staan.

HappyStar, Ruud, jullie ook gefeliciteerd met die prachtige Combi's!
 
Ik vind de E300D van Happystar ook een prachtige verschijning, helemaal omdat 'ie erg lijkt op de E220 Kombi die mijn vader ooit reed (van 1995 tot 1998 geloof ik). De andere twee zijn ook schitterend en het bewijs dat een W124, of het nou een benzine of diesel is, gebouwd is voor de eeuwigheid. Leuk om te zien dat er zoveel mooie exemplaren voorbij komen in dit topic!
 
@ Ralf T,

Gefeliciteerd met je W124. Prachtige wagen.(y)
Is dit nog de eerste automaatbak die eronder zit of is deze al eens gereviseerd? (gezien de kilometerstand)
 
Ik gok dat de eerste bak er nog in zit. Die 4-traps automaten zijn zo goed als bulletproof bij goed onderhoud.
 
Inderdaad, de eerste bak zit er nog onder. Moet wel zeggen dat 'ie bij bepaalde snelheden een beetje zingt. Ik heb daarom ook de olie laten verversen en daarna is dat wel wat minder geworden.
 
Dat 'zingen' kan ook je differentieel zijn natuurlijk. Tenminste, als het geluid van achteren komt..
 
Dat geeft wel aan hoe degelijk deze auto's zijn.(y)
Een automaat die het dik 4 ton onder een auto volhoudt zie je tegenwoordig niet vaak meer.
 
Zoals Bassje al zei: de viertraps automaten zijn eigenlijk zo goed als onverwoestbaar: pneumatisch aangestuurd, geen elektronika die de boel in de het 100 kan sturen en traditioneel qua opbouw. Als je zorgt dat het filter en de olie op tijd worden gewisseld gaan ze eigenlijk een autoleven lang mee.
 
grr, word ik toch langzaam steeds meer in de w124 val gezogen. Als kind vond ik ze echt hondslelijk, maar nu ....
Alleen heb ik hier nog geen mooie gevonden. KM stand terugdraaien is net zo normaal als dat de zon elke dag weer opkomt. Op zich is een hoge km stand niet echt een punt, zolang het er netjes uitziet. Ding is toch voor erbij.

0175335480001.jpg

0175335480004.jpg

0175335480005.jpg

0175335480007.jpg


https://www.autoscout24.es/Details.aspx?id=175335480

Nu ik er zo nog eens naar kijk, zou die 111k km misschien toch correct zijn? De motor ziet er zo van de foto nog redelijk uit. Hier is het in de zomer vaak bloedheet en erg stoffig, auto's lijken daardoor vaak ook veel ouder.

ik ga van de week toch maar even kijken, het ding staat al maanden te koop.
 
De onderkant en voorbumper zijn in een andere kleur gespoten terwijl de deuren in dat bouwjaar nog geen zijbeplating in contrastkleur hadden en de voorbumper niet in carrosseriekleur werd gespoten. De spiegelkapjes zijn in 441 Impala gespoten, de onderkant van de deuren en die voorbumper lijken ook die kleur te hebben.
 
hmm, nog erger dan ik dus dacht. Echter een compleet schade-vrije is vrijwel onmogelijk te vinden. Ze parkeren hier als gekken, dus dat een bumper is gespoten is zo gek niet. Maar dat hij is gespoten als een facelift model, hhhmmm.
Maar toch ga ik denk ik maar even kijken, al is het alleen om een idee te hebben waar je op moet letten. En daarnaast is het natuurlijk gewoon ook even leuk om even naar een andere auto te kijken :D
 
Het is gewoon half werk wat ze geleverd hebben, wel de onderkant van de deuren in een andere kleur spuiten, maar dan vergeten dat daar dan ook de plastic zijbeplating op moet.
 
tja half werk is hier normaal :eek:
Als de techniek ok is, doe ik misschien wel een bod, voor die paar centen kun je nog een keer een gok maken.
 
Gullwing zei:
grr, word ik toch langzaam steeds meer in de w124 val gezogen. Als kind vond ik ze echt hondslelijk, maar nu ....
Alleen heb ik hier nog geen mooie gevonden. KM stand terugdraaien is net zo normaal als dat de zon elke dag weer opkomt. Op zich is een hoge km stand niet echt een punt, zolang het er netjes uitziet. Ding is toch voor erbij.

0175335480001.jpg

0175335480004.jpg

0175335480005.jpg

0175335480007.jpg


https://www.autoscout24.es/Details.aspx?id=175335480

Nu ik er zo nog eens naar kijk, zou die 111k km misschien toch correct zijn? De motor ziet er zo van de foto nog redelijk uit. Hier is het in de zomer vaak bloedheet en erg stoffig, auto's lijken daardoor vaak ook veel ouder.

ik ga van de week toch maar even kijken, het ding staat al maanden te koop.



Zolang de auto z'n leven lang goed onderhoud heeft gehad (boekjes) is een hoge kilometerstand niet zo heel erg maar zo te zien is deze rechts van de ABSpomp verrot, vaak is het onder het ruitensproeier reservoir ook zover onder de koplampen ook en kriksteunen etc.
PAS OP!! en koop geen verrotte bak want 500 euro laat hem dan niet zolang plagen
Afz 300E
 
Hoe is het in Spanje met de '86'ers gesteld? Loont het nog om daar eens te kijken voor een mooie 250TD?
 
rechts van de ABSpomp verrot,

roest kan haast niet. zelfs 30jr oude escorts vol deuken waar het plaatwerk doorkomt zijn nog in redelijke staat. Gemiddeld regent het hier 30 dagen per jaar. Maar misschien slecht opgeknapte schade. Ik wilde vandaag eigenlijk even langsrijden, maar natuurlijk weer geen tijd.

Hoe is het in Spanje met de '86'ers gesteld? Loont het nog om daar eens te kijken voor een mooie 250TD?

tja, je moet enorm geluk hebben, vaak is de km stand gewoon gigantisch teruggedraaid. Zo heb ik al enkele gezien met zogenaamd 120k op de teller, terwijl het service boekje tot bijv 425k is ingevuld :rolleyes:

Maar van roest heb je bijna geen probleem. Zeker hier in de regio, het vriest nooit, dus geen zout etc.

En soms is de vraagprijs gewoon compleet irreëel. Bijv een redelijke gare 190 uit 88 met 350k op de teller voor 7000,- Gewoon echt laag bieden wil nog wel eens helpen, soms slechts 1/3 van de nieuwprijs. En dan kan maar zo dat ze akkoord gaan. En Spaans spreken is ook een pluspunt, want bijna nergens spreken ze hier engels.
 
whoops, deze dus: https://www.coches.net/mercedes-benz-300-diesel-automatico-diesel-1983-en-malaga-25253370-covo.aspx
 
Leuk ding. Lekker kleurtje, kroonkurkjes en airco. (als die werkt). Schuifmans zou hem af maken.

Ps. Ik ben ooit door Weide op m'n vingers getikt, omdat ik foto's op het forum plaatste met te grote afmetingen. De maximale grootte van een foto op dit forum is 800 x 600. Zijn de foto's groter, dan kost het veel meer tijd om dit topic te bekijken. En zeker nu, de Autoweek-forum-site heeft kuren, helpt het niet als de gelinkte foto's veel groter zijn.

Resumé Overvlakkee, graag je te plaatsen foto "resizen" naar het formaat 800 x 600. Heb je geen idee waar ik het over heb, vraag het dan gewoon even. Dan helpen we je even.
 
denk dat die airco wel werkt, je wilt hier in de zomer echt niet zonder, dus die laat je wel repareren :)
 
Gullwing zei:
rechts van de ABSpomp verrot,

roest kan haast niet. zelfs 30jr oude escorts vol deuken waar het plaatwerk doorkomt zijn nog in redelijke staat. Gemiddeld regent het hier 30 dagen per jaar. Maar misschien slecht opgeknapte schade. Ik wilde vandaag eigenlijk even langsrijden, maar natuurlijk weer geen tijd.


Afgelopen zaterdag 2x een 190 van '86 bekeken allebei afkomstig uit Zuid-Frankrijk de ene met 2.5 ton op de klok maar die was op de bekende plekken aardig rot en overal verbleekt door de zon.
De andere was een binnenslaper met 100.000 km origineel en is 1000% goed niet verbleekt/uitgedroogd dus hebben we gekocht.
Als ze uit het zuiden komen geeft dit nog niet de garantie dat ze "keihard en roestvrij" zijn maar ik heb al meer auto's gezien die daar vandaan komen dan net die ene die keihard is dus ik weet een klein beetje waar ik over praat.
afz 300E
 
zuid frankrijk is wel natter dan hier, maar idd, het geeft natuurlijk nooit zekerheid :)
 
Niets is zeker als je spreekt over auto's van 25 jaar oud. Een Hollander kan 'immaculate' zijn en een Zuidfranse cash verrot. Geen auto is met een ander te vergelijken.
 
Verd#@$mme Ruud.....
Ik ben hals over kop mijn BMW aan het verkopen om deze moooooooooooooooooie W124 Combi te kopen.
Heb jij hem al gekocht. Baalde al dat hij van Marktplaats af was... Ik ben jaloers hoor!
Hahahaha

Heel veel plezier met deze schitterende Benz! Niet heel goedkoop, maar wel een heel goede koop denk ik zo.
Ik heb als alternatief nu een E280 sedan op het oog, ook uit 1994 met 220.000km.
Eens kijken of die nog even blijft staan. Een W124 wil wel, maar een 5-Serie? Ach wie weet heb ik snel geluk.
Ik blijf nog wel even lekker lezen hier. Drie kwartier geleden wilde ik eigenlijk al naar bed, maar ja Mecedes, W124 en Autoweek. Slechte
combi ;-) als je moe bent....
 
Terug
Bovenaan