Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

W124STER zei:
... mooi, die DTM racer! Dat is ook nostalgie. Al was ik fan van de Alfa 155... Alessandro Nannini. Wat reed die man hard.

En toen ik die naam las schoot mijn herinnering direct terug naar het volgende incident. Hoe snel bereikt een Italiaan z'n kookpunt?

Neem een goeie 7 minuten, leun even terug in je stoel en bemerk hoe goed Olav Mol in de smiezen heeft wat er werkelijk op de baan gebeurt.

If you f*ck with Nannini, Nannini will f*ck with you. Pak aan! Die is voor jou!

Heb het destijds live gezien. Vond het geweldig. Die coole DTM-gasten zijn soms net mensen.
 
Dionysus zei:
If you f*ck with Nannini, Nannini will f*ck with you. Pak aan! Die is voor jou!

... inderdaad, The Godfather taferelen. Ik heb genoten. Met dank.

8zenf5.jpg
 
Olav Moll is een statuut. Weet nog dat in 1995 op de RAI zo'n W202 DTM stond. Met erg weinig ground clearance. Heb mijn hand er aan de voorkant nog onderdoor gehaald.

M104 3.4 AMG
 
Twingo1 zei:
Olav Moll is een statuut.

Toen Mol in de jaren 90 Pedro Diniz bestempelde als zondagsrijder, haakte ik af. Daar had Mol het echt bij het verkeerde eind. Ondanks dat Diniz destijds vaak 2s langzamer was dan zijn teamgenoot, bleek later dat hij wel degelijk goed kon sturen. Geen zondagsrijder dus. Populistisch geneuzel was dat.
 
De ene vraag lokt meteen een andere uit. Is er technisch veel verschil tussen een E 500 en een E 500 Limited? En tussen de 500 E en de E 500?

E 500 Limited meeruitvoering ten opzichte van E 500:

-dashboardaccenten in Vogelaugenahorn
-Designo leder
-zelfdimmende binnenspiegel
-schuif-/kanteldak
-17 inch EVO II lichtmetaal
-744 Briljantzilver of 009 Saphirschwarz sonderlack leverbaar

Technisch geen afwijkingen.

E 500 ten opzichte van 500 E: remmen. De E 500 heeft de klauwen en schijven van de SL 600 en de 500 E moest het doen met de schijven en klauwen van de 500 SL. En natuurlijk de facelift-wijzigingen.
 
hallo leuk item over de w124 dus heb me maar even geregistreerd aangezien ik wat vragen heb.
heb zelf een pagode uit 69 maar daar rijd ik maar beperkt mee.
heb een 200te gehad en nu een c240 combi 98 maar de w124 reed lmho lekkerder.
het plan is nu om de c weg te doen en een A124 aan te schaffen maar,

is deze geschikt voor dagelijks gebruik
welke type dan 200 220 300-24 320
welk bouwjaar (had iets gelezen over lak op waterbasis vanaf bj 93)
evt zwakke punten van een w124 (keuring?)
ik wil geen auto die in concoursstaat is (budget) maar kun je tussen de 7 a 10 mile een goede auto aanschaffen
of ben ik dan niet realistisch

groetjes olaf
 
... beetje snelle reactie, maar zie bijvoorbeeld pagina 22 uit dit topic; misschien vanavond meer reacties. Hieronder een quote van pagina 22.

W124STER zei:
... terecht dat je geen concessies wil doen, als je gaat voor een goede en het bijbehorende geld wilt uitgeven. Naar mijn idee is er een beperkt aantal specialisten die zich in de loop van jaren hebben ontwikkeld tot 'gerenomeerde namen'. Daarnaast zijn er veel handelaren die op winst uit zijn en het niet zo nauw nemen met de originaliteit etc. Kijk 's op www.youngtimerpagina.nl voor meer adressen. In de W124 markt zijn Nijkamp, Marco Hof Sportcars, Klaas de Poel en Auto Timon de aanbieders met meerdere W124'ers ('t Wooike ook, maar die had je al). Dit wil niet zeggen dat het allemaal specialisten zijn... Ik koop daarom bij 500e.nl als het om de "daily driver" gaat. M'n hobby auto's komen van Marktplaats etc.

Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat kopen!
 
ik doe dit liever andersom.bij de specialisten staan denk ik bijzondere auto's met lage km-stand die je moet koesteren,ik persoonlijk vind het dan zonde om daar een 'gewone" auto van te maken met veel km door hem dagelijks te gebruiken.
 
Let je wel een beetje op je woorden? Een 124 zal nooit een 'gewone' auto zijn! ;)
 
Hij heeft het begrip Youngtimer nog niet helemaal begrepen............:)
 
Jawel hoor, ik begrijp prima wat 'ie bedoelt(y) 15.000 per jaar op een E 320 T zetten met 42.000 km is zonde. Een Kombi met anderhalve ton nog vijf jaar doorrijden is slimmer, ook qua investering.
 
Je gaat dan van 150.000km naar 225.000km, in 5 jaar. Je hoeft dan niet echt bang te zijn voor het onderhoudsspook. Tenzij het referentiekader de onderhoudskosten van een nieuwe Twingo zijn in de eerste 5 jaar.
 
Wat je kwijt bent met het onderhoud verdien je weer bij de verkoop: ik denk dat de afschrijving niet zo heel hoog is als je 'm van 150.000 naar 225.000 rijdt.
 
997 GT2 RS zei:
Tenzij het referentiekader de onderhoudskosten van een nieuwe Twingo zijn in de eerste 5 jaar.

Dat moet ook allemaal nog blijken. Eerst zien, dan pas geloven. Heb er niet voor niks een derde jaar garantie bij gekocht.
 
Twingo1 zei:
997 GT2 RS zei:
Tenzij het referentiekader de onderhoudskosten van een nieuwe Twingo zijn in de eerste 5 jaar.

Dat moet ook allemaal nog blijken. Eerst zien, dan pas geloven. Heb er niet voor niks een derde jaar garantie bij gekocht.

Ik lees wel eens wat over startmotoren van Renaults die na 29.000km stuk gaan. Dan mogen de onderdelen van een BMW wel 5x zoveel kosten, maar ze gaan wel 10x zo lang mee :)
 
Dionysus zei:
Ashes to ashes.....

... en voor gelegenheden met een iets minder fataal karakter, werden deze ook gebouwd (en zo heb je voor alle gelegenheden een W124);

v42tc4.jpg


255j4lh.jpg
 
... zinloos pick-up geweld;

2ryt0eb.jpg


... handig voor feestjes en grote gezinnen;

dx1hyb.jpg


... als 'glaasje op laat je rijden' tool;

1499itg.jpg


... en als je dan toch aangehouden wordt, dan door een W124;

sb2fwz.jpg
 
... o ja, ook als 4x4

281h4y8.jpg



... maar het topic wordt er op deze manier niet mooier op, vrees ik. Dan maar een mooi plaatje tot slot;

e7clfc.jpg
 
baSSje zei:
... en als je dan toch aangehouden wordt, dan door een W124;

Die is echt superstoer! Alleen zitten de ene koplampwisser scheef. :(

Ja, mag het: De enige keer dat ik op de achterbank van een W124 gezeten heb was niet in een taxi, maar in zo'n groen/wit exemplaar onderweg naar de pin automaat vanwege 40+ te hard op de Autobahn in een Fiesta onderweg naar Italië. Kostte toen (1996) 115 DMark....Dat waren tijden. Deze, trouwens erg snelle W124 had destijds 416.000km op de teller zag ik vanaf rechts achterin, zo'n scheef wissertje is hem dus vergeven.
 
Het was nog een Mopf1, ik ga uit van een 300-24 of het tussenmodel 320, het was in ieder geval een reihe-6 (y)
 
Dionysus zei:
W124STER zei:
... mooi, die DTM racer! Dat is ook nostalgie. Al was ik fan van de Alfa 155... Alessandro Nannini. Wat reed die man hard.

En toen ik die naam las schoot mijn herinnering direct terug naar het volgende incident. Hoe snel bereikt een Italiaan z'n kookpunt?

Neem een goeie 7 minuten, leun even terug in je stoel en bemerk hoe goed Olav Mol in de smiezen heeft wat er werkelijk op de baan gebeurt.

If you f*ck with Nannini, Nannini will f*ck with you. Pak aan! Die is voor jou!
Wat is er dan zo bijzonder aan het commentaar van Mol? Ik hoor hem eigenlijk niks zeggen wat ik zelf niet kan zien. Ik hoor 'm trouwens heel vaak niet zeggen wat ik wél kan zien. :) Maar ja, ik zit op dat moment dan ook naar de wedstrijd en niet de hele tijd naar groene en paarse sectortijden te kijken.
Wat waren de sancties achteraf eigenlijk?
 
997 GT2 RS zei:
Ik lees wel eens wat over startmotoren van Renaults die na 29.000km stuk gaan. Dan mogen de onderdelen van een BMW wel 5x zoveel kosten, maar ze gaan wel 10x zo lang mee :)

Ja, dat krijg je met een stapje terug. Is de kwaliteit toch minder. Kocht ik in 1999 een Philips Matchline voor 5K in guldens, in 2008 had ik maar 900 euro over voor een nieuwe Samsung. Alles wat zich buiten mijn interesse afspeelt, geef ik minder geld aan uit. Zo gaat dat.
 
Heren, weet u raad? Ik geniet al heel lang van dit topic, maar heb nu een vraag aan jullie:

Naar mijn weten werden de bumpers pas gelakt vanaf MoPf1. Echter, alledrie onderstaande VorMoPf-modellen (bij dezelfde handelaar) hebben bumpers in carrosseriekleur. Was het optioneel?

10541290091350.jpg


32911276096425.jpg


46231276030231.jpg


Die laatste vind ik overigens erg geslaagd. Meer een W123-kleur dan W124, maar het helpt 'm zeker aan de klassiekeruitstraling. (y)
 
De bumpers zijn bij een vormopf nooit meegespoten. Althans, niet vanuit de fabriek.
 
Twingo1 zei:
997 GT2 RS zei:
Ik lees wel eens wat over startmotoren van Renaults die na 29.000km stuk gaan. Dan mogen de onderdelen van een BMW wel 5x zoveel kosten, maar ze gaan wel 10x zo lang mee :)

Ja, dat krijg je met een stapje terug. Is de kwaliteit toch minder. Kocht ik in 1999 een Philips Matchline voor 5K in guldens, in 2008 had ik maar 900 euro over voor een nieuwe Samsung. Alles wat zich buiten mijn interesse afspeelt, geef ik minder geld aan uit. Zo gaat dat.

Van Philips naar Samsung lijkt me een flinke stap vooruit... Trouwens, ging de Philips maar 9 jaar mee of was je erop uitgekeken? Onze B&O ging 18 jaar mee en toen werd het beeld zwart. Dat is pas kwaliteit, zeg maar Mercedes kwaliteit ;)
 
Nee, in het beeld van die Philips kwam een ietwat roze verkleuring. Na 9 jaar al inderdaad.
 
Wouter82 zei:
Apart kleurtje trouwens, die laatste W124.

473 Champagner, over fabelhaftige Farben gesproken.

Snap het nog steeds niet van die bumpers. 't Ziet er wel een stuk moderner uit zo.
 
997 GT2 RS zei:
Twingo1 zei:
997 GT2 RS zei:
Tenzij het referentiekader de onderhoudskosten van een nieuwe Twingo zijn in de eerste 5 jaar.

Dat moet ook allemaal nog blijken. Eerst zien, dan pas geloven. Heb er niet voor niks een derde jaar garantie bij gekocht.

Ik lees wel eens wat over startmotoren van Renaults die na 29.000km stuk gaan. Dan mogen de onderdelen van een BMW wel 5x zoveel kosten, maar ze gaan wel 10x zo lang mee :)

Dat weet ik zo net nog niet hoor. Nieuwe 7-serie van een kennis van ons, is na een jaar een nieuwe waterpomp en een nieuwe automaat in gekomen.
 
Felice zei:
Snap het nog steeds niet van die bumpers. 't Ziet er wel een stuk moderner uit zo.

Via deze link kun je zien hoe de ontwikkeling van de meegespoten bumpers is gegaan. De 1ste modelserie niet meegespoten, 2e serie meegespoten (d.w.z. hebben een bijpassende kleur) op de rubbere stootdelen na en de 3e serie is volledig meegespoten / hebben een bijpassende kleur. Zie de foto's.

Persoonlijk vind ik een 1ste serie auto met meegespoten bumpers (zoals in de voorbeelden die je hebt gepost) niet echt mooi, maar de auto's tonen niet verkeerd. De liefhebber zal er denk ik niet voor kiezen; iemand die een belastingvrije, oer-betrouwbare auto wil zal het 'best kunnen waarderen'.
 
@W124STER, ik waardeer de 1e foto het meest, de andere 2 hebben een te lichte kleur om als 1 geheel door het leven te gaan................
 
Daarom zou dit ook geen reden zijn om hem (bij evt. aankoop) te laten staan...........................(y), er zijn wel meer W124'ers die gemodificeerd zijn..........:D
 
Wat is, behalve de uitlaat en de Monoblock 3, er Brabus aan deze E 500? Velgen overigens in de maat 10.5 x 18 met Michelin 275/35 achter en 9.5 x 18 met Michelin 245/45 voor, zo mailde eigenaar Dejan Petek mij. Dit zegt hij over de 333 pk: Das Auto ist durch die Luftfilter und die Sonderangefertigte Brabus Abgasanlage deutlich Drehmoment stärker als im Original. Somit ist ein Leistungszuwachs von guten ca. 10 % anzurechnen. An der Steuerelektronik wurde nichts geändert, auch Original.

Ik vind 'm trouwens prachtig, op die wat vage oranje knippers en heldere achterlichten na. Zeker zo en profil. Mooi in één kleur, niet het (meestal) lelijke twotone.

tsr2oq20kgrhqziezlkyclt.jpg
 
... ik ben het wel ongeveer met Weide1 eens; wat mij betreft valt hij aan de slechte kant van de goede smaak en kan het net.
 
Twingo1 zei:

... de limousine is aantrekkelijk, maar de coupe weer niet. Blijft apart dat hetzelfde koetswerk de ene keer prachtig is en de andere keer door kleine details 'super fout' overkomt. Het origineel gebouwd tussen 1985 en 1989 is nog altijd het meest oorspronkelijke. Alles op basis daarvan heeft wat, doet wat, is wat, maar de 1ste serie is zoals 'ie bedoeld is. Puur en eenvoudig.
 
(Echt)Mooi is wat anders maar deze beide Brabus modellen hebben zeker nieuwswaarde. Wanneer zie je ze nou. Toch nooit. Vandaar mijn post.
 
Even een update van mijn/onze kant:

We zijn afgelopen donderdag met de 300TE naar Heerde in Overijssel gereden, om hem toch even goed na te laten kijken.
Het probleem met het afslaan bleek aan een ingescheurd vacuumslangetje bji de gasklep te liggen.
Nu slaat de benz dus nooit meer af met een koude motor! Het enige wat er nu nog aan mankeert is de geluidsinstallatie.
We zouden graag een originele radio inbouwen, iemand een idee welke Becker de beste keuze is?

Groeten, Wout

Oja, afgelopen weekend nog even de functionaliteit getest. Wadlopen aan de Noord-Friese kust, echt een ideale bak die 300TE!
CIMG5241.jpg
 
Terug
Bovenaan