Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
... dat kriebelt inderdaad :)

Trouwens, de groene 300CE heeft wel schuif- / kanteldak. Alles werkt. Wordt verkocht door iemand die niet perse alle details kent van deze Coupe's. Dus dat 230 / 300 verhaal is 'van horen zeggen'. Ik heb de boekjes gezien; onderhouden tot en met 146.000km bij de MB dealer. Hij 'klopt' wel en rijdt dus als gezegd goed; dus aanschaf is een serieuze overweging voor 'ik, hobbyist'.

Toch rijdt het best lekker met een handbak; het is gewoon even wennen. Maar als verwend 124-rijder moet je je afvragen of je er aan wil wennen. Het cruist zo lekker met viertrapper.

500 E zei:
Hmmm.... de vraagprijs is ook behoorlijk kaal. Het is het één of het ander. Het ontbreken van een automaat zou bij mij een no-go zijn, ondanks de prijs.

... da's eigenlijk gewoon waar (ook al schakelt de 5-bak prima, heel prima). En "alle waar naar z'n geld". Ik ga d'r een nachtje over slapen...

... de verkopende partij moet er ook nog een nachtje over slapen... dat heb je met onderhandelen :)

En, de Champagne Metallic 200 kun je nu krijgen voor €1250... dat is echt geen geld (vind ik).

... hoe is het toch mogelijk dat naar mate de prijzen lager zijn, je meer discussieert / onderhandelt / nadenkt over 'honderd Euro meer of minder"? Koop je een huis van tig-duizend, dan is 10K meer of minder 'all in the game', maar voor een pak hagelslag denk je toch na over Venz of Euroshopper. Centen...

Zo ook mijn (denk ik, toch wel) toekomstige 300CE in de uitvoering 'kaler dan kaal', maar 'wat mooi'. Voor het maken van een kwartet moet die Coupe er komen en, nu komt het, het hangt op €150... Ik lijk wel gek. Of zouden er meer mensen last van hebben?

Maandag heb ik 'm (of niet)...

Is niet gek. Ik heb gisteren verkoop van een 728i laten struikelen op 177,=

...dus het komt meer voor. Zijn dat principes? Is dat grenzen stellen? Wat is dit? 't Zit namelijk behoorlijk in de weg :)

Gewoon grenzen afbakenen. Over de salontafel heen pissen, als het ware. tot hier en niet verder;)

500 E zei:
Is niet gek. Ik heb gisteren verkoop van een 728i laten struikelen op 177,=

Als ik 'iets' waardevol vind, zoals blijkbaar jij de verkoop van die 728i, zou ik niet op 177 Euri kijken maar het is dan ook niet mijn portemonnee, dat geef ik toe dus ik mag er eigenlijk niet over oordelen. Waar kan ik overigens je voorraad auto's bekijken? (let wel, ben niet uit op een andere auto, ben heel tevreden met mijn 107 die nu, na 8 maanden toch al weer zo'n 1.000 km heeft afgelegd, ben gewoon (ziekelijk) geïnteresseerd in auto's.);)

Weide1 zei:
Grenzen zijn om te overschrijden.

500E heeft gelijk; zakelijk is dat mijn houding sowieso. Maar prive ben ik het 'zó met je eens'. Want hoe bepaal je een grens als het over je hobby gaat? Als het geld er niet zou zijn, is het probleem er ook niet. [size=x-small]Luxeprobleempje?[/size]

500 E zei:
Ik kijk ook niet op 177,= maar wél als ik al substantieel water bij de wijn heb gedaan.

Ik begrijp het, echt! Op een gegeven moment heb je alles gedaan om met de klant tot een deal te komen en dat moet je een 'statement maken' en zo je grenzen afbakenen. Laatst heeft een 'maat' van me ook deal laten springen voor EUR 250 want het houdt gewoon een keer op, een combinatie van gevoel/ratio op dat moment.

osakgk.jpg

... het kan een mooi kwartet worden (dit is wel oud plaatje, want de Diamant blauwe 300E is al sinds begin dit jaar vervangen door de Impala 300D Turbo; het gaat om het idee). Een Malachitgroene 300CE maakt het plaatje tzt compleet. Dacht ik.

W124STER, compleet inderdaad. Een S124, een W124, een A124 en dan nu wellicht een C124. Leuk rijtje.

Ach, die 728 vindt wel weer een baasje.

Qua contrast zie ik toch eerder een C124 in 355, 348 of 122. Of 888B)

... Beryll? Voor een Coupe? Mhow, ja, zou kunnen. 355, 348 en 122 zijn idd sowieso de kleuren van voorkeur!

... voor de goede orde; er komt geen andere A124 dan een Signal rode (568). Dat is dé kleur voor de cabrio.

Jammer dat ik al die codes niet uit m'n hoofd kan herinneren, is ook niet mijn eerste prioriteit!;) Het zal wel aan mijn harde schijf liggen!:)

Weide1 zei:
Daar zijn bronnen voor: 1 en 2.

Die bron onder 2 is héél nuttig! Kan die best onder Favorieten rankschikken, 500E had mij al eens een opstelling gestuurd maar ik vind het best moeilijk om te onthouden, daar mijn specialiteit niet bij Mercedes ligt.

... voordat ik reageer op 't forum, check ik 'de bronnen' voor de zekerheid toch altijd wel eerst...

Ik raadpleeg ook regelmatig deze.

W124STER zei:
... voordat ik reageer op 't forum, check ik 'de bronnen' voor de zekerheid toch altijd wel eerst...

Ik ook. Je wilt toch een beetje goed beslagen ten ijs komen. Anders kan je je beter stil houden. En daarom staat deze ook bij de Favorieten.:}

500 E zei:
Ik kijk ook niet op 177,= maar wél als ik al substantieel water bij de wijn heb gedaan.

En stel nou dat die klant toch bereid blijkt die € 177,- bij te leggen? Verkoop je zo'n auto dan nog wel met plezier? Ik zou als klant al geen fijn gevoel overhouden aan zo'n transactie. Als je nadien immers nog eens iets hebt, ziet zo'n verkoper je al aankomen: ah, daar heb je die schraper weer.

Als particulier moet je je grenzen natuurlijk ook stellen, maar ik heb daar wel moeite mee. Als ik iets echt graag wil hebben, koop ik het uiteindelijk toch onder het motto: het doet een keer pijn bij het pinnen, daarna overheerst het plezier.

Ik moet wel de droom van iedere verkoper zijn als ik dit zo lees.....;)

Om ook nog eens iets on topic te melden: wat heb je toch een mooie schare Mercedessen staan. Als ik jouw verhalen zo lees, dan krijg ik telkens weer zin in zo'n mooie W124. Ik heb er ooit wel over gedacht, toen ik een keer een mooie 300D Turbo zag. Gezien mijn jaarkilometrage toen vond ik dat zonde, achteraf had het wellicht best gekund. Maar ja, achteraf praten he. Geniet van je mooie voitures!

520d zei:
Om ook nog eens iets on topic te melden: wat heb je toch een mooie schare Mercedessen staan. Als ik jouw verhalen zo lees, dan krijg ik telkens weer zin in zo'n mooie W124. Ik heb er ooit wel over gedacht, toen ik een keer een mooie 300D Turbo zag. Gezien mijn jaarkilometrage toen vond ik dat zonde, achteraf had het wellicht best gekund. Maar ja, achteraf praten he. Geniet van je mooie voitures!

... dank je wel! En ja, de W124 leent zich gemakkelijk voor veel kilometers. Inmiddels heb ik vanaf 1 februari 2010 40.000km gereden; geen centje pijn, geen spijt, maar wel heel veel plezier van de auto. Een aanrader voor mensen die op hun bijtelling willen sparen, maar wel een echte auto willen rijden.

W124; what else? B)

520d zei:
500 E zei:

Als particulier moet je je grenzen natuurlijk ook stellen, maar ik heb daar wel moeite mee.

Ik had daar ook moeite mee, maar ik heb het wel gedaan. Het risico was dat ik zou eindigen met een van de andere 44.000 geproduceerde W124 300CE's. Dat risico vond ik te overzien.... En wat denk je? Ik ben vandaag gebeld door de verkopende partij dat hij mij de auto gunde; daar ben ik uiteraard heel blij mee. Ik heb de auto die ik wilde, tegen de prijs die ik er voor over had (natuurlijk heb ik mijn prijs overlegd met kenners en vergeleken met de prijzen in de markt; ik betaal niet teveel / zeker niet te weinig). Binnenkort in dit topic te bewonderen...

Het heeft even geduurd, maar ik heb mijn kwartet ;)

Weide1 zei:
Ik raadpleeg ook regelmatig deze.

W124STER zei:

Ik ook. Je wilt toch een beetje goed beslagen ten ijs komen. Anders kan je je beter stil houden. En daarom staat deze ook bij de Favorieten.:}

...herkenbaar!

Ongehoord. Hier is sprake van echte liefde. Mijn oprechte felicitaties voor de verwerving van de laatste van het hele stel.

Wat een wagenpark. Daar zou je eens een echt goede fotograaf op af moeten sturen. Voor later.

Enjoy!

Dionysus zei:
Ongehoord. Hier is sprake van echte liefde. Mijn oprechte felicitaties voor de verwerving van de laatste van het hele stel.

Wat een wagenpark. Daar zou je eens een echt goede fotograaf op af moeten sturen. Voor later.

Enjoy!

Thanks!

Prachtig. De basis is er(tu) Nu nog op kleur verfijnen; allemaal dezelfde kleur, kilometerstanden naar beneden, enz. Kortom: daar gaat je spaarvarken:D

500 E zei:
Prachtig. De basis is er(tu) Nu nog op kleur verfijnen; allemaal dezelfde kleur, kilometerstanden naar beneden, enz. Kortom: daar gaat je spaarvarken:D

:} ... maar je vergeet er nog een paar; zo af en toe een auto verkopen, als het goed gaat je zaak verkopen, loods huren, internetsite bouwen, moderator worden enzovoort... Maar je zou met jouw tekst gelijk kunnen krijgen, zeker qua spaarvarken :)

W124STER zei:
500 E zei:

:} ... maar je vergeet er nog een paar; zo af en toe een auto verkopen, als het goed gaat je zaak verkopen, loods huren, internetsite bouwen, moderator worden enzovoort... Maar je zou met jouw tekst gelijk kunnen krijgen, zeker qua spaarvarken :)

Zorg eerst maar dat de serie 124 op 1 dag op de foto te zetten is........................:D, en gefeliciteerd met je aankoop.............................................(tu)

Audi80Coupé zei:
Gefeliciteerd met de uitbreiding! Wat wordt de volgende? Deze? Of deze? Of toch maar deze?

:D ... wordt lastig kiezen. Nee, als de verzameling zich verder uitbreidt, dan kan een Boonacker er best bij komen, altijd leuk, maar nog eerder een 400E / 500E of een AMG of Brabus kanon. Of een 300TE 4-Matic, of, of, of, nog keuze zat...

Icebrain zei:
W124STER zei:
500 E zei:

Zorg eerst maar dat de serie 124 op 1 dag op de foto te zetten is........................:D, en gefeliciteerd met je aankoop.............................................(tu)

Met dank en de foto's worden tzt gemaakt en gepost!

... de 300D Turbo was recent voor onderhoud (kleine beurt) bij Andre Boer in Wezep. De kosten bedroegen (incl. btw.) €997.48. Dat is inclusief 4 nieuwe Michelin banden (€360 excl btw), een oude nieuwe toerteller (€100 excl btw) en arbeidsloon (€130 excl btw).

Het normale onderhoud bedraagt dus zo'n 400 Euro per beurt. Een beurt moet volgens het boekje om de 10K/km, maar ik laat die om de 15K/km uitvoeren. Anders sta ik elke 8 weken in de werkplaats; ondanks dat dit erg leuk en leerzaam is, vind ik één keer per 12 weken (meer dan) genoeg...

Eén K voor een kleine beurt klinkt als kostbaar. Maar het King-of-the-Road-gevoel moet betaald worden. Ik zou er niet aan moeten denken dat je je nick moet gaan veranderen in, ik noem maar wat, AYGOSTER.

Ben erg benieuwd naar je nieuwste familielid. Oftewel in forumtaal, pics or it didn't happen.

... tja, da's waar. Ik klaag ook niet; we noemen het 'een keuze'.

Vrijdag a.s. wordt de CE opgehaald, tenminste, dat is de planning; zaterdag de foto's van het kwartet. Vervolgens gaat de Cabrio 'op stal' en die ga ik deze winter 'als nieuw' maken. De CE is er dan voor de hobby-kilometers. Als de Cabrio klaar is, gaat de CE weer in verkoop (denk ik).

Fryske Hynder zei:
André Boer is OK, ben ik ook lang klant geweest.

... zeker weten, ze zijn OK; ze hebben er echt verstand van en zijn (niet onbelangrijk) ook nog eens erg vriendelijk. Daar kun je je Benz met een gerust hart aan toevertrouwen!

Ja, en Andre heeft bij Mercedes gewerkt in de tijd dat die youngtimers van nu gewoon de actuele auto's waren, dus die kan er ook echt aan sleutelen.

W124STER zei:
Als de Cabrio klaar is, gaat de CE weer in verkoop (denk ik).

Nee toch, dan heb je een kwartet en maak je er weer een trio van, dat is eeuwig zonde is er geen andere oplossing voor de CE zoals schorsen en stallen...........??

Stilstand is achteruitgang. Mijn R129 heeft dit jaar 1200 km gereden. Hang meer aan de druppelaar als aan de benzinepomp :P

Van stilstaan in een droge garage krijgt een auto niks, aannemende dat de banden iets harder opgepompt zijn en de accu aan de lader ligt. En af en toe rijden en dat ie lekker warm wordt is natuurlijk helemaal goed, ook airco aan dat alle pakkingen niet kunnen uitdrogen.

Terug
Bovenaan