Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Zit er in deze 6.0 ook een vijftrapsautomaat? Wolfgang is daar wel een voorstander van en het doet de auto goed.

500 E zei:
formeel mag deze geen E60 genoemd worden, denk ik?

Zeker niet. Dit is een E 500 Vath 6.0 en da's heel wat anders. Een E 60 is een auto van een halve ton in de Euro's.

... da's dan duidelijk, maar wat mag deze dan kosten in aanschaf? Ergens tussen de €15K en €30K (uitgaand van 'het geheel is in uitstekende staat')?

W124STER zei:
Maar in het Teutonia topic komen de meeste feiten bij jou vandaan. Ik neem aan dat het allemaal nog klopt ook; er is in ieder geval vrijwel niemand dit ooit een correctie op de door jou aangedragen feiten geeft.

Ik probeer inderdaad wel te achterhalen of de informatie, die ik in Teutonia of in een ander topic plaats, correct is. Zo verstuur ik regelmatig emails naar de bekende Duitse Tuners. En raadpleeg andere sites en fora. Helemaal prijs wordt het wanneer ik oude testverslagen en/of brochures vind. Dan heb ik de info, die ik zoek, zwart op wit. Geeft me veel voldoening.

Prachtig kasteel, die Väth 6 liter. Taxi on steriods. Iets om te koesteren. Mooi dat iemand zoiets op Neerlands kenteken zet en dat deelt op een openbaar forum. Waarvoor hulde.

Maar die gril...

Weide1 zei:
W124STER zei:
Maar in het Teutonia topic komen de meeste feiten bij jou vandaan. Ik neem aan dat het allemaal nog klopt ook; er is in ieder geval vrijwel niemand dit ooit een correctie op de door jou aangedragen feiten geeft.

Ik probeer inderdaad wel te achterhalen of de informatie, die ik in Teutonia of in een ander topic plaats, correct is. Zo verstuur ik regelmatig emails naar de bekende Duitse Tuners. En raadpleeg andere sites en fora. Helemaal prijs wordt het wanneer ik oude testverslagen en/of brochures vind. Dan heb ik de info, die ik zoek, zwart op wit. Geeft me veel voldoening.

... en ons ook!

Ik lees graag mee met andere fora en waardeer je gedetailleerde input en feedback; zonder dat vervalt een topic al snel tot hangplek voor mensen met een autofiele afwijking. Of te wel, een beetje verdieping kan nooit kwaad!

Icebrain zei:
Welnee, die Onboard camera ...............................(td)

Mwoah. Vind ik niet zo stuitend.

Je rijdt al een in oude Koko Petalo-unit. Da's helemaal niet erg, maar leg er dan niet de nadruk op. Hou hem, zeker qua uiterlijk, helemaal origineel. Daarmee doe je zo'n oude Benz het meeste recht. En laat je de liefhebbers watertanden.

En, en dat weet ik na het zien van een E36 cabrio, je moet in het geval van een AMG je omgeving echt wat uitleggen.

"Ja, maar het is een echte originele AMG!"
"Die wietbak is een wat?"

da's dan duidelijk, maar wat mag deze dan kosten in aanschaf?

Ik kan er niks zinnigs over zeggen. In eerste instantie zeg ik: niet veel meer of minder dan een gewone E 500. Referentiekader ontbreekt; het is wat 'de gek' er voor geeft, feitelijk.

Onboard camera zit in al mijn auto's nadat ik een keer een hele vervelende discussie na een aanrijding (buiten mijn schuld) kreeg. Ze kosten nog geen 240 euro en houden van circa de hele afgelopen maand automatisch alle videobeelden vast, inclusief je exacte GPS-positie (bij het terugkijken wordt in een apart venstertje Googlemaps geopend zodat je je zelf als het ware over de kaart ziet rijden), en G-krachten in alle drie de richtingen op ieder moment dat je rijdt. Niemand ziet hem zitten, dus ik begrijp niet waarom dat een negatief punt zou moeten zijn.

Ik heb de auto puur voor mijn eigen lol gekocht, niet om door te verkopen ofzo, en het staat iedereen vrij daar verder van te vinden wat hij wil. We leven in een vrij land, en van kritiek is natuurlijk nog nooit iemand slechter geworden.

Ik zou ook niet weten waarom een onboard camera niet zou kunnen op een W124. Zoals je zegt, je koopt de auto voor jezelf (en in dit geval laat je de andere liefhebbers meegenieten!) en voor niemand anders. Al zet je een Koko Petalo boomerang-tv-antenne achterop het kofferdeksel, een rubberen achterspoiler, een setje dobbelstenen aan je binnenspiegel en monteer je chromen spiegelkappen [size=x-small]nou ja, met voornoemde voorbeelden niet helemaal...[/size]

Wat mij betreft staat er een prachtige E500 6.0 op de plaatjes waar ik ergens wel een beetje jaloers op ben. Mijn 300D Turbo is zeker niet verkeerd, maar als ik mijn 60.000 zakelijkse kilometers per jaar in een E500 6.0 zou mogen afleggen, werd het allemaal nog mooier natuurlijk.

En dan het W124 topic; wat moet dit topic nu zonder een E500 bijdrage? Als 'topic-poster' vind ik het prachtig. Eigenlijk zouden alle eigenaren van nog niet vermeldde of beschreven W124 uitvoeringen even 'acte de presence' moeten geven, toch!?

baSSje zei:
500 E zei:
het is wat 'de gek' er voor geeft, feitelijk.

Zoals met het meeste bijzondere 'spul' eigenlijk.

... en je wilt niet weten hoe gek ik ben; zonder een ijzeren grens van ongeveer €10.000 per W124 en maximaal 4 auto's in bezit, zou ik ze allemaal op het erf hebben staan :(

23k5bg3.jpg

... we hebben een nieuwtje; de 200TD stond vanochtend met pech langs de A6. De niveauregeling bleek kapot (slangkoppeling los geraakt). De ANWB heeft 'een noodverbandje aangelegd' en er zit inmiddels een nieuwe slangkoppeling op. Direct maar een afspraak gemaakt voor een grote beurt met APK keuring; sinds we 'm hebben (en dat is nu een jaar) heeft 'ie 30.000 kilometer gedraaid zonder serieus onderhoud :? Ik geef toe, dat hoort niet (en voor de 300D Turbo en de 300CE-24 Cabriolet gelden totaal andere regels). De Combi heeft het zwaar te verduren...

Dionysus zei:
En, en dat weet ik na het zien van een E36 cabrio, je moet in het geval van een AMG je omgeving echt wat uitleggen.

...bij ons zeggen ze in antwoord op "Ja, maar het is een echte originele AMG" slechts "Zo". Ik woon buitenaf, vandaar.

Brengt mij tot de vraag, in welke omgeving woon / verkeer jij dat er een relatie wordt gelegd tussen wiet en AMG :)?

W124STER zei:
En dan het W124 topic; wat moet dit topic nu zonder een E500 bijdrage? Als 'topic-poster' vind ik het prachtig. Eigenlijk zouden alle eigenaren van nog niet vermeldde of beschreven W124 uitvoeringen even 'acte de presence' moeten geven, toch!?

Dat zou inderdaad mooi zijn. De foto's van de E 500 6.0 Väth, ook nog één van Hyves, staan veilig opgeslagen. Meer foto's en specificaties zijn zeker welkom.

W124STER zei:
Ik zou ook niet weten waarom een onboard camera niet zou kunnen op een W124.

jaap1963 zei:
Onboard camera zit in al mijn auto's nadat ik een keer een hele vervelende discussie na een aanrijding (buiten mijn schuld) kreeg.

Dit is ook de enigste reden waarvan ik zeg, ja..............................(tu)

W124STER zei:
Dionysus zei:

...bij ons zeggen ze in antwoord op "Ja, maar het is een echte originele AMG" slechts "Zo". Ik woon buitenaf, vandaar.

Brengt mij tot de vraag, in welke omgeving woon / verkeer jij dat er een relatie wordt gelegd tussen wiet en AMG :)?

Ik woon en verkeer in het Arnhemse. De eigenaar van een aantal koffieshops woont hier een paar straten verderop. Keurig huis, vrouw in een nieuwe snelle A3, hij in een C63 AMG.

Zie daar de link. 'T is maar een associatie.

Ziedaar het verschil tussen een nieuwe en een oude AMG. Een nieuwe koop je om te patsen, een oude koop je als fijnproever.

Weide1 zei:
Ziedaar het verschil tussen een nieuwe en een oude AMG. Een nieuwe koop je om te patsen, een oude koop je als fijnproever.

Herinner jij je Miami Vice nog?

Wel leuk om eindelijk met "lotgenoten" contact te hebben :-)

Ben ook een W124 fan.

Heb nog een 300DT, een 260E uit '85 waar een E320-24V motor in hangt, en een simpele 200D uit '86). Verder een 450SL uit '75, een G300TD (multiklepper 177pk) een een G300D. Oja een W115 240D, een W115 240D 3.0, een W123 300TDT en een W123 240D, die nog min of meer maagd is :-) . Dat was het geloof ik wel qua Benzen.

Een goeie vriend van me zegt altijd: Buy a car with a star, 'cause a BMW will only trouble you (moet je de W natuurlijk wel op z'n Engels uitspreken als double-U).

E500_60_foto_140.jpg

E500_60_foto_100.jpg

E500_60_foto_120.jpg

E500_60_foto_130.jpg

Wordt een beetje eentonig dus ik zal binnenkort eens een nieuwe serie foto's schieten of een videootje maken.

Groeten
Jaap.

Ik zie een aantal grappige afwijkingen aan je auto. Hij is Sapphirschwarz 009, maar heeft wortelnoot in plaats van vogenaugenahorn. De middenbaan van het leder (zwart of Designo?) is vervangen door stof. Wat zit er voor vreemde zilveren sticker op je ABS/ASR pomp? De middenarmsteun is niet origineel en de auto staat op achtgaatsen in plaats van EVO's. Ik neem op basis van de kleur tenminste aan dat het een Limited betreft, want 009 was niet leverbaar op een gewone E 500. Stuurwiel is niet origineel en de bumperranden lijken mij zwart te zijn?!

Bij nader inzien zou de auto ook 199 zwart kunnen zijn, maar kan dat op de foto lastig zien.

Heb jij deze soms gekocht?

Mercedes_240D_831G.jpg

Ex van David Bothen, Bottrop. Angstig nieuwe auto. 2.900 km.

De mooiste 500E die ik ooit heb gezien. De 8-gaats wielen staan super, zo ook de alcantara middenbaan van de stoelen (tu) Prachtige auto!

Si. Het enige bedrijf in Duitsland waar ik E 60 AMG's verhandeld heb zien worden.

Prachtige auto's, maar wat hebben die uitlaten van die E60 hierboven een verschrikkelijk hoog petjesgehalte :( En dat terwijl het verder zo'n statige auto is...

... 't Is dat ik zo veel andere leuke dingen te doen heb, maar anders bleeft ik de posts volgen. Het topic kon wel wat mooi nieuws gebruiken en dat is met de bijdrage van MB verzamelaar Jaap1963 aardig gelukt!

500E ook weer bedankt; die Perlblaue 500E is wat mij betreft de 500. Al tijden geleden de foto's van deze 500 van de site van de Oosterbuur met veel moois gehaald en opgeslagen.

De Almadinrode 500E is ook niet mis (en natuurlijk te koop...); zat de trekhaak daar trouwens altijd al op? Zie je niet veel, denk ik.

Jaap1963 zei:
Wel leuk om eindelijk met "lotgenoten" contact te hebben :-)

Ben ook een W124 fan.

Heb nog een 300DT, een 260E uit '85 waar een E320-24V motor in hangt, en een simpele 200D uit '86). Verder een 450SL uit '75, een G300TD (multiklepper 177pk) een een G300D. Oja een W115 240D, een W115 240D 3.0, een W123 300TDT en een W123 240D, die nog maagd is :-) . Dat was het geloof ik wel qua Benzen.

Een goeie vriend van me zegt altijd: Buy a car with a star, 'cause a BMW will only trouble you (moet je de W natuurlijk wel op z'n Engels uitspreken als double-U).

Wordt een beetje eentonig dus ik zal binnenkort eens een nieuwe serie foto's schieten of een videootje maken.

Groeten
Jaap.

... en als je dan toch foto's maakt (en / of een filmpje)..., we zijn natuurlijk nieuwsgierig naar de rest van je verzameling; laat de plaatjes maar komen :)

De mooiste W124 die Castricum ooit van dichtbij heeft gezien.

Afbeelding%20216.jpg

Ik krijg er nog slappe knieën van.

En beste Jaap, ik kan niet wachten op een mooie fotorepo van je wagenpark. Mozeskriebel, wat een stoet aan oude Benzen. Vooral die 240D die jij maagd noemde. Ben benieuwd wat je daarmee bedoelt.

En ik mis de meest sierlijke van het stel, de W124 cabrio.

... als iemand een super originele Benz zoekt; een van mijn eerste hobby Benz'en, maar m'n eerste W124, staat te koop op Marktplaats. Als 'ie net zo goed is, als dat 'ie was in 2004, dan is het een hele mooie auto 'voor weinig', zie linkje

Wat is dat nou voor prijs; 1.675,=.... daar wil iedereen 'm toch voor?

... maar die kleur, daar moet je van houden. Laten we zeggen; "Hij is anders, dan anderen". Daarom had ik 'm :)

Dionysus uit het Arnhemse zal vast weer denken aan de koffieshops in 't Arnhemse...

... vind ik eigenlijk ook; Champagne Metallic stond 'm goed; als 'm maar schoon houdt (en origineel). Doe er foute velgen onder en het hele beeld is naar de haaien.

De auto in mijn avatar is overigens deze 200.

W124STER zei:
Dionysus uit het Arnhemse zal vast weer denken aan de koffieshops in 't Arnhemse...

Een echte Benz weet ik heus wel op zijn merites te beoordelen. En dit is een echte. Gewoon een Benz. Gewoon een "Das Beste oder nichts." Voor iemand die groot genoeg is om over alle vooroordelen heen te gaan en kwaliteit te beoordelen als echte kwaliteit geboden wordt, dan is dit een liefhebbersvoertuig pur sang.

Dahag Roma-man. Dahag wietteler. Welkom kenner.

Kwaliteit laat zich uiteindelijk nooit verloochenen. Moet hem life zien.

Ik denk dat je 'm aan de broek hebt als je héél hard TWAALF roept.

Dionysus zei:
W124STER zei:

Een echte Benz weet ik heus wel op zijn merites te beoordelen. En dit is een echte. Gewoon een Benz. Gewoon een "Das Beste oder nichts." Voor iemand die groot genoeg is om over alle vooroordelen heen te gaan en kwaliteit te beoordelen als echte kwaliteit geboden wordt, dan is dit een liefhebbersvoertuig pur sang.

Dahag Roma-man. Dahag wietteler. Welkom kenner.

Kwaliteit laat zich uiteindelijk nooit verloochenen. Moet hem life zien.

... een typische Dionysus-reactie op deze vroege morgen! Ik kan niet anders zeggen dan; "Ja, zo is het". En niet anders.

... bijzondere combinaties zijn er voor de W124 genoeg te bedenken, maar het meest bijzondere aan de Champagne Metallic 200 zoals hierboven genoemd, is toch wel het feit dat hij zonder radio en zonder radiovoorbereiding is geleverd (dus ook zonder antenne); probeer er maar 's een te vinden...

Vanavond deze auto bekeken; totaal origineel en in zeer goede staat. Rijdt prima. Maar wat is nu een 300CE zonder automaat en zonder electrische ramen...? Voor iets minder dan de vraagprijs is het een goede auto, maar is deze niet 'te kaal'?

300cl 6cylinder ipv de standaard 230 motor

Dan word ik zeer achterdochtig. Wel een mooi ding, die CE.

20100908_17_custom_.JPG

15-gaatsen eronder en je hebt een wereldunit. Inclusief schuif/kantel. Zoals het hoort.

Meer info voor mensen waarbij het nu gaat kriebelen.

Vanavond deze auto bekeken; totaal origineel en in zeer goede staat. Rijdt prima. Maar wat is nu een 300CE zonder automaat en zonder electrische ramen...? Voor iets minder dan de vraagprijs is het een goede auto, maar is deze niet 'te kaal'?

Hmmm.... de vraagprijs is ook behoorlijk kaal. Het is het één of het ander. Het ontbreken van een automaat zou bij mij een no-go zijn, ondanks de prijs.

Terug
Bovenaan