Vlinderstrik zei:
We hebben het er al eerder over gehad en had me heilig voorgenomen me niet meer in dergelijke discussies te mengen maar goed het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. Links zijn en geld verdienen is geen punt. Links zijn en heel erg veel geld verdienen vind ik hypocriet. Zeker wanneer je een politiek leven lang tegen het grootkapitaal hebt gefulmineerd. Dan ben je wat mij betreft geen knip voor je neus waard en heb je de integriteit en de moraliteit van een aardworm.
Je hebt gelijk. Stimuleren van zelfstandig ondernemerschap, meer investeren in onderwijs, vergroten van de kansen voor kleine bedrijven, investeren in de aanpak van jeugdwerkloosheid, grotere cultuurparticipatie, een ambitieus architectuurbeleid: daar kun je allemaal vóór zijn, maar als je teveel verdient ben je geen knip voor de neus waard en heb je de integriteit en moraliteit van een aardworm.
Neem nou zo'n Derk Sauer. Hoe hypocriet. Verdient bakken met geld en dan dat geld een beetje gebruiken om noodlijdende krantjes overeind te houden of politieke partijtjes te ondersteunen. Doodschieten moesten ze zo'n man. Want zoiets achterlijks als het creëren van gelijke kansen voor iedereen is natuurlijk helemaal niet links. Het gaat maar om één ding: afgunst en jaloezie. De rijken zijn rijk en dat is niet eerlijk. Betalen zullen ze, die smerige honden. Het grootkapitaal zal op de knieën!
* zingt de Internationale *