Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Dat weet ik morgen pas zeker, maar het heeft twaalf kleppen méér dan hetgeen jij nu al als 'helemaal niet verstandig' betitelt:p Maar voordat je het prijsverschil tussen mijn troefkaart en de grijze hebt weggereden ben je enkele jaren verder. Dat dan weer wel. tot zover het 'tipje'.

6117858acf.jpg

W124

500 E zei:
Een 604 staat ook nog op mijn shortlist. Evenals een 205 1.9 GTI en een Williams Clio. Vind ze maar eens in de staat waar ik ze graag in zie... Maar daar stopt het ook wél, qua Fransozen.

205 1.9 GTi is leuk. Heel leuk. Maar best eng.. en ze roesten weg onder je kont.

Heb er een paar leuke maanden mee gehad.

Mooi ding. Absoluut idiote km-stand. Alleen staat er in de hele advertentie nergens dat het een 230E betreft. Ik haalde het uit het aantal PK's , 132, terwijl ik in m'n hoofd 136 PK had staan voor de 230E, maar goed. In de voorraadlijst staat-ie keurig als 230E vermeld. En het is een plaatje.

BMW-bolle zei:
Kanshebbers in willekeurige volgorde:

190e 1.8 sportline, 120.000km. Niet zo verstandig met minimaal 30k per jaar
3186515-2-2-2.jpg

250d, 96.000km, best wel verstandig
2815981-1-2-2.jpg

300ce, 105.000km. helemaal niet verstandig, maar wat een schoonheid
Afbeelding%20129[11].jpg

Voordat ik iets koop ga ik met de hofleverancier babbelen...misschien heeft hij wel iets à la Zen's W124 in het vizier. Iets hogere kilometerstand, maar wel wat meer luxe is ook erg aantrekkelijk...alhoewel een erg lage kilometerstand ook leuk is (budget 200d met lage stand is ook leuk)

Alles is nog mogelijk zoals je ziet.

Beetje verliefd op de 1e. Erg mooi. 2e is verstandigste van wat ik gezien heb denk ik. Derde is gewoon lekker!
Ach...binnenkort naar de koffiecorner pruttelen ;) en kijken wat er allemaal mogelijk s.

Mag ik je bij 30.000 km per jaar ernstig een diesel aanraden? De E34 Tourings en de 260E reden bij vlot gebruik tussen de 1 op 7,5 en 1 op 9,5.
De 250D bij dezelfde rijwijze 1 op 12,5. Onzuinig voor een diesel, maar vergeet niet dat er veel heuvelklims en Autobahnritten bij zitten. OK, daar had de laatste E34 ook "last" van.
Maar dan komt het prijsverschil aan de pomp ineens als joker uit "den hoogen hoedt". Scheelt grofweg 30 cent per liter.

Wat meer kms, zoals de 2 ton van mijn dieselke, geeft niets, maar de extra luxe die je dan aan boord kan hebben is fabelhaft!

Wat ik nog wel weet van die 260E is die heerlijk soepele motor, a real smooth operator, dat mis ik nog wel. Dus als ik weer minder kms ga maken...... :p

BMW-bolle zei:
Kanshebber in willekeurige volgorde:

250d, 96.000km, best wel verstandig
2815981-1-2-2.jpg

Voordat ik iets koop ga ik met de hofleverancier babbelen...misschien heeft hij wel iets à la Zen's W124 in het vizier. Iets hogere kilometerstand, maar wel wat meer luxe is ook erg aantrekkelijk...alhoewel een erg lage kilometerstand ook leuk is (budget 200d met lage stand is ook leuk)

W124 diesel is zeker een verstandige keuze.

Ook volgens dhr Fritz Weber die over een paar weken zijn 300D over het miljoen heen tilt (tu)

rrjn93.jpg

28s31fp.jpg

iz0xgw.jpg

nbzp1h.jpg

ZEN zei:
Mag ik je (...) ernstig een diesel aanraden?

2 jaar geleden zou ZEN niet gedacht hebben dat ie dit ooit zou schrijven.
Ben het overigens wel eens met 'm.

Too good to be true?
Advertentie

Oh wacht, stoffen voorstoelen, lederen achterbank :D Zal wel niet standaard zijn..

Vind ik één van de mooiere kleurencombinaties:
0007472309.jpg

0007472309.jpg

0007472309.jpg

Klik

Dat lijkt inderdaad 'too good to be true' te zijn. Op de foto's komt de auto nog niet eens verkeerd over. Misschien een cijfertje '1' voor de prijs weggevallen?

Die Kombi heeft wel grote velgen, volgens mij zijn dat R129 velgen die ook geleverd zijn op de W124 500E

Ik zie het nu wat helderder: de auto is van 1988, heeft MoPf2 en een importkenteken, de achterbank en deurpanelen zijn van zwart leer en de voorstoelen van stof zwart. Lamaweer zitten, dit ding.

Davidoff zei:
ZEN
Mag ik je (...) ernstig een diesel aanraden?
2 jaar geleden zou ZEN niet gedacht hebben dat ie dit ooit zou schrijven.
Ben het overigens wel eens met 'm.

Sterker 1: vier maanden geleden zou ik dit niet eens hebben geschreven! :D

Sterker 2: ik had niet verwacht nog te zullen gaan "youngtimeren", dacht dat ik voorlopig wel in no-budget wagentjes zou rijden! :O

HappyStar zei:
Ook volgens dhr Fritz Weber die over een paar weken zijn 300D over het miljoen heen tilt (tu)

Jaaaaa, tuurlijk. Dat ding staat volgende maand gewoon in Castricum, geadverteerd met de volgende tekst:

Merk, type 300 D
Kenteken W124
Bouwjaar 1989
Land van herkomst Duitsland
Carrosseriekleur Anthracietgrijs
Interieur Stof
Afgelezen Kilometerstand 3.768
Omschrijving Zéér zeldzaam, een W124 300 D met zo’n ongelofelijke kilometerstand. Miljonair Fritz Weber genoot 22 jaar van zijn “124er”, maar hij genoot blijkbaar meer van het poetsen dan van het rijden. Als je de 65.700 Mark nieuwprijs in acht neemt, kom je op een welhaast belachelijke afschrijving per km uit, en dat terwijl deze modellen makkelijk 2 miljoen moeten kunnen halen. De kilometerstand is zo’n unicum dat Herr Weber van Mercedes een nieuwe E 350 CDI mocht op komen halen. Ben benieuwd of daar ook zo veel mee gaat rijden….

:p

Als ik de wagen niet op straat moest parkeren ging ik em zo halen. Al is het alleen maar omdat de laatste wagen van mijn vader een turmalijn groene Benz was.

Dat is inderdaad een bloedverziekende schoonheid. Ooit eens in deze configuratie besteld door een artistieke visionair.

Dionysus zei:
Dat is inderdaad een bloedverziekende schoonheid. Ooit eens in deze configuratie besteld door een artistieke visionair.

Die zouden we toch gemeenschappelijk (Autoweek forummers) moeten opkopen om te voorkomen dat hij in verkeerde handen zou vallen!B)

Icebrain zei:
smarter zei:
Icebrain zei:
Smarter zei:

Dat ga je niet redden............................(:B

Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben...:(

Troost je, ik evenmin ......................:D

Ahum, het moest toch per se een coupé worden? :S

Maar deze is wel zeldzaam mooi!

De MoPf2 heeft één serieus nadeel t.o.v. zijn voorgangers: geen dashboardkastje. Die ruimte was nodig voor de airbag. Dat dan weer wel.... ;)

speedtouch zei:
Dionysus zei:

Die zouden we toch gemeenschappelijk (Autoweek forummers) moeten opkopen om te voorkomen dat hij in verkeerde handen zou vallen!B)

Dat is al niet eens gelukt met een BX, laat staan dat we dit voor elkaar zouden krijgen. Nee, ik denk dat de enige oplossing is dat OF MHS of Timon deze wagen privé gaat aanschaffen.

Ach, ik denk dat personen als W124STER of Caterpillar ook wel raad weten met zo'n bolide.

Maar wat een geile taxi is dat.

Über!

dsc07599_small_.JPG

Het gevoel dat ik vorig jaar bijna exact hetzelfde bedrag afrekende voor een nieuwe 60 pk Fiesta begint nu toch echt stevig te knagen....

Maarja, smarteres dagelijks op pad met een dergelijke schoonheid en ik alleen op zondag voelt ook niet helemaal eerlijk, eigenlijk is het wel prima dat ze liever in een Fiesta rijdt. Mijn tijd komt vanzelf een keertje, al zal dat dan voor ongeveer de helft van dit bedrag moeten gaan lukken.

Ik vond deze auto in 2006 met 13.000 km op de teller. Brand- en brandnieuw. Eén van de mooiste W124's die ik ken.

Gaat je zeker lukken. Zal het ietsje minder dan perfect zijn, soit. Wann es sein muß, muß es sein, nicht? (tu)

Die twee Almandinen van mij zijn en waren evenmin perfect, maar ik genoot/geniet er niet minder om.

Toch, dat knagen ken ik..... W140....................................................................................

Ik weet het, slaat nergens op, zo'n klein ventje in een Helmut Kohl wagen! :D

Oei, 500E is in da house en heeft dit nu ook gelezen. M., ik kom de E250D nog NIET omwisselen voor de W140 die je hebt staan! ;)

Da's juist verrassend! Kolossale auto met klein opdondertje er in. Helemaal goed.

ZEN zei:
Gaat je zeker lukken. Zal het ietsje minder dan perfect zijn, soit. Wann es sein muß, muß es sein, nicht? (tu)

Bedankt ZEN, I know. (tu)

Het grappige is: als het op auto's aankomt ben ik een ontzettende zeikerd en een perfectionist, maar ik denk toch dat ik uiteindelijk meer plezier beleef aan een fijne, nette auto met een paar normale gebruikssporen dan aan een uniek museumstuk als deze. Ik zou gek worden van het eerste krasje of parkeerdeukje. Dan liever een fijn, goed onderhouden exemplaar met 150.000km voor de helft van het geld.

Een exemplaar als deze is er echt eentje om binnen te stallen en er af en toe van te genieten, niet om dagelijks langs de stoep te parkeren en als gezinsauto in te zetten.

Ik heb een paar harde eisen:

-Absoluut geen roest
-Bekleding heel en gaaf
-Alle uitrusting moet correct werken
-Motor/ bak droog en gezond zonder gebreken
-Alle uitrusting en aankleding origineel conform bouwjaar

Iets als dit zou me prima passen over een jaar of 2.

Twingo1 zei:
Wann es sein muß, muß es sein, nicht?

Wenn?

Je hebt gelijk! (tu)

Even de songtekst van "alles neu" van Peter Fox opgezocht: Hey, wenn's dir nicht gefällt, mach neu.

@smarter: die is wel heel fijn en de stoelverwarming is heerlijk. Vond ik altijd zo'n onzin-accessoire. Totdat ik het zelf ging meemaken! (tu)

Voor mij net iets te ver om "even" te bekijken...

ZEN zei:
Voor mij net iets te ver om "even" te bekijken...

Bedankt, maar ik ben nu nog niet concreet in de markt, maar ik volg graag het aanbod. Mijn boodschappenlijstje (voor over een jaar of 2) ziet er momenteel zo uit:

-C124
-Mopf1
-6 cilinder
-Automaat
-Schuifdak
-15-gaats
-Geen zilver, grijs of zwart
-Tot ca. 150.000km
-Aantoonbare onderhoudshistorie

Budget: ca. € 8.000,-

500 E zei:
Dat moet lukken.

Dat gevoel heb ik ook (tu). Ik ben alleen net een klein kind die in september al de pepernoten in de schappen ziet liggen...Aan de ene kant heerlijke voorpret, maar waar blijft die stoomboot nou?

Voorpret hoort er ook bij. Extended voorpret, in jouw geval. Maar 't komt goed. Ik voel dat aan:T

Die toermalijngroene E320 van Leitner is wel heel goedkoop voor een auto die er zó mooi uitziet. Ik bedoel, ik kan me een BMW M5 Touring E34 herinneren voor 48.000 euro. Ik vind deze E320 veel mooier. Deze E320 is morgen verkocht, zoveel is vrijwel zeker...

500 E zei:
Voorpret hoort er ook bij. Extended voorpret, in jouw geval. Maar 't komt goed. Ik voel dat aan:T

Ik voel me in topics als deze regelmatig een echte Hollander: Kijken, kijken en niet kopen. Ik ben in mijn dagelijks leven gewend om te handelen en door te pakken als ik echt iets wil. Mijn eerste poging tot W124 pret bleek iets te voorbarig en impulsief en is (achteraf terecht) voortijdig gestrand. Mijn tweede poging zal iets beter voorbereid en onderbouwd gaan worden in huize smarter.

Enerzijds hoor ik hier voor mijn gevoel nog niet altijd helemaal thuis tussen alle W124 eigenaren en andere 'Teutonenfahrer' , anderzijds voelt het wel als 'mijn plekkie' omdat dit mijn echte liefhebberij is. In mijn ogen is daar het forum voor, dus laat mij gewoon lekker mijmeren en meegenieten van alles wat er op autogebied werkelijk toe doet.

Op zich blijft het vrij belachelijk: Al jarenlang om de paar maanden weer een nieuwe bak van de zaak van 30K+ met onbeperkt privégebruik en dan toch blijven dromen van die W124 van 7K..... En toch blijft het jeuken... ;) Weinigen om mij heen snappen het in eerste instantie, maar het respect voor mijn volharden in deze liefhebberij groeit gelukkig wel gestaag...

baSSje zei:
Ik denk dat het feit dat 'ie geen airco heeft een waardevermindering teweeg brengt.

Voor mij is het allermooiste van de Mercedes magie die oneindige optielijst: bij Mercedes is elke auto de weerspiegeling van persoonlijke keuzes van de eerste eigenaar. Juist die enorme variatie in kleuren, bekledingen en opties hebben vele unieke auto's opgeleverd. Waarom Liasgrijs met wieldoppen op een S-Klasse, maar dan wel de 500 met lange wielbasis?.... Gewoon omdat het kon! Net zoals deze groene schone met een prachtige samenstelling. Ik zou persoonlijk ook per direct de airco laten schieten ten gunste van schuifmans. Allebei is ook OK, maar eerst schuifmans, dan airco.

Er zijn ongetwijfeld zat mensen die anders besloten hebben en dus wel die airco aangevinkt hebben en geen schuifmans. Deze vallen voor mij dan net juist buiten het lijstje, ieder zijn eigen prioriteiten.

De waarde van auto's met een dergelijke unieke specificatie, kleurstelling, kilometrage en historie als deze staat volgens mij los van het aanwezig zijn van airco.

Zou kunnen, maar een auto met een redelijke hoeveelheid aan opties, maar dan zonder airco, dat is inderdaad uniek. Iedereen shopt naar zijn budget, ook in die klasse.

Maar als ik zo'n auto zou kopen, zou ik die airco wel bij de Mercedes-Benz dealer volgens originele specificaties achteraf laten inbouwen.

smarter zei:
De waarde van auto's met een dergelijke unieke specificatie, kleurstelling, kilometrage en historie als deze staat volgens mij los van het aanwezig zijn van airco.

Geheel eens. Volgens mij maakt het geen enkel verschil voor de prijs of deze auto al dan niet een airco heeft. Een handbak lijkt mij wel invloed op de prijs te hebben. Deze E320 met handbak (als dat überhaupt al zou kunnen) zou nog steeds begerenswaardig zijn, maar absoluut mínder begerenswaardig. De prijs zou zeker lager (moeten) zijn.

smarter zei:
Bedankt, maar ik ben nu nog niet concreet in de markt, maar ik volg graag het aanbod. Mijn boodschappenlijstje (voor over een jaar of 2) ziet er momenteel zo uit:

-C124
-Mopf1
-6 cilinder
-Automaat
-Schuifdak
-15-gaats
-Geen zilver, grijs of zwart
-Tot ca. 150.000km
-Aantoonbare onderhoudshistorie

Budget: ca. € 8.000,-

Zit je nou gewoon mijn auto te beschrijven???
Mag ik er alleen niet teveel meer mee rijden en moet je nog even per wiel 7 gaten boren....

@ZEN: Trier is voor jou toch niet zo ver? En ik kan zo een paar hele mooie routes ernaartoe bedenken!

Ik zocht niet naar een W124. Totaal niet eigenlijk. Ik zocht naar iets leuks, iets unieks. Schuifdak was een eis, achterwielaandrijving en een lekkere motor een pré.

Als het een blauwe of groene met grijs/zwart interieur zou zijn geweest, had ik nooit een mailtje gestuurd naar de Hofleverancier. Maar juist die bizarre/idiote kleurstelling heeft mijn interesse gewekt.

Geen automaat? Geen airco? Zelfs geen elektrische ramen.. maar ach. Who cares. Ik vind m perfect. (tu)

Im Rahmen der Erprobung und Tests erreichten
W 124 Limousinen mit dem M 117
E 56 32 V und dem aus diesem entwickelten
385 PS starken M 117 E 60 32 V Geschwindigkeiten
von 313 – 317 km/h.

Fahrleistungen des „Hammer“ –
AMG-W 124 V 8-5.6-32 V:
0 – 60 km/h: 2.8 Sekunden
0 – 80 km/h: 3.7 Sekunden
0 – 100 km/h: 5.4 Sekunden
0 – 120 km/h: 6.6 Sekunden
0 – 140 km/h: 8.6 Sekunden
0 – 160 km/h: 10.9 Sekunden
0 – 180 km/h: 13.4 Sekunden
0 – 200 km/h: 17.5 Sekunden
¼ Meile: 13.5 Sekunden
stehender Kilometer: 23.0 Sekunden
Das Fahrzeug erreichte eine Höchstgeschwindigkeit
von > 303 km/h.

pagina 29

smarter zei:
Voor mij is het allermooiste van de Mercedes magie die oneindige optielijst: bij Mercedes is elke auto de weerspiegeling van persoonlijke keuzes van de eerste eigenaar. Juist die enorme variatie in kleuren, bekledingen en opties hebben vele unieke auto's opgeleverd. Waarom Liasgrijs met wieldoppen op een S-Klasse, maar dan wel de 500 met lange wielbasis?.... Gewoon omdat het kon! Net zoals deze groene schone met een prachtige samenstelling. Ik zou persoonlijk ook per direct de airco laten schieten ten gunste van schuifmans. Allebei is ook OK, maar eerst schuifmans, dan airco.

Er zijn ongetwijfeld zat mensen die anders besloten hebben en dus wel die airco aangevinkt hebben en geen schuifmans. Deze vallen voor mij dan net juist buiten het lijstje, ieder zijn eigen prioriteiten.

Herkenbaar. Zeer herkenbaar.

Terug
Bovenaan