Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
1:10,7. Wat meer snelweg geeft al snel een mooi verbruik. (tu) Ben eigenlijk best verbaasd.

Vorige tankbeurt kwam ik uit op zo een 1:8,5.

mercedes-500e-1.jpg

El Presidente

Er stond vandaag een 500E bij Porsche Centrum Leusden op de parkeerplaats. Leek net geserviced te zijn door PCL. Doet Porsche ook de service voor de 500E? Anders was het er wellicht een van een monteur of zo B)

Dat heb ik al meer gehoord en naar ik mag geloven was dat een zwarte met zwart leer en een kenteken eindigend op TZ-SF.

Zwart met zwart leer klopt, kenteken klopt geloof ik ook (maar weet niet geheel zeker). Op de kentekenplaathouder stond geen naam van een leverancier van de auto.

Phaeton W12 zei:
Er stond vandaag een 500E bij Porsche Centrum Leusden op de parkeerplaats. Leek net geserviced te zijn door PCL. Doet Porsche ook de service voor de 500E? Anders was het er wellicht een van een monteur of zo B)

Lijkt, of is dat zo vreemd dan aangaande het feit dat de 500E na een bezoekje Zuffenhausen toch aardig onder handen genomen was en de man goed onderhoud zoekt die hij wellicht ook bij een MB dealer kan krijgen

Icebrain zei:
Phaeton W12 zei:

Lijkt, of is dat zo vreemd dan aangaande het feit dat de 500E na een bezoekje Zuffenhausen toch aardig onder handen genomen was en de man goed onderhoud zoekt die hij wellicht ook bij een MB dealer kan krijgen

Inderdaad, precies wat ik dacht! (tu)

S-J zei:
1:10,7. Wat meer snelweg geeft al snel een mooi verbruik. (tu) Ben eigenlijk best verbaasd.

Vorige tankbeurt kwam ik uit op zo een 1:8,5.

Wat zou hij doen bij 100 km/h....
Dat doe ik met de 107 ook....god weet rijd een 6-cilinder benz dan wel 1 op 12...;)

Maar is als de auto niet, dat hij bij de MB dealer geweest is, toch naar Leusden gegaan precies daarom denk je?

500 E zei:

Maar is als de auto niet, dat hij bij de MB dealer geweest is, toch naar Leusden gegaan precies daarom denk je?

Ik denk dat de beste man toch uiteindelijk heeft gekozen voor PCL omdat hij vind dat deze Dealer meer kwaliteit levert dan die van Leusden of hij heeft meer affiniteit met PCL omdat zijn 500E uiteindelijk toch bij Porsche is afgemaakt als eindprodukt

Icebrain zei:
ZEN zei:
Icebrain zei:
ZEN zei:
@Bart: het is een virus, resistance is futile, you will be assimilated, we are the W124's... :DB)

En ook bij jou heeft het virus gezegevierd! :-D

Het duurde bij jou alleen even...........................................:p

Hardnekkig verzet, daarom gebeurde het bij mij in Phases, eh MoPf's... :D

Wie herinnert zich nog het topic uit 2003: Waarom rijdt niet iedereen in een Mercedes-Benz?
Nou, ik had wel een paar argumenten en intussen ben ik al met mijn derde bezig... het kan raar lopen! ;)

Ik twijfel nog............................:}

De grootste ontkenners...........vul maar aan.... :D

BMW-bolle zei:
Gisteren reed mijn 107 168 km/h op de GPS :D

doe je de laatste kilometers wel een beetje voorzichtig met de 107..........:O alhoewel, een goed los gereden exemplaar rijdt over het algemeen wel lekker vlot en soepel..........:}

ZEN zei:
Icebrain zei:
ZEN zei:
@Bart: het is een virus, resistance is futile, you will be assimilated, we are the W124's... :DB)

Wie herinnert zich nog het topic uit 2003: Waarom rijdt niet iedereen in een Mercedes-Benz?
Nou, ik had wel een paar argumenten en intussen ben ik al met mijn derde bezig... het kan raar lopen! ;)

Dit relaas beschrijft precies wat het vak van een Youngtimer verkoper zo mooi maakt; je verkoopt niet alleen de auto maar veel meer de complete belevenis! Hoe jullie met elkaar meeleven, hoe jullie elkaar de auto echt gunnen, hoe jullie elkaar feliciteren bij een aankoop; Chapeaux!

@Bart81; ook namens mij van harte gefeliciteerd!

Groeten, Timon

doe je de laatste kilometers wel een beetje voorzichtig met de 107

Hela. Impliceeert dit een deal?

Nope not yet :D
Ik heb beloofd om ook langs Castricum te komen. ;)
Ik houd mijn woord.

@#$^@#%&^Belastingdienst is wel erg traag...
Er moest nog het e.e.a. verrekend worden. Dat is natuurlijk al wel gedaan......terugbetalen doen ze wat langer over blijkt.

Feit is dat ik in Uden al zou kunnen slagen maar dat ik ook heel benieuwd ben naar "de snoepwinkel" te Castricum.

Keuzes, keuzes, keuzes, moeilijk, moeilijk, moeilijk.
Of eigenlijk niet....een mooi Benz zal het worden ;)

O ja...de 107 hobbelt normaliter 100 km. per uur over de snelweg en af en toe even losrijden als hij warm is, maakt hem minder tam ;)

Even tijd voor een uitzondering.

0190398059001.jpg

'90er W201 190E 2.6 Sportline met 70K. Karo-interieur, schuifmans en een zelfschakelende versnellingsbak. Van een particulier (volgens de advertentie).

Wat zou een setje Karo-achterhoofdsteuntjes kosten?

Op Ebay zijn die hoofdsteunen nog wel eens te scoren tegen leuke prijzen. Rond de 100 euro moet wel lukken denk ik.

Daarom mijn licht cynische opmerking "van een particulier, volgens de advertentie".

Maar ik vind-um niet over-priced. Als de verkoper de beschrijving waarmaakt...

Zeker niet overpriced, maar ik ben ervan overtuigd dat er 'ergens in Europa' nog wel een mooier exemplaar te vinden zal zijn.

Ik ook, daarom verdenk ik de verkoper van het feit dat het gewoon een handelaar is. En da's helemaal niet erg, maar doe er niet geheimzinnig over. Mijn nekharen reageren dan sneller dan het pinda-achtige dingetje in m'n hoofd dat sommige mensen hersenen noemen.

Maar louter de foto's gezien hebbende, mooi is-ie wel.

Is de verkoper niet RRD Brabus Freak? Dat witte huis komt me bekend voor, voor zo'n wit huis stond ook eens hun S-klasse.
Wat maakt het uit als er ergens een iets mooiere is te vinden. De verkoper is er duidelijk trots op, en dat wekt vertrouwen (tu) Bij mij geen spoor van cynisme...

Misschien kost particulier verkopen geen geld en je als bedrijf veel geld moet betalen voor een advertentie? Kan een goede reden zijn.

Was dat niet die NL-jongen die woonachtig is in België? Met die W126? En een Range Rover?

Edit: Range Rover toegevoegd.

Precies, of hij zelf in Belgie woont weet ik niet, wellicht in Oirschot?

Auto Timon zei:
ZEN zei:
Icebrain zei:
ZEN zei:

Dit relaas beschrijft precies wat het vak van een Youngtimer verkoper zo mooi maakt; je verkoopt niet alleen de auto maar veel meer de complete belevenis! Hoe jullie met elkaar meeleven, hoe jullie elkaar de auto echt gunnen, hoe jullie elkaar feliciteren bij een aankoop; Chapeaux!

@Bart81; ook namens mij van harte gefeliciteerd!

Groeten, Timon

Het is toch geen vak maar een "self supporting" hobby? ;)

Het is jammer dat je dat topic niet hebt meegemaakt. Ik begreep er niets van dat mensen in een veel te dure Benz zouden rijden. Een Peugeot is immers minstens zo comfortabel maar veel goedkoper. En nu heb ik op mijn Youngtimer-CV staan:
- Peugeot 504 coupé (één van de mooiste auto's ooit gebouwd)
- W123 230 aut
- W124 260E aut MoPf1
- E34 520iA Touring
- E34 520iA Touring aut
- W124 E250D MoPf2

Eigenlijk mag de 605 niet ontbreken, een Franse Mercedes! (tu)

Ik denk niet dat het een handelaar is. Was het een handelaar, dan had hij wel 7.950 voor de auto gevraagd. Hij is het dubbel en dwars waard.

Ik vind die posters/vlaggen die je aan de wand hebt hangen echt prachtig, wou dat ik die nog eens van Audi kon bemachtigen :T

Het is toch geen vak maar een "self supporting" hobby? ;)

Het is jammer dat je dat topic niet hebt meegemaakt. Ik begreep er niets van dat mensen in een veel te dure Benz zouden rijden. Een Peugeot is immers minstens zo comfortabel maar veel goedkoper. En nu heb ik op mijn Youngtimer-CV staan:
- Peugeot 504 coupé (één van de mooiste auto's ooit gebouwd)
- W123 230 aut
- W124 260E aut MoPf1
- E34 520iA Touring
- E34 520iA Touring aut
- W124 E250D MoPf2

Eigenlijk mag de 605 niet ontbreken, een Franse Mercedes!

Mooie lijst Zen, dat de 504 Coupé een wonderschone auto is zijn we helemaal eens!
Wellicht omdat we vroeger thuis altijd Peugeot reden (Pa zijn eerste auto was een occasion 403, daarna een stuk of 3 404's gevolgd door een quartet 504's en zijn laatste Peugeot was een 604 Ti Automatique) en omdat ik eind jaren '80 verkoopleider was bij Peugeot in Oss, heb ik nog altijd warme belangstelling voor de Franse Leeuw.
Zowel een 604 als een 605 zoek ik al jaren maar in de staat zoals ik ze graag heb (roestvrij en aantoonbaar lage kilometerstanden) zijn ze vrijwel niet te vinden.

Groeten, Timon

Een 604 staat ook nog op mijn shortlist. Evenals een 205 1.9 GTI en een Williams Clio. Vind ze maar eens in de staat waar ik ze graag in zie... Maar daar stopt het ook wél, qua Fransozen.

Haha, hoe kan een W124-topic ineens naar Peugeot draaien! :D

605's zijn doorgaans absoluut roestvrij, eerlijk gezegd nog vrijer van dat spook dan een W124!
Maar lage km-standen zal inderdaad onmogelijk worden... :,(

M.: nooit meer wat gehoord van die 604 die wij samen hebben bekeken in Soest? Zal in 2003 of 2004 zijn geweest...

Een 605 roestvrij, ok. Dat het goed rijdt, buiten kijf. Dat het een Franse Mercedes is? Nee. Een Mercedes met de Franse slag komt al dichter in de buurt. Toegegeven, de 605 die ik met plezier gereden heb, had ruim 2 ton op de teller. En dat was te merken. Het verschil? Ze zeggen dat een W124 dat pas ingereden is. En dat, beste ZEN, maakt HET grote verschil. In my (not so) humble opinion.

Dus: BMW-bolle: doe mij een plezier en post foto's van de potentiele Benzen die je bekijkt of bekijken gaat en ik vergaap me graag met je mee (tu)

Kanshebbers in willekeurige volgorde:

190e 1.8 sportline, 120.000km. Niet zo verstandig met minimaal 30k per jaar
3186515-2-2-2.jpg

250d, 96.000km, best wel verstandig
2815981-1-2-2.jpg

300ce, 105.000km. helemaal niet verstandig, maar wat een schoonheid
Afbeelding%20129[11].jpg

Voordat ik iets koop ga ik met de hofleverancier babbelen...misschien heeft hij wel iets à la Zen's W124 in het vizier. Iets hogere kilometerstand, maar wel wat meer luxe is ook erg aantrekkelijk...alhoewel een erg lage kilometerstand ook leuk is (budget 200d met lage stand is ook leuk)

Alles is nog mogelijk zoals je ziet.

Beetje verliefd op de 1e. Erg mooi. 2e is verstandigste van wat ik gezien heb denk ik. Derde is gewoon lekker!
Ach...binnenkort naar de koffiecorner pruttelen ;) en kijken wat er allemaal mogelijk s.

Even lekker vloeken hier in dit topic:
Afbeelding%20028[53].jpg

Wat een apparaat!
Kleur is SUPER!
(ook wel een beetje verliefd....ik lijk wel een slettebak op autogebied :D )

Is de verkoper niet RRD Brabus Freak? Dat witte huis komt me bekend voor, voor zo'n wit huis stond ook eens hun S-klasse.
Wat maakt het uit als er ergens een iets mooiere is te vinden. De verkoper is er duidelijk trots op, en dat wekt vertrouwen thumbs up Bij mij geen spoor van cynisme...

Denk het niet, RRD heeft een tijdje W210 gereden en nu heeft hij een E38 730d. Over een 190 heb hem nooit gehoord.

BMW-bolle zei:
Even lekker vloeken hier in dit topic:
Afbeelding%20028[53].jpg

Wat een apparaat!
Kleur is SUPER!
(ook wel een beetje verliefd....ik lijk wel een slettebak op autogebied :D )

Leuk is die, ik sla even over................................:D, tenslotte ben jij de aankoopslet van dit topic verworden...........(:B

Terug
Bovenaan