Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

520d zei:
Dat klopt, hij stond bij het Evoluon voor de deur!

Ik dacht die auto ken ik van het forum, later hier even de foto's gecheckt en aan de gril te zien moest het wel de jouwe zijn.

Alsof de duivel ermee speelt, maar gisteren ging het dimlicht RV kapot. Het zij 'm vergeven. Elke kilometer is nog steeds volop genieten. Hij rijdt zo heerlijk rustgevend en de motor draait zo geweldig mooi rond. Elke keer nadat ik geparkeerd heb, kijk ik nog even achterom. En mede-studenten zijn zonder uitzondering onder de indruk ('Hóe oud is 'ie??').

520d zei:
@ TYN: mooie verhalen, met die geschiedenis samen gaat de 250D natuurlijk nooit meer weg!

Klopt helemaal! De band die je opbouwt met een stuk blik waarin je lief en leed deelt in een belangrijke periode in je leven is ongelofelijk. En dan hebben we het nu enkel nog maar over twee maanden. Kun je nagaan over twee jaar. Ik zal er in ieder geval alles aan doen om in de positie te komen waarbij ik deze auto nooit meer weg hoef te doen.

Ja, ik weet het. Daarom staat mijn W124 ook op autoscout voor een niet realistisch bedrag. Zo komt er niemand kijken en blijft hij staan.

Jezelf voor de gek houden. :T

S-J zei:
Ja, ik weet het. Daarom staat mijn W124 ook op autoscout voor een niet realistisch bedrag. Zo komt er niemand kijken en blijft hij staan.

Jezelf voor de gek houden. :T
Zo herkenbaar. De markt voor youngtimers is echt naar de gallemiezen. Dar is wel een constatering die pijn doet.

TYN zei:
De band die je opbouwt met een stuk blik waarin je lief en leed deelt in een belangrijke periode in je leven is ongelofelijk. En dan hebben we het nu enkel nog maar over twee maanden. Kun je nagaan over twee jaar. Ik zal er in ieder geval alles aan doen om in de positie te komen waarbij ik deze auto nooit meer weg hoef te doen.

Je bent 24, je zit in de meest veranderlijke periode van je leven. Ik geef je W124 nog een half jaar. Dan ben je alweer radicaal van gedachten veranderd, voorspel ik.

You won't be the first, you won't be the last.

zemelaar zei:
TYN zei:
De band die je opbouwt met een stuk blik waarin je lief en leed deelt in een belangrijke periode in je leven is ongelofelijk. En dan hebben we het nu enkel nog maar over twee maanden. Kun je nagaan over twee jaar. Ik zal er in ieder geval alles aan doen om in de positie te komen waarbij ik deze auto nooit meer weg hoef te doen.

Je bent 24, je zit in de meest veranderlijke periode van je leven. Ik geef je W124 nog een half jaar. Dan ben je alweer radicaal van gedachten veranderd, voorspel ik.

Je doet je naam nu in ieder geval eer aan G R :T

zemelaar zei:
TYN zei:

Ik ben na jaren nog steeds fan, terwijl ik het vóór aanschaf nog gewoon een 'oude benz' vond. En ik zit rond dezelfde leeftijd.

Een W124 groeit aan je, is mijn theorie.

Ik nuanceer en relativeer slechts de uitgesproken stellingname van TYN. Het is geen veroordeling hoor!

En dan nog, mensen zeggen zoveel. En ik in het bijzonder. Als je je dat telkens aantrekt, heb je geen leven. Korte lontjes hebben we al veel te veel.

Zo ben ik tenminste opgevoed. Trek je eigen plan. Ga uit van je eigen kracht.

zemelaar zei:

Terechte opmerking hoor. Uitsluiten dat er nooit iets anders in plaats van de Benz komt kan ik inderdaad niet. Maar radicaal van gedachten veranderen gaat niet gebeuren, daarvoor is hij simpelweg te goed.

En de komende twee jaar blijft hij sowieso. Simpelweg omdat ik geen flauw idee heb welke auto in deze prijsklasse een upgrade zou kunnen zijn.

zemelaar zei:
Ik nuanceer en relativeer slechts de uitgesproken stellingname van TYN. Het is geen veroordeling hoor!

En dan nog, mensen zeggen zoveel. En ik in het bijzonder. Als je je dat telkens aantrekt, heb je geen leven. Korte lontjes hebben we al veel te veel.

Zo ben ik tenminste opgevoed. Trek je eigen plan. Ga uit van je eigen kracht.

Ik weet het, ik uit ook slechts mijn visie op de zaak.

E38 weg voor onderhoud. Dus de 300E van stal gehaald.

1395414_10151757059706279_1463684908_n.jpg

Wat is het toch een ongelooflijk fijne auto. (y)

Die auto is bijna 28 jaar oud. Acht-en-twintig. En hij voelt alsof hij net ingereden is. Elke keer weer genieten in een W124. Waarom zou je voor die paar euro minder per maand in godsnaam in een Golf gaan zitten?

Heb nog een oude foto van de 260:

313594_10150340620401279_531828672_n.jpg

Door de handbak is het toerental wel een stuk lager op de snelweg.

Prachtige tellers, onovertroffen (y)
Kan dat display van de W222 niet tegenop.

Dat is nou een heerschende cockpit.

Gek woord eigenlijk, cockpit.

Wiki zei:
Oorspronkelijk kwam cockpit van een kuil (pit) om hanen (cock) in te laten vechten voor gokdoeleinden. In 1759 produceerde de Engelse artiest William Hogart een satirische prent getiteld 'The Cockpit' die het enthousiasme toonde van de gokkers gedurende een hanengevecht. Het woord cockpit werd vanaf toen gebruikt voor een gebied waarin enge gevechten werden uitgevochten. Zo staat België soms bekend als de "Cockpit van Europa".

Cockpit werd ook gebruikt voor elke smalle ingesloten ruimte. Op de Royal Navy oorlogsschepen in de 17e en 18e eeuw werd de kleine ruimte waar de junior officieren zich meestal bevonden de cockpit genoemd. En hieruit is de huidige betekenis ontstaan: het gedeelte waarin een piloot een vliegtuig bestuurt. De eerste keer werd cockpit in deze context gebruikt in 1914. De cockpit vindt men meestal in de buurt van de neus of de voorkant. Het compartiment bevat instrumenten en besturingselementen die gebruikt worden om het vliegtuig
(of automobiel natuurlijk) te besturen.

Wat een foute bak. Overigens, met een mooi setje 8-gaats wielen eronder en een normale uitlaat is het een fraaie bak (y)

Lekker tegen al het advies in de witte W124 weer volledig roestvrij laten maken. (y) Ben benieuwd naar het resultaat, daarna lekker stallen in de winter.

Ja hij blijft te koop, in NL niet interessant maar als er een liefhebber (!) in een ander land interesse heeft dan breng ik hem graag langs.

Door die nieuwe dieselregels (auto's voor 2005) denk ik dat de complete handelsvoorraad van de hofleverancier naar de sloop kan.:confused:

Dit is trouwens wel een hele late Hammer. November 1991.
Toen reed de 500 E al rond. Met M119. En om dan nog een Hammer met M117 te kopen.

Hier trouwens nog een Hammer coupé uit 1990. In een iets gewaagdere kleurstelling.

Wat een absolute auto voor bazen, die Hammer. Een rijdend statement. En dan gewoon af en toe op zaterdag ermee naar de Aldi voor een treetje ijsthee. Hoe gaaf is dat dan.

Alleen dat stuur..

In de laatste AV een interview met Henk Grooten over de import en verkoop van Japanse Benzen. Op fora wordt er onnodig laatdunkend over gedaan, meent hij. 'Duitsland en Zwitserland zijn zo goed als leeggehengeld', dus volgens hem moet je voor een écht mooi exemplaar in Japan zijn. Dat je het onderhoudsboekje niet kan lezen is niet belangrijk, 'de auto vertelt zijn verhaal'.

Tja, ik weet het niet. De negatieve connotatie blijft aanwezig bij mij. Angst voor het onbekende of terecht?

Snipe zei:
W124-loos zijn voelt toch een beetje raar.

Jammer joh. Maar er komt er in de (verre) toekomst heus wel weer eentje. Voor jouw doen is 'ie trouwens nog redelijk lang gebleven, meen ik? En wordt 'ie nog door iets leuks opgevolgd?

De man heet overigens Albert Grooten en is van het bedrijf Henk Grooten. Prima adres overigens. Maar ondanks het positieve artikel over Japanse Mercedessen heeft/blijft mijn voorkeur voor een Duitse of Zwitserse auto.

Uit Japan komen vaak van die aparte en zeldzame modellen. Een E400 S3 bijvoorbeeld. Of een S72. Of een 500 SE 6.0 AMG. Die zie je verder nergens.
Over de kwaliteit weet ik echter niks.

Mooie beeldspraak.

En over dat stuur! Ik vind het wel mooi. Alpina en Opel hadden soortgelijke sturen.
Zal morgen eens kijken of ik nog wat plaatjes kan vinden.

Brrr. Stuk voor stuk verschikkelijk.

Even een link naar een ander topic, omdat het zonde is om zo'n leuk filmpje te missen: klik. Test tussen een Citroen CX, Fiat Croma, Audi 100 en Mercedes 300D. Geweldig. (y)

Het vertrouwde enthousiasme vanaf het hofje spat er weer vanaf! Nog lekker wezen wuiven bij de sluizen de laatste tijd?

Goed bezig! Doe ze de hartelijke groeten! Heb er vroeger van genoten, de verhalen van Weide01 langs de sluizen. Ze verdienen een ere-plaats in dat andere topic!

En blijven wuiven!

FH126560 zei:
De man heet overigens Albert Grooten en is van het bedrijf Henk Grooten. Prima adres overigens. Maar ondanks het positieve artikel over Japanse Mercedessen heeft/blijft mijn voorkeur voor een Duitse of Zwitserse auto.

Ik ben ook erg positief over Albert als collega en zijn neus voor mooie exemplaren. Ik heb tientallen auto's van Albert gekocht in het verleden en dat is me altijd goed bevallen. Japanse import loop ik in principe voorbij, al duikt er zo nu en dan eens eentje op die er toe doet. Die staan dan ook vaak bij Albert. De reden dat ik ze in principe laat staan is tweeledig: ten eerste is de onderhoudshistorie niet te ontcijferen en ten tweede heb ik - helaas - teveel overduidelijk teruggedraaide auto's uit Japan gezien om het nog leuk te vinden. Dat impliceert natuurlijk niet dat er in Duitsland niet teruggedraaid wordt, maar dit terzijde. Als een auto nieuw is, dan is 'ie nieuw. Of 'ie nou uit Japan komt of uit Swaziland. Daarin heeft Albert gelijk als hij zegt dat een auto 'zijn verhaal wel vertelt.' Dat Duitsland en Zwitserland leeggevist zijn betwijfel ik. Schaarste is er wel, maar de vraag droogt ook ietwat op. Tien jaar geleden kon je de auto's bij wijze van spreken nog op kleur uitzoeken; dat is nu niet meer zo.

Ik heb wel eens wat gehoord over een soort exportcarrousel: Europese auto's die naar Japan worden geëxporteerd omdat daar toch niemand iets van de onderhoudsboekjes snapt en diezelfde auto's die vervolgens weer van Japan naar Europa worden geëxporteerd omdat daar ook niemand de onderhoudsboekjes snapt. Met verzonnen instructieboekjes en kilometerstanden die op de boot wat aan werden gepast.

Ik heb het nooit uitgezocht, maar feitelijk maakt het niet eens uit of het waar is; het zorgt er namelijk voor dat er een zweem van onbetrouwbaarheid rond Japanse import hangt.

Ik heb weleens een lap tekst door google translate gehaald, in een email geplakt en naar een autobedrijf in Japan gestuurd.
Keurig in het (google) Japans. En kreeg prompt antwoord terug, in het Japans en Engels.
Met foto's van motorblok en autopapieren erbij. Best hulpvaardig.

Ging om deze C140. Met AMG 6-liter M119. Vrij zeldzaam.

Bedankt.

Maar nu eerst naar de Hema. En twee tuincentra. Kerstsfeer proeven.

Terug
Bovenaan