Mercedes-Benz E-Klasse (W214)

CD9LOP

Gebruiker
michel1975 zei:
CD9LOP zei:
michel1975 zei:
MB 300SL zei:
Dat ze op elkaar lijken dat roep je nu al 3x op deze pagina, ook erg jmmr.
Maar een S niet van een C kunnen onderscheiden? Dat ligt dan toch echt aan jezelf, of het wordt tijd voor een nieuw brilleke ;)
Zijn speelplaat blijft al hangen sinds de BSO. Een jaar of 2 terug. Ik vind dat Mercedes weer op de goede weg bezig is. Erg mooie lijn weer.

Denk het niet, vind het erg jammer in ieder geval en de kwaliteitsbeleving van elke nieuwe Mercedes wordt met elk nieuw model ook weer (duidelijk zichtbaar) minder. De dagen dat Mercedes de benchmark was, lang achter ons helaas. Verder een mooie wagen maar niet onderscheidend dus, maar een mening. Fijne van ene forum is dat je het zo vaak mogelijk kunt herhalen.
En dat laatste doe je maar al te graag. Keer op keer op keer. Nou hup nu weer met je neus tegen het raam van de plaatselijke dealers om je mening te vormen en te kunnen trollen en daarna weer terug de ballenbak in.

Begrijp dat het moeilijk is voor je, maar het is en blijft teleurstellend hoe Mercedes van premium merk in een paar jaar tijd een 13 in 12 merk is geworden, op geen enkel gebied onderscheidend meer. De w126 serie blijft de enige echte S, daarna is het minder en minder geworden, erg jammer.

Gelukkig is er een uitstekend alternatief uit Japan, Lexus.

MCW xxxxxxxxx

Gebruiker
Proporties zijn compleet anders van een C en S. De sedans van MB lijken al ontzettend lang op elkaar, dat men daar nu nog over zeurt... interieurs worden nog steeds bejubeld door de pers qua bouwkwaliteit dus dat zal wel snor zitten (of het je smaak is is wat anders).

De huidige E-klasse hebben ze van achteren verschrikkelijk weten te verpesten bij de facelift. De nieuwe zal vast wel weer een plaatje worden.

DeeTwee

Gebruiker
MCW xxxxxxxxx zei:
De huidige E-klasse hebben ze van achteren verschrikkelijk weten te verpesten bij de facelift.
Van voren ook. Hij heeft een soort miereneterneusje gekregen, dat afhankelijk van de uitvoering op z'n kop staat. Pre-facelift was het wat mij betreft een van de mooiste E-klasses ooit. Zeer benieuwd naar de nieuwe.

MB 300SL

Actieve Gebruiker
Grondige facelifts zoals bij de W212 en W213 pakken zelden goed uit, de belijning klopt dan vaak minder goed dan bij het oorspronkelijke ontwerp.

En over de kwaliteit van Mercedes, ik denk dat iemand met een grote roze Lexus-bril daar niet goed over kan oordelen. Zelf heb ik W124 gereden, heb o.a. een W126 in de schuur staan, en rij dagelijks in een W213 en een A207 (qua techniek en afwerking gelijkwaardig aan de W212). Naar mijn mening heeft MB z’n zaakjes kwalitatief nog steeds heel goed voor elkaar. De W213 geeft nog dezelfde kwaliteitsbeleving als destijds de W124, en qua materiaalgebruik vind ik de W213 zelfs iets hoogwaardiger dan de A207 (er is dus nog steeds vooruitgang). Wat dat betreft maak ik mij dan ook geen zorgen over de W214, het lijkt een hele mooie auto te worden en kwalitatief zal het vast wel weer goed zitten.

CD9LOP

Gebruiker
Lexus bril of niet, de ES is de beste wagen die wij tot nu toe hebben gehad. Niet ieders smaak, begrijpelijk, je hebt wat met Lexus of niet. Onbetwist kwalitatief superieur aan de Duitse oremium merken. De w126 was in zijn tijd de beste wagen op de markt en zijn opvolger was te groot maar ook zeer indrukwekkend. De nieuwste S is m.i., en van relatie van ons die fervent Mercedes rijder is en blijft, stap terug. Hij heeft de nieuwe S, en zal tot in lengte van dgn blijven rijden. Hij bekritiseert materialen dashboard en vind digitale schermen, vergeleken met zijn vorige generatie S, een flinke stap terug, goedkoop ogen. Verder zeer comfortabele en zeer stille wagen. Dat Mercedes van nieuwe S geen coupe meer heeft is puur bezuiniging en onbegrijpelijk. De nieuwe E coupe kan daar niets in veranderen want speekde naast de illustere sec en latere S klasse coupes, 2e viool.

Passchier

Gebruiker
MB 300SL zei:
Grondige facelifts zoals bij de W212 en W213 pakken zelden goed uit, de belijning klopt dan vaak minder goed dan bij het oorspronkelijke ontwerp.

En over de kwaliteit van Mercedes, ik denk dat iemand met een grote roze Lexus-bril daar niet goed over kan oordelen. Zelf heb ik W124 gereden, heb o.a. een W126 in de schuur staan, en rij dagelijks in een W213 en een A207 (qua techniek en afwerking gelijkwaardig aan de W212). Naar mijn mening heeft MB z’n zaakjes kwalitatief nog steeds heel goed voor elkaar. De W213 geeft nog dezelfde kwaliteitsbeleving als destijds de W124, en qua materiaalgebruik vind ik de W213 zelfs iets hoogwaardiger dan de A207 (er is dus nog steeds vooruitgang). Wat dat betreft maak ik mij dan ook geen zorgen over de W214, het lijkt een hele mooie auto te worden en kwalitatief zal het vast wel weer goed zitten.

Iemand met een mercedes bril is wel objectief?

MB 300SL

Actieve Gebruiker
Geen Mercedes-bril, want als de huidige generatie Benzen mij niet zouden bevallen dan zou ik zo weer overstappen op BMW (ook 16 jaar gereden), Porsche, of wellicht Audi. Of Lexus, want ondanks dat geen hond ze hier koopt schijnen dat de allerallerallerbeste auto’s te zijn volgens één persoon hier :)

Jan 6032373

Gebruiker
CD9LOP zei:
Lexus bril of niet, de ES is de beste wagen die wij tot nu toe hebben gehad.
Een voorwielaangedreven Toyota+ vergelijken met een E-Klasse. Goed, gelukkig is na de eerste zin al duidelijk hoeveel verstand je er van hebt...

Niet ieders smaak, begrijpelijk, je hebt wat met Lexus of niet. Onbetwist kwalitatief superieur aan de Duitse oremium merken
Said no-one, except you, ever.

De nieuwste S is m.i., en van relatie van ons die fervent Mercedes rijder is en blijft, stap terug. Hij heeft de nieuwe S, en zal tot in lengte van dgn blijven rijden. Hij bekritiseert materialen dashboard en vind digitale schermen, vergeleken met zijn vorige generatie S, een flinke stap terug, goedkoop ogen. Verder zeer comfortabele en zeer stille wagen.

Kortom, deze persoon is te oud/ouderwets dan MB's doelgroep. MBUX staat bekend als benchmark en meest hoogwaardige systeem dat verkrijgbaar is. Daarnaast is de afwerking nog steeds top, of over de top;)

Dat Mercedes van nieuwe S geen coupe meer heeft is puur bezuiniging en onbegrijpelijk. De nieuwe E coupe kan daar niets in veranderen want speekde naast de illustere sec en latere S klasse coupes, 2e viool.
Je hebt er wederom weinig verstand van, want er komt geen nieuwe E-klasse Coupé.

rohar

Gebruiker
Waarom is hier eigenlijk nog een item voor? Iedereen weet toch al jaren hoe de nieuwe E-klasse eruit zal zijn. Gewoon kijken naar de S-klasse en 'm dan iets kleiner bedenken.
De verschillen die er zijn zijn nagenoeg verwaarloosbaas.

MB 300SL

Actieve Gebruiker
Potentiële klanten voor deze auto’s willen niet anders, ten tijde van de W201-W124-W126 was het ook al zo. En wat te denken van BMW? Die komen ook al decennia lang met een nieuwe 7, waarna de 5 en de 3 volgen als gelijk gevormde kleinere versies. Niks mis mee (y)

MB 300SL

Actieve Gebruiker
Het “T-Modell” is straks ook weer van de partij

jCL0SDO.jpg

FPnpZVn.jpg

3p4v3HZ.jpg

mAIYPkC.jpg

o9PJjib.jpg

CD9LOP

Gebruiker
E serie altijd om naar uit te kijken, zeker ook de estate, relatief rechte achterzijde dus bruikbare estate. In E segment, ook huidige serie, meest comfortabele optie.

rohar

Gebruiker
Waarom doet Mercedes zo geheimzinnig? We weten toch al lang hoe deze auto eruit gaat zien? Gewoon een kopie van de C-klasse met iets grotere afmetingen... Het MB-design is al jaren zeer voorspelbaar en (naar mijn mening) steeds minder Mercedes!

MCW ooo

Gebruiker
rohar zei:
Waarom is hier eigenlijk nog een item voor? Iedereen weet toch al jaren hoe de nieuwe E-klasse eruit zal zijn. Gewoon kijken naar de S-klasse en 'm dan iets kleiner bedenken.
De verschillen die er zijn zijn nagenoeg verwaarloosbaas.

:T

Jan 6032373

Gebruiker
Toevallig vandaag een gecamoufleerde W214 gezien. Achterlichten zijn meer als de S-klasse dan C, maar qua proporties zeker niet te verwarren met de W223...

MB 300SL

Actieve Gebruiker
Wat mij tot nu toe op elke foto opvalt zijn de schuine lijnen over de flanken van de nieuwe E-Klasse. Ik hoop dat die deel uitmaken van de camouflage en dat we die uiteindelijk niet terugzien op de auto.

SUb902l.jpg

u35PhEq.jpg

MCW

Actieve Gebruiker
next-gen-mercedes-benz-e-class-sedan-front-view-spy-photo.jpg

next-gen-mercedes-benz-e-class-sedan-side-view-spy-photo.jpg

next-gen-mercedes-benz-e-class-sedan-rear-view-spy-photo.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/622351/next-gen-mercedes-e-class-drops-camo-spy-photos/

Een mini S, niet echt verrassend, maar denk wel dat ik dit een mooie auto ga vinden.
Helaas mag van mijn eega geen Mercedes in huis komen....

Met de nieuwe 5 op komst, wordt het weer een leuke clash om te volgen welke de betere/mooiere optie is.

Hoop dat er niet zo'n lelijke naad op de motorkap komt, maar lijkt wel te gebeuren als ik de foto's hierboven zie. Zou erg jammer zijn. Hyperscreen lijkt iets minder hyper en dat is dan weer positief.

MB 300SL

Actieve Gebruiker
P4h9vSg.jpg

Lijkt er beter uit te zien dan in de S- en C-Klasse, alleen al door het matte hout op de middenconsole i.p.v. glimmend zwart plastic pianolak (y)

P.s. heb het plaatje nogmaals gepost want was voor mij niet zichtbaar.

Ziet er niet verkeerd uit, modern maar toch ook wel klassiek wat wel past bij Mercedes vind ik.
En in ieder geval een dashboard in plaats van een scherm op een plank (y)

Jan 6032373

Gebruiker
MB300SL heeft de E-Klasse concurrent gekozen in dat geval, om te vergelijken. De voorwielaangedreven ES kan je beter met de A/CLA vergelijken.

Frits79

Actieve Gebruiker
Jan 7666490 zei:
MB300SL heeft de E-Klasse concurrent gekozen in dat geval, om te vergelijken. De voorwielaangedreven ES kan je beter met de A/CLA vergelijken.
De ES is een concurrent voor de C-klasse en zeker niet voor de A.

Bovenaan