Mercedes-Benz E-klasse facelift

Hoefijzer-rijders zijn tegenwoordig bij BMW aan het juiste adres, met zelfs ruimte voor een extra groot exemplaar :)

2019-bmw-7-series-facelift-india-launch-price-13.jpg

:)

Je bent wel een koning als je op je nieuwe 7 een groot hoefijzer plakt en er een paardentrailer achter hangt.:T

Verdorrie... nu je het zegt... is me in een keer duidelijk geworden waar ze in München de inspiratie hebben gevonden en/of welke doelgroep ze voor ogen hebben.

9200000011209327.jpg

Mercedes zal als eerste een OLED scherm toe passen voor de instrumenten + navigatie. Dit wordt een optioneel scherm en zal zowel het navigatiescherm als de instrumenten (snelheid/toerental/benzinepeil/...) combineren zoals je in deze spy-pic ziet:
f91fe922-2020-mercedes-e-class-facelift-inside-out-spy-23.jpg

Bron:
E-class OLED cluster

Auch das Lenkrad der S-Klasse wird beim Facelift der E-Klasse übernommen.
Es wird weiterhin auch ein Grill mit Stern auf der Haube (Exclusiv) geben.,

Bron: jesmb.de, die uit ervaring zeer betrouwbaar is!
Wat zien al die mensen toch in die grote ster in het midden, past gewoon totaal niet op een limousine als een E klasse. Bij de c kan dit nog gaan. Ligt ook wel aan de verdelers, ze doen gewoon geen exclusies binnen in de showroom, helft van de klanten weet wss niet dat dit nog bestaat!
:)
W213-Mercedes-Benz-E-Class-45.jpg
(y)
https://s3.paultan.org/image/2016/01/W213-Mercedes-Benz-E-Class-2.jpg, tja

Vind de klassieke grille met ster erop ook idd veel en veel chiquer, maar chique en Mercedes gaan al lang niet meer samen.

Het is net als met de Hofmeisterknik bij BMW. De puristen balen dat die bij sommige modellen verdwijnt, net zoals de ster op de kap bij Mercedes. Kennelijk vindt het gros van de kopers zo’n grote ster in de grille prachtig. Ik zou zelf altijd opteren voor een ster op de kap bij een E. Staat zoveel mooier.

Ik ben ook groot fan van de klassieke grill met ster op de kap, maar vind de W213 wel veel mooier met AMG-pakket. En helaas gaat dat bij de E-Klasse niet samen, zoals dat bij de S-Klasse wel het geval is.

E_W213_1.jpg

2018-W222-Mercedes-Benz-S450L-5-850x422.jpg

Zou geen verbetering zijn dit.... De huidige is mooi juist.

Wijn 8578185 zei:

Mee eens. En vooral aan de neus (de motorkaplijn boven de grill) zie je goed dat het een facelift betreft en dat het oorspronkelijk niet zo ontworpen is, het ziet er gekunsteld uit.

Krijg een beetje hetzelfde gevoel als bij de facelift van de W212. Daar vond ik de neus ook niet passen.

R107 zei:
Wijn 8578185 zei:

Mee eens. En vooral aan de neus (de motorkaplijn boven de grill) zie je goed dat het een facelift betreft en dat het oorspronkelijk niet zo ontworpen is, het ziet er gekunsteld uit.

Je snapt toch hopelijk wel dat je naar een shop kijkt, op basis van de huidige E-klasse? Onbegrijpelijk dat je daar zo'n conclusie uit denkt te kunnen trekken...

Huidige designtaal van Mercedes vind ik persoonlijk beslist niet geslaagd maar verkopen exploderen zo'n beetje dus slaat goed aan. Zie ook opmerkelijk veel nieuwe A klasse rijden inmiddels.

Foie Gras zei:
R107 zei:
Wijn 8578185 zei:

Je snapt toch hopelijk wel dat je naar een shop kijkt, op basis van de huidige E-klasse? Onbegrijpelijk dat je daar zo'n conclusie uit denkt te kunnen trekken...

Wat denk je nou zelf Ganzenlever? Je snapt toch hopelijk wel dat ik ook weet dat het een shop is? Echter.... er staan hier ook genoeg foto’s waaruit blijkt dat de shop qua belijningen van de neus behoorlijk lijkt te kloppen.
Onbegrijpelijk dat jij dat niet ziet.

Ook de motorkap is opnieuw ontworpen, je vlieger daaraan 'zie je goed dat het een facelift betreft' gaat dus niet op;) De motorkap is namelijk anders dan die van die shop.
En ik heb deze auto vaak genoeg gezien, don't worry.

763cbc83-2019-mercedes-eclass-facelift-spy-5.jpg

Kijk Ganzenlever, hier zie je dat (net als bij de shop) de motorkap-lijn t.p.v. de grill gelijk blijft. En dat is dus wat ik bedoel, momenteel volgt die lijn de grill en bij de facelift (door de andere vorm van de grill) doet ie dat niet. Daardoor ziet het er wat gekunsteld uit, als de auto nu geheel nieuw zou worden ontworpen dan had dat er (net als bij de GLS of de A-klasse) harmonieuzer uitgezien.

Ah, de foto van het allereerste gespotte prototype. Zoals je ziet is de motorkap daarna aangepast; de definitieve is er op geplaatst;) Oftewel, de lijn is ook aangepast en volgt gewoon weer de grille.

2020-mercedes-benz-e-class-spy-photo.jpg

Je begrijpt er dus weinig van Ganzenlever, op die foto van jou is een AMG-versie te zien met “bulten” in de motorkap. De voorste lijn t.p.v. de grill is echter exact gelijk.
Zullen we het hier maar bij laten? Onderwerpje wel genoeg besproken nu vind je niet?

Beste R107, altijd leuk te zien als iemand het beter denk te weten;)
Laten we het er maar op houden dat de grille- en motorkaplijn elkaar prima volgen.

Wat jij wil, op één of andere manier begrijp je het toch niet of wil je het niet begrijpen.... I rest my case.
Laten we het er maar op houden dat jij meer kennis hebt van andere soort (Franse?) autootjes ;)

R107 zei:
Laten we het er maar op houden dat jij meer kennis hebt van andere soort (Franse?) autootjes ;)

Haha, je moest eens weten hoe ver je er naast zit;)
Een spiegel zou je niet misstaan btw...

Foie Gras zei:
Moet je nagaan inderdaad;)
E63 heeft trouwens een totaal andere motorkap, met andere splitlines. Dacht dat je jezelf zo'n expert vond...

Zeker heeft ie dat, heb ik ergens anders beweerd dan? Niet teveel ganzenlevertjes meer eten want je gaat er knap raar van doen ;)

Fin on topic maar weer: niet lelijk, maar die ferme facelift was niet nodig, en mooier wordt hij er niet op, de huidige vond ik zeker van buiten redelijk "perfect". Mijn ervaring is met een auto die er minder uitziet er vaak goed uitkomt met de facelift (vb W210) maar omgekeerd bestaat ook (W211, waarvan ik de nieuwe bumper en te zware grille niet passen vond bij de rest van de designtaal van de W211, die trouwens voor de facelift heel geslaagd was.

En zeker bij de W212 gaat dat op. Was het model aanvankelijk mooi in balans, na de facelift zagen een aantal elementen er behoorlijk gekunsteld uit. Vooral de rondere vormen van de grill en de koplampen paste niet goed bij het hoekige van de rest van de auto.

Het op de man spelen is niet toegestaan en de sfeer verzieken eveneens niet. Je account is geblokkeerd.

Terence
Autoweek moderator

Het op de man spelen is niet toegestaan en de sfeer verzieken eveneens niet. Je account is geblokkeerd.

Terence
Autoweek moderator

Beste Wijn,

Als u denkt dat een bericht niet door de beugel kan, dient u op de knop 'rapporteren' te drukken. Dat u een waarschuwing openlijk op het forum ter discussie wilt stellen, wordt u nu niet in dank afgenomen. Uw account is geblokkeerd.

Terence
Autoweek moderator

01-2020-Neues-Mercedes-Lenkrad-Design-169FullWidth-c3aed8e-1661736.jpg

01-2020-Neues-Mercedes-Lenkrad-Design-169FullWidth-542c4513-1661661.jpg

01-2020-Neues-Mercedes-Lenkrad-Design-169FullWidth-ddc19ec2-1661663.jpg

Wel jammer dat de draaiknop verdwijnt, werkt wat mij betreft veel prettiger dan zo'n touchpad.

Oei dat stuurwiel, vind de huidige ook al wat raar met die centrale "dot" zoals in de jaren 60 zeg maar. Vorige generatie stuurwielen waren mss iets neutraler getekend. Enig voordeel: ik heb het idee dat je vrij goed je instrumentenpaneel kunt zien.

De W212 facelift vond en vind ik de nieuwe neus heel mooi juist, echter wat ik ook wel vind is dat men de kont ook meer had moeten faceliften zodoende ie meer pastte bij de voorzijde, nu wel men wel de kont aanpakken en mercedes luister goed dat was dus NIET nodig. Want ik vind die van de sedan mooier dan die van de break.

Wel jammer dat de draaiknop verdwijnt, werkt wat mij betreft veel prettiger dan zo'n touchpad.

Dat is voor mij toch wel het grootste mysterie in autoland. Waarom stappen fabrikanten af van een draai - drukknop waarmee je efficiënt en veilig je systemen kan bedienen en vervangen ze dat voor touchscreens, touchpads en (soms) gebrekkige spraaksturing. Nu ook weer bij de meest recente A4. Waarom toch?

Begrijp ik ook helemaal niks van. Audi had het met NMI perfect voor elkaar en deed qua bedieningsgemak niet onder voor BMW’s iDrive, tegenwoordig verliest Audi op dat punt elke vergelijkende test omdat de huidige systemen met touchscreens véél te omslachtig zijn.

Terence
Autoweek moderator

Ontopic: Toch wel grappig dat de E-klasse al op de nieuwe S-klasse gaat lijken voor deze uitkomt. Aan de andere kant ook logisch, aangezien hij anders wel erg uit de toon zou vallen bij de nieuwe S- en C-klasse binnenkort.

W212 zei:
Dat is voor mij toch wel het grootste mysterie in autoland. Waarom stappen fabrikanten af van een draai - drukknop waarmee je efficiënt en veilig je systemen kan bedienen en vervangen ze dat voor touchscreens, touchpads en (soms) gebrekkige spraaksturing. Nu ook weer bij de meest recente A4. Waarom toch?
Bezuiniging. En misschien dat het aansturen dmv een fysieke knop een belemmering is bij het ontwikkelen (en uitrollen van updates) van de UI??

Diverse mensen hebben inmiddels een ban gekregen. Helaas konden deze personen zich niet aan de forumregels houden. Helaas, pindakaas.

Terence
Autoweek moderator

Terence zei:
Diverse mensen hebben inmiddels een ban gekregen. Helaas konden deze personen zich niet aan de forumregels houden. Helaas, pindakaas.

Terence
Autoweek moderator

Jullie hanteren dubieuze uitgangspunten bij het in de ban doen van reageerders.

he, jammer, heb ik het feestje gemist :)

R107 zei:
Begrijp ik ook helemaal niks van. Audi had het met NMI perfect voor elkaar en deed qua bedieningsgemak niet onder voor BMW’s iDrive, tegenwoordig verliest Audi op dat punt elke vergelijkende test omdat de huidige systemen met touchscreens véél te omslachtig zijn.

tja, goedkoop. Een touchscreen kost natuurlijk niet zoveel, en je kan daarop zoveel knoppen zetten als je wilt. Een aparte muis, draaiknop of wat dan ook, kost misschien wel 40 euro per auto meer. Dan zeggen we gewoon dat dit modern is, en die irritante klant trapt er wel in.

mercedes-benz-facelift-prototype.jpg

Exclusive

AMG Line

46 foto's en verslag: https://www.motor1.com/photo/4715834/mercedes-benz-facelift-prototype/

https://www.youtube.com/watch?v=nEr3qWZSfyM

Zeer uitgebreide video waar je vrijwel alles al kan zien, vooral interieur met nieuwe stuurwiel e.d. En afbeelding van de facelift:

2021-mercedes-e-class-leak.jpg

Bovenstaande is de avantgarde die standaard wordt als optie zeg maar komt de exclusive met ster op de kap of amg. Digitale instrumenten en 2x 10.25" schermen ook standaard

Daar op dat plaatje ziet ie er heel gaaf uit. Strak front, met die rand 'plaatwerk' onder de bumper door. De mooiste Mercedes in tijden!

Terug
Bovenaan