Mercedes A180 Business Solution Private lease (DSG of handbak)

Welke leasebak?

• Totaal aantal stemmers
    31
  • Opiniepeiling gesloten .

Koen013

Net ingestapt
Hallo allemaal,

Een vrij concrete vraag. Ik ga één van de twee (Golf 8 of Mercedes A160) private leasen. Qua kosten zijn ze (op één á twee tientjes per maand na) gelijk. Zelf rijd ik nu een Polo uit 2011, ik ben dus gewend aan Volkswagen. Echter, gezien het feit dat de prijs voor de Mercedes vrijwel gelijk is en ik dit ook een erg mooie auto vind, slaat de twijfel toe.

Hieronder kort de pakketten/uitrusting welke ik zou kiezen bij beide auto's:

Mercedes A160 Business Solution (Mountain Grey):
- Standaard Thermatic
- Panorama Schuifdak
- High performance LED koplampen
- Verlaagd comfortonderstel
- Smartphone integratie
- Widescreen cockpit (met navigatie)
- Stoelverwarming voor
- Advantage pakket
- Spiegel pakket
- Licht & zicht pakket
+ de standaardopties zoals o.a. achteruitrijcamera etc.

Volkswagen Golf 8 Life 1.0 TSI (Delfin Grey)
- Getinte zij- en achterruit
- Panorama schuif-kanteldak
- Koplampverlichting IQ.Light LED Plus
- Geluidssysteem Harman Kardon
- Bestuurdersassistentiepakket
- Licht & zicht pakket
- Navigatiepakket Discover Pro
- Winterpakket
- Achteruitrijcamera
- 17 inch Ventura velgen

De Golf is ongeveer 2-3 tientjes per maand duurder. Beide auto's zitten in mijn budget en het zal dan ook één van de twee gaan worden. Voor beiden staat een proefrit gepland, maar ben ook benieuwd of jullie een van beide auto's juist aan of afraden vanwege ... ?

Graag zou ik de auto overnemen aan het einde van mijn leasecontract, dus ben ook benieuwd hoe jullie naar de restwaarde kijken en aan welk bedrag ik zou moeten denken bij overname (OBV 80.000 - 100.000 KM, 4 jaar). Dit vormt voor mij ook een belangrijk onderdeel van mijn afweging..

Maar al met al.. vooral benieuwd naar jullie keuze tussen beide voertuigen en obv waarvan je er een aan of af zou raden?
+
Een concrete vraag: Welke auto is het meest uitgerust, inclusief de standaarduitrusting?

----

De auto is inmiddels gekozen, de A180. De vraag rest alleen.. de DSG of de handbak. (zie mijn laatste bericht binnen dit topic)

Wat kost zoiets nieuw, 35k ofzo? De restwaarde zit dan nog wel tegen de 19 a 20k.

Barri zei:
Wat kost zoiets nieuw, 35k ofzo? De restwaarde zit dan nog wel tegen de 19 a 20k.

Ja, correct. Rond de 37.5k. Kan ik er vanuit gaan dat de restwaarde gelijk is aan de overname prijs? Of is de overnameprijs altijd wel wat minder of juist meer?

Waaom dat saaie grijs?

IMO hebben ze allebei een motorisering die niet hoort bij die aanschafwaarde.

Een proefrit in beide zal uitkomst moeten bieden want deze 2 auto's lijken mij zeer aan elkaar gewaagd.

Overnameprijs is de B2C prijs. Restwaarde vaak de B2B prijs. Check wat zo'n auto van die leeftijd en kmstand nu kost en zet dat af tegen de nieuwprijs, dan heb je een aardig vergelijk.

Ik zou ook als het kan voor iets meer vermogen gaan , en welke opties maken de golf zo duur ? , een kale golf R-line kost rijklaar € 33.715 , maar dan heb je wel 130 pk

Ikzelf vind de proefrit het belangrijkste bij een nieuwe auto, ga in allebei een proefrit maken en oordeel!
Qua looks komt bij mij de Mercedes het beste over, maar ik realiseer me dat dat persoonlijk is, bij de Golf zie je eigenlijk alleen maar aan de voorkant dat het een nieuwe is.

Mijn advies is om er eerst eens mee te gaan rijden.

Bij VW krijg je een 1.0 3 cilinder en bij mercedes een 1.332 cc 4 cilinder. De motor van de Mercedes ligt ook in mijn Renault, dit is zeker in combinatie met een 7 traps automaat gewoon een hele fijne combinatie. De motor is stil, krachtig en zuinig. Ik zou zelf zeker de Mercedes kiezen, en de Mercedes is ook nog goedkoper.

Koen013 zei:
Graag zou ik de auto overnemen aan het einde van mijn leasecontract, dus ben ook benieuwd hoe jullie naar de restwaarde kijken en aan welk bedrag ik zou moeten denken bij overname (OBV 80.000 - 100.000 KM, 4 jaar). Dit vormt voor mij ook een belangrijk onderdeel van mijn afweging..

Even een simpel rekensommetje:
Je gaat 48 maanden leasen met 25.000 per jaar (dus 100.000 km bij overname).
Leasemaatschappij zal de auto dan zo'n beetje afschrijven van 37.5k naar 17/18k waarna jij de auto mag overnemen voor 18.5/19.5k ongeveer.

Ik kan geen enkele reden bedenken om voor de golf te gaan . 3 cilinder. Ik vind hem ook helemaal niet mooi. De pers is ook niet heel enthousiast om sommige punten en dan ook nog zo duur?

Ik zie echt geen enkele reden om voor die golf te gaan, van buiten bijzonder treurig, en van binnen ok, maar ook niet meer dan dat.

Zonder twijfel zou ik de Mercedes kiezen. En zeker als die ook nog eens goedkoper p/m is. :confused:

Is de A180 business solution niet net zo duur na het brandstofcomponent? Heb je wel een automaat. Sowieso altijd voor een Mercedes gaan natuurlijk.

Bedankt allemaal!

Het gaat inmiddels tussen de Mercedes A160 Business Solution (heel misschien de 180, vanwege de automaat) óf de Seat Leon FR Launch Edition. Ik weet het, deze twee zijn totaal niet te vergelijken.. Maar de Seat heeft met deze editie een vrij complete auto naar mijn idee én de aanbieding is erg scherp. De Golf gaat het sowieso niet worden, mede dankzij jullie meningen.

Ik heb gisteren in alle drie de auto's een proefrit gemaakt, waarbij de Golf tevens het minste beviel. De Leon reed erg lekker/sportief en past in mijn ogen ook bij mijn leeftijd van 26. (lekker sportief bakkie). De Mercedes steekt er wat betreft rijcomfort en power écht bovenuit, maar de opties zijn weer iets minder en er zal een beetje geld bij moeten in de vorm van een aanbetaling. Overigens weet ik dat het ik het overnemen van de Mercedes in ieder geval kan vergeten qua overnameprijs.

Ik gok zo dat jullie voorkeur helemaal uitgaat naar Mercedes wanneer het alternatief de Seat Leon FR Launch is.

Mochten er tips of aanvullingen zijn, dan hoor ik ze graag! Bedankt voor jullie input tot dusver in ieder geval!

De nieuwe Leon vind ik erg leuk. Ik weet niet of ik extra geld over zou hebben voor een A klasse.

Als het plan overnemen is zou ik i.i.g. een auto nemen waarbij dat wel mogelijk is.

haarr zei:
Als het plan overnemen is zou ik i.i.g. een auto nemen waarbij dat wel mogelijk is.

Ik zou het graag willen, maar het is geen harde eis. In zoverre, de auto's die ik op het oog heb zullen voor mij allemaal niet betaalbaar zijn na het leasen. (15k-20k). Ik doe dan liever geen concessies op de auto nu en kijk tegen die tijd weer naar een leuke aanbieding op het gebied van private lease bijv.

Waarvoor is die aanbetaling? Wordt die verrekend met het maandbedrag of ben je die kwijt?

haarr zei:
Waarvoor is die aanbetaling? Wordt die verrekend met het maandbedrag of ben je die kwijt?

De aanbetaling zorgt er inderdaad voor dat mijn maandelijkse kosten naar beneden gaan, deze wordt verrekend dus. :)

Vraag tussendoor: Ik rijd nu een Polo 1.2 TDI - ik ben ook eens op diverse verkoopsites aan het kijken hoeveel ik er voor zou kunnen krijgen. Nu heb ik deze mét kenteken erop staan? Het is geen technisch hoogstandje, duur exemplaar of uitgebreide gewilde opties. Is het aan te raden het kenteken af te schermen op de foto's? Nu is het een vereiste van de advertentie, het gaat dus enkel om de foto's.

Monsieur Le Loure zei:
Plak je je kenteken ook af als je hem parkeert ergens?
Waarom zou je dat willen?

Ik niet, het werd alleen aangeraden door de site. Vond het zelf ook typisch, maar kon nergens terug vinden waarom ze dat aanraden, dus vandaar de vraag hier. ;-)

Ik zou zeker voor de Mercedes gaan ipv de Seat Leon. Wakker opties heeft de Seat wat de Mercedes moet missen?

Koen013 zei:
Monsieur Le Loure zei:

Ik niet, het werd alleen aangeraden door de site. Vond het zelf ook typisch, maar kon nergens terug vinden waarom ze dat aanraden, dus vandaar de vraag hier. ;-)

Ik spreek niet voor de rest van Nederland maar als ik een advertentie zie met een geblurrde kentekenplaat dan klik ik 'm weg en kijk ik verder.

Bobslee zei:
Koen013 zei:
Monsieur Le Loure zei:

Ik spreek niet voor de rest van Nederland maar als ik een advertentie zie met een geblurrde kentekenplaat dan klik ik 'm weg en kijk ik verder.

Ditto. Geen kenteken = next

geen kenteken haak ik niet op af, maar wel reden om te vragen hoe of wat. zie je vaak bij garagebedrijven

Een geblurred kenteken dan wekt het alleen maar argwaan en zullen veel mensen afhaken. Zeker omdat het aanbod Polo 1.2 TDI gigantisch is. Voor jou 10 anderen.

Maar waarom private lease? Bij zoveel kilometers per jaar is dat toch ontzettend duur?

ja ik zou daar ook niet aan moeten denken. De topicstater heeft niet het geld om nu nieuw aan te schaffen (ook niet om 2e hands zoiets te kopen aangezien de overnameprijs ook al snel te hoog ging uitvallen over een paar jaar) maar wil blijkbaar wel helemaal nieuw rijden.

Maar als hij op zijn leeftijd een goed salaris heeft, een redelijke baanzekerheid heeft om de komende jaren die maandlast te blijven betalen elke maand weer. Er geen veranderingen komen qua kilometrage (veel meer of minder) of ander werk en geen andere financiële verplichtingen aan wil gaan zoals het kopen van een huis of een ander type auto ivm ruimte (te groot / te klein). Dan kan het een overweging zijn. Het kost welk serieus veel geld. Maar je rijd wel nieuw.

Als er geen kenteken in de advertentie staat ga ik er vanuit dat het een import betreft. Hoeft niet erg te zijn maar soms wordt dit bewust verzwegen.

Wat doen deze auto's qua verbruik?
Je wilt er toch 20-25K per jaar mee rijden. Dan is brandstof best een flinke kostenpost natuurlijk.
Verder inderdaad goed wat AsconaGT schrijft. Begin er alleen aan als je de eerste jaren geen grote veranderingen verwacht.

Ik rijd iets meer dan jij per jaar zult gaan doen.
Tuurlijk zou ik dat graag in een dik aangeklede A Klasse doen, maar mijn 308 diesel brengt mij ook comfortabel van A naar B en kost onder de streep denk ik een stuk minder.

Kenteken blurren en dan een Centraal Beheer advertentie er naast met, wat kost het om 12XYZ1 te verzekeren? :)

Geen moeilijke keuze ( gelukkig dat de Leon erbij kwam ) dus zonder enige twijfel de Leon !!
Zowel de Golf als de "Benz" vallen allebei af omdat ze beide aartslelijk zijn.
Maar..... Uit ervaring weet ik dat bij overname na looptijd de leasemij flinke winst wil maken, want marge op PL bizar laag tot niets alleen kenteken registratie, dus wees voorbereid.
Succes met je keuze !!

MJP50 zei:
Geen moeilijke keuze ( gelukkig dat de Leon erbij kwam ) dus zonder enige twijfel de Leon !!
Maar..... Uit ervaring weet ik dat bij overname na looptijd de leasemij flinke winst wil maken, want marge op PL bizar laag tot niets alleen kenteken registratie, dus wees voorbereid.
Succes met je keuze !!

Zegt iemand met een Mini en een Smart for2 :)

AsconaGT zei:
geen kenteken haak ik niet op af, maar wel reden om te vragen hoe of wat. zie je vaak bij garagebedrijven

Een geblurred kenteken dan wekt het alleen maar argwaan en zullen veel mensen afhaken. Zeker omdat het aanbod Polo 1.2 TDI gigantisch is. Voor jou 10 anderen.

Maar waarom private lease? Bij zoveel kilometers per jaar is dat toch ontzettend duur?

ja ik zou daar ook niet aan moeten denken. De topicstater heeft niet het geld om nu nieuw aan te schaffen (ook niet om 2e hands zoiets te kopen aangezien de overnameprijs ook al snel te hoog ging uitvallen over een paar jaar) maar wil blijkbaar wel helemaal nieuw rijden.

Maar als hij op zijn leeftijd een goed salaris heeft, een redelijke baanzekerheid heeft om de komende jaren die maandlast te blijven betalen elke maand weer. Er geen veranderingen komen qua kilometrage (veel meer of minder) of ander werk en geen andere financiële verplichtingen aan wil gaan zoals het kopen van een huis of een ander type auto ivm ruimte (te groot / te klein). Dan kan het een overweging zijn. Het kost welk serieus veel geld. Maar je rijd wel nieuw.

Bij alle 'als' kun je wel een vinkje zetten. Het enige is: ik woon nog thuis op moment. Ik zou binnen nu en aanzienlijke tijd wel uit huis willen, maar NIET willen kopen. Dit omdat ik alleen ben en een hypotheek op moment onbetaalbaar is. De enige optie die er is, met of zonder lease, is een huurwoning en voor zover ik begrepen heb heeft lease geen invloed op huur. Dat is de enige lichte 'twijfel' die er voor mij nog is. De overige dingen zijn allemaal stabiel en zeker.

308HDI zei:
Wat doen deze auto's qua verbruik?
Je wilt er toch 20-25K per jaar mee rijden. Dan is brandstof best een flinke kostenpost natuurlijk.
Verder inderdaad goed wat AsconaGT schrijft. Begin er alleen aan als je de eerste jaren geen grote veranderingen verwacht.

Ik rijd iets meer dan jij per jaar zult gaan doen.
Tuurlijk zou ik dat graag in een dik aangeklede A Klasse doen, maar mijn 308 diesel brengt mij ook comfortabel van A naar B en kost onder de streep denk ik een stuk minder.

Ja eens. Ik heb op dit moment een VW Polo 1.2 TDI, die brengt mij ook zeer zeker (en goedkoop!) van A naar B. De vraag is alleen hoelang deze het nog vol gaat houden met 208.000+ op de teller en zo af en toe wat problemen hier en daar. De afgelopen jaren is er ook al zat geld in gegaan. Nu heeft het ook mijn persoonlijke voorkeur om toch wat luxe onder m'n kont te hebben. Ik ben me er bewust van dat ik ook een goedkope Peugeot 108 kan overkopen, dat zou handen vol met geld schelen.. Maar het heeft niet mijn voorkeur.

Wat ik hier boven al reageerde; ik verwacht geen grote veranderingen. Het enige is binnen nu en een aantal jaar (lees hopelijk binnen de leasetermijn) wel uit huis. Maar dan geen koop (geen hypotheek) maar huur.

MJP50 zei:
Succes met je keuze !!

Ieder zo zijn eigen voorkeur natuurlijk! Ik vind persoonlijk de Leon erg mooi, zeker de Launch Edition met de dynamische (en doorlopende) achterlichten. De Mercedes vind ik ook erg mooi, voor mijn werk rijd ik dagelijks in Mercedes of Volkswagen en dat heeft mij toch ook wel echt naar Mercedes weten te trekken. Het interieur met name.

Overname zou leuk zijn, ik weet alleen dat dat bij Mercedes niet gaat. Wat niet gaat, dat gaat niet, daarvoor zou ik een mooie aanbieding/scherpe prijs niet laten schieten in ieder geval.

De Seat is de sympathiekere auto van de 2, wat precies de lol is van die lichtrupsen achterop ontgaat mij maar ik ben dan ook 14 jaar ouder dan jij ;)

De Mercedes A van deze generatie vind ik echter nog geslaagder om te zien, en zou in dit geval mijn keuze zijn, mits voorzien van AMG Line en minimaal als A180. Ik zie dat jij 'm configureert met dure matte lak en een panoramadak, beide zou ik schrappen ten faveure van een mooie kleur en wat minder lullige hoeveelheid pk's.

Maar bij Seat krijg je zonder twijfel meer waar voor je geld.

DeeTwee zei:
De Seat is de sympathiekere auto van de 2, wat precies de lol is van die lichtrupsen achterop ontgaat mij maar ik ben dan ook 14 jaar ouder dan jij ;)

De Mercedes A van deze generatie vind ik echter nog geslaagder om te zien, en zou in dit geval mijn keuze zijn, mits voorzien van AMG Line en minimaal als A180. Ik zie dat jij 'm configureert met dure matte lak en een panoramadak, beide zou ik schrappen ten faveure van een mooie kleur en wat minder lullige hoeveelheid pk's.

Maar bij Seat krijg je zonder twijfel meer waar voor je geld.

Check! :)

De Mercedes heeft ook mijn voorkeur. De A160 business solution met luxury/business plus pakket heeft simpelweg o.a. het panoramadak in het pakket zitten. Ga ik kijken naar dit pakket i.c.m. AMG, dan wordt het toch echt iets te duur per maand, of de aanbetaling wordt fors hoger. Ga kijken naar de A180 Business Solution, zonder AMG maar met business plus/luxury dan wordt ook deze aardig aan de prijs.

Ik heb zelf de proefrit gemaakt in de A160 en dit vond ik persoonlijk al een wereld van verschil met mijn huidige 1.2 TDI Polo uit 2011. Ongetwijfeld dat de A180 nog meer doet. Ga ik echter kijken naar de afweging:

Dan heb ik of een A180 Business Solution maar wat meer basic uitgerust maar met automaat, die ongetwijfeld lekker rijdt
of
Een A160 Business Solution, handbak, met Luxury pakket en Business Plus (die naar mijn eigen referentiekader ook al lekker rijdt).

Ik ga niet zondermeer blind voor de een keuze, vind het wel een serieuze (en lastige) afweging. Beiden doen voor mij persoonlijk niet aan elkaar onder.. Dus het zal ook een beetje op het aanbod van de dealer aan gaan komen en de marge waarin nog wat korting valt te regelen.

Het is hier natuurlijk geen huizenweek en het gaat hier over auto's maar:

Het enige is: ik woon nog thuis op moment. Ik zou binnen nu en aanzienlijke tijd wel uit huis willen, maar NIET willen kopen. Dit omdat ik alleen ben en een hypotheek op moment onbetaalbaar is.

Misschien geen dure en lange leasecontracten ter waarde van tienduizenden Euro's afsluiten en wat geld sparen zodat je straks wel een huis kan kopen?

Huren zijn al veel en veel hoger dan wat je aan hypotheek per maand kwijt bent en dat verschil wordt alleen maar groter ( want normaal blijft je hypotheek een jaar of 10 vast staan, die huur wordt ieder jaar 3% hoger ).

ik dacht exact het zelfde, plus dat je met een huis / appartement ook nog af lost. Die auto schrijft gewoon als een kanon af (wat je indirect natuurlijk gewoon betaald)

Maar het is net waar je de prioriteiten legt. Privatelease is gewoon een erg dure hobby. En ja, tegenover nieuw kopen valt het allemaal mee o, maar tegen een leuk 2e hands autootje kan het al snel vele duizenden euro's per jaar schelen.

Total Loss zei:

Het enige is: ik woon nog thuis op moment. Ik zou binnen nu en aanzienlijke tijd wel uit huis willen, maar NIET willen kopen. Dit omdat ik alleen ben en een hypotheek op moment onbetaalbaar is.

Misschien geen dure en lange leasecontracten ter waarde van tienduizenden Euro's afsluiten en wat geld sparen zodat je straks wel een huis kan kopen?

Huren zijn al veel en veel hoger dan wat je aan hypotheek per maand kwijt bent en dat verschil wordt alleen maar groter ( want normaal blijft je hypotheek een jaar of 10 vast staan, die huur wordt ieder jaar 3% hoger ).

Ik zou hier heel graag voor open staan, maar... Onlangs gekeken naar een hypotheek. Ik ben single, verdien aardig wat (voldoende voor private lease ;-)) maar zou voor een hypotheek van 200k ongeveer 60-70k eigen geld in moeten leggen. Met 200k heb ik hier, waar ik woon, nog geen flatappartementje. Dus kopen valt voor mij voorlopig gewoon af, ook al zou ik flink gaan sparen, dan krijg ik nog geen 60-70k bij elkaar, in ieder geval niet in de contractperiode van het leasen.

Tot dusver mijn inbreng bij huizenweek/woonweek. :p

speedtouch zei:
Even tussendoor, krijg jij onkosten vergoed van je werkgever?

Onkosten als in..? Als je reiskosten bedoelt: Ja, die krijg ik vergoed.

Het gaat om private lease he, of heb ik jouw vraag niet goed begrepen?

Koen013 zei:
Total Loss zei:

Ik zou hier heel graag voor open staan, maar... Onlangs gekeken naar een hypotheek. Ik ben single, verdien aardig wat (voldoende voor private lease ;-)) maar zou voor een hypotheek van 200k ongeveer 60-70k eigen geld in moeten leggen. Met 200k heb ik hier, waar ik woon, nog geen flatappartementje. Dus kopen valt voor mij voorlopig gewoon af, ook al zou ik flink gaan sparen, dan krijg ik nog geen 60-70k bij elkaar, in ieder geval niet in de contractperiode van het leasen.

Tot dusver mijn inbreng bij huizenweek/woonweek. :p

Je woont nog thuis en je verdient "aardig wat " dan zou je toch wel 1000 euro per maand moeten kunnen sparen. Over 4 jaar dus 50k.

Conclusie is dat er gewoon nooit een huis gekocht zal gaan worden.
Want dure private lease auto + straks een hoge huur en alles wat er bij komt kijken wanneer je op jezelf woont er overheen en er blijft van dat salaris helemaal niets over. Wordt dus ook helemaal niet gespaard dan, niet voor een eventueel koophuis, niet voor een auto.
Dan moet na 4 jaar de leaseauto ingeleverd worden en dan wil je natuurlijk niet terug naar een oud gebakkie en komt er dus weer een nieuwe private lease auto. Huur is dan inmiddels ook opgelopen tot ver boven de 1.000 Euro per maand. etc.etc.
Iets met een vicieuze cirkel.

Maar dat geeft niet, ieder maakt zijn eigen keuzes en fouten! (y)

Total Loss zei:
Conclusie is dat er gewoon nooit een huis gekocht zal gaan worden.
Want dure private lease auto + straks een hoge huur en alles wat er bij komt kijken wanneer je op jezelf woont er overheen en er blijft van dat salaris helemaal niets over. Wordt dus ook helemaal niet gespaard dan, niet voor een eventueel koophuis, niet voor een auto.
Dan moet na 4 jaar de leaseauto ingeleverd worden en dan wil je natuurlijk niet terug naar een oud gebakkie en komt er dus weer een nieuwe private lease auto. Huur is dan inmiddels ook opgelopen tot ver boven de 1.000 Euro per maand. etc.etc.
Iets met een vicieuze cirkel.

Maar dat geeft niet, ieder maakt zijn eigen keuzes en fouten! (y)

Ik zat net als jij te denken, meedenken dus. Ik weet nog van vroeger, wellicht financieeel andere tijden, ik (25 jr)woonde bij mijn ouders en wilde een huis kopen, maar ik wilde ook een auto kopen voor naar Amsterdam, naar mijn werk te rijden, ik had een bijverdienste, mooi meegenomen en kocht een Peugeot 104 voor 6000 NLG geloof ik, het jaar daarop kocht ik een huis incl hypotheek. Alles verliep gladjes, gewoon geboft.

Over wat voor leasebedragen hebben we het eigenlijk per maand?

Mijn ex heeft ook zo'n Polo 1.2 TDI.
Ding is traag, maar doet het na 3,5ton nog steeds, dus wat dat betreft kan de jouwe misschien ook nog jaren mee.
Sowieso is de stap van een oude Polo naar een Mercedes behoorlijk groot. Heb je geen nieuwe Polo of andere leukere B segmenter overwogen? Die rijden tegenwoordig ook stukken beter dan jouw huidige Polo.

speedtouch zei:
Koen013 zei:
speedtouch zei:
Even tussendoor, krijg jij onkosten vergoed van je werkgever?

Onkosten als in..? Als je reiskosten bedoelt: Ja, die krijg ik vergoed.

Het gaat om private lease he, of heb ik jouw vraag niet goed begrepen?

OK ik doel op reiskosten!

Ik krijg ongeveer een kleine 7 euro per dag, +/-4 dagen in de week. (0,28c / km). Incidenteel wil het nog wel eens 40 euro per dag zijn. Daarbij moet ik een aanvulling doen, de kans is 50/50 dat ik vanaf april 2022 rond de 21 euro per dag uit zal komen of op 7 euro per dag blijf, er vindt dan een mogelijke wisseling van werkplek plaats.

Terug
Bovenaan