Hallo allemaal,
Een vrij concrete vraag. Ik ga één van de twee (Golf 8 of Mercedes A160) private leasen. Qua kosten zijn ze (op één á twee tientjes per maand na) gelijk. Zelf rijd ik nu een Polo uit 2011, ik ben dus gewend aan Volkswagen. Echter, gezien het feit dat de prijs voor de Mercedes vrijwel gelijk is en ik dit ook een erg mooie auto vind, slaat de twijfel toe.
Hieronder kort de pakketten/uitrusting welke ik zou kiezen bij beide auto's:
Mercedes A160 Business Solution (Mountain Grey):
- Standaard Thermatic
- Panorama Schuifdak
- High performance LED koplampen
- Verlaagd comfortonderstel
- Smartphone integratie
- Widescreen cockpit (met navigatie)
- Stoelverwarming voor
- Advantage pakket
- Spiegel pakket
- Licht & zicht pakket
+ de standaardopties zoals o.a. achteruitrijcamera etc.
Volkswagen Golf 8 Life 1.0 TSI (Delfin Grey)
- Getinte zij- en achterruit
- Panorama schuif-kanteldak
- Koplampverlichting IQ.Light LED Plus
- Geluidssysteem Harman Kardon
- Bestuurdersassistentiepakket
- Licht & zicht pakket
- Navigatiepakket Discover Pro
- Winterpakket
- Achteruitrijcamera
- 17 inch Ventura velgen
De Golf is ongeveer 2-3 tientjes per maand duurder. Beide auto's zitten in mijn budget en het zal dan ook één van de twee gaan worden. Voor beiden staat een proefrit gepland, maar ben ook benieuwd of jullie een van beide auto's juist aan of afraden vanwege ... ?
Graag zou ik de auto overnemen aan het einde van mijn leasecontract, dus ben ook benieuwd hoe jullie naar de restwaarde kijken en aan welk bedrag ik zou moeten denken bij overname (OBV 80.000 - 100.000 KM, 4 jaar). Dit vormt voor mij ook een belangrijk onderdeel van mijn afweging..
Maar al met al.. vooral benieuwd naar jullie keuze tussen beide voertuigen en obv waarvan je er een aan of af zou raden?
+
Een concrete vraag: Welke auto is het meest uitgerust, inclusief de standaarduitrusting?
----
De auto is inmiddels gekozen, de A180. De vraag rest alleen.. de DSG of de handbak. (zie mijn laatste bericht binnen dit topic)
Een vrij concrete vraag. Ik ga één van de twee (Golf 8 of Mercedes A160) private leasen. Qua kosten zijn ze (op één á twee tientjes per maand na) gelijk. Zelf rijd ik nu een Polo uit 2011, ik ben dus gewend aan Volkswagen. Echter, gezien het feit dat de prijs voor de Mercedes vrijwel gelijk is en ik dit ook een erg mooie auto vind, slaat de twijfel toe.
Hieronder kort de pakketten/uitrusting welke ik zou kiezen bij beide auto's:
Mercedes A160 Business Solution (Mountain Grey):
- Standaard Thermatic
- Panorama Schuifdak
- High performance LED koplampen
- Verlaagd comfortonderstel
- Smartphone integratie
- Widescreen cockpit (met navigatie)
- Stoelverwarming voor
- Advantage pakket
- Spiegel pakket
- Licht & zicht pakket
+ de standaardopties zoals o.a. achteruitrijcamera etc.
Volkswagen Golf 8 Life 1.0 TSI (Delfin Grey)
- Getinte zij- en achterruit
- Panorama schuif-kanteldak
- Koplampverlichting IQ.Light LED Plus
- Geluidssysteem Harman Kardon
- Bestuurdersassistentiepakket
- Licht & zicht pakket
- Navigatiepakket Discover Pro
- Winterpakket
- Achteruitrijcamera
- 17 inch Ventura velgen
De Golf is ongeveer 2-3 tientjes per maand duurder. Beide auto's zitten in mijn budget en het zal dan ook één van de twee gaan worden. Voor beiden staat een proefrit gepland, maar ben ook benieuwd of jullie een van beide auto's juist aan of afraden vanwege ... ?
Graag zou ik de auto overnemen aan het einde van mijn leasecontract, dus ben ook benieuwd hoe jullie naar de restwaarde kijken en aan welk bedrag ik zou moeten denken bij overname (OBV 80.000 - 100.000 KM, 4 jaar). Dit vormt voor mij ook een belangrijk onderdeel van mijn afweging..
Maar al met al.. vooral benieuwd naar jullie keuze tussen beide voertuigen en obv waarvan je er een aan of af zou raden?
+
Een concrete vraag: Welke auto is het meest uitgerust, inclusief de standaarduitrusting?
----
De auto is inmiddels gekozen, de A180. De vraag rest alleen.. de DSG of de handbak. (zie mijn laatste bericht binnen dit topic)