Mechanix: '13 Toyota Verso-S

R W xxx zei:
Zou het niet gewoon verschil van insteek zijn? De een vindt vervangen de oplossing als er iets aan zit te komen, de ander vindt dat het nog niet stuk is en dus nog prima kan. In beide gevallen kans op scheve gezichten achteraf.

Zo zie ik het ook, eerlijk gezegd!

Ik zat een beetje te twijfelen, maar toch nog maar een update over de saaiste auto van het forum. Al is het maar voor mezelf.

Als de RDW je brieven gaat sturen is het weer tijd voor APK. Tegenwoordig laat ik alleen de keuring en een oliewissel doen, en verder laat ik vervangen wat echt versleten is. Dit keer waren de remblokken voor toe aan vervanging. Zeker geen schande, want ze zaten er al minimaal 5 jaar/ 50k km onder. De kosten voor het beurtje, de apk en de nieuwe blokken waren nochthans een vrij gepeperde € 426. En dat bij een garage achteraf, dus geen merkdealer. Viel me eerlijk gezegd tegen. Zelf heb ik nog nieuwe ruitenwissers gemonteerd en de auto een nieuw vloermatje linksvoor gegund. Dat kostte ook nog een goeie 40 piek.

Hopelijk hebben we hiermee weer alle kosten gehad voor 2023. De auto wordt dit jaar 13 en heeft bijna 118k km gereden, waarvan ik 50k km heb gereden. Aangezien ik met m'n vrouw een ander huis heb gekocht, wordt de auto nu even sluitstuk van de begroting. Grappig hoe je perspectief kan veranderen. Ik zit nu te kijken naar kunststof kozijnen en zonnepanelen, dat had ik me tien jaar geleden niet kunnen voorstellen.

De Fiesta is voorlopig een trouwe vriend die vast nog wel een tijdje voort kan. En meer dan dat is ook niet nodig.

Gefeliciteerd met het huis! Ik heb ook net de kozijnen laten vervangen, van dat geld kan je een aardige auto kopen inderdaad.

Check bij de Fiesta wel even of de remvloeistof nog een beetje ok is :)

Zo saai vind ik de Fiesta niet hoor, nog steeds een prettig vlot model en in zo'n kleur gewoon een leuke auto! Huisje gaat voor, dat is logisch. Ik ben in de winter ook meer bezig met sneeuwruimen en in de zomer met continue gras maaien en de tuin bijhouden, dan verschuift het wagenpark automatisch naar een lagere prioriteit en dan is het fijn dat je gewoon een goede auto hebt waar je je niet over hoeft te bekommeren. Gefeliciteerd met het huis en nog veel fijne kilometers met de Fiesta (y)

Bedankt heren! We zijn er ook erg blij mee.

Gefeliciteerd met het huis! Ik heb ook net de kozijnen laten vervangen, van dat geld kan je een aardige auto kopen inderdaad.

Check bij de Fiesta wel even of de remvloeistof nog een beetje ok is :)
Haha, ja dat geloof ik. Gelukkig gaat het hier maar om 4 kozijnen, maar dat zal vast ook wel meer kosten dan ik destijds voor de Fiesta heb betaald.

De remvloeistof was trouwens vorig jaar nog gedaan. Eigenlijk wordt die auto gewoon behoorlijk vertroeteld. :p

Saaiste auto van het forum? Zeker niet. Ik vind deze generatie Fiesta nog steeds leuk en fris ogen, in jouw kleur helemaal! In mijn ogen is het nog steeds een vrij jonge auto en zo'n Ford rijdt bepaald niet onverdienstelijk. Een goede combinatie van 'de ruif niet leegvreten' en enige autoliefhebberij. Ideaal als je net een woning hebt gekocht en toch iets met auto's hebt. Daarover gesproken, gefeliciteerd met jullie huis!

Sinds enige tijd had ik wederom last van water in de kofferbak en ditmaal ben ik er zelf met wat grover geschut tegenaan gegaan. Na veel zoeken op Engelse fora en geïnspireerd door @cabriorob heb ik de dakrubbers losgetrokken en een nieuwe kitrand in de naad gelegd. Door de jaren heen barst de kitrand, waardoor water naar binnen dringt en via de binnenkant van de C-stijl de kofferbak in kan lopen. Tevens heb ik het linker achterlichtrubber vervangen en (mede uit frustratie voordat ik het issue had gevonden) een gat in de reservewielbak geboord. Het had vast mooier gekund met betere spullen, maar als het werkt is het goed.

Naden afgekit met antilekkagekit:

Het is lastig te zien, maar aan het uiteinde van de naad zie je dat de originele carrosseriekit gebarsten is:

De witte kit was al aangebracht bij een eerdere reparatiepoging. Maar het is dus belangrijk dat je ook kit aanbrengt in de naad onder het dakrubber. Daarvoor trek je het rubber los dat vastzit met dubbelzijdige tape. Zorg dat je dit soort tape in huis hebt om het dakrubber na de reparatie weer vast te plakken.

En nog een afwatergaatje als echt niks meer helpt:

Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar volgens mij is het probleem nu opgelost.

Laatst bewerkt:
Was het niet eenvoudiger geweest om die (nu dicht gekitte) plastic plug uit de kofferbodem te halen?

Laatst bewerkt:
Misschien, maar dan had ik hem er misschien niet meer goed ingekregen. Die kit heb ik overigens zelf niet gedaan, maar de garage waar ik eerder was geweest voor hetzelfde issue.

Ik vind het wel een mooi gaatje en het was tevens een gepaste straf voor het gedoe dat die lekkage veroorzaakt heeft. :LOL:

^^ nog wel even in de roestbescherming zetten. ;)
Die auto moet nog ff dik 10 jaar mee.. voordat de overwaarde op het huis een vervanger bekostigd heeft. :censored:

De kofferbaklekkage is eindelijk opgelost! Na de heftige buien van afgelopen dagen is er geen nieuw water de kofferbak ingekomen. Ik denk dat de nieuwe kitranden onder de dakrubbers de doorslaggevende oplossing geweest zijn.

Beetje jammer van het gaatje en de kosten die ik jaren eerder heb gemaakt bij de garage om dit probleem te verhelpen... Oh well, ik heb nu in ieder geval reservewielventilatie.

Prrr prrr prrr daar gaat de Fiesta weer, afgelopen zomer vooral in de rol van verhuis- en vuilniswagen. De veelzijdigheid van dit inmiddels door Ford zelf afgedankte model is haast grenzeloos.

Nu had ik al een aantal maal positief bericht over de betrouwbaarheid, maar ik ga er nog een schep bovenop doen. De auto is inmiddels ook zelfherstellend! Problemen met de CV, speaker rechtsvoor en de knipperlichtschakelaar kwamen en gingen vanzelf weer over. In dure tijden is er natuurlijk niks mooiers dan een zelfherstellende auto. Want voor de uitgespaarde reparatiekosten kan je ook een paar kuub biogas kopen, of investeren in zonnepanelen. Zo blijf ik letterlijk en figuurlijk groen rijden.

Enige jammere is dat 13 jaar wel impact heeft, qua uiterlijk is een Tesla Model Y wat moderner en de gifgroene lak glom ooit ook wel mooier. Maar als je duurzaam wil rijden moet je uiteraard concessies doen! Misschien maar eens een poetstol aanschaffen, maar ik word al wat vermoeid als ik daar überhaupt aan denk.

Verder heb ik een Honda S(H)300(0) aangeschaft. Een leuk cabriootje om mee door de polder te tuffen. De Suzuki Bandit 1200 heeft helaas het veld moeten ruimen, die stond vooral te staan en da's ook wel weer zonde.

Ja, ik zou het ook wel willen leren. Maar de instapdrempel vind ik vrij hoog, ben bang dat ik het lelijker ga maken. Alhoewel ik jaren geleden nog in de weer was met Commandant en Turtle Wax.

Fijn dat de Fiesta zo'n probleemloze makker is! Blijft een leuke auto om te zien vind ik!

Qua poetsen, de middeltjes zijn denk ik de sleutel. Ik heb ook met Turtle Wax bezig geweest, maar als ik dat vergelijk met de middeltjes die ik nu op de auto smeer, gaan die laatsten veel beter, makkelijker EN minder zwaar op de auto, en geven meer resultaat. Ik kan de vriend met wie ik poets wel eens vragen wat soort dingen je nodig bent :)

Als je het goed wil doen moet je vgm wassen, kleien, cleanen, polijsten en dan waxen. Nogal wat meer werk dan even door de wasstraat.

Maar de experts weten dat vast beter. :p

Al jaren zat er op de rechter wielkast achter een beetje beginnende roest. Dit is waarschijnlijk ontstaan doordat de vilten bekleding van de wielkast tegen het metaal heeft geschuurd, waardoor zand en vocht hebben kunnen inwerken. Jammer, maar ik had geen zin om dat professioneel te laten herstellen.

Inmiddels heeft de auto een rijpe leeftijd bereikt om je niet meer zorgen te hoeven maken om wat zichtwerk. Aangezien de lak nu daadwerkelijk begon af te bladderen, heb ik het plekje kaal gemaakt en behandeld met Brunox en daarna afgewerkt met een klein potje lak dat ik nog had staan. Het resultaat is... Nou ja het is een resultaat. :LOL:

Hopelijk roest het nu minder snel verder en van een afstandje zie je het eigenlijk amper.

Verder ben ik met mijn vrouw naar Italië geweest om ons eerste huwelijksjaar te vieren. Dat was natuurlijk sowieso mooi, en niet in de laatste plaats omdat onze huurauto in plaats van de gewenste Fiat 500 een heuse 'DR 5.0 CVT' bleek te zijn. Een wattus? Ik had er ook nog nooit van gehoord, en een medewerker moest aanwijzen welke auto we precies hadden gekregen. Want het was wel even wat anders dan een Fiat 500...

Het blijkt een Italiaanse versie te zijn van de Chery Tiggo. Het is dus 'gewoon' een gerebadgede Chinese auto. Desalniettemin geen onaardige wagen, op de CVT na. Als je snel wilde accelereren, bijvoorbeeld om in te halen, begon de auto erg te loeien. Hierdoor is de acceleratie niet vloeiend zoals bij een handgeschakelde auto, en voelt het lastiger in te schatten hoe snel je kan accelereren. Als je rustig reed ging het prima en reed hij gewoon lekker comfortabel.

Wel een ervaring om eens met zo'n Italiaanse Chinees te rijden, al hadden we uiteindelijk liever een Fiat 500 gehad. Want dat past toch veel beter bij een Zuid-Italiaanse vakantie dan een Chinese SUV.

Laatst bewerkt:
Het is beter dan de roest, dus sowieso prima oplossing.

Dat model DR zag ik ook in Italië laatst. Ik had nog niet uitgezocht wat het precies was, maar nu lees ik het hier.
ben het met je eens dat een 500 wel leuker is voor de Italië beleving. Wij hadden een 500X, best leuk.

Lekker bezig. Ik heb de mijne vandaag opgehaald. Gelukkig geen roest of lekkage zover ik kon zien. Die donkere koplampen zaten op speciale versies ofzo? Vind zoiets juist beter passen bij mijn Sport.

De donkere koplampen zaten in de Trend (die ik heb) en de sportievere modellen. De Titanium en Ghia hadden heldere koplampen.

En we schrijven inmiddels levensjaar 14 voor de Fiesta, kilometerstand 128.000. Het was weer tijd voor APK. De einddemper was ten prooi gevallen aan roest, dus die moest worden vervangen. Buiten wat regulier onderhoud verder geen bijzonderheden. Kortom, geen slechte score.

Het interessante is dat mijn pa deze auto kocht toen de kinderen niet meer zo nodig mee hoefden en later uit huis gingen. Een grote auto was dus niet meer nodig. Maar binnenkort mag de Fiesta toch nog als gezinsauto gaan dienen! En zo zullen drie generaties van deze auto gebruik maken. Dat vind ik een mooie gedachte die het dienstbare karakter van deze auto onderstreept.

Met de monteur/ keurmeester had ik nog een gesprekje over de Fiesta versus de Swift van mijn vrouw. Aangezien de Swift voornamelijk stilstaat, is het nu de vraag of we die auto nog moeten aanhouden. Daarnaast zijn de onderhoudskosten voor die auto vrij stevig. Afgelopen januari moesten de achterremmen worden gereviseerd en was ook nog een wiellager aan vervanging toe. En dan is de lekkende schokbreker niet eens vervangen. Eerder moest er ook al een gereviseerde versnellingsbak en een nieuwe koppeling onder, want die gaan bij dit type Swift snel stuk. Dat is wel pittig voor een auto uit 2010 die nog geen 150k heeft gereden.

De populaire mening is dat Japanse auto's onvernietigbaar zijn en je Europese auto's met stoffer en blik kunt opvegen na X jaar. Zou de populaire mening toch kloppen aangezien dit Swiftje in Hongarije is gebouwd? Of zouden Japanse merken toch niet zoveel beter zijn? Ik denk het laatste.

Gefeliciteerd met het aanstaande ouderschap (y)
De populaire mening is dat Japanse auto's onvernietigbaar zijn en je Europese auto's met stoffer en blik kunt opvegen na X jaar. Zou de populaire mening toch kloppen aangezien dit Swiftje in Hongarije is gebouwd? Of zouden Japanse merken toch niet zoveel beter zijn? Ik denk het laatste.
Verschilt per merk en klasse. Een Swift is natuurlijk tegen een budget gebouwd en zal kwalitatief nooit zo goed zijn als iets als een Lexus. Maar een versnellingsbak wissel is natuurlijk niet iets wat je mag verwachten binnen die leeftijd en kilometrage.

Ik denk dat het meer een fabeltje is, dat Japanse auto's onvernietigbaar zijn. De Celerio heb ik juist weggedaan, omdat het na 120.000km het schakelen niet meer soepel ging. Misschien rijdt de 3e eigenaar er gelukkig mee rond? Maar er waren echt wel wat issues, met name gerelateerd aan het schakelen. Dus het kan ook zijn, dat de 3e eigenaar nu met de gebakken peren zit?

Die pookknop draaide rond en eerst dacht ik, dat die gewoon los zat: later kwam ik tot de conclusie, dat het de pookstang was die draaide en de pookknop harstikke vast zat. Misschien dat die schakelbak soepeler geschakeld had, wanneer ik niet een zuinige rijstijl erop na hield?

Om tot het gemiddeld verbruik van 26km/l te komen, heb ik veel teruggeschakeld en afgeremd op de motor. Fabrikanten die adverteren met een bepaalde verbruikscijfers en dan wil ik deze ook behalen, alleen wellicht dat het voor overmatige slijtage zorgt? Dat zal ik nooit weten, want ik ben wel van mening dat je een auto op tijd weg moet doen.

Als je er op een gegeven moment niet meer met plezier in rijdt, dan kan dat een signaal zijn dat er rijd is voor iets anders.

Lastig te zeggen @Wesley 1339650. Het is in ieder geval zo dat verschillende modellen van Suzuki bekend staan om hun zwakke versnellingsbakken. Helaas is die Swift er dus een van. Verder geen onaardig autootje, maar die Fiesta is op alle fronten net wat beter. De kogel is dan ook door de kerk dat de Swift op termijn weggaat. Dan zijn er twee opties, of we rijden nog even door met de Fiesta, of er komt meteen een grotere auto. Welke dat gaat worden vind ik nog lastig. De wens is een ruimte, doch niet al te lange auto met automaat. En het is niet ondenkbaar dat het toch weer een Suzuki gaat worden. :LOL:

Prachtig! Dat is zo te zien de Titanium uitvoering. Ik heb de simpelere Trend.

Ik wist niet dat de Sigma motorenfamilie ook geschikt was voor LPG. Heb je wel een flashlube-installatie of iets dergelijks? En qua onderhoud nog gekke dingen meegemaakt?

In 14 jaar en 128.000 km zijn volgende zaken voorgevallen buiten regulier onderhoud:
- Lekkage in de kofferbak; bleek een gebarsten kitrand te zijn onder de daktrim.
- Een gebroken veer aan de voorzijde.
- Doorgeroeste einddemper van de uitlaat.
- Klein roestplekje in het spatbord rechtsachter.

Ja klopt, dit is een first edition, waar dan ook nog voorruit verwarming op zit, bluetooth, climate control en achteruitrij sensoren.
De auto heeft ook zo zijn probleempjes gehad, die bekende kit rand achter bij het dak zorgt voor problemen met vocht in de auto, dat hebben ze bijna allemaal, ook de mijne had daar last van.
Bij 200.000 is er een nieuwe cilinderkop geplaatst, ivm ingebrande kleppen, toen ook het klepsmeer systeem ingebouwd. Dat is nu recent vervangen door een computergestuurd systeem, de kleppen zijn ook gesteld, wat je moet blijven doen bij deze motortjes en natuurlijk is er ook een hele rits aan onderdelen al vervangen. Ik heb de auto nu sinds juni 2021, en inmiddels er al dik 70.000 km mee gereden.
Het is n fijn compact wagentje en zelfs op LPG haal ik gemiddeld met mijn (vrij rustige) rijstijl 1:13-1:14.

De uitlaat is bij mij nog volledig origineel, evenals de radiateur, dynamo, versnellingsbak en koppeling.
Mijn streven is om de auto nog een paar jaar te houden en naar de 400.000km te krijgen, met fatsoenlijk onderhoud denk ik dat dat makkelijk moet kunnen.

Bij onderhoud of andere bijzonderheden zet ik dat in mijn review:

Dus zeker met de lage km stand van jouw auto zou ik me voorlopig geen zorgen maken, gewoon lekker door blijven rijden!

Mooie score hoor! Om de hoeveel km stel jij de kleppen? Volgens mij geeft Ford daar zelf geen duidelijk interval voor. Als je op benzine rijdt hoeft het (volgens mij) niet te gebeuren.

Ik ga zeker nog even door met deze auto, al moet ik zeggen dat een iets grotere auto straks wel gaat lonken. Maar gebruikte auto's zijn verschrikkelijk duur tegenwoordig...

Door de lekkage was het dempende materiaal onder de kofferbakplaat vergaan, dus dat heb ik eraf gehaald. Met als consequentie dat er behoorlijk veel gedreun de cabine inkomt bij hogere snelheden. Dus ik kwam op het idee om een antidreunmat over de reservewielbak te leggen. Ben benieuwd of het effect heeft.

En de kinderwagen past eigenlijk best prima.

Einde Fiesta
Aan alles komt een begin en een einde. Na circa 6 jaar wordt de Fiesta ingeruild. De binnenruimte is gewoonweg krap met een autostoel op de achterbank en de kofferbak houdt ook niet over. Ik heb nog circa 2 weken om afscheid te nemen. En een afscheid wordt het, want de auto is 14 jaar in de familie geweest en heeft het gewoon geweldig gedaan. Ik vind hem ook nog altijd leuk om te zien en om te rijden. Kortom, 10/10 voor deze trouwe Ford.

Komst Verso-S CVT 2013
De opvolger zou eigenlijk een Suzuki Vitara of S-Cross worden, maar de binnenruimte van beide modellen viel wat tegen. En aangezien de occasionprijzen stevig zijn, vonden we ze het niet waard. Toevallig stond er ook een Verso-S bij de betreffende Suzukidealer. Voor de grap ging ik erin zitten en ik werd verrast door de ruimte. Ook mijn vrouw werd er enthousiast van. We waren namelijk op zoek naar een ruime auto met compacte buitenmaten. En de Verso-S meet nog net geen 4 meter in de lengte. Amper langer dan haar huidige Swift.

Zodoende gisteren een proefrit gemaakt en we konden er allebei goed mee overweg. De CVT automaat is even wennen, maar doet het goed als je met een beetje beleid rijdt. En voor m'n vrouw straks ook weer een zorg minder als ze langere ritten gaat maken. Voor de Fiesta en de Swift kregen we een acceptabel bod, dus de deal is gesloten. Desalniettemin was de Verso zeker niet te geef, maar we krijgen wel een jaar garantie en er worden nog allerlei punten aangepakt voor de aflevering. Dus een auto waar we hopelijk een paar jaar zorgeloos mee kunnen rijden.

Ondanks dat deze auto echt een 65+ imago heeft, vind ik hem in unirood wel leuk om te zien. We gaan de gemiddelde leeftijd van de Versorijder in ieder geval flink naar beneden trekken!

20240529-160809.jpg

Nog even dikke hoepels eronder en klaar is ie :D
Sja, echt een seksloos ding maar wel functioneel. Veel plezier ermee! (y)

Ondanks dat deze auto echt een 65+ imago heeft, vind ik hem in unirood wel leuk om te zien. We gaan de gemiddelde leeftijd van de Versorijder in ieder geval flink naar beneden trekken!

20240529-160809.jpg
Wees blij: bij de Golfjes en dergelijke, wordt je op een dag wakker en heb je geen autodeuren en of koplampen meer. Dat risico zul je met deze auto wel niet lopen en reflecteert zich waarschijnlijk ook op de verzekeringspremie.

Maar nuchtere keuze die Verso S: veel plezier ermee, waarschijnlijk ga je nog verliefd worden op die auto. Vooral als blijkt hoe praktisch de auto in de praktijk is.

Leuke opvolger voor de Fiesta, zeker dankzij de kleur! Veel plezier en veilige kilometers! Een werkpaard misschien, niet sprankelend of wat ook, maar ach daar is niets mis mee.

Gefeliciteerd Mechanix, met de gezinsuitbreiding! Een beetje verdrietig dat jullie leuke groene Fiësta het veld moet ruimen, maar ik kan me goed voorstellen dat je wel toe bent aan een ruimere auto. En gelukkig heeft 'ie een leuk kleurtje!

Veel prettige en veilige kilometers gewenst!

De Fiesta is nog altijd een leuk model om te zien, zeker in de kleur die jij hebt. Gelukkig heeft jullie nieuwe auto ook weer een goede kleur. Veel plezier ermee!

Knalrood is altijd een enorme plus. Daar wordt zelfs zo'n busje op wieldoppen acceptabel door. ;) Praktisch en betrouwbaar zal het zeker zijn, het lijkt me een prima koop voor jullie!

Ik zag trouwens, dat buren bij ons ook zo'n auto hebben: inderdaad een behoorlijk grote auto, als je hem in het echt ziet.

Ja, het afscheid van de Fiesta gaat wel even zeer doen. Ben echt wel verknocht aan die wagen en het kleurtje. Maar gelukkig is de Verso niet saai grijs. Helpt al heel veel.

Barri, dat is een mooi setje velgen! Nu zitten er om het staal bijna nieuwe Michelin 4S banden, dus die ga ik wel oprijden. Maar als die wielen heel goedkoop zijn is het alsnog wel interessant.

Jammer dat ze waarschijnlijk net een maatje groter zijn dan je huidige setje, anders kon je de banden overzetten.

Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding en het nieuwe vehikel!
Het mag dan niet de meest enerverende automobiel zijn maar ik hoop dat je er veel plezierige en vooral zorgeloze kilometers mee mag maken (y)

Einde Fiesta
Aan alles komt een begin en een einde. Na circa 6 jaar wordt de Fiesta ingeruild. De binnenruimte is gewoonweg krap met een autostoel op de achterbank en de kofferbak houdt ook niet over. Ik heb nog circa 2 weken om afscheid te nemen. En een afscheid wordt het, want de auto is 14 jaar in de familie geweest en heeft het gewoon geweldig gedaan. Ik vind hem ook nog altijd leuk om te zien en om te rijden. Kortom, 10/10 voor deze trouwe Ford.

Komst Verso-S CVT 2013
De opvolger zou eigenlijk een Suzuki Vitara of S-Cross worden, maar de binnenruimte van beide modellen viel wat tegen. En aangezien de occasionprijzen stevig zijn, vonden we ze het niet waard. Toevallig stond er ook een Verso-S bij de betreffende Suzukidealer. Voor de grap ging ik erin zitten en ik werd verrast door de ruimte. Ook mijn vrouw werd er enthousiast van. We waren namelijk op zoek naar een ruime auto met compacte buitenmaten. En de Verso-S meet nog net geen 4 meter in de lengte. Amper langer dan haar huidige Swift.

Zodoende gisteren een proefrit gemaakt en we konden er allebei goed mee overweg. De CVT automaat is even wennen, maar doet het goed als je met een beetje beleid rijdt. En voor m'n vrouw straks ook weer een zorg minder als ze langere ritten gaat maken. Voor de Fiesta en de Swift kregen we een acceptabel bod, dus de deal is gesloten. Desalniettemin was de Verso zeker niet te geef, maar we krijgen wel een jaar garantie en er worden nog allerlei punten aangepakt voor de aflevering. Dus een auto waar we hopelijk een paar jaar zorgeloos mee kunnen rijden.

20240529-160809.jpg
Ik heb niet zoveel met deze 'kleine Japanse ruimtewonders', maar ik zag laatst de nieuwste Honda Jazz en die vind ik wel geinig. :)
52338fba-19a4-4004-8804-4305c265f508

En op de één of andere manier vond ik de Renault Modus en Lancia Musa/Fiat Idea ook altijd wel leuk.

Terug
Bovenaan