Einde Fiesta
Aan alles komt een begin en een einde. Na circa 6 jaar wordt de Fiesta ingeruild. De binnenruimte is gewoonweg krap met een autostoel op de achterbank en de kofferbak houdt ook niet over. Ik heb nog circa 2 weken om afscheid te nemen. En een afscheid wordt het, want de auto is 14 jaar in de familie geweest en heeft het gewoon geweldig gedaan. Ik vind hem ook nog altijd leuk om te zien en om te rijden. Kortom, 10/10 voor deze trouwe Ford.
Komst Verso-S CVT 2013
De opvolger zou eigenlijk een Suzuki Vitara of S-Cross worden, maar de binnenruimte van beide modellen viel wat tegen. En aangezien de occasionprijzen stevig zijn, vonden we ze het niet waard. Toevallig stond er ook een Verso-S bij de betreffende Suzukidealer. Voor de grap ging ik erin zitten en ik werd verrast door de ruimte. Ook mijn vrouw werd er enthousiast van. We waren namelijk op zoek naar een ruime auto met compacte buitenmaten. En de Verso-S meet nog net geen 4 meter in de lengte. Amper langer dan haar huidige Swift.
Zodoende gisteren een proefrit gemaakt en we konden er allebei goed mee overweg. De CVT automaat is even wennen, maar doet het goed als je met een beetje beleid rijdt. En voor m'n vrouw straks ook weer een zorg minder als ze langere ritten gaat maken. Voor de Fiesta en de Swift kregen we een acceptabel bod, dus de deal is gesloten. Desalniettemin was de Verso zeker niet te geef, maar we krijgen wel een jaar garantie en er worden nog allerlei punten aangepakt voor de aflevering. Dus een auto waar we hopelijk een paar jaar zorgeloos mee kunnen rijden.
Ondanks dat deze auto echt een 65+ imago heeft, vind ik hem in unirood wel leuk om te zien. We gaan de gemiddelde leeftijd van de Versorijder in ieder geval flink naar beneden trekken!