MCW: Ford Fiesta 1.6 Sport '10

Denk ik ook hoor. Alleen die kunststof diffusor is net iets anders, maar dat moet een trekhaak niet onmogelijk maken.

Mijn 2lingbroer is ook een beetje aan het rondvragen. Deze heeft een beetje uit de bumper gesneden en dan past het wel.

qfg1VrR.jpeg

Wil liefst een afneembare. Wel duurder maar wel mooier.

Vervolgens geluk bij een ongeluk; tijdens een storm kregen we schade aan de voorruit, deze werd vervangen door de verzekering en de voorruitverwarming deed het perfect!

Heb tijd geleden nieuwe voorruit gekregen. Zou bijna denken dat het toen mis is gegaan... kan het niet gewoon een kabeltje of zekering zijn?

Heb tijd geleden nieuwe voorruit gekregen. Zou bijna denken dat het toen mis is gegaan... kan het niet gewoon een kabeltje of zekering zijn?
Dat is wel bijzonder dan inderdaad. Is ook zo, half jaar terug toch?
Ik gebruik de voorruitverwarming ook voor ontwasemen, al hoeft dat bijna nooit. Gaat dan wel echt heel rap.
Dus dan moet je even kijken of daar iets mis is gegaan inderdaad. Misschien garantie?

Zal eens navragen. Destijds had ik het nog niet nodig dus niet opgevallen.

Mijn 2lingbroer kan een 2e hands afneembare trekhaak regelen voor 300 euro. Van een Sport.

Ben de laatste tijd ook wel erg druk met werk (roosteren doe ik ook nl en nu van twee afdelingen. Tip: biedt jezelf nooit aan als roosteraar :ROFLMAO:) en lekker buiten zijn en leuke dingen doen met vrienden en familie. Dus ben niet zo met trekhaak bezig geweest. Vind auto ook minder belangrijk dan bv huis/tuin. Auto staat al weken stil en e-bike maakt weer overuren :)

Vandaag nog de Sahara-zand eraf gehaald. Ik ga altijd naar een wasbox. Op de stoep voor het huis wassen vind ik niks en een wasstraat is een no-go. Maar ja, een zwarte auto is sowieso ruk;, je ziet natuurlijk elk vuiltje of opdroogvlek direct weer :rolleyes: Speaking of colors; ik zag zowaar bij tuincentrum een zilveren Sport!

fkpjOxI.jpeg

Ik zie meestal een witte of rode met (zwarte) aftermarket wielen. Zilvergrijs is een 'saaie' kleur maar ik vind het een goeie kleur voor een 'sportief' model. Het felblauwe interieur vind ik dan weer niks.

Zondag naar openingsmeeting van Renault Van Kesteren in Kampen met de Fiesta.

Daar hoor ik mijn vrouw over, die werkt net als MCW in de ouderenzorg. Het maken van de roosters is echt een rotwerk.

Dankje!

Ik zou dit echt niet kunnen inderdaad. Zoveel wensen :/

Dat dus. Ik wil voor iedereen een afwisselend rooster, altijd 1x per week 2 dagen achter elkaar vrij, om het weekend werken en geen gekke dingen zoals laat en dan weer vroeg. Zeker bij grote contracten. "Ik wil elke dag woensdagochtend werken want dan is GSU en dat vind ik leuk!", "Ik wil alleen avonddiensten want ik heb moeite met vroeg op staan", "twee late diensten achter elkaar vind ik te zwaar!" werkethiek van lik-mijn-vestje. "Ik wil een Ferrari maar die krijg ik ook niet" vinden ze dan niet leuk om te horen ;) Ze snappen sowieso niet dat hun wensen nadelig kunnen zijn voor hun collega's. Het is ikke ikke ikke. En jarenlang verwend te zijn door vorige planners en toen we nog genoeg personeel (en ZZPers) hadden.

En dan die vreselijke vaste vrije dag. Zorgt alleen maar voor problemen. Ik heb er bewust niet voor een vaste vrije dag gekozen en dat is veel relaxter plannen. Het boeit mij echt niet wanneer ik werk, zolang de afwisseling en vrije dagen in evenwicht zijn. De mannen op het werk (flinke minderheid) klagen veel minder.

Ja is wel echt nieuwe generatie of gewoon verwend ongeacht leeftijd hè… we willen alles hebben. Heb het zelf ook in m’n werk, beetje afspraken plannen is amper te doen omdat de helft papa en mama dagen heeft .

Of ik ben de enige sukkel die 5 dagen blijft werken..

Ik doe het je in ieder geval niet na qua plannen. Denk dat ik het al snel zo zat zou zijn en gewoon inroosteren :p

Ja is wel echt nieuwe generatie of gewoon verwend ongeacht leeftijd hè…

Aan de leeftijd ligt het niet. Ouderenzorg (bij ons voornamelijk dementie) is wel fysiek en mentaal zwaar werk. Ziekteverzuim is van alle branches het hoogst in de zorg en binnen de zorg het hoogst bij verpleegkundigen, verzorgenden en medewerkers in de thuiszorg. Je staat ook bijna altijd aan want als er uitval van collega is kan je wel extra stress voelen omdat je je collega's niet in de steek wil laten. Zowel van degene die ziek is als degene die eigenlijk vrij zijn.

Papa/mama-dag... brrr... sowieso altijd dat gemiep over kinderen. Daar hebben ze zelf voor gekozen. Ook hier hoeven anderen niet de dupe van de worden.

Blijft een mooi modelletje!

Dat is zo 2019… :p:ROFLMAO:

:ROFLMAO: Bij ons geven ze geen contracten hoger dan 32u. Dus ik werk doorgaans ook maar 4 dagen per week. Omdat ik nu nog meer als planner doe soms minder maar dan wel meer thuiswerk. 5 dagen werken is sowieso lastig bij ons want als je late dienst heb gehad kan je niet dag erna dagdienst dus moet je dagje vrij zijn. Ik sta wel al flink in de plus maar dat vind ik niet erg. Ik hou wel van werken.

Aan de leeftijd ligt het niet. Ouderenzorg (bij ons voornamelijk dementie) is wel fysiek en mentaal zwaar werk
Oh wat toevallig , mijn schoonmoeder doet dit ook al jaar of 20. Absoluut erg zwaar werk, zeker het mentale gedeelte. Het is dankbaar werk maar als je kijkt wat voor gezeik je er soms bij krijgt vooral van actoren buiten de bewoners (cliënten) om… Overheid, management, bewoners hun familie leden etc.

Klopt ja. Gelukkig wel vaak loonsverhoging gehad en dit jaar weer. Heb het echt niet slecht. Ik ga overigens nooit met tegenzin naar het werk en kijk nooit de klok weg. En heb bewust gekozen voor werk waar altijd vraag naar is (door verlies van vorige baan tijdens corona) en geen 9 tot 5 baan. Zo kan ik mijn vele hobbies en interesses mooi combineren.

Aan de leeftijd ligt het niet. Ouderenzorg (bij ons voornamelijk dementie) is wel fysiek en mentaal zwaar werk. Ziekteverzuim is van alle branches het hoogst in de zorg en binnen de zorg het hoogst bij verpleegkundigen, verzorgenden en medewerkers in de thuiszorg. Je staat ook bijna altijd aan want als er uitval van collega is kan je wel extra stress voelen omdat je je collega's niet in de steek wil laten. Zowel van degene die ziek is als degene die eigenlijk vrij zijn.

Papa/mama-dag... brrr... sowieso altijd dat gemiep over kinderen. Daar hebben ze zelf voor gekozen. Ook hier hoeven anderen niet de dupe van de worden.
Sinds een jaartje ben ik vader en je bent echt gebonden aan je ouderdagen, een keertje flexibel zijn betekent meteen oppas regelen of ruilen met m'n vrouw. Inderdaad zelf voor gekozen, net zoals werken als planner ook een keuze is.

Klopt, en gelet op de kosten van kinderdagopvang is het zeer logisch dat ouders een dag minder gaan werken. Heb ik ook gedaan. Van 5x8 (of 5x9) naar 4x9 gegaan. Nog nooit zoveel geld bespaard.

Een beetje begrip tonen voor elkaar wordt de wereld een stuk beter van.

Nog los van de kosten is het ook gewoon fijn om een extra dag met je kinderen te zijn. Mijn vader kon dat niet, ik wel. Een verdienste van deze tijd. Levert weer andere issues op, maar dat is met iedere vernieuwing zo.

Voor de duidelijkheid; ben niet tegen parttimers hoor :D (met 32u ben ik ook geen fulltimer) het zal me alleen een reet roesten hoe iemand hun (vaste) vrije dag invult. De één voor tijd met de kinderen, andere zoekt zijn oude moeke op en een ander gaat hele dag niksen. En mensen met kinderen hebben nog wel eens de neiging om hun situatie belangijker te vinden zodat anderen benadeeld worden vanwege eigen keuzes in het leven.

En mensen met kinderen hebben nog wel eens de neiging om hun situatie belangijker te vinden zodat anderen benadeeld worden vanwege eigen keuzes in het leven.
Ik denk dat dit eigen invulling is. Ik vind het helemaal niet belangrijker dat ik 1 dag in de week niet werk (nu ja... meestal dan) om meer tijd met mijn kinderen door te brengen, maar als mensen vragen waarom dan, dan geef ik wel aan dat het gaat om de tijd met de kinderen. En dat ik er daarom dus ook niet bijzonder flexibel mee om kan gaan.

Voor de duidelijkheid; ben niet tegen parttimers hoor :D (met 32u ben ik ook geen fulltimer) het zal me alleen een reet roesten hoe iemand hun (vaste) vrije dag invult. De één voor tijd met de kinderen, andere zoekt zijn oude moeke op en een ander gaat hele dag niksen. En mensen met kinderen hebben nog wel eens de neiging om hun situatie belangijker te vinden zodat anderen benadeeld worden vanwege eigen keuzes in het leven.
Als het gaat om vakanties, tsja… schoolgaande kinderen hebben maar een x-aantal weken per jaar vrij. Als ouders dan op vakantie willen dan moeten ze zich daaraan aanpassen.

Als het gaat om vakanties, tsja… schoolgaande kinderen hebben maar een x-aantal weken per jaar vrij. Als ouders dan op vakantie willen dan moeten ze zich daaraan aanpassen.
Dat is begrijpelijk en planbaar. Maar kind ziek: kan niet komen. Collega's moeten het maar oplossen vind ik niet zo logisch.

Dat is begrijpelijk en planbaar. Maar kind ziek: kan niet komen. Collega's moeten het maar oplossen vind ik niet zo logisch.
Hoe wil je het dan hebben? Allemaal maar met ziek kind naar werk komen? Niemand nog kinderen nemen? ;)

Zelf werk ik dan thuis, en ja, dat betekent dan dat sommige overleggen digitaal moeten worden gehouden als collega's mij er bij willen hebben. Doet niemand moeilijk over hoor. Het is niet alsof je er iets aan kunt doen dat je kind ziek wordt.

Hoe wil je het dan hebben? Allemaal maar met ziek kind naar werk komen? Niemand nog kinderen nemen? ;)

Zelf werk ik dan thuis, en ja, dat betekent dan dat sommige overleggen digitaal moeten worden gehouden als collega's mij er bij willen hebben. Doet niemand moeilijk over hoor. Het is niet alsof je er iets aan kunt doen dat je kind ziek wordt.
Je zou voor zulke noodgevallen een back-up kunnen hebben. Deze problemen bij de collega's en de planner neerleggen is wel erg gemakkelijk.

Je zou voor zulke noodgevallen een back-up kunnen hebben. Deze problemen bij de collega's en de planner neerleggen is wel erg gemakkelijk.
Die heeft niet iedereen en als ik moet kiezen tussen familie of werk dan wint familie altijd.

Mijn moeder werkt ook in de ouderenzorg, dus @MCW 84 ik kan mij zonder voorkennis al inleven dat het niet altijd prettig is, aangezien alle ingeroosterde werknemers wel iets te klagen of te eisen hebben. Dus heb daar wel respect voor dat je daarmee kunt en wilt dealen.

Als ik de situaties waar mijn moeder de afgelopen vijftien jaar mee te maken heeft gehad bij twee verschillende werkgevers (zwaar uitlopende diensten, geen rustmomenten om zelf te lunchen of iets te drinken etc.), snap ik de frustratie wel. Maarja, ook in de ouderenzorg is er personeelstekort, dus ben bang dat ook de planners geen keuze hebben......

Thuis werken is anders. In de (ouderen)zorg zorgt een last-minute afzegging echt voor problemen. Er zijn ook collega's die op een gegeven moment drie kinderen hebben en die dan ander werk gaan zoeken dat beter past bij hun gezinsleven. Of ze gaan de flexpool in. Is helemaal prima.

Net nieuwe collega; 24 uur p/w. Helpende dus mag geen medicatie delen. Dan heb je eerder de korte diensten. Wil maar 3 dagen per week werken en dinsdag- en donderdagavond lukt niet omdat zoontjes dan ergens heen moeten. Daar heb je echt niks aan want anderen moeten zich er op aanpassen..

Blijft een gaaf karretje. Zwager van mij is Fiesta gek. Rijdt alweer een aantal jaar in een echt grijze ST rond.

Laatst bewerkt:
Dat is allemaal prima, maar als jouw collega's ook gaan zeggen ''Ik vind privé en eigen gezin belangrijker dus no way dat ik een dienstje extra draai'', dan hebben we wel een probleem.
In mijn werk draai ik geen diensten. Mijn vrouw als arts wel, dus als kinderen ziek zijn ben ik de aangewezen ouder om daar iets voor te regelen. En natuurlijk is het niet allemaal zwart-wit, maar we hebben voor ziektegevallen van familieleden (of dat nu kinderen of ouders of partners zijn maakt niks uit) wettelijke rechten. Dat is niet voor niets zo.

Maar we dwalen inmiddels wel aardig af van de auto's :unsure:

Dat is allemaal prima, maar als jouw collega's ook gaan zeggen ''Ik vind privé en eigen gezin belangrijker dus no way dat ik een dienstje extra draai'', dan hebben we wel een probleem.

Ik snap dat wel maar betekent wel dat degene zonder kinderen of die oud genoeg zijn váker het komen oplossen. Op meerdere vlakken worden die dus benadeeld. Zelf vind ik het niet erg om in te vallen als ik geen echte plannen heb maar het kan niet zo zijn dat het steeds dezelfden zijn. Wij hebben ook familie, vrienden en andere dingen die wij belangrijk vinden. In de zorg moet je gewoon flexibel zijn. Lukt dat niet dan kan je beter elders werken.

Net nieuwe collega; 24 uur p/w. Helpende dus mag geen medicatie delen. Dan heb je eerder de korte diensten. Wil maar 3 dagen per week werken en dinsdag- en donderdagavond lukt niet omdat zoontjes dan ergens heen moeten. Daar heb je echt niks aan want anderen moeten zich er op aanpassen..
Dus maandag, woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag blijven over. Moet te doen zijn toch.

Je bent in Kampen geweest?! Ik heb rond april zelden tijd om te gaan maar wil echt eens gaan, niet gelukt dus. Hopelijk volgend jaar.

Ik begrijp dus wie ik moet bellen als ik van mijn Clio af wil in dezelfde kleur met sportieve uitdossing ;). Voorlopig nog even niet hoor.....

Lekker dan. Afgesproken met een vriend om te gaan zwemmen. Wilde ruitenwisservloeistof bijvullen en nu wil motorkap niet meer dicht :cry:

Veelvoorkomende oorzaken:
  1. Verroest of vastzittend slotmechanisme
    Het slot kan door vuil of roest niet goed meer bewegen, waardoor de haak niet goed grijpt.
  2. Slechte afstelling van het slot of de motorkap
    Soms is de motorkap net iets verschoven of het slot verkeerd afgesteld, waardoor hij de haak niet goed pakt.
  3. Kapotte of uitgerekte trek-/ontgrendelkabel
    Als de kabel van de ontgrendelingshendel (bij de bestuurdersstoel) blijft haken of niet goed terugtrekt, blijft het slot open.
  4. Slijtage aan de vergrendeling of vanghaak
    Na jaren gebruik kan er slijtage optreden waardoor het slot mechanisch niet meer goed sluit.
Oplossing (stap voor stap):
  1. Reinig en smeer het slotmechanisme
    • Gebruik kruipolie (bijv. WD-40) op het slot zelf.
    • Open en sluit de motorkap meerdere keren om het smeermiddel in te werken
  2. Controleer of de trekhaak/slot sluiting vrij kan bewegen
    • Druk de haak handmatig naar binnen (met een schroevendraaier of de hand) om te testen of hij klikt.
    • Trek daarna aan de motorkapontgrendeling om te controleren of hij weer openspringt.
  3. Controleer of er vuil, bladeren of deukjes zijn op de sluitplaat of motorkap zelf
    • Maak alles schoon en controleer of de motorkap visueel goed op het slot uitlijnt.
  4. Controleer de kabel
    • Als het slot blijft openstaan nadat je de hendel loslaat, kan de kabel blijven hangen. Dan moet deze worden gesmeerd of vervangen.
  5. Stel het slot of de vanger bij
    • De vanger (de metalen lus op de motorkap) is vaak met twee bouten verstelbaar. Als hij net te hoog of laag zit, kan dit het sluiten verhinderen

Aldus ChatGPT. Even nalopen, lijkt me ook als je niet heel handig bent een relatief simpel klusje. Hopelijk daarna nog genoeg tijd om te zwemmen.

Terug
Bovenaan