McShine: Tesla M3 Performance, BMW i3 Comfort Advance en BMW Z4 3.0Si Coupé

McShine

Net ingestapt
Hallo allemaal,

Tijd voor een eigen topic, zoals ik die meer dan 15 jaar geleden ook al had. (Ralf TTT, Ralf GTS etc.)
Ik ben Ralf en na wat omzwervingen door Nederland én België woon ik nu in het pittoreske Elsloo. In het dagelijks leven ben ik werkzaam in de Agile scrummende service processen van de IT wereld. Hobbymatig zijn er dan motorrijden (Kawasaki Z900) en detailing (hence mijn nickname)

Met veel plezier en een behoorlijk eigen bijdrage lukte het me eind vorig jaar een Tesla Model 3 Performance te bestellen in de kleur Multicoat Pearl White en voorzien van onwerkelijke opties voor een leasewagen te weten:
20'' velgen (met bijbehorende winterbanden)
Performance remmen
Carbon achterspoiler
Verlaagde rijhoogte
Aluminium lichtmetalen velgen
Track mode (Meesterlijk!)
Wireless charging
Laadpaal Newmotion Advanced

Tot nu toe (37.000km gereden) bevalt de auto me uitstekend. Ja de aflevering was nogal anders, en ja, je merkt dat de auto nogal licht gebouwd is, met wat minder ervaring dan de andere autobouwers, maar je merkt ook dat men met in wit blad is mogen beginnen, en doet sommige dingen eigenwijs én efficient. One-Pedal driving, voorverwarmde auto en niet meer hoeven tanken zijn echt onderschatte voordelen. De autopilot en zelfs het acceleratievermogen wordt steeds beter, iedere twee- drie weken is er wel een update die de auto op enig vlak weer beter maakt. Op dagen wanneer ik moet laden is Netflix en Youtube een lekker tijdverdrijf, echter met 25 minuten is de accu alweer zo vol dat je weer verder mag en kan.

Samen met de vorige tweede auto (Civic FN2)
B47713CC-E7A2-420D-888C-22BF2BD9BB81
FE914161-DC0E-4B41-B433-7D037422704B
12645F77-6026-466F-9C41-9E8BC2124EE2

De BMW i3

Het verhaal hier achter was dat de tweede auto, de Civic Type R, nogal oncomfortabel aan het worden was ten opzichte van de Model 3, hij had geen meerwaarde meer qua wegligging en vermogen, en werd daardoor steeds minder ingezet. Bij de lokale Renault dorpsgarage kwam een zeer frisse i3 te koop, deze bood het comfort van een EV (One-pedal, onderhoud, niet tanken) terwijl er op zich een vriendelijk prijskaartje aan zat. Dit exemplaar was echter zo rijk uitgerust dat hij niet in aanmerking kwam voor de EV-subsidie, die pijn hebben de verkoper en ik gedeeld.

Typisch BMW is de “officiele lijst van opties”

B85 Capparisweiss met BMW i Blau accent
BHGI Stof Neutronic Aragazgrau
07RS Comfortpakket
0249 Multifunctioneel stuurwiel
02T7 20 inch Dubbelspaak (styling 430i)
02VB Bandenspanningsweergavesysteem
0302 Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
0403 Elektrisch glazen schuif-/kanteldak
0420 Extra getint glas achter
0430 Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
0473 Middenarmsteun voor
0493 Opbergpakket
0494 Elektrisch verwarmde voorstoelen
04T9 Warmtepomp
04U7 Snellaadpakket
04U8 Fast charging AC (wisselstroom)
0521 Regen- en lichtsensor
0534 2-zone aut.airconditioning
0544 Cruise Control
0570 Sterkere stroomvoorziening
05A2 LED-koplampen
0609 Navigatiesysteem Professional
06AE TeleServices
06AK ConnectedDrive Services inclusief BMW Online
06AM Real Time Traffic Information
06AP Remote Services
06NS Uitgebreide bluetooth telefoonvoorbereiding

Tot nu toe gebruiken we de i3 echt véél vaker dan de Civic Type-R, kw’s zijn nog steeds veel voordeliger dan liters, en wegenbelasting is er voorlopig nog niet. Olievlekken op de oprit zullen nooit ontstaan.
56433198-0591-4EE3-9212-CE31B6560A36
0443827D-F0F6-4337-A3C0-E08B66DB5921
Laadpaal netjes delen:
356003CD-E89A-497B-A008-DA9CE60E4EEB

BMW Z4 E86 3.0Si

Ook hier weer de optielijst natuurlijk
S459 Seat Adjustment, Electric, With Memory
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S4AD Interior Trim Strips, Brushed Aluminium
S609 Navigation System Professional
S644 Preparation F Mobile Phone W Bluetooth
S502 Headlight Cleaning System
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog Lights
S521 Rain Sensor
S522 Xenon Light
S534 Automatic Air Conditioning
S540 Cruise Control
S224 Driving Dynamic Control
S230 Extra Package, EU-Speciifc
S249 Multifunction F Steering Wheel
S255 Sports Leather Steering Wheel
S302 Alarm System
S345 Chrome Line Interieur

Supertrots op mijn laatste toevoeging in mijn "wagenpark"
Handgeschakeld, Beierse 3.0 zes in lijn, achterwielaangedreven, 1295kg , 265 ongeblazen(!) paarden, een groter contrast met de doordeweekse Playstation is amper mogelijk.

8FF788BA-E421-4901-AF74-8B14B2023AB6

Tijdens het kijken van KODW op Youtube kwam deze schoonheid voorbij. Niet gepland maar wel gewenst, heet dat.
Tussen de oudere “youngtimers” (Wat een snoepwinkel daar!)

47D55EC4-0C44-46B6-AC45-E6A7F067F671
129E9253-4F68-45F1-B321-74EB549741EA
86B5A22E-C9DC-4CA8-9189-743593064F72

Opgehaald met mijn oude liefde, de E89 Z4 sDrive35iS die inmiddels alweer een aantal jaren bij mijn pa is.

180777F1-4054-49CB-BF01-91EFF9A5219E
B6972F1C-54C5-4BA4-AD9C-8C308781BD09

Opgehaald met mijn oude liefde, de E89 Z4 sDrive35iS die inmiddels alweer een aantal jaren bij mijn pa is.

En toch staat jouw witte Tesla daar ook voor de deur...
Kan jij met 2 auto's tegelijk rijden???

Aha! Zag 'm al in de vlog van John voorbijkomen. Lijkt me zodra het voor mij weer kan ook wel eens leuk om daar even rond te neuzen. Vooral bij het oudere spul. :cool:(y)

Haha gaaf! Kijk ook trouw KODW dus had hem ook al gezien. Hele dikke auto. Kom je binnenkort nog terug voor een Milltek? :D

En toch staat jouw witte Tesla daar ook voor de deur...
Kan jij met 2 auto's tegelijk rijden???
Handig zo'n zelfrijdende Tesla die achter je aan rijdt.

Leuk dat je weer een topic hebt!

Dikke Z4, dikke Civic, en dan nu helemaal om naar elektrisch voor dagelijks. Zo snel kan het gaat, ook in de autoliefhebberswereld. Mooi drietal heb je.

De nieuwe Z4 (euh, voor jou bedoel ik, die blauwe dus) heb je niet zo zeer voor de snelheidssensatie neem ik aan. De Tesla verslaat hem vierkant. Heb je die voor de good old beleving, uit nostalgie eigenlijk? Mooi interieur heeft die trouwens!

@BRG Coronatijden he, dus met 2 auto's vertrokken om de derde op te halen....

@MWH Klopt, dat koppel is inderdaad onverslaanbaar, maar als het dan toch geluid moet maken, is dit wel een van de lekkere opties, en juist het contrast zorgt voor rijbeleving.
Nu valt het bij de Z4 nog mee, maar vooral bij de Honda was het heel veel geluid, zonder veel actie. Wat dat betreft heeft de Tesla die de deur uit gejaagd.

@Kristian Dan eerder een Eisenmann, maar eerst de puntjes op de "i" zetten. Inmiddels al een Rupes Nano, LHR75, LHR15ES Mark III en een LK900E in huis om dat te gaan doen. Hij was al mooi, Rijt heeft er nog de laatste deukjes en stoeprandschades bij weggehaald, maar ruimte voor verbetering was er nog wel, al komt dat met name door mijn eigen OCD.

Wat mods aan de Z4 sinds ik hem vorige maand heb opgehaald:

BMW OEM Sportantenne
Bluetooth aangesloten op de originele radio voor Spotify etc.
BMW OEM vloermatten
K&N Inlegfilter
3.0 Soundgenerator aangepast
BMW iCarly app programmering
Nieuwe voorbanden (Vredestein Vortac)
Draagarmrubber + uitlijning
BMW OEM Service Airco
Service II (niet nodig na de inspectie van Rijt en volgens BMW systeem, maar toch gedaan)

In bestelling:
Nieuwe achterbanden (vanwege hoogteslag)

Zo dan dik wagenpark!
Die E86 coupe is toch wel geniaal mooi:cool:

Bij Rijt denk ik altijd meteen aan Milltek, Dynamic Flush en chrome delete :)
Afgaande op de vlogs besteden ze wel meer aandacht aan het polijsten/detailen als de gemiddelde autodealer. Maar ze zullen er natuurlijk geen twee dagen per auto in gaan steken. Ben wel jaloers op de apparatuur die je hebt liggen terwijl ik ook behoorlijk perfectionistisch ben op dat vlak. Als je daar geen top resultaat mee weet te behalen....
Jij zet wel echt de puntjes op de i met dit lijstje. Is een grote beurt en Service II niet hetzelfde trouwens?

Barri zei:
Kijk, daar is Ralf weer! Dat zijn mooie stappen na een Tigra TT ;)
Fijn wagenpark zo!

Die ja! Een prachtige blauwe. Welkom terug 'ouwe' :) ;)

KODW volg ik ook, maar moet ik dus nog even een inhaalslag op maken. En wat heerlijk die Z4. Ik ben zwaar fan van de dakloze en als 35iS al helemaal (is dat niet de persdemo geweest waar ik járen terug ook een weekje van genoten heb?), maar atmosferisch geeft zo'n auto veel meer lol (y)

Kort samengevat: Welkom terug met een heerlijk wagenpark :)

Ontzettend gaaf die Z4! Zeker mijn droomauto. Niet omdat het de beste of snelste is, maar alles lijkt te kloppen en is mooi in verhouding. Dit topic ga ik volgen, al is het maar omdat ik zelf waarschijnlijk niet meer aan een Z4 toe zal komen (de bankrekening lijkt minder hard te stijgen dan de huidige Z4 Coupe prijzen..).

Oja de Tesla en de I3 doen het ook leuk.

Hou ons op de hoogte, en hoe meer foto's hoe beter!

@Kristian In dit geval was dat hetzelfde inderdaad. Dus aangepast.

@Adinsx Zeker! Je YouTube filmpje zit nog steeds onder mijn favorieten.

@JoelD, helaas niet. :( maar wellicht in de toekomst, ze zijn echter supergewild, en meestal niet in Oregon Beige.

@MathijsL Ja er zit inmiddels een serieus gat tussen coupe en roadster qua restwaarde, daar stond ik ook van te kijken.

McShine zei:
@MathijsL Ja er zit inmiddels een serieus gat tussen coupe en roadster qua restwaarde, daar stond ik ook van te kijken.

Valt wel mee volgens mij. Coupe is er natuurlijk alleen als facelift 3.0si terwijl de cabrio ook met kleinere motoren leverbaar is. Ze kosten allebei tussen de 15 en 20k. Met wat uitschieters naar boven en beneden natuurlijk.

Er stond laatst wel een setje in Engeland op eBay, maar die is al weg zo te zien.

Wat mij betreft een perfecte mix van nieuwe en 'oude' techniek. (y) En dan doe ik maar even een shoutout naar de Z900. Zelf nooit op gereden, maar het lijkt mij een erg fijne motor.

Leuk wagenpark. Hoewel ik zoals mijn naam doet vermoeden zelf voor de roadster zou gaan vind ik de Z4 als coupé echt een pareltje. Inderdaad ook aanzienlijk zeldzamer en geen directe opvolger, ik kan me goed voorstellen dat dit invloed heeft op de prijs.

Wat een fantastische z4 coupe, echt een lekkere uitvoering ook zo! En een model 3 performance als dagelijks vervoer is ook zeer fijn(y)

Joe met trema l D met punt zei:
McShine zei:

Valt wel mee volgens mij. Coupe is er natuurlijk alleen als facelift 3.0si terwijl de cabrio ook met kleinere motoren leverbaar is. Ze kosten allebei tussen de 15 en 20k. Met wat uitschieters naar boven en beneden natuurlijk.

Er stond laatst wel een setje in Engeland op eBay, maar die is al weg zo te zien.

De coupe is in ieder geval wel een stuk zeldzamer, maar de waarde zit hem vooral in welke staat de wagen is.
Nette originele exemplaren met lage kmstanden zijn aardig aan de prijs, wat ik voor mijn E85 3.0 Roadster 3 weken geleden terug heb betaald zit aardig in de buurt van de E86 coupe. Vooral de M versies van de E85/E86 zijn bijzonder duur aan het worden.

Klopt. Ik moet zeggen dat ik ook alweer langzaam naar de onderkant van die markt ga qua investering. o_O

Zeker heren, de staat van de auto is zeker bepalend in de waarde en lage kilometerstanden hebben een serieus effect op de prijs (Check die Z4M van Ekris maar eens).. De viercylinders (ook LCi) vormen de onderkant van de markt, maar ook dan heb je al een serieus leuke auto te pakken voor (vrij) weinig geld. Het viel me trouwens ook op dat vroege E89's (met zescylinder) inmiddels gelijk geprijsd zijn aan late E85/6's.

Nu al een paar weken bezig met de auto, vanavond de motorruimte onder handen genomen.

Frisse matjes, met slecht weer komt ie toch niet buiten:

Deze Individual is ook wel lekker. Al is Estoril I duidelijk een andere kleur dan Estoril II , Montego of Le Mans blau.

De i3 is voorzien van een nieuw laagje Washcoat, heerlijk spul, mits niet in de zon. De M3 Performance :) gaat dit weekend in de Bead Maker, ben benieuwd naar dit product.

Heerlijk hoor. Ik ga morgen ook maar eens lekker aan het detailen. Laagje Fusso Coat waarschijnlijk. Overigens ook erg tevreden met de Sonax Xtreme BrilliantShine Detailer. Geeft een geweldige beading.

Lekkere Z4. (y) Ik heb er zelf ook een gehad en telkens als ik een mooi exemplaar zie dan kriebelt het weer. Ziet er goed uit, rijdt fijn en de rest doet er niet zoveel toe. Heerlijk :D

Hier ook Kristian nog steeds Sonax Xtreme BrilliantShine , net weer 5 liter binnen :D

Gebruik deze trouwens ook sindskort.
Beading en glans zijn super!!
https://www.carclean.com/nl/turtle-wax-hybrid-solutions-ceramic-spray-coating-500ml.html

En als ik even snel wil de beadmaker, ook super!!
https://www.carclean.com/nl/bead-maker-paint-protectant.html

Terug
Bovenaan