McShine
Net ingestapt
Hallo allemaal,
Tijd voor een eigen topic, zoals ik die meer dan 15 jaar geleden ook al had. (Ralf TTT, Ralf GTS etc.)
Ik ben Ralf en na wat omzwervingen door Nederland én België woon ik nu in het pittoreske Elsloo. In het dagelijks leven ben ik werkzaam in de Agile scrummende service processen van de IT wereld. Hobbymatig zijn er dan motorrijden (Kawasaki Z900) en detailing (hence mijn nickname)
Met veel plezier en een behoorlijk eigen bijdrage lukte het me eind vorig jaar een Tesla Model 3 Performance te bestellen in de kleur Multicoat Pearl White en voorzien van onwerkelijke opties voor een leasewagen te weten:
20'' velgen (met bijbehorende winterbanden)
Performance remmen
Carbon achterspoiler
Verlaagde rijhoogte
Aluminium lichtmetalen velgen
Track mode (Meesterlijk!)
Wireless charging
Laadpaal Newmotion Advanced
Tot nu toe (37.000km gereden) bevalt de auto me uitstekend. Ja de aflevering was nogal anders, en ja, je merkt dat de auto nogal licht gebouwd is, met wat minder ervaring dan de andere autobouwers, maar je merkt ook dat men met in wit blad is mogen beginnen, en doet sommige dingen eigenwijs én efficient. One-Pedal driving, voorverwarmde auto en niet meer hoeven tanken zijn echt onderschatte voordelen. De autopilot en zelfs het acceleratievermogen wordt steeds beter, iedere twee- drie weken is er wel een update die de auto op enig vlak weer beter maakt. Op dagen wanneer ik moet laden is Netflix en Youtube een lekker tijdverdrijf, echter met 25 minuten is de accu alweer zo vol dat je weer verder mag en kan.
Samen met de vorige tweede auto (Civic FN2)
B47713CC-E7A2-420D-888C-22BF2BD9BB81
FE914161-DC0E-4B41-B433-7D037422704B
12645F77-6026-466F-9C41-9E8BC2124EE2
De BMW i3
Het verhaal hier achter was dat de tweede auto, de Civic Type R, nogal oncomfortabel aan het worden was ten opzichte van de Model 3, hij had geen meerwaarde meer qua wegligging en vermogen, en werd daardoor steeds minder ingezet. Bij de lokale Renault dorpsgarage kwam een zeer frisse i3 te koop, deze bood het comfort van een EV (One-pedal, onderhoud, niet tanken) terwijl er op zich een vriendelijk prijskaartje aan zat. Dit exemplaar was echter zo rijk uitgerust dat hij niet in aanmerking kwam voor de EV-subsidie, die pijn hebben de verkoper en ik gedeeld.
Typisch BMW is de “officiele lijst van opties”
B85 Capparisweiss met BMW i Blau accent
BHGI Stof Neutronic Aragazgrau
07RS Comfortpakket
0249 Multifunctioneel stuurwiel
02T7 20 inch Dubbelspaak (styling 430i)
02VB Bandenspanningsweergavesysteem
0302 Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
0403 Elektrisch glazen schuif-/kanteldak
0420 Extra getint glas achter
0430 Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
0473 Middenarmsteun voor
0493 Opbergpakket
0494 Elektrisch verwarmde voorstoelen
04T9 Warmtepomp
04U7 Snellaadpakket
04U8 Fast charging AC (wisselstroom)
0521 Regen- en lichtsensor
0534 2-zone aut.airconditioning
0544 Cruise Control
0570 Sterkere stroomvoorziening
05A2 LED-koplampen
0609 Navigatiesysteem Professional
06AE TeleServices
06AK ConnectedDrive Services inclusief BMW Online
06AM Real Time Traffic Information
06AP Remote Services
06NS Uitgebreide bluetooth telefoonvoorbereiding
Tot nu toe gebruiken we de i3 echt véél vaker dan de Civic Type-R, kw’s zijn nog steeds veel voordeliger dan liters, en wegenbelasting is er voorlopig nog niet. Olievlekken op de oprit zullen nooit ontstaan.
56433198-0591-4EE3-9212-CE31B6560A36
0443827D-F0F6-4337-A3C0-E08B66DB5921
Laadpaal netjes delen:
356003CD-E89A-497B-A008-DA9CE60E4EEB
BMW Z4 E86 3.0Si
Ook hier weer de optielijst natuurlijk
S459 Seat Adjustment, Electric, With Memory
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S4AD Interior Trim Strips, Brushed Aluminium
S609 Navigation System Professional
S644 Preparation F Mobile Phone W Bluetooth
S502 Headlight Cleaning System
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog Lights
S521 Rain Sensor
S522 Xenon Light
S534 Automatic Air Conditioning
S540 Cruise Control
S224 Driving Dynamic Control
S230 Extra Package, EU-Speciifc
S249 Multifunction F Steering Wheel
S255 Sports Leather Steering Wheel
S302 Alarm System
S345 Chrome Line Interieur
Supertrots op mijn laatste toevoeging in mijn "wagenpark"
Handgeschakeld, Beierse 3.0 zes in lijn, achterwielaangedreven, 1295kg , 265 ongeblazen(!) paarden, een groter contrast met de doordeweekse Playstation is amper mogelijk.
8FF788BA-E421-4901-AF74-8B14B2023AB6
Tijdens het kijken van KODW op Youtube kwam deze schoonheid voorbij. Niet gepland maar wel gewenst, heet dat.
Tussen de oudere “youngtimers” (Wat een snoepwinkel daar!)
47D55EC4-0C44-46B6-AC45-E6A7F067F671
129E9253-4F68-45F1-B321-74EB549741EA
86B5A22E-C9DC-4CA8-9189-743593064F72
Opgehaald met mijn oude liefde, de E89 Z4 sDrive35iS die inmiddels alweer een aantal jaren bij mijn pa is.
180777F1-4054-49CB-BF01-91EFF9A5219E
B6972F1C-54C5-4BA4-AD9C-8C308781BD09
Tijd voor een eigen topic, zoals ik die meer dan 15 jaar geleden ook al had. (Ralf TTT, Ralf GTS etc.)
Ik ben Ralf en na wat omzwervingen door Nederland én België woon ik nu in het pittoreske Elsloo. In het dagelijks leven ben ik werkzaam in de Agile scrummende service processen van de IT wereld. Hobbymatig zijn er dan motorrijden (Kawasaki Z900) en detailing (hence mijn nickname)
Met veel plezier en een behoorlijk eigen bijdrage lukte het me eind vorig jaar een Tesla Model 3 Performance te bestellen in de kleur Multicoat Pearl White en voorzien van onwerkelijke opties voor een leasewagen te weten:
20'' velgen (met bijbehorende winterbanden)
Performance remmen
Carbon achterspoiler
Verlaagde rijhoogte
Aluminium lichtmetalen velgen
Track mode (Meesterlijk!)
Wireless charging
Laadpaal Newmotion Advanced
Tot nu toe (37.000km gereden) bevalt de auto me uitstekend. Ja de aflevering was nogal anders, en ja, je merkt dat de auto nogal licht gebouwd is, met wat minder ervaring dan de andere autobouwers, maar je merkt ook dat men met in wit blad is mogen beginnen, en doet sommige dingen eigenwijs én efficient. One-Pedal driving, voorverwarmde auto en niet meer hoeven tanken zijn echt onderschatte voordelen. De autopilot en zelfs het acceleratievermogen wordt steeds beter, iedere twee- drie weken is er wel een update die de auto op enig vlak weer beter maakt. Op dagen wanneer ik moet laden is Netflix en Youtube een lekker tijdverdrijf, echter met 25 minuten is de accu alweer zo vol dat je weer verder mag en kan.
Samen met de vorige tweede auto (Civic FN2)



De BMW i3
Het verhaal hier achter was dat de tweede auto, de Civic Type R, nogal oncomfortabel aan het worden was ten opzichte van de Model 3, hij had geen meerwaarde meer qua wegligging en vermogen, en werd daardoor steeds minder ingezet. Bij de lokale Renault dorpsgarage kwam een zeer frisse i3 te koop, deze bood het comfort van een EV (One-pedal, onderhoud, niet tanken) terwijl er op zich een vriendelijk prijskaartje aan zat. Dit exemplaar was echter zo rijk uitgerust dat hij niet in aanmerking kwam voor de EV-subsidie, die pijn hebben de verkoper en ik gedeeld.
Typisch BMW is de “officiele lijst van opties”
B85 Capparisweiss met BMW i Blau accent
BHGI Stof Neutronic Aragazgrau
07RS Comfortpakket
0249 Multifunctioneel stuurwiel
02T7 20 inch Dubbelspaak (styling 430i)
02VB Bandenspanningsweergavesysteem
0302 Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
0403 Elektrisch glazen schuif-/kanteldak
0420 Extra getint glas achter
0430 Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
0473 Middenarmsteun voor
0493 Opbergpakket
0494 Elektrisch verwarmde voorstoelen
04T9 Warmtepomp
04U7 Snellaadpakket
04U8 Fast charging AC (wisselstroom)
0521 Regen- en lichtsensor
0534 2-zone aut.airconditioning
0544 Cruise Control
0570 Sterkere stroomvoorziening
05A2 LED-koplampen
0609 Navigatiesysteem Professional
06AE TeleServices
06AK ConnectedDrive Services inclusief BMW Online
06AM Real Time Traffic Information
06AP Remote Services
06NS Uitgebreide bluetooth telefoonvoorbereiding
Tot nu toe gebruiken we de i3 echt véél vaker dan de Civic Type-R, kw’s zijn nog steeds veel voordeliger dan liters, en wegenbelasting is er voorlopig nog niet. Olievlekken op de oprit zullen nooit ontstaan.


Laadpaal netjes delen:

BMW Z4 E86 3.0Si
Ook hier weer de optielijst natuurlijk
S459 Seat Adjustment, Electric, With Memory
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S4AD Interior Trim Strips, Brushed Aluminium
S609 Navigation System Professional
S644 Preparation F Mobile Phone W Bluetooth
S502 Headlight Cleaning System
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog Lights
S521 Rain Sensor
S522 Xenon Light
S534 Automatic Air Conditioning
S540 Cruise Control
S224 Driving Dynamic Control
S230 Extra Package, EU-Speciifc
S249 Multifunction F Steering Wheel
S255 Sports Leather Steering Wheel
S302 Alarm System
S345 Chrome Line Interieur
Supertrots op mijn laatste toevoeging in mijn "wagenpark"
Handgeschakeld, Beierse 3.0 zes in lijn, achterwielaangedreven, 1295kg , 265 ongeblazen(!) paarden, een groter contrast met de doordeweekse Playstation is amper mogelijk.

Tijdens het kijken van KODW op Youtube kwam deze schoonheid voorbij. Niet gepland maar wel gewenst, heet dat.
Tussen de oudere “youngtimers” (Wat een snoepwinkel daar!)



Opgehaald met mijn oude liefde, de E89 Z4 sDrive35iS die inmiddels alweer een aantal jaren bij mijn pa is.

