Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
[size=medium]Mazda maakt overige prijzen vernieuwde 6 bekend[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 19 april 2018 • Tekst: Bob Kroese[/size]
Mazda heeft de overige prijzen van de nieuwe 6 bekend gemaakt. Het gaat om die van de sterkste benzine- en dieselmotoren.
Mazda maakt de prijslijst van de vernieuwde 6 compleet door de prijzen van de Skyactiv-G 194 en Skyactiv-D 184 bekend te maken. De twee krachtigste motoren zijn in de vernieuwde 6 verkrijgbaar vanaf 44.490 euro en 55.750 euro. De genoemde Skyactiv-G is een benzinemotor met 194 pk, de Skyactiv-D rijdt op diesel en brengt 184 pk op de voorwielen over. Beide motorversies zijn standaard gekoppeld aan een zestraps automaat. De andere prijzen van de vernieuwde 6 zijn eerder al bekend gemaakt.
Mazda heeft het aantal uitvoeringen vereenvoudigd tot twee: Essence en Signature. Deze vervangen de oude uitvoeringen S, TS, TS+ en GT-M. De Essence is al zeer luxe uitgerust, met onder andere adaptieve cruise control, een navigatiesysteem, een regensensor en een head-up display. Middels diverse pakketten, die worden aangeboden onder de naam Choices, is het mogelijk om de uitrusting verder aan te kleden. Zo is de sportief ogende uitvoering GT-M is nu vervangen door het pakket Aestetic Choice.
De vernieuwde Mazda 6 is vanaf juli te verkrijgen.
Lijkt aan elkaar gewaagd maar is qua stijl totaal verschillend natuurlijk. Waar de Mazda wat mij betreft nu al keihard op wint van de Peugeot is de ergonomie. Fysieke knoppen voor climate control, iDrive-achtige bediening voor infotainment, zo heurt 't!Bird Nerd zei:508 ziet er ook zo hoogwaardig uit maar ik heb liever een rustiger dashboard zoals in de Mazda6
Ik zie de 6 best vaak...Barri zei:Ik ben het helemaal met jullie eens, maar waarom zien we dan zo weinig Mazda's op de weg? Echt zonde!
Bird Nerd zei:Is Mazda NL/Europe nou zo slecht hierin of vinden de autojournalisten die voor elke VAG-scheet komen opdraven dit gewoon niet interessant? De Mazda6 staat al bij de dealers maar geen rijimpressie in het buitenland of in NL gezien..![]()
danielauto zei:Prachtige auto.
Alleen jammer dat de leasemaatschappijen hem zo onaantrekkelijk maken.
Carfanatic zei:Ja, dashboard ziet er keurig uit voor een auto uit 2016.
oh wacht.![]()
De A1 wordt 5 keer zoveel verkocht, en het is een nieuwe auto. De Mazda is een facelift en met 240 stuks verkopen zelfs voor een D-segmenter een rariteit. Mazda is op dit moment vooral het merk van de SUV’s. Daar verkopen ze er aanzienlijk meer van. En van die modellen wordt ook aanzienlijk meer aandacht in de perst besteed.Bird Nerd zei:Is het jou niet opgevallen dat ze voor elk nieuw model/facelift een uitgebreide video maken? Zie ik bij andere merken/concerns veel en veel minder. Bij de A1 kregen we uitleg over elk lijntje en detail maar bv de Mazda6 kwam alleen even voor in een algemeen filmpje van een autoshow..