Tobias Kirsch
Net ingestapt
Ik ben in gesprek voor een nieuwe baan waar een andere auto bij zit.
Op het moment rij ik een Ioniq 5 lounge uit 2021 12% bijtelling. Voor mij prive super voordelig en op vakantie opzich prima met de snelle laadtijden maar 340 km range in de winter is gewoon te beperkt als ik alleen rij en snel wil zijn.
Bij mij nieuwe baan rij ik door heel europa en weet ik door ervaring op vakantie met de EV dat de range toch een probleem is als ik alleen even snel van Denemarken terug naar Nederland wil of ergens anders vandaan in Europa. (beetje luxe probleem)
Als ik ga kijken naar nieuwe auto tussen de 60K en 85K heeft het eigenlijk niet echt zin meer om een EV te gaan rijden voor de kosten. Dan komt de vraag naar voren toch een EV gaan rijden voor het idee of naar een hybride station gaan. Belangrijk is vooral comfortabel op lange ritten en ruim in de aankleding.
Op de snelle lijst die ik mijzelf nu kan bedenken staan.
BMW 530e
BMW 330e
Ioniq 6
Mercedes E/C klasse
Volvo V60
Op het moment rij ik een Ioniq 5 lounge uit 2021 12% bijtelling. Voor mij prive super voordelig en op vakantie opzich prima met de snelle laadtijden maar 340 km range in de winter is gewoon te beperkt als ik alleen rij en snel wil zijn.
Bij mij nieuwe baan rij ik door heel europa en weet ik door ervaring op vakantie met de EV dat de range toch een probleem is als ik alleen even snel van Denemarken terug naar Nederland wil of ergens anders vandaan in Europa. (beetje luxe probleem)
Als ik ga kijken naar nieuwe auto tussen de 60K en 85K heeft het eigenlijk niet echt zin meer om een EV te gaan rijden voor de kosten. Dan komt de vraag naar voren toch een EV gaan rijden voor het idee of naar een hybride station gaan. Belangrijk is vooral comfortabel op lange ritten en ruim in de aankleding.
Op de snelle lijst die ik mijzelf nu kan bedenken staan.
BMW 530e
BMW 330e
Ioniq 6
Mercedes E/C klasse
Volvo V60